Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Edsbyn - Sirius, i dag 19.00. Matchtråd.

Klart vi ska ha en matchtråd också och inte bara fokusera på pengar hela tiden.

Thony säger i UNT att Edsbyn lyfte sönder Bajen och att det är just lyft som vi måste se upp med. Det känns ju inte riktigt 100 med tanke på att mattagningar ofta har varit en av våra svagaste sidor. Grabbarna gav ett lojt intryck mot VSK men jag hoppas att man kan fokusera lite på det sportsliga iaf.

Allt annat än en förlust skulle såklart vara ett mirakel. Jag tippar 7-2 till byn men hoppas att jag har fel.
1248 bönder tittar på.
Äsch, nu får det vara slut på de här eländessäsongen. I kväll vänder det efter 6-5 till de goda. Hammarn blir fyramålsskytt och sen gör vi lite otippat två hörnmål också (Victor och Rudell).

Hur många bybor som är på plats orkar jag inte bry mig om. 9 västringar på bortasektionen, gott så!
Förlust blir det igen, 6-3. Byn verkar vara i högform. Det enda vi kan hoppas på är att Byn underskattar oss och att vi får några tidiga baljor som stressar upp dem. Den här matchen ska de ju bara vinna.
Sirius Hej!
Edsbyn blir för starka idag och vinner med 9-3. Vi får inte till spelet!
Vad sitter man här och hänger för? Man skulle ju hyllat Hammarn och Camilton i Svenska Fönster!
Hjälteinsats i första men snablar att de gör ett mål med bara minuter kvar.
Det känns oerhört värdefullt att vi står upp bra idag. Oavsett hur det slutar.
Imponerad. Men det rasar väl i andra. Kan det tjäna som antijinx kanske?
Öhrlund. Förstör alltid festen.
Anständiga siffror ändå. Även om vi tycks ha varit ganska så utspelade efter tjugonde minuten.
Förväntat resultat förvisso men man fick lite hopp i halvtid.
Rolig start, att JC fick trycka in två kassar var ju grädde på moset. Men efter 3-1 dog vi ju fullständigt. Lade oss förvisso på försvar bra, Byn (som då gick på halvfart, var känslan) kom inte alls till och våra hörnrus samt hörneffektivitet framåt var lysande. Men sista 70' tyckte jag påminde mycket om VSK-matchen. Men som sagt, starten av matchen var häftig och med lite tur hade vi kunnat haft 5-1 och då hade det nog blivit andra bullar. Jag menar, Öhrlund missade väl en straff på grund av liggande spel på en rödblå och Hammarns skott hade ju kunnat gått ram in ... Nåja, jag ska inte låta som Zocke nu. KÄMPA SIRIUS.
Bra med positiva tankar Joint! Jäkligt kul med Camilton. En ung grabb med blåsvart hjärta och stigande självförtroende inger förhoppningar om en ljusare framtid för Sirius bandy.
Första 30 är grymt bra men Byn är på tok för tunga över 90 minuter. Fixar vi bara ekonomin och kan behålla truppen blir det skoj framöver.
Håller med haze. Vilken kämparinsats dom första 30.
Grymt försvars spel..
Jävligt bra drag å röststarkt västra.
Måste ha sjungits minst 87 minuter.

Red farmers gav en syn på det också
http://www4.idrottonline.se/EdsbynsIFBandyforening-Bandy/Nyheter/Senastenytt/Somnigstartmensakersegertillslut/
Slog på streamen i minut 25 så missade allt bra. Men från att jag slog på till slutsignal hade vi inte ett enda ordnat anfall eller en målchans. Och byn imponerade verkligen inte känns som att vi är inne i en rejäl formsvacka. Nu blev jag gnällig jag vet, men vill se bättre spel nu inte så många chanser kvar att få ihop allt till kvalet.
Grym första halvlek. Kändes som succesäsongen. Sen bevakade vi ledning och gjorde det dåligt.

Blir snudd på förbannad när jag läser qvarnes referat för det var inte så jag upplevde matchen.

Västra grorde fan bland de bäste insatser jag varit med om i mina år i föreningen.
Ja, det är ju iallafall inte Byn vi möter i kvalet.

Utan att ha sett matchen så var väl det här en skärpning jämfört med Väners och VSK-matcherna. Vi verkar ha kämpat bra åtminstone.

Grym första halvlek. Kändes som succesäsongen. Sen bevakade vi ledning och gjorde det dåligt.

Blir snudd på förbannad när jag läser qvarnes referat för det var inte så jag upplevde matchen.

Västra grorde fan bland de bäste insatser jag varit med om i mina år i föreningen.

Förklara gärna vad du inte håller med om? Joint har ju en snarlik analys om sista 70 minutrarna. Vi va chanslösa efter 20-25 minuter och som sagt dom missade jag eftersom jag inte ens visste att den sändes på webben.

Ja, det är ju iallafall inte Byn vi möter i kvalet.

Utan att ha sett matchen så var väl det här en skärpning jämfört med Väners och VSK-matcherna. Vi verkar ha kämpat bra åtminstone.

Nej vi möter inte byn. Men på tre matcher har vi trots att Kimmo har varit helt grym släppt in 9 mål i snitt och gjort 3. Sen har vi inte skapat för att göra särskilt många fler må. Visst ett missat friläge mot vsk och en ribbträff igår. För tre omgångar sen hade jag inte oroat mig det minsta för kvalet men tycker vi har gått bakåt nu.
Jag inbillar mig att uppehållet kommer lägligt just nu. Det har varit turbulens kring Sirius bandy och det verkar ha påverkat truppen på ett ofördelaktigt sätt. Insamlingen ser ut att gå bra även fast det återstår en hel del innan vi kan pusta ut. Nu får killar god tid att ladda upp inför de avslutande matcherna och jag hoppas de får göra det i lugn och ro. Och de behöver vårt stöd. Tack västringar som tog er till Byhålan och sjung för vårt älskade bandylag, ni gjorde oss övriga stolta.
Vi har också följt en rätt så tydlig trend de senaste matcherna. Vi har briljerat i mötena mot lagen under slutspelsstrecket (Vetlanda, Kalix, Ljusdal), men varit underlägsna mot lagen över strecket. Om den trenden fortsätter in i kvalet så vore jag nöjd.

Sen tycker jag att vi har förlorat alla de tre senaste matcherna på olika sätt. Mot Väners försökte vi vara det bollförande laget, men Väners var för bra. Mot VSK försökte vi vara det bollförande laget, men vi var för dåliga. Och mot Byn (som jag inte såg) ändrade vi taktik och la oss på defensiven, men orkade bara stå emot en halvlek. Visst, det är tre mindre bra matcher, men mot väldigt bra motstånd.
Jaja Qvarne. Du har säkert rätt. Jag blir så emotionell.