Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Tråden för goda gärningar

Tänkte att det kunde vara på sin plats att starta en tråd där alla får vara lite självgoda och skryta om de goda gärningar vi gör för Sirius i denna svåra stund. Och ge varandra beröm för det.

Själv har jag inte gjort ett skit än. Men jag lovar att i de två återstående hemmamatcher som jag kan gå på ska jag bjuda med minst en bandyointresserad kamrat och betala deras inträde. Sen ska jag genom att konsumera mindre öl och pizza innan matcherna och hoppa över bortaresan till Bollnäs snåla ihop till en tusenlapp som skänks i februari.
Jag har tagit med en helt sport ointereserad jobbkompis igår och hon hade skoj. Kanske hon kommer retsen av matcherna också. Jag har betalt inträde även om jag har säsongskort igår och jag skrev ut och skärat 1500 flyers för ekonomisk stöd till Sirius som delades igår med matchbiljet.

Jag ska köpa entré biljet resten av matcherna och ska skänka 2000 den 26:e när jag får lön. Jag också vill fortsätta samarbeta med Philip och försöka få mer folk på Studan resten av matcherna. Jag återkommer med åtgärder!
Mja. Jag har skänkt 2000:- till bankgirot och 200:- i bössan på matchen.
Jag tänker skänka ytterligare 2000:- varje löning fram tills deadlinen eller tills dess att pengarna är insamlade. Dessutom åt jag min middag på Studan i går och tänker fortsätta med det.

Jag har också erbjudit Sirius organisation gratis juridik rådgivning så att de inte behöver klanta till det med tex serveringstillstånd i fortsättningen.
Bra jobboat Apor och Gabbar!
Själv har jag inte gjort så mycket än. Viftade 150 i en hink vid inträdet bara, det ska jag fortsätta med. Ska vara med i 1000 skänker 1000-kampanjen när jag fått lön.
Lämnat säsongskortet hemma.
Fick med en kamrat igår som även köpte en hoodie-tröja. Har tänkt försöka få med minst en extra person resten av hemmamatcherna. Sedan blir det 1000 kr vid löning.

Vid entren stack personen framför utan att ha betalat då kortet inte hade täckning. Betalade för honom också.

Skönt att få skryta lite :)

Bra jobbat alla!

Mja. Jag har skänkt 2000:- till bankgirot och 200:- i bössan på matchen.
Jag tänker skänka ytterligare 2000:- varje löning fram tills deadlinen eller tills dess att pengarna är insamlade. Dessutom åt jag min middag på Studan i går och tänker fortsätta med det.

Jag har också erbjudit Sirius organisation gratis juridik rådgivning så att de inte behöver klanta till det med tex serveringstillstånd i fortsättningen.

Vad har de för middag på Studan idag då? ????
Jag betalar varje år 1000:- i medlemsavgift varav 550:- går till Sirius bandy som gåva. Köper säsongskort men brukar pröjsa inträdet ändå. På annandagen (när det blivit officiellt att Sirius hade problem med ekonomin) gick jag in på säsongskortet men gav 500:- extra. Har betalt 1000:- till #siriushjärta och kommer att göra ytterligare två inbetalningar (feb och mars) på samma summa. Igår betalade jag 200:- i inträde och köpte en blaskig folköl för 100:-. Därutöver har jag bett ett antal personer sponsra Sirius bl.a. min bror och 5 st. arbetskollegor. Vet dock inte om de betalt något.
Jag lämnade in en bunt Blåsvarta Dynamitpiller cd´s till souvernirbordet som kund kan betala valfri summa för.
Tänkte att nån överförfriskad kunde köpa en cd för 10 000:-...men det händer väl bara i Musikhjälpen...
Jag har lagt in en tusing och ska slänga in en till eftersom jag missade onsdagsmatchen
Tänkte fortsätta med 2000 per månad till april
Fan, man blir ju tårögd!

Jag ligger ju lite i lä än. Betalade extra inträde igår och käkade burgare på Studan. Men ett par rödingar åker in när lönen kommer.
Grymt jobb alla!

Idag har jag och Robert (trlktrn) varit på möte på Sirius kansli och ska from idag sälja sponsorpaket till Bandyfesten den fjärde februari. Så om ni har några känningar på företag som ni tror skulle vara intresserade av att sponsra med 5 eller 10 tusingar är det bara att höra av sig till mig eller Robert. Skriv på Facebook (Hannes Lind-Skogsberg) eller messa/ring på 0702 313 713!
Bra där Hannes!
Jag är funktionär för både bandyn och fotbollen.
Brukarns artikel om krisen i Sirius bandy är nu publicerad i UNT. Snyggt!
Tusing langas in när lönen kommer. Köper tio extra biljetter/match och skickar till företag.
Idag betalas medlemsapet samt att det sätts in en summa.
Samma här. Nu är man äntligen medlem. Ser fram emot att få mina klistermärken.
Jag har satt in månadens peng och skrutit om det på twitter. Det är dock oroväckande tyst där. Kom igen nu boys!
Också medlem nu.
Samma här plus 1000 extra.
Blivit medlem, slängt in 1500 och lämnat säsongskort hemma. Blir väl säkert så att man sätter in en slant till innan månaden är slut och sen samma visa kommande löner
Lysande västringar! Glöm nu inte att betala medlemsavgiften varje år så klubben får lite stabilitet. Lägger in en tusenlapp i #siriushjärta även nästa månad (jag har typ autogiro). Sirius i mitt hjärta och nu även i min hjärna.
Betalat 1000 kr till bandyn idag. Hoppas den där termometern börjar rör på sig igen.
Tusenlapp in och hoppas att styrelsen inte tycker att "Det här var ju enkelt och bra, ska vi budgetera med att läktarkreaturen skänker en halv mille nästa år också?".
2000 in och 500 till för att jag kan inte vara på Studan på onsdag. Jag är väldig besviken om hur de på Sirius kansli jobbar. Jag skriver lite mer på ekonimsk stöd till Sirius tråd

Tusenlapp in och hoppas att styrelsen inte tycker att "Det här var ju enkelt och bra, ska vi budgetera med att läktarkreaturen skänker en halv mille nästa år också?".

Tror du verkligen det?
Jag vill ju inte tro det. Men deras budgetering för i år var ju inte klockren om jag får vara lite kritisk.
Jag tror ju att styrelsen, om de nu sitter kvar, absolut inte gör om samma sak en gång till nästa år. Nyckelfrågan är nog snarare att få in kompetensen för att kunna undvika det.
Dom sa ju med som jag upplevde det med en axelryckning, att även om vi kommer ner på noll skulle vi med samma budget backa 1 miljon nästa år.
Ja poängen är ju att dra in fler sponsorer.

Men det här är en positiv tråd om goda gärningar. Så gnället får tas nån annanstans.
Korrekt. Jag ska köpa en extra sovenir på onsdag för att sona mitt brott.
Med motvilja har jag swischat in 40kr för målpengen. Hoppas det känns roligare på fredag.
Betalade 200:- i inträde igår. Väldigt generöst med tanke på det spel killarna visade. Egentligen borde jag fått betalt.
Jag skänker pengar fortsatt i alla fall. Jag försöker skilja på föreningens existens och lagets prestationer på plan.

Jag skänker pengar fortsatt i alla fall. Jag försöker skilja på föreningens existens och lagets prestationer på plan.

Håller med Jocke och bestraffar dessutom mig själv för att jag inte var på Studan igår genom att swisha 50 kr per gjort mål istf 10 kr.

Väl talat!
Det blev inte roligare i fredags eller i söndags men jag fortsätter sätta in för målpengen. Idag betalar jag normalt inträde.

Jag har erbjudit mig att stå och sälja 50/50-lotter.

Målpengen fortsätter för min del. Jag sätter in 20 kr per mål efter grundseriens slut. Dessvärre är jag rädd för att detta jinxat målskörden.
Betalade 200:- i inträde, köpte en halsduk för 180:- plus en mikrofiberscarf för 40:- samt lotter för 100:- och sedan får jag bevittna hur laget i mitt hjärta förnedras på hemmaplan mot det lag som jag tycker så illa om. Tjohej!
Inte så dyrt med målpengen i allefall... ;-)
Igår fick Sirius bandy ytterligare en tusenlapp av Nyllet.
Det går säkerligen framåt (eller uppåt) men liknar mer 100 personer skänker 10 000 kronor.

Det går säkerligen framåt (eller uppåt) men liknar mer 100 personer skänker 10 000 kronor.

Skit samma, bara stålarna kommer in
Stapeln står ju helt jäkla stilla.
Fan vad lite pengar folk måste ge. Känns som om jag för över dollars hela tiden.
Jag skulle vilja ha en exakt siffra och inte en jävla termometer.

[quote1424086555=Jocke]

Skit samma, bara stålarna kommer in
[/quote1424097087]

Jo men även jag har en ekonomisk smärtgräns :)
Nu oroas man över att termometern inte rör på sig sedan ska man oroa sig för kvalet. Därefter ska man oroa sig för elitlicensen och sedan för nästa säsongs silly. Visst är det underbart att hålla på Sirius bandy!
Siriussemlan gällde visst bara under själva Fettisdagen.
Fult av kraxet.
Om ni inte redan är det så bli medlem i Sirius! Välj gärna Sirius bandy som den medlemsklubb ni vill stödja.
http://www.siriusuppsala.se/bli-medlem/

Ständig medlem kostar 6000 kronor. För den med lite pengar över kan det kanske övervägas.

Ni får även lite fribiljetter, rabatter på souvenirer etc.
Ständig medlem, det är man väl ändå?
Ständig supporter i alla fall!
Nu har jag betalt medlemsavgiften (450:-) plus en liten gåva på 550:-.
Intervju med Jimmy i dagens UNT: "Men ekonomin är under kontroll, menar Jimmy Helmersson. Även om det är så att vi fortsatt har en utmaning kvar. Vi kommer att få ihop det, men det kommer krävas en hård arbetsinsats av oss alla".
Se till att betala medlemsavgiften nu västringar och ni som har råd - ge en extra liten slant. Tror det behövs!
Slår även ett slag för andelslotteriet som just startat. Se det som blåsvart-välgörenhet.

Så här marknadsförs det: "Större vinstchans än Bingolotto, Triss och Keno - tillsammans." :-D
Det är grym vinstchans på andelslotterna.
Bra idé! Nu har jag gått med andelslotteriet. 200 andelar är tydligen minigränsen för att köra igång. För närvarande är det drygt 180 andelar så vi behöver bli några fler!
Det har man gått med i under viss alkoholpåverkan på bussen från Sandviken.
Jag har nu beställt två lotter i Sirius bandys billotteri. Vinner jag bilen skänker jag den till Sirius bandy.
Sirius bandy hoppas kunna sälja 1000 lotter (s.k. billotteriet, se hemsidan) och eftersom varje lott kostar 250:- skulle det, i bästa fall, innebära en inkomst på 250 000:- Nu vet jag inte avtalet med Möllers bil men jag utgår från att de skänkt Sirius bilen som högsta vinst i lotteriet. Om jag inte minns helt fel så hade Sirius ett negativt kapital på ca 300 000:- för ett tag sedan men om nu Sirius lyckas sälja alla 1000 lotter är man nära att kanske kunna redovisa ett plusresultat. Jag vet att 250:- kan vara mycket pengar för västringar som studerar eller har det knapert rent allmänt men ni som kan - köp en lott!
Sirius Hej!
Fick nåt mail om att vissa nummer hade vunnit. Hur vet man vilket nummer man har?

Fick nåt mail om att vissa nummer hade vunnit. Hur vet man vilket nummer man har?

Jag fick reda på mina nummer i ett mail någon vecka innan dragningen.
Nu snackar ni om andelslotteriet? Jag fick reda på mitt lottnummer via mail och senare även vinstnumret.
För övrigt är det jäkligt lugnt på forumet, nästan bara jag som skriver :-(
Japp andelslotteriet. Jag har inte fått nån info om mitt nummer så högst oklart om jag vunnit eller inte.

Japp andelslotteriet. Jag har inte fått nån info om mitt nummer så högst oklart om jag vunnit eller inte.

Skicka en fråga till Mats eller Jimmy på kansliet så hjälper dig säkert med vilket nummer du har!
Mailet med mitt nummer hittade jag i skräpposten.
Jag har fått svar nu men jag tror dom skrev fel för det var inget av de vinnande numren.
Ja något fel måste det ha blivit för jag vann inte heller!
Auktionen på säsongens matchtröjor är i gång. Bjud!
Om du inte redan gjort det, köp en lott på Sirius bandys billotteri! Se hemsidan. Ger kanske pengar till en bra värvning?