Nyllet
· 2014-12-18 16:10
· 6578 visningar
Den positiva känslan som jag hade innan matchen mot Villa är lite naggad i kanten nu när Ilja har problem med ett revben och det är osäkert om han kan vara med på lördag. I sina bästa stunder är Ilja briljant men han kan också vara nästan osynlig delar av matcher. Hur som helst blir mitt tips att vi förlorar med 5-3. Tyvärr kommer "svikaren" Mickel göra två mål och dessutom målet som avgör matchen.
CarlApan, nu har jag i alla fall inte jinxat!
Äsch, låt Mickel göra två. Spelar ingen roll när Hammarn gör fyra (två på hörna, en på straff).
7-4 till de goda slutar matchen. Detta leder till att den kräsna medgångspubliken i Uppsala vallfärdar till Studan på annandagen för att se Sirius ta första 2-poängaren på hemmais i årets serie.
Åh vad jag hoppas att Big spender har rätt. Det skulle vara ett drömscenario.
Riktigt så kul blir det inte. Dock 3-3 i ännu en match där Sirius hämtar upp två bollar i andra. Förhoppningsvis kan det locka iaf några mazariner och festglada kompisgäng på annandagen.
#3 ·
Jocke
· 2014-12-19 07:19
Vi torskar tyvärr då det blir ett bakslag just denna match. Vi tappar koncentrationen och förlorar med 7-2. Positivt är dock att Hammarn gör mål igen för blå svart.
#4 ·
Joint
· 2014-12-19 12:55
Alltså. Nu gäller det att sätta försvaret från första början. Senast agerade vi som yra höns, och Lundberg svingade som en brännbollsspelande lågstadieelev så fort en boll i midjehöjd kom. Dock tror jag hönsgården berodde på allmän förvirring. Jag menar: Max fick lämna återbud och rätta mig om jag har fel, men det såg ut som att Widén/Lindgren delade på en backplats och tja, det var ju allt annat än stabilt i alla fall. Kändes faktiskt tryggare med gallerduon Eklund-Lundberg och Niklas E.
Saknar vi Ilja kommer vi att sakna en genombrottsspelare på mitten, då gäller det för framför allt Tobbe och Widén att steppa upp! Tisen har nu gjort mål i sex raka matcher, så det börjar ju kännas som målgaranti i alla fall.
Tror på ännu en spännande match!
Sjung för mig, ni som åker. Och ge järnet på Statt, CarlApan och Tette.
Vetlanda borta är en match som alltid känns svår, men vi brukar ändå överraska positivt där. Jämnt som attan brukar det bli också:
09/10: 1-1
10/11: 3-3
11/12: 6-5
12/13: 3-4
13/14: 2-2
Jo men det känns som att VBK är klart vassare i år.
Det är vi också!
Vi har varit riktigt nederlagstippade de senaste två säsongerna iaf. Jag tycker snarare det känns som att skillnaden upp till VBK har minskat.
Låter bra. Jag litar på dig beukarn. Dock känns Mickel klart mer kapabal att plocka ner lyror än våra backar.
Lyrorna fastnar i taket och Viktor brukar ju inte vara så osäker som i onsdags om några undviker taket.
Nu kommer max tillbaka vilket känns sjukt bra. Han har varit fördjävla bra.
Syndd med ilja men spännande med robin och putte tillsammans. Där blir det åka av.
#14 ·
Nyllet
· 2014-12-20 15:41
Vad är det som händer? Drömmer jag?
oj hoppas inte unt sitter och hittar på i sapa arena.
Helt galet! Man saknar ord.
Hoppas på några extra mazariner på annandagen nu.
#19 ·
Nyllet
· 2014-12-20 16:55
Jag är tårögd! Detta gäng! 7-2 borta mot VBK, helt osannolikt! Sirius alltid i mitt hjärta!
#20 ·
Sutra
· 2014-12-20 16:55
Tre senaste matcherna inger hopp om bättre tider. Så galet taggad inför Annandagen.
#21 ·
Jocke
· 2014-12-20 17:01
Sådärja helt rätt tippat av mig förutom vilket lag som vann. Jäklar vad bra Sirius. Det verkade även som att vi var närmare fler mål än vad Vetlanda var dessutom.
Kul för Tobbe Andersson att få göra lite poäng. Han behöver rycka upp sig och jag hoppas det är pågång. Hammarström gör mål igen liksom Rudell. Wigren drar på sig några utvisningar men det behöver ju inte betyda något negativt.
Jag njuter för stunden .... Skönt att ha detta med sig över julafton. God Jul på er alla !!
Snyggt att hänga sjuan på slutet också. 6-2 är en vanlig vinst men 7-2 är klasskillnad. Så känns det iallafall på något sätt.
In your face Mickel. Mouahaha!
#26 ·
Nyllet
· 2014-12-20 17:37
Helt rätt CarlApan! Där fick du Mickel, vi behöver inte dig!
#27 ·
Nyllet
· 2014-12-20 20:21
Fruktansvärt avundsjuk på er som åkte till Vetlanda (vad säger jag, denna håla vad är det att se?) och fick se denna match. Måste ha varit en kick utan like. Grattis!
#28 ·
Golli
· 2014-12-20 20:35
Proppen ur, härligt!
Inte minst ur ekonomisk synvinkel. Resultatet innebär säkert 2000 extra åskådare på annandagen.
Det måste ju iaf vara den bästa matchen på... ja hur länge då? Åtminstone på ett par år väl?
#30 ·
Nyllet
· 2014-12-21 16:48
Putte fick en 5:a i betyg av Håkan Lundh. Världsklass asså.
#31 ·
Joint
· 2014-12-22 09:28
Tar ett tag att smälta denna kross. Men fan vad bra vi varit på sistone. Tagit steg match för match. Måste verkligen credda Thony som börjar få ihop laget allt eftersom. Dessutom verkar han ha skapat en ny kultur i Blåsvart, med mycket högre krav. Presterar man inte på träningar och match så blir man inte uttagen. Det känns som att de flesta köper läget också. Återstår att se 21:an. Men man saknar ju inte hans oändliga bolltapp i alla fall. Hoppas att han jobbat bort dem när han väl kommer tillbaka, för han besitter enligt mig en stor potential trots allt. Kul och viktigt med konkurrenssituation! Låt oss nu njuta av lite Jul för att sedan ge Bajen en match!