Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Ljusdal-Sirius ons 5/11 19.00

Väderprognos just nu: -5 grader, klart och komplett vindstilla. Bättre kan det inte bli!
Läskigt viktig match där vi måste vinna så jag säger 5-2 till oss. Ilja 2 putte eiden och rudell ett var.
Ja, viktig match dels för att inte poängmässigt bli efter övriga tilltänkta bottenlag och dels för självförtroendet. 9-3 till de vackra.
Sirius Hej!
5-3 (Hammarn x3, Rudell, Wigren) till Blåsvart inför 553 åskådare.
5-2 är givet.
Vi får det svårt och spelet knyter sig. 2-2 inför 627 personer
Putte utanför truppen? Vaffan!

Jag tycker att Putte har stått för en stor procent av vår genombrottsvilja och kreativitet. Är han sjuk eller nåt?
Förvånande att Putte petas men som dissteffe sa till mig: Thony kan väldigt mycket mer bandy än jag. Kan inte annat än instämma. Thony har koll och konkurrensen är tuff i laget. De som för tillfället har bäst form ska spela - svårare är det inte.
Sirius Hej!
Med den logiken kan man ju aldrig få gnälla på laguttagningar. Det köper jag inte. In med Putte!
Thony kan mycket bandy visst. Men bättre trupp än på länge och nu kommer två matcher där dom måste visa att dom är så bra som man tror. Och jag e med apan klart man kan tycka att lagutagningar är fel, en annan tränare kanske hade bänkat 3 andra o kört putte o robin konstant.
Tycka till om laguttagningar måste man ju så klart få göra och jag tycker nog också att det är konstigt att Putte inte lirar i kväll.
Däremot tror jag att Thony går på fler träningar än mig och har bättre dagskoll.
Jag vet inte så mycket om Jimmy Lindgren men det sak bli kul att se vad han tillför.
Samtidigt kan jag inte annat än vara trött på UNT och dessa negativa anspelningen (inget nytt i sig jag vet)

Patrik Johansson petas mot Ljusdal
Irrationelle Olsson petas igen
Ratad Siriusspelare klar för Unik
Hammarström ångrar inte sitt val
Klart att vi ska tycka till upp laguppställningen - alltid. Men det har väl sina randiga och rutiga skäl att Putte eller Robin inte spelar. För egen del vet jag vilken jag skulle peta ;-) och Putte skulle vara given i laget.
Matchen kommer även att sk. live streamas (dvs direktsändas på Ljusdals Youtube kanal)
https://www.youtube.com/user/LBKPlay

Det är LBK Play i samararbete med Micke Svärd från Radio Ljusdal som står för denna sändning.
direktlänk till streamen:
https://www.youtube.com/watch?v=dmiZqstbeGY
Johann skrev...
direktlänk till streamen:
https://www.youtube.com/watch?v=dmiZqstbeGY

Kostar det något eller bjussar hälsingefolket på detta?
Gratis av allt att döma.
Lysande! Kvällen räddad!
Det är väl fel Putte som är petad? Putte E har inte haft mycket rätt de 2 första matcherna...men Thony & Pirre måste väl se sånt som vi inte ser från läktarn antar jag!

Matchen kommer även att sk. live streamas (dvs direktsändas på Ljusdals Youtube kanal)
https://www.youtube.com/user/LBKPlay

Det är LBK Play i samararbete med Micke Svärd från Radio Ljusdal som står för denna sändning.

Om det är samma snubbe som brukar kommentera Radio Ljusdals webblivesändningar från bandyn så är ju det en attraktion i sig. Hoppas det funkar tekniskt det här. Man måste gilla Ljusdalingarnas hängivenhet.

Bandypuls utlovar livestudio efter matchen: http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/livestudio-efter-ljusdal-sirius
Ser inget vidare ut hittills.
Hur många bolltapp och bortslagna passningar skall Eidenert få göra innan han blir petad? Och vi har alltså Robin och Putte hemma i Uppsala? Jisses...
Vilken kass bandy blåsvart spelar. Fan ingen struktur alls. Håller med Big Spender, 21:an har väl gjort tre grova missar. Och detta bakåtspel på egen planhalva. Motståndaren vet ju till slut att siriusspelaren vänder hem och spelar bakåt. Så förutsägbart och fantasilöst. Fortsätter det så här blir det storförluster på löpande band och ett skitkval. Sur.
Gaahh
Nä, nu stänger jag av. Sämsta jag sett på mycket länge. Det är ju en pina att skåda.Till och med förra säsongens upplaga av Sirius var bättre. Man utnyttjar ju inte Hammarström ett smack. Han åker omkring vilsen i ingenmansland och ibland ser man honom långt ner på egen planhalva.
Fantastiskt mål av Grachev.. Kom igen nu!
såja... Nu j-lar
Bra skott "Hammarn"! 3-3 nervöst
Det var nära åt båda hållen där på slutet .... Fy sjutton vad skönt att vi inte förlorade ...
Blir illamående av sån här spänning
Fan vad synd att inte Ilja får in den sista. Man får under omständigheterna vara nöjda med en pinne iaf.

Bra antijinxat av medgångarn Nyllet.
Bra upphämtning och offensiv på slutet. Resterande del av matchen var medioker.
Grabbarna hörde mig ryta på västra sidan och skärpte sig.
Medioker var fan årets euforism. Det var riktig jävla skit. Mkt bra upphämtning dock.
Jag vet inte riktigt vad man skall säga...

Vi spelar fullständigt uselt i 72 minuter! Ingen fart, inga passningar som går rätt (och går passningen rätt så är det bakåt eller på spelare som är på väg hemåt), mycket bolltapp, knappt en enda målchans och det ser löjligt lojt ut.

Sen måste man väl var nöjd med att vi höjer oss sista kvarten och får till en poäng (dock lite turligt kan jag tycka). Men intrycket är att det här inte duger. Nästan ändå sämre fart än mot Broberg och då har man ju haft en vecka på sig att rätta till det man tyckte var fel. Jag är orolig. Inför säsongen (med värvningarna, Putte frisk och Thony som tränare) var jag helt säker på att vi skulle lämna lag som Ljusdal rejält bakom oss.

Suck och puuhh...
Det känns som att det är individuella genombrott som gör det för oss. Därför vill jag ha in Putte och Robin eftersom vi uppenbarligen inte klarar av att spela oss igenom ett försvar.

Det känns som att det är individuella genombrott som gör det för oss. Därför vill jag ha in Putte och Robin eftersom vi uppenbarligen inte klarar av att spela oss igenom ett försvar.

Helt enig! Vi kan inte hålla på att i slow-motion försöka saxa oss igenom motståndarlaget när vi inte ens klarar av att slå en tvåmeterspassnig med rätt adress. Spelet stannar ju av och blir bara långsammare och långsammare...fler spelare med speed som kan göra sin gubbe och sen lämna bollen vidare till en ny kille med speed. Just nu lirar vi mest från långsarg till långsarg på egen planhalva!
Killarna verkar ängsliga. Alibipassningar titt som tätt. Bollhållaren möter sina forwards istället för att ha dem ut åt kanterna eller i läge för djupledspassningar. Av det jag såg tyckte jag Joel försökte driva i alla fall. Ilja faller bort långa stunder men blixtrar till då och då med fina prestationer. Med all respekt för Thony och hans oerhörda bandykunnande men att applicera ett spelsystem avsett för världsstjärnor på unga rätt så oerfarna spelare verkar inte riktigt fungera. Kanske skulle vi spela lite enklare med långa bollar på Hammarn och Rudell ;-)
Jag såg flera tränings matcher och var hoppfull men nu fattar jag ingen ting?Var är farten och passningarna framåt.?
Alltså, jag har ju sett Sirius totalkollapsa ett antal gånger och släppa in typ 14 mål. Idag tycker jag egentligen det var en liknande kollaps, fast i anfallsspelet. Herregud, vi mötte vad som ska vara seriens sämsta lag och skapade inte en målchans värd namnet. Precis vartenda anfall slutade med en blindpass till en gul, och planens sista tredjedel var obeträdd mark. Horribelt.

Sen har man ju ändå en ganska bra känsla i och med vändningen och att vi spelade rimligt bra bandy sista kvarten. Men det var lite väl generöst att ge bort de första 75 minuterna av matchen.
Håkan Lundh, "Jocke", Text-TV m.m: Han heter Grachev. Inte "Gratchev". ;-)
Det gick ju bättre sista kvarten då man släppte på bromsen. Ljusdals säckförsvar blev skitnödiga när vi anföll med flera och i fart.
Va fan... min kalkyl, som ändå var ganska bister, faller samman. Och snart väntar en rad solklara torskar.... jag tror jag stannar i Florida och skiter i det här
Dom spelar alltid helt ok så fort dom vågar flytta upp spelet. Det är kanske dags att våga starta så.
Nästa match är nu Kalix borta.. Hua
Det mesta är sagt om denna usla match. Jag är otroligt besviken på i stortsett hela laget. Spelare som ska vara bärande åker o gnäller på isen och skiter i att ta jobbet totalt. nej det här håller inte jag e såklart nöjd över vändningen men den tycker jag va mer flyt och lbks totala brist på självförtroende än att vi spela särskilt bra. Jag vet inte hur man ska ändra på dettta, Ilja grym i 20 minuter men resten av matchen? Hammarström gör den mannen ett rätt denna säsong? Adam såg jag inte eidernet slår bort bollar som aldrig förr. Våra halvor åkte väldigt långsamt idag.

Jag vill inte såga o vara bitter men det här är inte bra nog. Bakåt tycker jag vi ser helt ok ut och det va den biten jag va orolig för. Frammåt är det ett kämpamål av ilja en dundertabbe av deras målis sen ett vackert skott av hammarn efter att ilja har krigat till sig bollen igen. Fan va trött jag blir om det blir en likadan säsong igen. Men än finns hopp bättre fart mer spel frammåt så slår vi bönderna från kalix.
Fast minnet är ibland kort. Det räcker med att tänka på förra säsongen, då vi i mångt och mycket var urusla. Kan droppa några resultat: 2-2 hemma mot Ljusdal, 1-7 hemma mot Bollnäs, 1-7 hemma mot Vetlanda, 2-9 hemma mot Vänersborg, 2-12 borta mot Vänersborg, 1-6 borta mot Kungälv.

Vi släppte alltså in 160 mål och kom näst sist när vi summerade säsongen ...
Den här säsongsinledningen har vi då satt defensiven riktigt bra.

Sedan, ska sägas, så har ju inte Ljusdal haft en sådan spelaromsättning som vi har haft. Det tyckte jag trots allt syntes, då de såg mer samspelta ut.

Nåja.
Fast förra året va en sämre trupp på pappret så det va inte lika oväntat tycker jag.
Tyckte det var konstigt att Johan Berglund var så osynlig igår. Inte ens en utvisning tog han.

Fast det var inte så konstigt eftersom han tydligen har fått twar och stod bredvid.

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/ljusdalsspelare-drabbad-av-sjukdom
Några tankar från en amatör.
Nyförvärven har alla elitserierutin och Hammarström var ju en av Byns bästa spelare. Putte har kommit tillbaka och Kimmo är säker i målet. Det är således inte spelarmaterialet det är fel på. Jag tror snarare att spelsystemet är för svårt för killarna. Ju mer man tänker på hur de spelar får man intrycket att de inte riktigt vet vad de ska göra. Det mesta sker liksom på måfå. Nu talar jag om offensiven för defensiven fungerar hyfsat bra. Och som andra sagt, det är de individuella insatserna som skapar målchanser och inte kollektivet vilket styrker uppfattningen att den offensiva taktiken inte fungerar som den ska. Om nu inte detta fungerar kanske man ska spela enklare med en tät defensiv och snabba kontringar. Tråkigt - ja, men den taktiken kanske passar killarna bättre för närvarande.
Äsch jag är lugn, det har varit mycket värre
Tror spelsystemet kommer sitta bättre och bättre, det kändes som det var sjukt spänt hela matchen igår till det förlösande första målet. Då kändes det som allt klickade på något vis, till en viss del blev väl Ljusdal nervösa också. Men det var verkligen som två matcher första 70 och sista 20. Skönt med poäng i alla fall. Såhär i efterhand.
Lugn??? Blir det inte poäng mot Kalix, så väntar en uppförsbacke utan dess like med svikande publiksiffror och gnäll från allehanda håll. Kalixmatchen kommer att vara sjukt viktig får framtiden.
som vanligt, vad är skillnaden mot alla tidigare säsonger?
Jag förstår inte heller skillnaden mot alla andra säsonger?
Skillnaden är ganska rejäl med större tryck på sportsligframgång. Om vi nu behöver publikintäkter för att fixa det ekonomiska skulle ett avsågat blåsvart efter fyra omgångar vara en katastrof!
Vi har ju bara spelat tre matcher ännu och har en tränare som har varit med förr. Känner mig ganska lugn...
Spelmässigt har inledningen varit kass (såg inte bortamatchen mot LBK men litar på alla omdömen). Resultatmässigt är det väl okej. Endast en förlust på tre matcher, om mans er det positivt... :)
Men vänta lite nu. Vi var ju alla upphetsade över de fina värvningarna under sillyn och detta tillsammans med att Thony blev tränare har väl gjort att de flesta, inklusive den svårflörtade Uppsalapubliken, förväntar sig en bättre säsong än den förra? Eller? Att vi "bara" tagit 2p på tre matcher är väl i sig ingen katastrof utan det är snarare spelkvaliteten man är orolig över. Men nu har jag en orolig själ vilket förklarar min ångest över inledningen av säsongen.
Man kan väl vara upphetsad över bra förvärv men ändå inte förvänta sig något?
Nja.. jag förväntade mig nog lite mer framåt i alla fall, även om jag inte förväntade mig så många poäng.
Vad är spelidén i år egentligen? Har bara sett matchen mot Kungälv i o f s, men jag kan inte säga jag såg något som skiljde nämnvärt mot mediokra insatser tidigare. Räddhågset/oengagerat och tempofattigt långa stunder, brutet av kortare perioder av högre tempo och mer mod/rock'n'roll. Någon som vet vad man egentligen vill?
Pratade lite med Robin O i paus av Brobergsmatchen. HAn beskrev det som att man ville hålla mycket boll och leta lägen och genom att passa ganska mycket (även om det är på egen planhalva) få motståndarna till att behöva åka mycket för att täppa till lägen och på så vis trötta ut de. När sedan frågan om hur mycket man återhämtade sig i pausen kom på tal så sa han att "Broberg är så skridskostarka så jag tror inte att det kommer funka så bra i denna match". Kändes tamt om man ska vänta en dryg halvlek på att motståndarna ska vara trötta nog för att man ska hitta öppningar...
Jo men det är inte enbart att de ska bli trötta utan det är ungefär som i handboll dvs det blir räknefel/luckor genom alla åkningarna/passningarna som man kan sticka in sina passningar i och komma till anfall. Då gäller det att vårt egna bollspelande inte sker på felvända spelare för då blir det inga luckor och tempot går ned.

De gånger vi får till passningarna så är vårt spel oerhört snabbt pch farligt. De matcher jag såg på försäsongen så vart det mål nästan varje gång vi fick till de "rätta" passningarna på mittplan.