Jocke
· 2014-11-24 10:26
· 4483 visningar
Årets bottennapp blir detta. Stora förhoppningar om seger grusas tidigt och vi får åka hem med 5-3 i baken.
415 åskådare
#1 ·
Joint
· 2014-11-24 10:31
@Jocke: Häng med i supporterbussen, vetja!
Vi måste vinna den här så jag tänker inte tippa nåt annat.
6-5 inför 345 pers.
Vinner vi inte går jag i ide tills den här mardrömmen är över.
#3 ·
Nyllet
· 2014-11-24 13:25
Jag kan räkna på ena handens fingrar de antalet matcher på Studan jag fått se Sirius vinna i år och det gäller både fotboll och denna bandysäsong. Så i och med att jag följer med till Gurkstaden blir det torsk, säga 4-2 inför drygt 400 pers. Vill ni att jag ska stanna hemma?
Alla ska med jag räknar men en storslagen match av blåsvart. Känner att 13-2 till oss funkar bra.
#5 ·
Joint
· 2014-11-24 16:13
Om vi förmår skjuta högt på Tillis lilla keeper så ska det gå bra. Jag säger 7-3 till de goda inför 300 pers varav 50 ju är Västra.
#6 ·
Nyllet
· 2014-11-24 18:45
Jag hoppas på en stark offensiv, en sorts jäkla totalbandy (se http://sv.wikipedia.org/wiki/Totalfotboll) med 5-6 killar som anfaller ;-)
#8 ·
Tifo
· 2014-11-25 05:01
Klart grabbarna kommer fira Qvarne! 3 - 0 till de goda således.
#9 ·
Nyllet
· 2014-11-26 11:11
Thony håller på laguppställningen in i det sista. Ser gärna att Robin får chansen igen. Han var, trots kasst anfallspel i allmänhet, en frisk fläkt.
Tror på ett vidrigt lidande, där vi trots allt går segrande ur striden. Vi gnetar till oss en ledning trots krampaktigt spel och sen håller Gustav oss kvar i matchen. När sen Tillis flyttar upp allt de har för att kvittera kontrar Putte i 90e och sprätter upp 4-2 i nättaket.
Där ser man, det går att ha roligt i en hall också. Men man måste jobba mycket hårdare för det.
#12 ·
Joint
· 2014-11-27 00:22
Spårad kväll - två poäng!
Satan vad kassa TB var.
För den som vill gotta sig lite i andras lycka kan man läsa värdens bittraste sportchef uttala sig om matchen.
Underbart med två pinnar och underbart drag sista 20 när mazarinarna masade sig ner från hylla.
#14 ·
Nyllet
· 2014-11-27 07:28
Hehe, kul läsning måste jag tillstå. Zockes twitter d.v.s.
En riktigt härlig kämpainsats igår. Och vi är ju ett bättre lag än Tillis. Så är det.
Västra sidan gjorde den annars så fula ABB hangaren riktigt vacker igår :-D
#15 ·
Jocke
· 2014-11-27 07:57
VLT direktkommentarer är roliga att läsa oxå. Mer kommentarer kring Västra Sidan än Tillberga.
http://vlt.se/sport/bandy/1.2737910-vlt-live-tb-sirius
"
Nu har Siriusfansen klätt av sig också. Dansar och sjunger på andra sidan.
De har även festat till det ordentligt med röda och gröna partyhattar. Lill-lördag på allvar.
Bäst just nu: Siriusklacken "
Synd att man inte satte några stålar på 4-2.... Två pinnar och i bästa fall lite arbetsro. Annars var det väl lindrigt sagt "sådär".... även om Gustav övertygar mer och mer, framför allt med ett lugn som jag inte trodde en så ung kille skulle ha. Att vi sen också pangde in några hörnor var ju inte fel!
Men i övrigt finns ju en del att önska, framför allt mer fart och om det nån gång kommer någon farande, så finns det ingen att passa utom möjligen långt ut på kanten, där denne sen tämligen enkelt styrs bort.
Ni som såg försäsongen, läckte det så offantligt bakåt då, att Thony varit tvungen att helt fokusera där och verkligen beordra "defensiven främst och därefter defensiven, sen glöm inte att fokusera bakåt innan...."
Så farligt är det väl inte? Pelleberga spelade väl mer defensivt än oss?
#20 ·
Tifo
· 2014-11-27 23:00
"Kommer definitivt inte delas ut några femmor från VLT i dag men om vi kunde skulle vi gett en till Västra Sidan för deras fantastiska dans"
Sjukt kul. En match att minnas.
Alltså, Zocke är ju härlig på många sett, men angående hans bittertweet:
"Sirius. Ett lag utan egna spelare. Grisar till sig två poäng. Grattis..."
Tillberga hade faktiskt bara fyra egna produkter på planen mot Sirius tre. Är det verkligen så otroligt mycket bättre?