http://www.siriusfotboll.se/web/article/kallelse-till-arsmote-ik-sirius-fotbollsklubb-1/
Årsmöte Sirius Fotboll på torsdag 26/2 kl 19
Krockar med bandykvalet ju.
Genialt
Skönt att slippa eventuella kritiska röster.
Ja nu lades ju årsmötet långt före bandykvalet, men visst. ;(
Tvek. Kallelsen till årsmötet kom 21/1, då hade datumen cirkulerat ute ett par veckor. Men klart, vi var ju inte kvaldömda redan då. Men olyckligt med ännu en krock, är väl det jag vill ha sagt. Klubbens sektioner verkar inte snacka så mycket sinsemellan.
Då blir det nerflyttning till 2017 då. Som vanligt så kör man med glädjekalkyler pä intäktssidan. 2000 pers i hemmasnitt, ökade sponsorintäkter, m.m. Vi kommer sitta i samma läge snart som BK gör. Suck...
Inte bra. Samtidigt kanske vi ligger en mille plus detta verksamhetsår tack vare försäljningen av Kerim. Jag gillar optimism, men glädjekalkyler låter läskigt.
Jag gillar glädjekalkyler! Friskt vågat hälften vunnet, nu vinner vi den där skitserien
Gör vi inte det blir det konken!
Man gillar inte riktigt det där med "hoppas på att öka sponsorintäkterna med över miljonen". Det var väl iofs inte ett direkt citat, men jag hoppas att det finns en bättre strategi att åstadkomma detta än att "hoppas".
Det väsentliga i den här frågan är ju: Hur mycket gick USAB in med 2014?
Enligt avtal, dom täcker inte underskottet längre. När årsredovisningen för 2014 är inlämnad från USAB tänkte jag kolla den. Bör vara intressant läsning.
USAB:s finansiering:
2010: ~5 Mkr
2011: 8,381 Mkr
2012: 9,839 Mkr
2013: 6,935 Mkr
2014: ?
För 1,5 år sedan sades det att ett nytt treårsavtal på ungefär 25 miljoner "men med vissa nya spelregler" var skrivet.
2010: ~5 Mkr
2011: 8,381 Mkr
2012: 9,839 Mkr
2013: 6,935 Mkr
2014: ?
För 1,5 år sedan sades det att ett nytt treårsavtal på ungefär 25 miljoner "men med vissa nya spelregler" var skrivet.