Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Motgångssupporter

Nu vet jag inte om begreppet finns men jag känner att jag kan betrakta mig som just en motgångssupporter. Medgångssupportrar finns det gott om men jag har upptäckt att mitt egna engagemang ökar når det går oss emot... Det är då jag känner att det är riktigt viktigt. Det känns lite som att försvara en yngre bror eller syster.

Jag vill naturligtvis att det går bra för Sirius men när det går bra är jag mer en del av strömmen medan när det går dåligt så engagerar jag mig.

Vill man vara elak så kan man säga att man inte har något annat val är än att vara just motgångssupporter om man ska hålla på Sirius men då har dom fel för just denna säsong eller nästa så vänder det ... Då kan jag vara en del av den stora medgångsströmmen igen.

Tack för ordet!
Huvudet på spiken! Jag har länge kallat mig själv motgångssupporter.

Då kan jag vara en del av den stora medgångsströmmen igen.

Ja, det är ju verkligen normaltillståndet. Stora framgångar och strömmar av supportrar.
Bra skrivet Jocke.Vist kan man vara gnällig över spelet och spelarna ibland. Men ser man alla matcher så dyker det upp stunder i matcherna som inger hopp./Tyckande motgångare
Vare sig jag vill eller inte så är jag en motgångssupporter
Fast för egen del längtar jag obeskrivligt att få se blåsvart krossa allt motstånd, framför allt SAIK. Jag vill ha revansch för all förnedring blåsvart fått utstå genom åren. Lyckan var säsongen 08/09 och den vill jag ha tillbaks fast ännu bättre! Jag är nog en medgångssupporter fast en som ändå går på matcherna och sponsrar (blygsamt) laget i mitt hjärta.
Bollnäs nya motto enligt storsponsor Mikael Andersson
"förlora är en tråkig sport"

Vi har olika syn på bandy han och jag!
Bollnäs är nästan allt jag inte vill vara. Utom utomhus