Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Västrasektionen

Hur ska det fungera? Personligen tycker jag inte att det ska vara medlemskrav, däremot tycker jag vi ska understryka att det är ståplats som gäller. Senast var det väl ett gäng som satt ned längst ned? Det ser dåligt ut, och snåljåpar som vill sitta ska faktiskt betala fullpris. Dessutom bör det egentligen vara sångkrav, men det är kanske svårare att upprätthålla...
Jag håller med Brukarn förutom att jag tycker att man ska få sitta längst ner i mån av plats, däremot ska man inte gnälla om det blir så att man blir tvungen att stå, de som vill stå skall gynnas.
Sen hoppas jag att alla sjunger så mycket de orkar mot En*****g.
Jag tycker ståplats är till för oss supporters som står och som du säger så kan man ju sätta sig på sittplats om man vill sitta ned istället för på vår sektion. Mot ESK kommer det nog bli fullt och då tycker jag nästan det är upp till publikvärdarna att informera publiken om att det endast är stå, vi får ju faktiskt in mer fol kdå också.
Jag tycke absolut int dete ska vara medlemskrav, då tappar vi ju massor av nytt folk, som en del andra vart inne på.
Vore det inte bra med räcken på vår ståplatssektion?
Jag tycker faktiskt inte ens man ska få sitta i mån av plats. Risken är att vissa börjar betrakta Västrasektionen som "sittplats till extrapris", och det tror jag inte är klubbens mening. Att vi har så billigt inträde tror jag är för att klubben är glada över vårt stöd, men då gäller det att det inte missbrukas.

Dessutom är sittgubbar demoraliserande, sittsjukan sprider sig snabbt som en löpeld, och snart sitter hela sektionen ned!
Helt riktigt. Jag har faktiskt inte tänkt på det på det sättet förut. Jag har suttit de två senaste hemmamatcherna, men har nu kommit på bättre tankar. Skrikit har jag gjort ändå iofs, men tack för kloka argument. Jag är upplyst.
Ett enkelt sätt att komma ifrån sittsjukan är ju att fylla på läktaren framifrån, om nån mot förmodan vill sitta bakom oss så varsegod...
Ja, Robin hade ett bra förslag där. Fyll på från nedifrån och upp.
ja det tycker jag låter bra! men mot dynghåla så tycker jag alla drar med sig kompisar som e lite sugna på sjunga så fyller vi våran sektion se det ekar över hela uppsala
Kanske en bra idé.

Medlemskrav är väl inget fel? Vem som helst har råd att pröjsa 100 spänn för att stötta Västra Sidan. Speciellt med den nya rabatten vi har på Flurran. Dessutom så är det ju gratis för under-16 att bli medlem. Får vi fler medlemmar så har vi råd att köra flera bussresor, till lägre pris och annat kul i t ex souvenirform.

Nytt folk-argumentet är väl ganska överskattat, hur många "nya" har dykt upp sen de började med den senaste läktaruppdelningen? Precis som Brukarn säger så kommer folk att se vår sektion som en "lågpris-sektion" om vi inte styr upp detta.
Nja, håller inte med om medlemskrav. Västra har väl växt ganska rejält den här säsongen (för jämför med hur det såg ut bara för ett år sedan). Och tröskeln för att hänga med på fotboll för första gången är ganska mycket högre om man måste punga ut med 170 spänn.

Eller framförallt tror jag den mentala spärren är ännu större. Klacken måste vara så tillgänglig som möjligt så att folk vågar söka sig till oss.
Ok. Vi går dit i tid! Och vi fyller på nedifrån.
När man beställer plåtar på ticnet till exempelvis Råsunda så ser man en liten karta över arenan där man också kan pricka in vart man vill sitta/stå. Detta är ju helt klart något att försöka ordna i samband med stormatcher på studan.

http://www1.ticnet.se/PriceTable?l=SE&EVNT=STH16425RAS08261&CL_ORIGIN=

Jag är personligen emot att kräva supporterklubbsmedlemskap för att få klackplats på läktaren. Det är två skilda saker. Om folk lär sig att det är ticnet som gäller på stormatcher så är detta en enkel lösning.

[quote1187095253=Joint]
Vore det inte bra med räcken på vår ståplatssektion?

Håller med Joint om att det borde vara räcken på vår sektion. Det skulle innebära en tydlig markering att det är ståplats som gäller.
Det är lugnt, Studan ska ju byggas om inom 5 år lovar ju nya kommunfullmäktige :P

Det vore ju inte en dag för sent om man säger så. För även om ni gastar allt var ni kan så hörs ni knappt till sittplatssektionen i mitten.

Detta är nog inte för att ni skriker lite utan det verkar som att ljudet bara försvinner ut i intet. Vore bra om man kunde stänga inneljudet i en nya arena. Så både klackar och publikvrål känns mäktigt.
Akustiken är helt värdelös där vi står, jag har hört flera som sagt att vi inte hörs till sittplats. Det är jättestor skillnad mot bandyn t.ex, där ekar det över hela stan även om vi bara är 10 pers. Fast jag tror att vi hörs någorlunda ut mot planen och västra läktaren iaf, och det är kanske viktigare.
Vi måste få tydligare markering på sektionen att den är reserverad för VS, medlemskapskrav eller inte den är svår. Vänner/flick-pojk-vänner/ släktingar etc går in med VS medlem om de inte har råd att lösa medlemsskap.Det kändes inte kul senaste matchen när det på slutet damp in föremål mot linjeman...... hoppas verkligen det inte var en vän (av något slag), släkting till en västring eller hua en medlem av västra. Kan stävjas lättare med medlemskap enligt min tro, än så länge iaf växer vi växer problemen. Då kan det bli svårt för moral tanter att stoppa nidramsor och andra olämpligheter.
Kastandet skedde som sagt från F sektionen bredvid oss... Nu är jag ju inte medlem själv men det är mer av lathet, om det gick att lösa medlemskap vid bordet framför vår sektion så skulle jag genast göra det, kanske nått att köra på lördag?
Dom på sittplats på östra kan ju skrika lite själva också istället för att bara sitta och dricka kaffe.
Det blir försäljning på lördag, på Flustret, och förhoppningsvis även på Studan. Då säljer vi nya grymma t-shirts, medlemsskap, och Sylviaresan som jag tjatar så jävligt om.
Jag visste inte var ifrån kastet skedde, tråkigt vilket fall.
Ja det är inte jätte lätt att bli medlem i VSS själv är jag inne på mitt tredje år och tillvägagångssättet har varit olika varje år, nu tar jag vatten över huvudet men jag tror man kan betala in på pg. Fast ett utbyte irl 100kr mot ett fint laminerat kort är bäst enligt min mening. Mitt fösta år betalade jag på våren fick kortet efter en tids väntan de var slut typ. men den som väntar på något gott och underbart.. information är nyckeln till allt själv tror jag inte alla vet vem man skall vända sig till för att ansluta sig till en trevlig skara.RRR har skrikit ut informationen vid några tillfällen. En skylt vid "bordet" medlemskap VSS 100kr tala med Lars? kanske är medicinen. samarbete med herrarna som tar betalt vid bordet att denna person i VSS kontaktas för medlemskap i VSS "som ni behöver om ni vill stå med de trevliga här uppe och sjunga" vad vet jag vad vet jag
Problemet har varit att Lars och Johan (som sköter prylarna & medlemsbiten) stod och sålde sånt på de första 8-10 matcherna förra året, försäljningen var sjukt trög och de missade minst hälften av alla matcherna. Då tappar man lätt sugen. Att lösa medlemskap är skitlätt f ö. Läs mer på:

http://vastrasidan.se/ny/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?3141
Har Västra haft funderingar på typ hink för frivilliga ekonomiska bidrag (som Sirius hade ,mot BOIS var det väl?)?

Jag har själv löst säsongsbiljett men slängde naturligtvis ner en slant i hinken då och gör det mer än gärna i en Västra-hink om någon sådan dyker upp. Något medlemsskap i sig är jag inte jätteintresserad av med jag (och fler med mig!) hjälper gärna till med ett bidrag till Västra då och då, om inte annat så för den goda sakens skull.

Det kanske är väl sent påtänkt inför ESK-matchen men kanske en eller två matcher därefter?
GA:Men varför då inte ta steget fullt ut och bli medlem? 100 kr är inte jättemycket, och ffa så tjänar du in det på inträdet på 2 matcher och 2 öl på Flustret.
Brukarn: Jag är inte villig att ge bort pengar till Västra av det egoistiska skälet att jag ska tjäna på det. Men fram med en hink och ni ska få en hundring direkt! Jag lovar.

Och varför jag är villig att ge bort en hundralapp bara sådär istället för att betala in pengarna och få ett medlemskort? Vet inte ... Det känns bara inte jätteviktigt att vara medlem. Jag kan supporta er verksamhet ändå! (Även om ni inte hörs till min sittplats på huvudläktaren ...)
GA: Vi tar såklart jättetacksamt emot ditt bidrag! Fast jag förstår ändå inte varför du hellre lägger pengarna i en hink än tar emot ett medlemskort.

Lars: Ta med en hink på lördag.
Håller utkik efter både Lars och hinken ....
Ingen hink för min del, jag ska koncentrera mig på att sälja Kjelledinetröjor och medlemsskap.
Däremot så kan jag vid matcherna i framtiden stå vid bordet till läktaren eftersom Einar skrev att det var ok att sälja medlemsskap där. Så håll uttjik innan matcher och i paus så står jag kanske där. Dock inte mot Enköping skulle jag tro då har vi nog ett bord.
Jag kan se till att Lars står vid bordet ;-)
Skulle inte du åka till Frisco och "komma ut"?
eller "drop out"? :D
Vad kommer tröjan att kosta??

Lilla Karinhuligan fyllde fyra i tisdags. På födelsedagen frågade hon Mor med gråten i halsen: "Vinner inte Sirius alla matcher??"
100 kronor för den nya tröjan.

Vad kommer tröjan att kosta??

Lilla Karinhuligan fyllde fyra i tisdags. På födelsedagen frågade hon Mor med gråten i halsen: "Vinner inte Sirius alla matcher??"

Fy så tragiskt. Jag har bara tagit med Maja på s.k. "säkra" segrar. Hon lever fortfarande i barnatron att Sirius rular.
Sirius rular faktiskt. Sen kan även de bästa förlora en gång. Eller åtta.
mina fyraåring (snart fem) har insett det där onda, men väljer att fokusera på det goda, och håller själv koll på antal segrar.

Hur ska det fungera? Personligen tycker jag inte att det ska vara medlemskrav, däremot tycker jag vi ska understryka att det är ståplats som gäller. Senast var det väl ett gäng som satt ned längst ned? Det ser dåligt ut, och snåljåpar som vill sitta ska faktiskt betala fullpris. Dessutom bör det egentligen vara sångkrav, men det är kanske svårare att upprätthålla...

Förköpte min biljett till Sirius- ESK på UNT i fredags för att kunna komma in på Flustret. Hade ingen möjlighet till Västra-rabatt, men fick pröjsa 70 pix tack vare UNT-kort. Biljetten gällde sektion F, men med stora bokstäver står det Onumrerad sittplats. De säljer alltså fortfarande sittplatsbiljetter där vi står. Och upplyser inte om att klacken ska stå där då man köper biljtterna, vi finns inte med på någon sektionskarta.

Så problemet med sittplatser och att klacken inte utannonseras kvarstår, tyvärr.
Vi får ta å titta på det där. Hade vi varit i regeringsställning så hade jag tillsatt en utredning på momangen.
Det borde inte vara jättesvårt att bara märka ut en klacksektion på kartan. Men det fungerar väl ändå? Sektion F är ju mycket större än bara den del klacken står på, så det är väl bara att sätta sig närmare mitten?
Det står väl reserverat på våra platser så de som har köpt biljett på sektion F är väl hänvisade till att sitta närmare mitten.
Och samtidigt så säljs det numrerade billjetter till sektion F, vi hade rad 9 331-332, det är som att be om problem när det sitter ett gäng med onumrerade F biljetter där redan och platserna är slut, men det är väl sånt här som sirius inte har så stor rutin på, det kommer väl, om nu folk fortsätter komma i stora antal...

Det borde inte vara jättesvårt att bara märka ut en klacksektion på kartan. Men det fungerar väl ändå? Sektion F är ju mycket större än bara den del klacken står på, så det är väl bara att sätta sig närmare mitten?

Klacksektion är ju ett måste på kartan. Problemet med de onumrerad sittplatsbiljetterna är ju att det är ett okänt antal som säljs. Klart folk som vill sitta kan flytta på sig, men om de säljer biljetter för att fylla hela sektionen med sittande så blir det ju vansinnigt svårt att få plats till slut.