Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Falun - Sirius 26/2 19.00

Kan inte säga att jag har någon bra känsla inför kvalet. Det här blir förstås den lättaste matchen, men jag känner mig inte ens säker på att det här blir två poäng. Skönt att Jenefeldt är tillbaka iallafall.

Det hade ju varit läckert om matchen hade spelats på Lugnet, det hade ju varit världens tillfälle att promota bandyn. Karlsbyheden är iofs också en oförglömlig upplevelse, men på ett helt annat sätt.
Historiskt sett brukar det bli tajta och jämna matcher i Falun, är min känsla, men i dag tror jag på proppen ur. Klasskillnad. Vi gör tvåsiffrigt!
Vi har ju aldrig lyckats vinna stort i någon kvalmatch de senaste tre åren.
Sent tips. 3-6 dvs seger för blåsvart. 349 åskådare
Var ogubbig nog att tro på 9-3 till de goda, efter 3-2 i halvtid.... Men nu känns det ruskigt nervöst
Pust! Elitrapport, UNT direktrapport och detta forum samtidigt kan göra vem som helst nervös...
Det görs redan mål i flera av de andra matcherna ...
Kom igen Sirius!!!!!
Ren och skär ångest...
Jaha... 45 min kvar.... vill bara att det ska vara över...
Det här var den match jag var helt övertygad om att den skulle bli lätt.... eftersom resten skulle bli jävligt tuffa så lär de bli..... JÄVLIGT TUFFA!!!
BS hade två ramträffar, utebliven straff och större delen av spelet i första halvlek. Så långt extremt krampaktigt, även om vi hade ett ribbskott och ett par heta chanser i den inledande matchminuten. Men det var en riktigt, riktigt dålig halvlek av de våra. Samtidigt gjorde BS det bra och tajtade till sådär som de brukar kunna göra. I andra halvlekens inledning kom ju en kalldusch som hette duga, men sedan vaknade laget till. Och då var det klasskillnad. I stället för att döda matchen fullständigt vid 5-2 så backade vi dock hem och det blev lite halvskakigt, men motståndarna saknade spetskompetens och vi kunde känna oss hyfsat lugna till slut. Sammanfattningsvis gjorde vi 20 bra minuter och det räckte för att slå Falun. Mot Gripen behöver man nog fler bra minuter än så.

För övrigt var Hedsvallen mys!
Joint skrev...
För övrigt var Hedsvallen mys!

Typ vibbar från fornstora dagar. Ja det "var mysigt" och detta mycket p.g.a. att vi vann. Annars brunaktig is, halvtaskig belysning och till en början uruselt spel från blåsvart sida. Man fick stå vid sargen och fick verkligen känslan av "close encounters of the third kind". Skönt att kunna skälla på domarn så nära inpå :-D. Tur att Garry inte var här ;-). Fast domarna var ok ska sägas. Skön kommentar från Hammarn när han åkte förbi oss och sa "de e lugnt". Vi måste sett oroliga ut. Korven var god och smakade som Bullens pilsnerkorv. Mysigast var dock sällskapet. Hur trevligt som helst. Tack Anders och tack övriga västringar!
Något som var oroande var försvarsdrället. Jag tycker att vi bjöd på tre mål. Falun betalade väl tillbaka med nå't mål också, men det måste vara slutdrällt nu.