Någon som kommer att åka på den matchen? Själv åker jag ner på morgonen (8.29 från Stockholm), och lutar åt att jag tar nattbussen hem från Göteborg. Då är man hemma 6.20 på lördag morgon.
Resa till Vänersborg 9/1
Jag åker 12.11 från Uppsala och sedan från Stockholm. Framme i Göteborg 16.30. Tåg till Vänersborg från Göteborg 17.30. Framme 18.20. Övernattning på Slottsskogens vandrarhem i Göteborg.
Fick just reda på att väners enda uteställe har julstängt fram till 26/1 så jag hoppar nog.
Fast övernatta i Göteborg så kan vi gå till 2:a Långgatan. Fast det blir först
framåt 23-tiden eftersom första möjliga tåg från Vänersborg går vid 22-tiden. Å andra sidan är ju tåget till Göteborg, som är framme 16.30, fullt utrustat.
framåt 23-tiden eftersom första möjliga tåg från Vänersborg går vid 22-tiden. Å andra sidan är ju tåget till Göteborg, som är framme 16.30, fullt utrustat.
Jag och en, möjligtvis två kamrater tar oss dit med buss och tåg via Enkö***g och Herrljunga. Övernattning i Götet.
Härligt. Då kan vi bli fem stycken i alla fall. Förhoppningsvis kommer det fler!
Härligt, fyra är en klack!
Om någon hinner ta en öl innan matchen så tänkte jag pröva Koppargrillen. Det står i Bortaguiden att den är bra.
Om någon hinner ta en öl innan matchen så tänkte jag pröva Koppargrillen. Det står i Bortaguiden att den är bra.
Vi kommer till Vänersborg central klockan 18:15 så det blir ju lite tight med tid. Har någon koll på hur det ser ut med avstånd till arena?
Ja, det blir nog lite svårt tyvärr.
Tar drygt en kvart från stationen till Väners Arena. Har jag också läst i bortaguiden.
http://www.vastrasidan.se/web/ifk-vanersborg
Tar drygt en kvart från stationen till Väners Arena. Har jag också läst i bortaguiden.
http://www.vastrasidan.se/web/ifk-vanersborg
Jag kommer 18.20. Hinner kanske ta en liten öl om Koppargrillen ligger på vägen till Arena Vänersborg. Det är 2 kilometer från stationen till arenan
Ser nu att Koppargrillen ligger 200 meter mot Vänern och inte på vägen till arenan. Hur länge sitter du kvar?
Ja det är ingen större omväg. Man kanske kan dra ut på det till 18.40 då?
Jag rusar dit så hinner jag nog en liten bärs
Vi gör nog detsamma.
Ska jag försöka fixa friplåtar?
Om du kan, absolut. Då lägger jag biljettpengen på sirius istället.
Biljetter verkar inte bli något problem så att skicka pengarna ner i Sirius ekonomiska slukhål känns givet!
Jag åkte ett tåg tidigsre ock kommer till Kopparslagaren 18.00
Jag menar Koppargrillen försås
Bra, då kanske du t.o.m. hinner prova den berömda bearnaisesåsen.
Ber om ursäkt grabbar jag har helt glömt det här med biljetter.
Jag lider med er som åkte.
Äh, gör inte det. Man har alltid kul på bortamatch!
Mindre kul på nattbussen hem iofs.
Mindre kul på nattbussen hem iofs.