Nu kommer äntligen första segern. Kalix har tappat flytet nu och vi utnyttjar det och vinner med 5-1. Ilja 3 Rudell 1 Eiden 1
Kalix-Sirius
Vi Måste vinna. Annars gör jag kaoz med världen.
Jag räknar kallt med att Gustav gör dundersuccé. 4-3 till blåsvart inför 578 pers varav en handfull västrahjältar.
Jag räknar kallt med att Gustav gör dundersuccé. 4-3 till blåsvart inför 578 pers varav en handfull västrahjältar.
Nä du Apan, lite målsnålare blir det nog; 3-2 till Sirius. Annars skrev du helt rätt.
Äntligen!!! Kniv-Jonas hittat sin inloggning och återtagit sin position. Fast det var väl 15-1 du menade? Men matchen kommer att sluta 2-2 efter en trist tillställning
Nä västringar, detta måste balanseras! Jag är pessimist. Torsk med 4-1 inför 610 pers. Men Gustav gör en heroisk insats.
Ja vi förlorar med 4-3 efter att ha kört fast i Kalixförsvaret gång på gång! 780 förväntansfulla (med betoning på det senare) norrbottningar på plats.
Äsch då! Nu tror jag att det är proppen ur vad gäller målskyttet!
Skall vi säga att vi gör 8 stycken (Hammarn 4 varav 2 hörnor och en straff, Ilja, Putte, Rudell och Camilton ett vardera). Succédebut i målet för Gustav men 2 otagbara.
8-2 till de goda alltså. Lätt :-)
Skall vi säga att vi gör 8 stycken (Hammarn 4 varav 2 hörnor och en straff, Ilja, Putte, Rudell och Camilton ett vardera). Succédebut i målet för Gustav men 2 otagbara.
8-2 till de goda alltså. Lätt :-)
Jag ifrågasätter inte Gustavs talang, men jag sätter stort frågetecken på hans nerver.
Tror det blir en snöplig 5-4-torsk inför 555 pers. Hammarn x3 och Ilja.
Tror det blir en snöplig 5-4-torsk inför 555 pers. Hammarn x3 och Ilja.
Ingen Robin men däremot är Putte med i laget igen. Yes! Eidenert petad.
Utan Olsson försvinner genombrottsåk.
Utan Eidenert försvinner framspelningar.
Men denna duo kanske kostar mer än vad den smakar, vad vet jag ...
Utan Eidenert försvinner framspelningar.
Men denna duo kanske kostar mer än vad den smakar, vad vet jag ...
Vill bara förtydliga att med Yes! menade jag att Putte är med och inte att Eidenert är petad ;-). Fast jag tycker det är bra att Thony låter Eidenert vila. Många felpass från den mannen mot LBK och dessutom är det bra att testa en ny konstellation.
Blir tufft detta. Det har väl sett ut på ungefär samma sätt i alla seriematcherna hittills med relativt mycket bollinnehav i halv/helusigt tempo och dåligt med genombrottskraft (även om Grachev blixtat till emellanåt).
Trist med Kimmo såklart men spännande o kul för Gustav med ett par matcher i elitserien . Sen är vi det enda laget i serien som har nollan intakt i mål på fasta situationer, dags att ändra på det i kväll.
Kryss verkar ju extremt gångart denna säsong så 3-3 då.
Trist med Kimmo såklart men spännande o kul för Gustav med ett par matcher i elitserien . Sen är vi det enda laget i serien som har nollan intakt i mål på fasta situationer, dags att ändra på det i kväll.
Kryss verkar ju extremt gångart denna säsong så 3-3 då.
direktlänk till UNTs matchrapportering http://www.unt.se/sport/matchendirekt/?id=3462195
Tackar!! Satt just och letade
Usch nu blev jag plötsligt väldigt nervös ....
Ilja verkar stekhet. Och äckliga SAIK verkar vidrigt bra just nu.
Jag gillar UNT-Herman faktiskt. Riktigt kunnig och mycket skönare attityd än fotbollsbloggarna.
Obehagligt spännande nu....
Så in i helvete skönt!!!!
Hjälten Holmgren
Pust! Hoppas bara det inte är nått allvarligt med Max och Wigren.
Så jävla underbart kul för Sirius i allmänhet och Gustav i synnerhet. Hoppas Max och Wigrens skador är godartade.
Sjukt att Gustav får bli hjälte. Vilken Hollywood-saga.
Grymt skönt med två pinnar.
Grymt skönt med två pinnar.
Kommer hem från en tillställning och får veta att de vackra vann och att Gustav gjort en stormatch. Så in i h-vete underbart skönt!
Nu vill jag ha vinst på lördag också, det här var ju roligt!
Just nu är jag bara nöjd och ska njuta av stunden .... tills nästa match!
Det här tycker jag ni ska ta del av, ungdomar. Kalix-Sirius i ord och bilder:
http://www3.idrottonline.se/KalixBF-Bandy/SARGVAKTENSPEKULERAR/Iaftonmoll/
http://hanssonsfoto.se/blickfanget.html
http://www3.idrottonline.se/KalixBF-Bandy/SARGVAKTENSPEKULERAR/Iaftonmoll/
http://hanssonsfoto.se/blickfanget.html
Enligt dem själva var det en lårkaka (max) och kramp (wigren).
Skön seger!
Skön seger!
Vem är den tredje mannen med Siriuströja på läktaren som man kan se på Sargvaktens bilder?
Vem är den tredje mannen med Siriuströja på läktaren som man kan se på Sargvaktens bilder?
Det är mannen som stod ensam där i fjol med en flagga. Han bor där i trakten, om jag förstått det rätt.
Skön seger! Imponerande av Holmgren. Vilken jävla defensiv vi har i år, som sagt! Och så här långt, bör väl tilläggas ...
Dessa poäng var ni värda, Hannes och Kniv-Jonas.
Är det inte samma person som syntes på bilder ifjol?
Han heter Axel och pluggar i Luleå. Kul att få ett namn på ansiktet. Han fick en Västra-tshirt av Jonas!
Zocke får sig en näsknäpp av sargvakten efter att ha kritiserat Kalix spelstil.
"Tja, det må han ju få tycka.
Men som sportchef i ett lag som lockar till sig sin publik genom att lyckas få målskillnaden 6-29 på två matcher kanske jag skulle tänka ett varv till.
Men så tillägger han:
"Han är för övrigt [i]rätt rolig att läsa"[/i]
OBS uttrycket rätt rolig.
Skön lirare, Sargvakten alltså.
"Tja, det må han ju få tycka.
Men som sportchef i ett lag som lockar till sig sin publik genom att lyckas få målskillnaden 6-29 på två matcher kanske jag skulle tänka ett varv till.
Men så tillägger han:
"Han är för övrigt [i]rätt rolig att läsa"[/i]
OBS uttrycket rätt rolig.
Skön lirare, Sargvakten alltså.
Sargvakten är köööng!
Sjukt skönt med seger. Första halvlek va bra riktigt bra, det som oroar e andra halvlek där kalix rullar ut oss samt hammarströms usla form. Gustavs räddning i första när kalix har öppet mål är en helt galen räddning sen lägger han på 2-3 till avgörande räddningar vilken jävla köng!
Mår så bra att Gustav gjorde en kanonmatch. :-) :-) :-). Längtar tills på lördag.
Sirius Hej!
Sirius Hej!