Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

VSKK - Sirius, Idag kl. 19:00

Matchtråd.

Dags att hala fram den gamla klyschan: Fler än ett mål gjorda och mindre än 10 mål insläppta är godkänt?

Jag tror att vi gör en hyfsad insats men vi har ändå inte skuggan av en chans. 7-2 vinner sämsta aros med men ingen bryr sig nämnvärt då alla är deprimerande av att tvingas in i gurkburken

1876 pers tittar på. Typ 20-30 pers hejar på Sirius.
Jepp, det är skamgränsen som gäller ikväll.

Jag är ändå på ett skräckblandat vis nyfiken inför hur det ser ut när vi möter ett riktigt bra lag. Tyckte det var bra inför-snack av Hammarn i UNT iaf. Hoppas han visar den attityden på planen också.
Vi kommer ha en hel del boll och göra en bra match tror jag. Värsterås vinner dock med 6-4 men det är match till slutet.
1110 åskådare.
Vi svarar för en hedersam insats i detta Arosderby. 7-4 till Värsta Aros, islossning för Hammarn som gör ett hattrick i andra. Ilja öppnar vårt målskytte. 1111 pers är på plats i den eländiga Gurkburken.
Stortorsk blir det. 12-2. Har redan glömt matchen.
Mitt tips var inte så pjåkigt tyvärr. Tre straffar emot sig, ska bli intressant att få höra hur klara de var. Vi måste bli bättre på fasta situationer!
Första straffen var solklar, hög klubba så det skriker om det. Andra straffen var klar, såg ut att vara slag på skridskon. Den tredje straffen var däremot skum då det var gruff mellan typ allt och alla. Ja, jag tror det var i den ordningen. Hur som helst inte där det är matchavgörande. Fruktansvärt mycket bolltapp i den centrala delen av banan vilket Esplund & co förstås utnyttjade. VSK var dock rätt avslagna i första halvlek. Vi fick ändå till en rätt så bra bandy emellanåt, framför allt kom vi runt bra på kanterna i dag. Bäst hittills, på den fronten. Men ja, vi var ett par nivåer sämre, helt enkelt. OBS: Gurra gjorde återigen några kanonräddningar.
Första halvlek var det överlägset bästa jag sett på länge. Kan vi lira så hela matcher blir det här grymt. Mitt hopp är återställt.

Dock patetisk inställning i slutet. Spelare som lägger av och inte gör ett skit när dom tappar boll. Hade jag varit tränare hade vissa fått stryk i omklädningsrummet pga dett.
[youtube=]M6xtcuizP7s&app=desktop[/youtube]
Ja det såg lite slarvigt ut vid vissa mål men om man får tre straffar emot sig så blir det lätt tveksamt i försvaret. VSK lyckas med en del svåra saker. Ted B gör en Lomanov inåkning på hörna vilket inte är lätt. Såg uppgivet ut på slutet.
Jag håller inte riktigt med apan. Framåt kan jag nog köpa att vi gör en av dom bästa halvlekarna utom kalix men bakåt kunde vi ha släppt in 3-4 bollar till. Men skitsamma vi viker ner oss totalt och tillberga blir inte den lätta matchen jag hade trott.
Den urtrevlige Micke Carlsson ger ju ändå sken av att Sirius försökte lira rolig bandy. Alltid något.
Vi får väl se men mitt tips är att vi kommer att se en uttalad segregerad tabell när halva serien är spelad. SAIK är totalt överlägset, följd av VSK och Bollnäs. Därefter får vi en klunga av Villa, Väners, Broberg (hur gör dom???), Vetlanda, och Byn. Lite tveksam vad gäller Bajen men de kommer säkert starkt efter halva säsongen. I den nedre delen hittar vi resten som kommer att var hopplöst efter. Några har sagt att årets serie kommer att bli väldigt jämn. Hm... tror inte det.
Ja, det var någon VSK-gubbe som creddade oss efter matchen också. Men det har jag inte mycket till övers för. Fullkomligt avskyr devisen att det är "bra bandy man försöker spela" när det är på bekostnad av defensivt haveri. Ibland undrar jag om bandy verkligen är en sport fortfarande, eller om det är en underhållningsbransch.
Två iaktagelser från videon: fan vad självgod Esplund är. Lite jävla blygsam får man väl vara. OCH det sjuka i att det jublas mer när vi gör mål än när VSK sätter kassar. Patetisk hemmapublik.

Bonus: de självgoda jävlarna bakom oss som stod och myste och sa "det är för dåååligt" om VSK när de ledde med 10 - 4. Man blir så glad av sånt. Så nu har jag gnällt lite. Nya tag på lördag!
Ja det var verkligen knäpptyst. Helt galet knäpptyst.

Min slutsats är att vi är bäst och Västerås är sämst.

Det tål att upprepas:
Min skulle det ju stå, inte men.
I slutet av intervjun med Widén så är det ett klipp från Gustavs straffräddning. Sjuk räddning han gör där lillpojken!
https://www.youtube.com/watch?v=yMPGOtJCGAI