Inte bästa matchen att försöka reparera självförtroendet i. Får hoppas att det stannar på fjorton eller mindre idag.
lör 7 feb: Villa-Sirius
Gustav i målet enligt UNT. Kul och hoppas han får bättre hjälp än Kimmo fick mot sopsäckarna.
Slutar väl typ 8-3 till Villa.
Slutar väl typ 8-3 till Villa.
Det jag hoppas på nu är att vi gör en kämpamatch och spelar jämt mot Villa. Blåsvart måste få tillbaka lusten att spela bandy. Vi har ju sett vilken potential laget trots allt besitter. Inbillar mig att de känner mindre tryck på sig borta än hemma. Förlust blir det förvisso med 6-2 men vi hänger med länge.
Sirius Hej, Hej Hej Hej!
Sirius Hej, Hej Hej Hej!
10-4 till de rika, i något som kommer att se ut som en träningsmatch.
Ähh 5-4 till blåsvart.
4-1 i baken efter dryga 23 min. Blir nog en upprepning av SAIK matchen. Suck!
I den här takten blir det mycket mer än femton. Vi gör en del bra saker men helt ihåligt bakåt.
Jag skäms och stänger av elitrapport.
Vår försvarslinje har kapitulerat fullständigt men villa bara fortsäter attackera. Det är plågsamt att se.
Otroligt att åka hit med så jävla låga förväntningar och ändå bli besviken.
Matchstraff på Bärneskär = en kon mindre på plan i andra. Tveksamt om det gör någon skillnad.
Det det måste råda dålig stämning i truppen. Vi kan inte bara ha blivit så mycket sämre på så kort tid. Nåt skumt är det.
Alltså, matchstraff på en försvarare och liberon utvisad. Det är ok om man backar hem då. Men nej då, hela laget går upp och en minut senare ligger bollen i nätet igen. Vad fan är tanken?
Det det måste råda dålig stämning i truppen. Vi kan inte bara ha blivit så mycket sämre på så kort tid. Nåt skumt är det.
Mycket en självförtroendefråga tror jag. Vi har en backlinje av 90-talister och saknar en lagpappa. Men ändå inte ok att uppträda så lamt som idag.
En bra dag för gringubbar... tyvärr har jag kepsen kvar i Sverige...
Pust ... Skönt ändå att det stannade vid 13 insläppta, trots en man kort i andra. Men 19 insläppta två halvlekar på följd (andra halvlek i onsdags och första halvlek i dag) måste vara "all time high" (low). Riktigt bedrövligt. Bärne har gjort sitt nu, va? Krya, Niklas E!
Jag var mållös efter den första halvleken. Hur är det möjligt att spela så illa? Vi stod stilla och stod fel och trots en tidig timeout hände ingenting. Sen blev det iofs bättre i andra. Kommer ihåg hur jag och Macke tittade förvånat på varandra i 57:e minuten och sa "kolla, nu ligger de ju samlade i försvaret".
Med en så här låg lägstanivå lever vi farligt mot vilket kvalmotstånd som helst.vad krävs för att övertala Hellboy till comeback tro?
Med en så här låg lägstanivå lever vi farligt mot vilket kvalmotstånd som helst.vad krävs för att övertala Hellboy till comeback tro?
Lider mer er, Brukarn och Macke. Själv trodde jag på en rejäl förbättring i inställning och spel. Skönt att vi efter VBK matchen får ett långt uppehåll. Tror det behövs.
Ändå hintade Lundh om att det var _ännu_ sämre Siriusspel mot SAIK senast.
Hellboy lät väldigt bestämd med att han definitivt slutat. Men Pirre kan väl hoppa in nu när det krisar. Han vet vad som väntar: "Kvalserien är inte riktig bandy, det är ett krig."
Hellboy lät väldigt bestämd med att han definitivt slutat. Men Pirre kan väl hoppa in nu när det krisar. Han vet vad som väntar: "Kvalserien är inte riktig bandy, det är ett krig."
Väldigt märkligt faktiskt att man på något sätt hade glömt bort hur ett samlat försvar över huvud taget såg ut. Men den här (om än lovande) ungdomsgården till försvar skulle behöva Hellboy något så enormt. Han skulle göra skillnad om han så satt i permobil.
Kan inte ta in spelare nu som inte va registrerade den 12/1 så några comebacker kan vi glömma. Sen ekonomin blev officiell har vi om jag räknat rätt på 8 matcher noll poäng och 23-68 i målskillnad. Då gör vi ca 2,8 mål per match nu och släpper in 8,5. Riktigt jävla usla siffror åt båda hållen, FYFAN VILKEN JÄVLA ÅNGEST. Nu hoppas jag på en bra match mot vetlanda så man e lite lugnare inför kvalet.
Pirre kan vi ju ta in. ;)