Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Villa 17/12 kl. 19.00 på Studan

Nu kommer första hemmavinsten! Sälen är ur form och Villa trivs inte att spela ute. 5-4 till de vackra blåsvarta inför 977 pers.
Sirius Hej!

Korka igen glöggen nu Nyllet.

Hedersamma förluster kommer det bli många av. 4-3 till villa inför 667 pers.
Kan jag inte få vara optimist i några dagar CarlApan? Snälla!?
En optimist är sådant men lär sig segla i. Vi tänder dock till när Sälen och Fall kommer åter men det hjälper inte. 3-6 blir det och 521 åskådare har tagit sig till Studan.
Usch... folk kommer att julhandla istället för att gå på bandy. Fixar vi verkligen 500?? Men ok, vi friserar upp siffran så den blir 507 tomtar på läktaren.

En bra match igen av oss, men det renderar bara i ytterligare en hedersam förlust, 4-6

Fel tråd kanske men ser ni någon annonsering på stan om att det är match? Borde det inte finnas några affischer?
Det är sällan man tycker synd om Brajjen, men den här omgången får dom Kandell.... Och till på köpet mot Ljusdal!!!! Men Herregud vad är det för folk som sitter i domarutskottet???? Och har karln ingen som helst självaktning?
Det är sällan man tycker synd om Brajjen, men den här omgången får dom Kandell.... Och till på köpet mot Ljusdal!!!! Men Herregud vad är det för folk som sitter i domarutskottet???? Och har karln ingen som helst självaktning?

Vi avslutar året med två raka Cirkus Kandell-matcher.
Men ghaaaaaaaaa Har inte vågat titta så långt! Men å andra sidan, när tombolan rullar så borde vi ju tur i en av matcherna...
Riktigt fint bandyväder i kväll. Klart, -5°C, vind 3-5 m/s. Fortfarande optimist (och för den delen även seglare). Vi vinner!
Sirius Hej, Hej Hej Hej!
Det känns som att du har jinxat det här totalt nu Nyllet. Sån där optimism straffar sig garanterat.
Thony om Robin:

"– Robin har sett bra ut på träningarna och när han har spelat har han varit bra, säger Lindquist."

Vad mer ska krävas för att han ska få lira kan man undra?
Medioker marknadsföring och pepp. Bandybloggen på UNT har mest semester, SvenskaFans verkar insomnat, SiriusBandy.com och dess sociala medier-kanaler chillar galet. Men Lundh har ju i alla fall skrivit en intressant inför i lokalblaskan. Blir intressant att se vem som står i kvällens match. Gurra eller Kimmo?
I motståndarmålet kan man förresten notera att Sälen fått utstå massiv kritik av Villafansen på sistone. Skjut!

Jag tror på ännu en hedersam blåsvart insats!
Vi blir bättre och bättre för varje match. Om den trenden fortsätter har vi faktiskt bra chans på poäng idag.

Men på det hela taget skulle jag vara väldans nöjd om vi lyckas vinna någon mer match i år. Spelschemat är brutalt just nu.
Spela som mot saik seger 6-2
Jaaaaaaaaaa!!!!

Fyfan vad gott med lite oväntade poäng!

Jaaaaaa!!!!!!!!!
Torsk med 4-2 mot SAIK och man vart glad, nästan som vid en seger och i kväll när vi gör 4-4 i sista momentet av matchen; då kändes det som vi vunnit. Otroligt bra kämpat blåsvart! Ni är egentligen för bra för att hålla till i bottenskiktet men det är ju 14 matcher kvar så... Nu tar vi Vetlanda borta av bara farten. Nöjd.
Jag är nästan gladast över att det inte kom ett redigt bakslag idag. Spelet dom tidigare matcherna pekade mot en pinne i dag men lagen om alltings jävlighet brukar ju vilja nåt annat.

Nu är vi igår! Riv plåtlådan i vetlanda, kapa Mickel och kriga hem två pinnar!
Jag var aldrig orolig!

Det var dock inte så bra spel idag. Många bolltapp och skakigt i försvaret. Ändå så tar vi poäng!

Kul att Hammarn verkar ha vaknat...
Så skönt att äntligen gå hem nöjd och glad från Studan. Det händer alltför sällan. Hoppas bara att Ilja klarade smällen okej. Muskelfästet och osäker mot Vetlanda står det på UNT.

Men det är ju märkligt med våra båda lag. Sirius fotboll var dåliga på Studan och i andra halvlek och bra på bortaplan och i första halvlek. Sirius bandy är dåliga på Studan och i första halvlek och bra på bortaplan och i andra halvlek.
Ja det verkar som jag ska hålla mig hemma... det är då de spelar bra som vanligt....
Man undrar vad Villa sa under timeouten. De blev ju ännu blekare efter den. Tung repris för Sixtensson för övrigt. Senast han var på Studan släppte Gripen in 4-4 på övertid.
Tränare Sixtensson ligger nog väldigt löst till om inte Villa rycker upp sig snarast.
Synd att det inte finns mer att läsa om matchen. Känns som jag har finkammat nätet nu men kan inte sluta gotta mig åt poängen.
Det var fantastiskt!
Han den där Herrman är LITE snål med betygen kan jag tycka?
Galet snål. En trea till Kimmo är inget annat än ett skämt.
Betyget på Lundberg var dock dessvärre ganska klockrent....
Ja Lundberg hade en dålig dag åtminstone i första halvlek. Han blev betydligt bättre i andra tycker jag. Han får träna på att slå bort bollen på tennis.
En som jag tycker kommer bort är Tobias Andersson. Där borde det finnas mycket mer att hämta. U18, U20 landslagsman och allt sådant borde synas mer...
Roligt att Sirius egen junis Jonas Eklund (född 1995) fick spela hela andra halvlek vilket jag missade totalt (det var Haze som sa det till mig efter matchen). Jonas är back och eftersom vi "bara" släppte in ett mål i andra halvlek tyder det på att Jonas klarade sig bra. Nu har Gustav fått stå i några matcher och gjort det fantastiskt bra. Dessutom har både Camilton och Thorén fått speltid och Thorén har redan en assist och ett mål. Nu kan fan ingen klaga på att Sirius (läs Thony L.) inte släpper fram våra lovande junisar. Om några år kanske halva Sirius A-lag består av egna produkter. Gillart!
Ja äntligen kan junisar får inte spela snacket dö ut. Är du bra nog spelar du punkt.
Eklund gjorde det bra i vanlig ordning, men tyvärr har jag hört att han inte vill satsa tillräckligt. Hoppas att sådana här signaler ger en fjäder i hatten och anledning att tänka om.

Håller med angående Tobbe. Delvis även Widén. Att Ilja fick ett så lågt betyg är dock ett mysterium, han har ju genomgående varit snudd på dominant i år. Kimmo var fullständigt galen i sin comeback – högsta betyg, enligt mig. Tyckte att Jenefeldt inte tagit för sig tillräckligt, men nu gav liraren svar på tal. Hade annars öppnat upp för Putte på halven, för jag saknar att se han komma rättvänd. Tisen gör mål varenda jävla match nu, men hans hörnsikte har varit bedrövligt hittills. Och i vanlig ordning är vi ju seriens sämsta hörnlag också. Där kan vi förbättra oss, gillar varianterna som verkar intränade.