Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius vs. Bollnäs - Ons 10 dec 2014 kl. 19:00

För att stilla abstinensen så ges nu tillfälle att tippa resultat i nästa hemmamatch.

Bollnäs är verkligen upp och ned i år men jag kan tänka mig att Berlin et al. är taggade för denna match.

Det kommer dock inte att hjälp då Sirius gör sin bästa match för året. Matchkvaliteten kommer dock att vara lite si sådär då ett lättare regn faller under matchen.
4-4 slutar denna drabbning och 1 120 personer ser på. Gustav står i mål.
2-7 inför 699 pers. Bella gör 5 strutar och visar att släkten verkligen är värst.

Dödade jag allt intresse med mitt deprimerande tips eller?
Regn, blåst och 4-4. Vi tappar 4-1 med kvarten kvar så att man inte får vara glad för krysspinnen.
Vi borde ju få stryk med tanke på att deras lag dräller av landslagsspelare. Som John skrev ovan, riktigt skitväder väntar och tyvärr är det väl blåsvart som kommer att lida mest av detta eftersom de är bekväma och tränar inomhus. Tippar torsk med 5-1 inför 713 pers.
Torskar 3-8
3-3 i halvtid dock. Ett ovanligt piggt blåsvart leder med 3-1 efter 37.
Blåst och regn och usen publiksiffra, 612. Dessutom 3-7 i baken efter en hedersam insats.
Enligt Klart.se verkar det som vi slipper regn i morgon kväll. Blåsigt blir det dock, ca 5 m/s och 11m/s i byarna.
Vinst vetja!
2-11, det rinner iväg.
Enligt yr.no ser det nu ut som att det kan bli bra väder ikväll... aningen blåsigt!
Hermans intervju med Lindgren ger hopp.
Olsson utanför truppen igen. Det gillar jag icke!
2-5 inför 453 betalande. Berlin kan dra åt h-vete
Vad har vi att säga till Berlin ikväll? Räcker det med ett uttrycksfullt buuuu?
Jag har inte mkt att säga till honom faktiskt.
Jag vill att han ska komma hem. Men ikväll är han vår fiende nummer 1 så buuuu räcker för mig. Fast gör han några strutar kan det hända att jag kallar honom för Quisling.

Jag vill att han ska komma hem.

Till Sandviken menar du?
I mina ögon förbigås han med iskall tystnad. Vill helst inte ens veta vem han är, även om jag den här gången inte ens tänker titta surt på Jonas när han ropar Judas.
Fan. Jag vill inte kvala.

Bygg halljäveln snart så jag kan sluta gå på bandy med gott samvete. Skitliv.
Alltid surt att förlora men tycker ändå att spelet fungerar bättre och bättre. Bollnäs skulle vara ett bottenlag utan nr 11 och 4 men att tänka så är rätt meningslöst.
Det värsta igår var ändå publiksiffran på 564 pers. Uppsalaborna sviker Sirius när de behöver stödet som allra mest. Svikare.
Ja, trist när det trots tidiga väderrapporter blev hyggligt väder. Och jag som tyckte jag var onödigt negativ när jag på plats gissade på 620....
Spelet är mycket bättre tycker jag men det ger ju inga poäng tyvärr. Jag tycker vi ska våga lyfta/flippa några fler bollar då det blir lite mer varierat spel.
564 är onekligen uselt men samtidigt så ser jag ingen annonsering i stan att det är match.

Ett litet glädjeämne är att Gustav lurade skjortan av Westh på straffen. Limmade den!

I mina ögon förbigås han med iskall tystnad. Vill helst inte ens veta vem han är, även om jag den här gången inte ens tänker titta surt på Jonas när han ropar Judas.

Jag tyckte mig dock höra Herr Garligur på läktaren men det var nog domaren den gången som fick sig en släng av sleven.
Bra hånramsor mot Cirkus Kandell och Krösus Bella igår tyckte jag!
Nästa gång Kandell dömer kör vi cirkus-kaoz-tifo. Alla har lösnäsa, partyhatt, clownperuk, you name it. Samtidigt jonglerar nån, nån blåser i partytuta etc etc och sjunger duttdududududuttududu... Varje gång Kandell snurrar på tombolan.

Det är min tifo-dröm.
Jag råkade reta upp mig en aning på herr Kandell bara. Inget konstigt, bara helt normalt när han dömer. Konstigt att karln inte förstår att något är fel, då bägge sidor alltid är arga efter hans matcher.

Berlin är lite för gammal numer tycker jag. "Knappen" måste ju vara pensionär nu. Så jag vet inte vad han har att tillföra. Eller finns det fler???
Jag tyckte det var märkligt att jag gastade mer än Garligur efter att Max hade fått en tia. Sen insåg jag att det bara tog ett tag för polletten att ramla ner för gammgubben.
Jo det tar tid för en gammal man. Måste tänka på hjärtat!!