Vi måste upp flera nivåer om vi ska ta gripen på lördag. Jag hoppas spelarna nu kan släppa på nervositeten och köra på. Spelar vi som mot falun e vi körda. Eftersom jag räknar med att alla tar 4 pinnar mot falun har gripen nu sex pinnar medans vi o ljusdal har fyra. Otroligt viktigt med x.
Tror vi har spelet i oss vi vinner med 8-4 inför 679 personer.
Mot Falun spelade vi bra i 15 minuter ungefär. Mot Gripen måste vi vara bra i 90+stoppitch.
#2 ·
Joint
· 2015-02-27 10:50
Jag är orolig om Gripen har scouta oss noga. Vi har några sjuka svagheter som jag inte tänker skriva ut här. Hoppas ändå på att Max kryat till sig.
Nån som vill se på skidorna med mig på typ Ollan innan matchen? Jag tror man hinner.
#4 ·
Jocke
· 2015-02-27 12:26
Jag är orolig inför denna match. Gripen har utmålat sig för att vara väldigt bra och tyvärr går vi på den bluffen. 3-5 inför 439 trötta.
#5 ·
Nyllet
· 2015-02-27 12:37
Jag är sjukt orolig för allt som har med Sirius bandy att göra för tillfället. Orolig över Gripenmatchen, orolig för elitlicensen och orolig över att behöva vara orolig över vad som händer om vi klarar både kvalet och elitserien. Hursom; Gripenmatchen slutar oavgjort inför 665 pers.
#6 ·
RRR
· 2015-02-28 07:17
Så trött på att allt bara krockar. Idag ska jag fan försöka hinna på bandyn
#7 ·
Joint
· 2015-02-28 07:28
Herregud vilken låt: http://www.gripentrollhattan.se/2015/02/axel-bass-fredrik-frank/
Ähh vi vinner inför 666 pers. Skitsamma vad resultatet blir.
Hoppas desperat på en seger.... 4-3, inför 702 tappra.
Har aldrig sett så lite fram emot en bandymatch som denna... Vill bara att det ska vara över...
#11 ·
Joint
· 2015-02-28 12:10
Vi vinner med 5-3 igen inför 678 pers och 5 fotbollsbesökare som tillkommer i halvtid.
Jag kan tyvärr inte frambringa någon optimism inför detta. Tror faktiskt att Gripen kör över allt motstånd i den här gruppen, förutom när de nyuppflyttade och bakfulla åker upp till Ljusdal i sista omgången och skänker bort två poäng.
Men hoppas jag har fel.
Vad säger man efter en sån här match.... Kanske tack Gode Gud!!! Och förresten, den som klagar över Bärneskär i såna här matcher har jättefel... Han blir kanske aldrig nån elitseriestjärna, men här är han ovärdelig i kamp mot likvärdiga lag.
#14 ·
nyg86
· 2015-02-28 19:42
Vad säger man efter en sån här match.... Kanske tack Gode Gud!!! Och förresten, den som klagar över Bärneskär i såna här matcher har jättefel... Han blir kanske aldrig nån elitseriestjärna, men här är han ovärdelig i kamp mot likvärdiga lag.
Håller med om Bärneskär. Jag har varit galen ibland på Honom denna o förra säsongen men idag var han den som stod upp när det som mest behövdes och spelade rejält, mycket stark insats i en sådan viktig match. Men vad höll Wigren på med idag, var ju ett rundningsmärke och var helt under isen.
#15 ·
Nyllet
· 2015-03-01 05:36
Underbart med seger! Tar vi LBK på tisdag ser det hoppfullt ut.
#16 ·
RRR
· 2015-03-01 05:48
Wigren var tagen av stundens allvar... Bra med Bärnis i såna här matcher, vågar stå upp och ge en smäll
I övrigt tyckte jag emellanåt att det blev lite mycket soloåkningar i första, bättre i andra. Vad har hänt med Robin? Har han tappat trycket i skridskorna? Kände knappt igen honom. Kul att se Jenefeldt igen, han lär växa.
#17 ·
Joint
· 2015-03-01 09:33
Töntarna från Trollywood fegade ur och spelade inte ut. Skönt det. Klart det blir lite stelt här och där när det är kval. Hammarström kliver fram på straffen som om han vore Pirre Roos himself. Läckert läge, tackar vi för!
Jag fick fel, och är glad. Trodde Gripen skulle komma hit och köra i 180, men de var ju förvånansvärt initiativlösa. Vi hade större problem med Falun kändes det som.
Men jag är riktigt nöjd och glatt överraskad över hur Sirius genomförde matchen. Helt lugnt och säkert, även när vi låg under. Och framförallt såg det så grymt säkert ut sista tio efter Gripens timeout. Då trodde man ju att det skulle bli riktigt jobbigt, men det hände ju absolut ingenting efter den.