Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - VBK tisdagen den 10/2

Jag har inga som helst förväntningar att Sirius ska vinna utan räknar med att det blir förlust - igen. Tacksam om vi kan spela någorlunda jämt. 681 trogna ser på.
375 pers på läktaren. 3-7 i baken.
Vetlanda har inget att spela för, grogg på bussen hem är det som lockar. Siriusvinst med 5-3 i en seg och oinspirerad match med några hundra på läktaren. Officiellt är det de vanliga 800.
Efter den senaste månadens mangling både på och utanför plan gissar jag att både spelarna och Västra mår gott av ett par veckors uppehåll innan kvalet. Vetlanda lär väl lufta ett par junisar så hoppas vi kan avsluta serien anständigt.
3-10 inför 300 åskådare. Men siffran putsas till 900, bara hoppas vi kan undvika skador.
5-5 och 512 på läktaren.
Urladdning! 6-4 till oss spelarna aspäpp och vi alla får en lite goare feeling inför uppehållet. 565 på läktarna. 570 med hundar
Ska jag vara helt ärlig så önskar jag att jag slapp åka över huvud taget.

Får hoppas att det inte är alltför kallt och att burgarna är extra goda.

565 på läktarna. 570 med hundar

8-4 till oss inför 574 individer. Alla hundar till Studan!
Som Lotto, man hoppas på stordåd men man får va nöjd för det lilla positiva som bjuds.3-8 inför över 450 tvåbenta.
Om vi vinner med 9-någonting så går mitt tips (90/15) in! Vi säger så.
3-10 inför 100 hundar och 426 övriga individer.
6-11 måste det vara om trenden håller!
4-4 i en otroligt oinspirerad tillställning, inför 404 trötta själar.
Mja man ska tydligen inte hoppas på för mkt. Förkylning och magknip. Blir det inte bättre får man väl bara dunka in nån hunka på kontot som kompensation.
Förra matchen slog Daniel Andersson personligt poängrekord.
Förra hemmamatchen slog Patrik Nilsson personligt målrekord.
Förra hemmamatchen släppte vi in historiskt många mål.
Förra hemmamatchens andra halvlek och förra matchens första halvlek släppte vi in 19 baljor. Två så dåliga halvlekar i följd har vi nog aldrig haft.
Dylik skit som ovan undanbedes i afton.
Jag tror vi gör alla fel man kan i defensiven.Vi backar hem med hela laget Blir stillastående och genomåkta.Och är så jäkla snälla.Vi provar med och stå halvhögt utan press på bollhållaren=lyft o frilägen.Mot sämre lag lönar det sig alltid att pressa högt.Synd att vi inte tränade mer på det idag.offensiven är dock bättre i år än föregående fast vi har ju bättre spelare också.(På pappret).