Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Västerås på onsdagen 14 jan kl. 19:00

Jag känner på något sätt att resultatet inte är så viktigt i denna match bara det kommer väldigt mycket folk. Snön ligger vit runt Studan och det är just nu en perfekt inramning.
Hoppas, hoppas, hoppas folk har fattat att ta sig ner.

Ett tips: Förlust med 2-9 efter att ändå ha spelat ok!
Ahhh resultatet är ändå viktigt för att folk ska ha en god känsla med sig när dom knallar hem efter matchen.

Torsk med 5-3 och 1426 pers.
Om ni känner att ni vill bidra med en liten slant så kan ni ju betala inträde fast ni har säsongskort (Nyllet-stylee), jag tänkte göra det.
Be dom i inträdet att först regga årskortet och sen kontantbetalningen så att man räknas två gånger. Det ser bra ut för sponsorerna om publiksiffran blir hög.
Exakt.
Läge att:
- Lämna säsongskortet hemma
- Betala entrén, gärna dubbelt upp
- Ta med en polare, gärna fler
- Köpa blåsvarta souvenirer (perfekta presenter till de som är oinvigda)
Svar på Jockes inlägg.
Givetvis kan det vara en bra idé att ta med säsongskortet för att registrera entrén även för det.
Att betala kommer kännas bra och hamburgare som middag hos junisarna.
2-6, men även jag ser mest fram emot att äta korv och hamburgarmiddag på Studan, akompanjerat av några medhavda burkar.

Dessvärre hittar inte mer än 832 tappra själar dit.
Är det nån som vet om det kommer vara mat&öl i Relitatältet?
Tror inte att det kommer att vara mat då man som jag förstod det på mötet inte har något kök i tältet.
Dom kan väl grilla lite burgare utanför som mat!
Det gör de väl också?
Torsk 3-8. 1298 biljetter sålda, ca 1200 pers är där och tittar. Vädret verkar bli helt ok. Sydvästlig vind 3 m/s, molnigt och +1°C.
Räknas alla sålda biljetter in i publiksiffran eller endast de som går genom spärren och är på plats. Om alla sålda räknas köper jag några via nätet och oavsett om jag får med mig folk eller inte bör detta sätt att stödja isåfall vara bättre för Sirius än att bara slänga in en peng på ett konto? En hög pubilksiffra är bra inför sponsorer m fl, oavsett om alla biljetter inte nyttjas.
Jo men som jag förstår så måste fortfarande de externa pengarna komma in. Vid ett biljettköp försvinner säkert mkt av pengarna på administrativa avgifter och skatter.
Kan man inte bara köpa fler biljetter vid grinden
Du får köpa hur du vill Mikko.

Det gör de väl också?

Det var så jag tänkte! Det går att köpa burgare utanför och gå in I tältet för en öl.
Hoppas bara de börjat med burgarna innan matchen.
Fem senaste mötena mot VSK på Studan: 5-0, 7-2, 5-4, 4-2, 2-1.

En galet vacker svit som gärna får fortsätta men VSK är nog taggade efter förlusten mot Broberg senast.
Jäklar vad galet.
Att få stå med västra och sjunga "Jag har ett hjärta som slår, tålmodigt år efter år... " känns mer angeläget än någonsin. Hoppas hoppas det kommer mycket folk.
Sirius Hej!
Fast den ramsan är jinxad i bandy. Blir alltid baklängesmål.
Du har bra koll CarlApan.
Jag tror på en förvånansvärt hög publiksiffra: 1 750 pers! Också tror jag att vi, som vanligt numera, står upp bra mot Värsta Aros på Studan. Tipp lämnar jag därhän.

FÖR SIRIUS!
Västerås kommer med 80 bussar!

Västerås kommer med 80 bussar!

Det betyder 400 betalande! :D
Jaghörde 800 bussar!
Ska det inte vara 800 busar ;-)?
Sirius var skit. Västra var skit. Övriga publiken var skit. De i västra som stannade hemma var mest skit av alla. Skämmes tamejfan!
Var det något av de åtta insläppta målen vi inte spelade fram till?
Camilton gjorde en snygg framspelning i alla fall. Resten var inte kul att se. Blåsvart såg ut som ett junislag och publiksiffran var kass.
I kväll var vi mindre svagare o långsammare än vsk.jag förstår inte varför vi inte får till samarbetet i försvaret.kan ju inte bara bero på låg kroppsvikt?
Stora delar av första halvlek tyckte jag att vi var riktigt bra men vi kan ju inte ge bort mål.
Jag hade inga höga förväntningar ikväll.... Ändå är jag besviken. Det såg stundtals inte ut som om vi ens försökte. Inte ens lite fulspel... Fruktansvärt avslagen tillställning och publiksiffran gjorde inte heller någon glad.