Jocke
· 2014-11-18 14:39
· 4034 visningar
Jag vet inte om det är OK att redan innan VSK matchen se fram emot lördagens match mot Edsbyn men det kostar jag på mig som icke spelare.
För morgonglada och hungriga supporters finns möjligheten att kl 09.00 äta matchfrukost med Sirius A-lag på Hotell Kvarntorget. Kanske inte världens mest glamorösa ställe men likväl möjligheten att "snacka bandy i avslappnad miljö".
99 kronor kostar kalaset och då ingår matchbiljett.
Matchen: NU vaknar Hammarn men det hjälper inte. Vi förlorar med 3-5 inför 685 åskådare. Dock gör Hammarström alla Sirius mål.
Ja det är svårt att se att vi ska ta en pinne i denna match. 2-7 och 756 pers kommer och tittar.
Jag är inte en av dem då jag har nån slags släktbegivenhet i Kalmar. Ja jag ska avgå.
#2 ·
Jocke
· 2014-11-21 12:14
Jag står fast vid att Hammarn vaknar! Han var optimist efter VSK matchen och nu när gamla laget kommer på besök så ...
Glöm inte matchfrukosten ni som kan...
#3 ·
Nyllet
· 2014-11-21 13:09
Jocke har du redan börjat på fredagens rödtjut eftersom du skapat en alldeles egen tråd om matchen i morgon ;-)
4-4 ilja 2 putte 1 rudell 1. 632 på läktaren
#6 ·
Jocke
· 2014-11-21 13:40
Jocke har du redan börjat på fredagens rödtjut eftersom du skapat en alldeles egen tråd om matchen i morgon ;-)
Nja denna tråd började redan innan VSK matchen ... Rödvinsfrågan går åter. :-)
#7 ·
Nyllet
· 2014-11-21 14:05
Sorry Jocke du har så rätt! Och jag tyckte det var på tiden att någon skapade denna tråd. Både syn och minne sviker en på ålderns höst. Nja tror inte mina studenter skulle uppskatta att deras lärare halsade rödvin i pausen så det får bli om några timmar men då öppnas strupen på vid gavel :-D.
Tror på en bra insats av de blåsvarta. Dock räcker det inte, utan byborna åker hem med en uddamålsvinst, 4-5, inför en friserad pubilksiffra på 802
#9 ·
RRR
· 2014-11-21 19:14
Jag tror på seger. 4-2 till de goda efter tre straffräddningar av Gurra.
Fan vad ledsen jag blir. Jag vill att vi ska vinna och slippa kvala.
Men andra var riktigt bra! Starkt att vi t.o.m pressade med två man kort. Synd att vi har så förbannat svårt att få in bollen i mål bara.
#12 ·
Nyllet
· 2014-11-22 16:52
Var förbannad i paus över hur snällt blåsvart spelade. I andra gick man på kropp och det blev genast bättre men vi är ju för tunna framåt, som sagt. Tyckte Edsbyn var väldigt humana i andra halvlek och f-n vad de gnäller på domarn.
#13 ·
Joint
· 2014-11-22 17:00
Kul att Olsson klev in och visade genombrottsintentioner direkt. 1-3-målet är ju hans förtjänst. Hammarn ska dock ha credd för att han var på och högg där, riktigt målskyttsmål. I övrigt hade Rudell en riktigt bra chans. I övrigt, ja – vad hade vi i övrigt? Ett par halvfarliga hörnor ...
Kändes som att Byn bara ville spela av matchen efter en halvtimme. Väldigt kontrollerande. Men denna upplaga av Byn kändes inte så jäkla vassa. Hemskt vad de håller på och påverkar stinsarna dock. Är det inte snack så är det med kroppsspråk.
#14 ·
RRR
· 2014-11-23 08:21
Ja de fick hur mycket som helst med sig och ändå gnäller de på domarn.... varför blev det inte straff i slutsekunderna förresten?
#15 ·
Jocke
· 2014-11-27 11:56
Var det någon som gick på bandyfrukosten?