Jocke
· 2014-11-27 12:01
· 3915 visningar
Jaha match igen! Börjar likna hockey detta!
Mot ett nyvaknat (yrvaket) Hammarby..
Vi gör en bra match! 4-4 och det är 2120 personer på plats då det är Bandyns Dag och gratis inträde på Zinken.
3-3 blir det. Varför vi eller bajen spottar in mål så det blir återigen en tajt tillställning.
Bar undis-congatåg på läktaren och 3456 pers tittar på med skräcklandad förtjusning på.
#2 ·
Jocke
· 2014-11-27 13:13
Bar undis-congatåg på läktaren och 3456 pers tittar på med skräcklandad förtjusning på.
För er skull hoppas jag på blidväder till helgen....
#3 ·
Nyllet
· 2014-11-27 13:40
Igår på bussen hem från Gurkstan kände jag "va kul bandy är". Tänk vad en seger kan göra för sinnesstämningen! Då hade jag totalt glömt bort (förträngt) hur eländigt blåsvarts spelade mot Byn. Så nu är det tid för Nyllet att komma ner på jorden igen. Torsk med 5-2 inför 3125 pers och ett x antal halvnakna västringar. Tror dock att vi höjer spelkvaliteten några snäpp.
Går det nån organiserad bussresa eller ska alla hundratals uppsalabor ta tåget?
Tåg för alla tror jag iaf.
Hmm brukar ju alltid gå bussar till zunken. Det bådar inte gott.
Brukar det verkligen det? Ifjol hade väl klubben visserligen fixat bussar, men det var ju på annandagen.
Tycker det känns som att det alltid rullar bussar men å andra sidan har det mycket riktigt varit en del annan/trettondagar.
Skitsamma. Kapa ett tåg ist.
#9 ·
Joint
· 2014-11-28 15:12
Brukar ofta rulla buss. Å andra sidan inbringade klubbens reklam om vår bussresa mot Tillberga exakt 0 anmälningar, så ...
#11 ·
Gabbe
· 2014-11-28 15:33
På vilken ställe värmer man upp? Jag skulle vilja ha address också eftersom jag kan inte barer i Stockholm...
#12 ·
Joint
· 2014-11-28 15:51
Neggo och neggo, tror snarare att det kanske skulle vara svårt att fylla buss(ar). Annars är det ju obegripligt.
Jag åker tåg 0956 sl från Uppsala o fler med mig. Dom senaste 2 åren tror jag vi har åkt tåg. Anledningen är att det är roligare att värma på söder. Stället bredvid dovas är vi på 1100
#15 ·
Joint
· 2014-11-29 00:58
Är det någon som ska åka bil till Zinken och har plats över? Om inte annat, så undrar jag om någon ska åka tåg direkt till matchen? I så fall, vilket?
Heter puben charlies? Kanske hinner förbi på en shot innan matchen.
#17 ·
Nyllet
· 2014-11-30 12:17
Ni som var där kanske kan berätta lite om matchen. Verkar ha varit jämt rätt länge? Bästa matchen hittills, trots förlusten? Nyfiken.
Urkul att Thorén fick göra mål.
#18 ·
Nyllet
· 2014-12-01 08:10
https://www.youtube.com/watch?v=fNLhxKpfCnA
Jo, alla tycktes ganska överens om att det var den bästa insatsen över 90 minuter. Klart mera mod, självförtroende och variation i anfallsspelet. Vi brände ju ett friläge minuten innan Bajen gjorde 4-2, så det hade mycket väl kunnat bli jämnare siffror än det blev.
Snygga mål också! Hammarns var riktigt skickligt, men framförallt så jävla kul med Thorén. Jag vet inte hur många junisar jag sett passera genom a-laget utan att direkt få något uträttat. Men Thorén ser ju redan nu helt orädd ut.
#20 ·
Nyllet
· 2014-12-01 10:37
Tack Brukarn! Blev lite orolig ett tag, kanske låg alla västringar inne på SÖS för tillnyktring eller satt i häktet p.g.a. förargelseväckande beteende :-D. Gott att höra hur som att vi är på g.
Inte omöjligt att det är så. Jag bangade ju dock kniv-jonas 30-årsskiva på Gluggarna, så jag är fortfarande ute i det fria.