Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Kolsäckarna eller "Bandyfesten" onsdagen den 4/2

Tja, tre träningsmatcher inför kvalet väntar. Först ut är SAIK. Jag är nöjd om vi kommer undan med en torsk på säg 5-2. SAIK har mycket att spela för d.v.s. att vinna elitserien. Nu vill jag se ett tuffare spel från blåsvart sida. Det ska göra ont att möta Sirius. Jag är glad om det kommer över 1000 pers men det är kanske väl optimistiskt.
890 åskådare får se oss kämpa väl men förlora stort. 2-10 blir det .. tyvärr!
Hoppas vi undviker skador i en hedersam förlust 3-5. På läktarna står det 473 personer.
Inget vidare intresse bland västringar att tippa eller kommentera "bandyfesten". Inte ens CarlApan eller Garry! Har defaitismen smugit sig in västringarnas själar?
Göra minst ett släppa in max nio är väl godkänt idag. Vore kul om vi tog några stiliga tior däremellan.
Defaitismen var ett väldigt fint ord för den bitterhet jag känner.

0-100 inför 444 pers.
0-200 inför 222 personer.
Mer seriöst så blir det 3-9 inför 732 trötta Uppsalabor.
Bandyfestförlust med 8-4 inför tusen pers.
CarlApan skrev...
Defaitismen var ett väldigt fint ord för den bitterhet jag känner.

0-100 inför 444 pers.

CarlApan, det blir i alla fall fint bandyväder :-). Molnigt, -5°C och en nordlig vind på 2 m/s.
Äh. Det är i precis i en sån här match som gäller nada som vi blixtrar till. Vi leder med 3-1 i 77e. Torsk 3-5. Allt var meningslöst. 602 bandyvänner.
4-7.kanske bättre än så...Gratis har alltid dragit extra folk.1123 stycken.
Ganska bra bandyväder i Maspalomas också... fast det behövs nog en hall.... :-) 2-9 inför 777 gratistittare!
Bottenstriden är spännande iaf. Både Tillberga och Ljusdal skrälleder. Viktigt att Tillberga inte lyckas gå om (vilket de alldeles säkert kommer att göra).
15 mål. När hände det senast? Pinsamt iaf.
Tror aldrig vi släppt in 15 under mina 18 år som Siriussupporter. Däremot tror jag vi har förlorat med 14-0, så ändå inget förlustrekord. Men det ska kollas upp.
Patetisk uselt. Jag hoppas många rannsakar sig själva och skäms!
Tog lite tid att ta reda på, jag fick nämligen gå tillbaka ända till 1972. Då blev det 0-16 mot Falun. Flest insläppta mål och tangerat största förlusten på 43 år alltså (Vi hade inte förlorat med 14-0 heller. Håller dock fortfarande 0-13 mot Gripen som vår största pinsamhet under min tid) .
1500 pers är ju en bra siffra men stämmer den verkligen? Såg ut som typ 700. Sirius fick en check på 25 000:-. Två junisar fick spela. Försöker desperat att hitta något positivt mitt värsta värsta eländet.
Pinsam insats.
Att det skulle vara 1 580 pers i dag? Inte en chans.
Nu vill jag att vi avslutar serien med en seger mot Vetlanda. Att gå in i ett kval med nio raka förluster skulle inte alls kännas bra.
mest pinsam är väl torsken mot Gripen när vi ledde med 6-0 i paus
Det blev ju kryss. 6-6. (och vi ledde visserligen med 6-0, men i paus stod det 6-1)
Ja men den här upplagan av Sirius Bandy torde vara lite bättre än då vi var ett jojo-lag på riktigt. Det känns lite som falsk marknadsföring. Inledningsvis, och periodvis, spelade vi riktigt bra bandy och fick med oss ett par fina resultat också. Men sedan krisens uppdagande har det varit fullständig förfall. Misär är vad det här är.
Styrelsemedlemmar, spelare och supportrar åker utomlands mitt under säsongen. Jag vill också fly undan detta elände. Uppsala är deppigt!

1500 pers är ju en bra siffra men stämmer den verkligen? Såg ut som typ 700. Sirius fick en check på 25 000:-. Två junisar fick spela. Försöker desperat att hitta något positivt mitt värsta värsta eländet.

Ja, max 750 varav tyvärr de 50 från Sandviken lät mer än Västra idag (utan trummor och handklappor).

De 25tsek du pratar om var det bidrag från sponsorerna som gick till Ronald MacDonald sjukhuset för cancersjuka barn (det absolut enda positiva idag).

Kan också meddela från sponsorsträffen/pregame i Relita tältet att det var en fullständig katastrof. Istället gör att tacka de 74 företag som bidragit med 5/10 tusen stod en medlem från styrelsen upp och tiggde mer pengar: "Vi jobbar dag och natt men vi har bara nått hälften av det vi behöver ha in. Swischa in mer pengar, #siriushjärta" . Detta säger man alltså till de sponsorer och privatpersoner som redan pyntat in 1,2 millar. Och varför det nu behövs ytterligare 400tsek i förhållande till termometerns 2 miljoner får man inte veta. Och vad man nu i styrelsen och klubbledningen gör "dag och natt" annat än att tigga "swishpengar" förblev också oklart.
Dessutom lyckades muntergöken uppmana folk att köpa semlor från Ofvandahls när Farbror lyckats göra en bra deal med Fågelsången. Suck!

Som sponsor (både privat och via företag) hade man ju snarare hoppats på en mer positiv presentation. "Det här är nuläget, det här jobbar vi på, det här tror vi på och det här är på ingång".

Ännu mer pinsamt blev det när man intervjuade Matte Söderman och allt mynnade ut i att kontraktsituationen för spelartruppen var högst oklar!

På det hela taget: inte så väldigt "bandyfestligt" om ni frågar mig!!

Sorry för långt inlägg men jag var tvungen att få ut det ur "systemet".

GAAAAAHHHH!!!!
Joint: Såg att du twittrat lite fel (eller jag var lite otydlig i mitt inlägg). 0-16 1972 var på bortaplan, dagens elände var flest insläppta mål överhuvudtaget på 43 år. Får gräva ännu djupare för att hitta när vi släppte in 15 på Studan.
Jag twittrar om - och twittrar rätt. Pinsamt att behöva notera en sådan här historiskt bottennapp i antal insläppta mål.

OK, så 74 företag sponsrade "Bandyfesten". Det var 26 färre än i fjol. Känner jag den här styrelsen rätt så budgeterade de nog med minst fjolårets resultat. Aj!
Big Spender: Intressanta inlägg är sällan för långa. Skitbra att få lite info om vad som händer även om det kanske inte var det mest inspirerande jag läst tyvärr...
Bandypesten...
Sa de rakt ut att klubben nu behöver 2,4 milj ?
Ja, det skulle verkligen vara intressant att veta. Eller tyckte de bara att 1.2 miljon är väl 1 miljon typ, orka kolla hur mycket vi fått in?
Lågt räknat så gick nog denna match 130 000 kr under budget. Lägg därtill mediokra publikintäkter i övrigt så ...
Fast man kan ju hoppas att frivillig entrépeng gav ett tillskott väsentligt högre än budgeterat. Antag att 350 pers gav i snitt 150:- vilket skulle inbringa drygt 50 000:-. Totalt sett blev det nog ett underskott, frågan är hur stort.

Fast man räknade nog med minst 100 bandykulknattar med föräldrar, släkt och vänner. Redan där är det nog 200+, som sedan gick raka vägen hem när matchen började. I första så var det tjockt med med utländska studenter på läktarna också. Tippar att de också gick hem efter ett tag. Spelare och ledare är sammanlagt drygt 50 pers. Där gick ungefär hälften hem efter halva matchen.

Jag såg dessutom flera hundar på Studan denna kväll. Husdjur räknas väl också som åskådare.

[quote1423213707=Joint]

Fast man räknade nog med minst 100 bandykulknattar med föräldrar, släkt och vänner. Redan där är det nog 200+, som sedan gick raka vägen hem när matchen började. I första så var det tjockt med med utländska studenter på läktarna också. Tippar att de också gick hem efter ett tag. Spelare och ledare är sammanlagt drygt 50 pers. Där gick ungefär hälften hem efter halva matchen.

Haha gillar ditt sätt att räkna men nu e vi nog uppe i max 1100 saknas 400.

Jag såg dessutom flera hundar på Studan denna kväll. Husdjur räknas väl också som åskådare.

[/quote1423218146]
kan ju hoppas att det är några som betalade dubbelt?

Fast man kan ju hoppas att frivillig entrépeng gav ett tillskott väsentligt högre än budgeterat. Antag att 350 pers gav i snitt 150:- vilket skulle inbringa drygt 50 000:-. Totalt sett blev det nog ett underskott, frågan är hur stort.

Snarare mellan 25-30k optimistiskt räknat.