CarlApan
· 2014-11-14 08:15
· 3288 visningar
Match i morgon och ingen matchtråd.
Jag har inte riktigt kommit ur segerruset från kalixdrabbningen men nu är det nog dags att blicka framåt. Med världens bästa Gustav i målet kommer det här att bli en tajt tillställning.
4-3 till blåsvart efter ytterligare en matchvinnande insats av Gurkan och mål av Ilja x 2, Hammarn och Putte.
826 pers i publiken friseras upp till 1010.
Jag är sjukt päpp!
En tvåa här kan fan visa sig avgöra hela säsongen i slutändan.
(överdriver säkert)
#2 ·
Nyllet
· 2014-11-14 08:28
Hammarn vaknar ur idet och gör två mål. Lundberg rusar så snabbt på hörnorna att Hörnqvist blir stressad och missar. Putte gör mål på en fantastisk genomåkning och motståndarna hinner inget se utan känner bara luftdraget av Puttes åkning. Ilja fintar upp västgötarna på läktarn och passar Adam som bara behöver lägga in bollen i mål. Gustav räddar det mesta. 4-2 till blåsvart inför 1095 pers.
Sirius Hej!
Svår match. Men spelar vi som i första senast ska vi allt kunna hota vänersborg. Säg 3-2 Ilja Adam och Wigren gör ett var. Dippar vi även i den här matchen kommer dte rinna iväg, sen föreslår jag en petning av hammarstöm.
Mycket obehaglig match. Om skadeläget ser bra ut och hörnruset fungerar kan vi ta en pinne och få till ett 3-3.... Dock tror jag inte det, utan Hedqvist stänker in ett par och Väners vinner med 5-3
#5 ·
Jocke
· 2014-11-14 21:02
Missar matchen vilket innebär att Sirius gör sin bästa match på flera år och jag får läsa om alltihop. Gustav gör återigen en stabil match. 4-3 och det är 915 på läktaren
Hmm.. glömde pubiksiffran. Den räknas in likt min frisör Becke på Hårfager (glöm inte att klippa er där och hälsa från mig att det krävs något extra, så får ni det... fungerar bra som uppvärmning inför bandy) och därmed landar på 1017 åskådare.
Fyran vad svårt det är att sova när man är matchpäpp! Papp! 100-0 blir det.
#8 ·
Joint
· 2014-11-15 08:51
Rädd för ett bakslag á la 4-8 och att Väners får proppen ur och tar sin första seger. Hammarn x3 och Ilja - Hedquist x4, Lukkarila x2, Fagerström och Koch. Publiksiffran redovisas till 1 007 pers.
Eller så gör Holmgren en ny stormatch och plockar poäng till oss. Jag hoppas förstås på det sistnämnda. I så fall har vi en fantastisk säsongsinledning summerad.
#9 ·
Nyllet
· 2014-11-15 09:07
Molnigt, 6 plusgrader, 3 m/s, uppehåll. Inte så pjåkigt.
Sirius Hej!
Jävla bajs är vad det är. Ilja är som vanligt bäst. Han har höjt sig flera snäpp sedan förra säsongen. Hammarn är under isen hel. Vet inte alls hur vi ska lösa det problemet.
#11 ·
Nyllet
· 2014-11-15 18:07
Sant CarlApan, Hammarn kommer helt bort. Vilsen på plan är vad han är. Grejen är väl att han inte får några passningar när han har läge. Beröm till Gustav! Skönt att vi har en reservkeeper av hög klass. Tyckte ändå att andra halvlek var helt okej. Hörnqvist sätter två hörnor medan blåsvart missar alla sina. Det avgjorde matchen.
Vad är det med sirius och hörnor?
#13 ·
haze
· 2014-11-15 20:23
Lite bättre takter efter paus men det berodde nog på att Väners backade hem lite mer efter 3-0 och gav bort lite mer ytor. Kul att Gustav håller i målet. Synd att Kalix tog en tvåpoängare på öt i Ljusdal. Ska vi ha fyra lag efter oss bör Kalix vara ett av dem.
Förstår inte riktigt hörnruset... Om man rusar med tre man mot Vänersborg, bör samtliga tre gå mot Hedqvist.... Inte en spridd skur!!! Kan vara bland det mest korkade jag sett inom bandy.
En spelmässigt godkänd insats, men på tok för dåligt skytte.
#15 ·
Joint
· 2014-11-16 01:40
Vad fan är det för spelidé? Väners bygger sin spelidé mycket kring Hedquist. Vad fan gör vi? Hammarn är helt jävla bortkommen. Samtidigt så gör han det ju inte bra själv heller. Inte ens skottmässigt. Höj dig! Annars kasta in Camilton (det hade nog varit mer utvecklande för honom att spela U18 än att ruttna på bänken i dag...)!
Håller med om att något måste nog göras åt Hammarströmsituationen. Vi kan inte ha en av våra bästa och förmodligen dyraste spelare under min tid som supporter bara åka runt och inte uträtta någonting.
Visar han inte lite bättre takter snart borde han bänkas. Sen får väl Thony ta ett snack med honom och höra sig för vad som är fel. Om han längtar hem till Byn får vi väl släppa honom tillbaka dit igen. Om det är något i spelsystemet som felar så hoppas jag att det går att hitta något sätt att utnyttja honom bättre på.
#17 ·
Sakul
· 2014-11-18 21:05
Det kanske är en synvilla men det har känts som att Hammarström är nere och hämta boll på egen planhalva i tid och otid. Inte riktigt där hans styrkor ligger. Slicka offsidelinjen, plocka ned bollen och skjut så fort som möjligt för bövelen.