Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Zockeberga 28/1 kl. 19.00

Obehaglig match måste jag tillstå eftersom det krävs att vi ska vinna. Faktum är att vi måste vinna för att ha en chans på en okvalplats. Jag fegar ur, törs inte tippa. Publik? Tja, drar till med 691 pers.
Vädret ser ut att bli ok. Mulet, +3°C och en sydlig vind på 4 m/s.
7-1
Alla 504 besökande blir glada.
Jag går all in. Vinner vi inte den här då förtjänar vi ett kvalfyllt kval.

9-4 efter att vi slagit av på takten i andra. 723 pers kommer.
5-3 och 495 åskådare. Det sitter långt inne men vi vinner tillslut
Gubbkepsen kastat. Efter en lite trevande inledning åker vi ifrån på en skridsko. 7-2 inför en skrämmande låg publiksiffra på 537
Tråkigt med Jenefeldt. Putte på halven antar jag. Det fungerar bra det med.
Sirius Hej!
Putte och Robin kommer att åka sönder Pelleberga.
Kanske är jag den ende som fortfarande låter mig luras av Zocke, men jag tycker alltid det är otäckt att möta Tillberga. De kommer ju närmare och närmare första segern.

Fast det känns lite mer optimistiskt efter att ha läst "Tunga avbrott inför kvällens match. Östling, Hammarbäck och Nagget vilar på grund av sjukdom. Upp till "Young Guns" nu"
Ingen inför-artikel i lokalblaskan. Riktigt kasst.
Det dåliga vädret gynnar inte oss. Hoppas det blir uppehåll till kvällen.
Ifrågasättanden:

Ingen inför-artikel i lokalblaskan. Riktigt kasst.

Är inte det här en införartikel?
http://www.unt.se/sport/stjarnans-dystra-diagnos-3571103.aspx

Det dåliga vädret gynnar inte oss. Hoppas det blir uppehåll till kvällen.

Är det inte uppehåll nu?
Väldigt tunga avbräck för Tillis vilket ställer enormt höga krav på blåsvart att vinna. Fan, det här kommer inte att gå bra. Kollade Klart.se och vädret verkar bli ok. Men det skiter sig väl det me ! "If anything can go wrong, it will" :-(
Det är bara en sorlig ursäkt till inför-artikel. Förklädd och innehållslös.
MÖRKER MORDOR KVAL
Tar det i punktform.
1. Till spelartruppen: OK, jag kan förstå om ni är besvikna på styrelsen och på den ekonomiska situationen. Men det är ingen ursäkt. Nu är det faktiskt bokstavligen vi på läktaren som betalar eran lön. Många av oss gör uppoffringar. Jag hoppade själv över middagen ikväll för att skrapa ihop till en tusenlapp att skänka. Vi förväntar oss mer av er än vad ni visade upp idag. Mycket mer.
2. Kom tillbaka, Hellboy.
3. Zocke är en brilliant illusionist som har lyckats få hela bandysverige att gå på myten om Tillberga som ett välspelande lag. Sanningen är att Tillberga alltid har stått för en vidrig, destruktiv yxhuggarbandy. Jag hatar allt ni står för.
4. Trots allt har jag varit med om värre. För fjorton år sedan hade vi fyra miljoner i skulder, vi förlorade en måstematch mot jumbon Skutskär, Västra Sidan var en tredjedel av vad vi är nu, och VP flåsade oss i hasorna. Men vi klarade det den gången. Och vi kommer att klara det den här gången också.
5. Fortsätt ge pengar.
Det finns ju så många väsen att tro på nu för tiden..Och bandy guden var inte med oss i kväll...75% av tillis skott gick in,Dommarna tillät yxhugg och fribrottning mot våra.Jag är inte så orolig för kvalet.Jag tycker vi klarar av sämre lag bättre i år än förr om åren.(utom i kväll då)
+1 till Brukarn :-)
Väl skrivet Brukarn! Detta var ju perfekt reklam för den stundande s.k. "bandyfesten". Man kanske ska byta namn till bandypesten istället?
Nä nu orkar jag inte mer. Hädanefter ska jag bekämpa Tillberga och Zocke med ironi.

Hoppas verkligen vi får Ljusdal i vår kvalgrupp. Vi är inte värdiga att möta totalbandylaget Tillberga. Bandyns svar på Brasilien-1982.
Sämsta hemmamatchen för året!

Jag köper allt Brukarn säger!

Dock har jag skänkt privat och sponsrat via företaget med mer än 50tsek i år så punkt 5 går just nu bort när föreningen är så jävla tama att man inte ens kan arrangera lotterier på hemmamatcherna. Mot VSK stod 1 person och sålde 50/50 lotter vid å-ingången. Eftersom det blev kö vid försäljningen struntade många i det hela och gick förbi. Jag vet inte hur det såg ut vid de andra entréerna? Klubben fick ändå in drygt 4000 trots att det var knappt 900 åskådare. Idag var det också nästan 900 på läktaren enligt de officiella siffrorna. Men såg ni någon som sålde lotter? Det gjorde inte jag! Hur många gånger på de 11 hemmamatcher vi haft i år har ni förresten sett något sådant arrangemang? Det sägs att någon har sett lotter säljas på annandagen mot Bajen men det var i alla fall inte där jag gick in på arenan.

Om klubben inte tänker anstränga dig mer är jag också tveksam till att skänka mer pengar!

Ja, jag är förbannad på allt idag!

Tar det i punktform.
....
4. Trots allt har jag varit med om värre. För fjorton år sedan hade vi fyra miljoner i skulder, vi förlorade en måstematch mot jumbon Skutskär, Västra Sidan var en tredjedel av vad vi är nu, och VP flåsade oss i hasorna. Men vi klarade det den gången. Och vi kommer att klara det den här gången också.
....

Som tråkig vuxen försökte jag med denna punkt när jag gick hem med tre väldigt besvikna tio-åringar.
Det var långt hem för de små! Just då hade de tappat tilltron till sina hjältar men det gick över.
Brukarn skrev ...

Tar det i punktform.
....

Jag tror läget är värre nu än då.

Usel hemmamatch tycker tillberga gör det smart efter förutsättningarna sen om det e tråkigt eller ej skiter jag i vi sög. Idag skulle vi inte klara ett kval men finns tid att fixa till det.
Allt går över. Fan vad surt det känns nu dock. Allt känns bara håglöst och uppgivet. Den friserade publiksiffran är bara pinsam etc etc.

Jag vettifan. Nu vill jag bara att säsongen ska vara över så att jag kan förtränga allt det här.
Sen om ekonomin varför får vi ingen somhelst info om hur det går? Nej avgå varenda jävel.
Vad tjänar vi på att börja fiffla med publiksiffran helt plötsligt? Tror någon på allvar att det var fler i går än mot VSK (då våra spelare dessutom borde räknats med i siffran)? De pröjsade inte inträde i dag, va? Jag kommer inte förstå mig på er som tyckte det var "sååå stort" av spelarna att gå med på en sänkning av en månadslön á 150 kr. Eventuella frågetecken kring lönechecken verkar ju vara det en del åker runt och tänker på, tyvärr. Disharmonin är i vilket fall tydlig.

Gårdagens insats var pinsam. Men minst lika pinsam är styrelsen. Sedan de höll sitt krismöte med spelarna har spelet och resultaten uteblivit. Endast en halvtimme (i byn) har varit bra sedan dess, i stort sett. Fan! Men att vi skulle vara så här sårbara ... nej, det trodde jag väl inte. Så sjukt besviken på allt just nu. Visa Siriushjärta – snacka inte bara om det!

Nu har du väldigt fel.
Det som gjorde mest ont i själen igår var hur vi betedde oss i närkamperna där ett par blåsvarta verkligen bara kliver undan. Kändes som någon borde tagit en tia bara för att väcka laget. Kanske ingen slump när man kollar utvisningsligan. Sirius är näst snällast med 320 minuter och Tillis näst fulast med 560.

[quote1422520696=kniv-jonas]

Nu har du väldigt fel.

[/quote1422523247]

Det hoppas jag verkligen det får närmsta framtiden visa. Men jag är tveksam på att jag har fel.
När jag igår efter matchen, med tunga steg, traskade uppför sjukhusbacken sa jag till mig själv: Nä nu ger jag f-n i Sirius bandy! Gå i konkurs för i h-vete så slipper jag känna oro och ångest inför och besvikelse efter nästan varje match. Jag är så himla trött på att var en loser. Men man lugnar ju ner sig och löjligt nog ser man fram emot nästa match och tänker: Så illa som blåsvart spelade ikväll kan de ju inte göra igen, eller hur? Tror killarna rycker upp sig och överraskar! Men så har vi ju Murphys lag: ”Just when you think things cannot get any worse, they will”.
kniven: Jag har svårt att se hur någonting någonsin kan bli värre än det var 01/02. Du var ju själv med, så du borde ju komma ihåg.

Då: Vi hade 4,3 miljoner i skulder.
Nu: Vi bör ha, om termometern är riktig, runt 1 miljon i skuld.

Då: Vi släppte in nitton raka mål mot bottenkollegan Gripen. Förlorade med 0-13 på bortaplan.
Nu: Vi förlorar med 2-3 mot bottenkollegan Tillberga.

Då: Västra bestod typ av mig, Kniv-Jonas och Mikko. Hela publiken på Studan bestod typ av mig, Kniv-Jonas, Mikko och 200 bittra gubbar. Engagemanget för och tron på Sirius var praktiskt taget nere på noll.
Nu: Västra är, trots sportsliga motgångar, större och mer engagerade än någonsin förr. Vi har haft representation på alla bortaresor. Folk är engagerade och går på möten om klubbens framtid. Frivilliga har redan samlat in 400 000 kr.

Då: VP med Michael Nicklasson i spetsen drömde drömmar om att knuffa bort Sirius från bandytronen och lyckades värva flera av våra bästa spelare.
Nu: UNIK med Sudden i spetsen har inga ambitioner att spela i Elitserien.
Tack för att du lyfter mitt humör en aning Brukarn.
Jag va med brukarn.
Jo jag vet. Men vad menar du är värre nu än vad det var då?