Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Ljusdal

Väldigt viktig match idag. Vid seger har vi råd att torska minst en bortamatch, men skulle vi torska idag så måste vi antagligen ta 3 pinnar på bortaplan mot gripen och ljusdal.

Usch jag såg dte som klart i lördags men inser att så inte är fallet. Tippar seger med 6-3 och 666 personer på läktaren.
6-4 inför blotta 460 personer. Hoppas att jag underskattar publiksiffran, för annars ska man nog ställa sig frågan om Uppsala verkligen vill ha elitbandyn kvar? Men senast var det ju 545 pers varav de där 45 bortafans. Jag hoppas på bättre uppslutning i Västra i alla fall. Åter glest mellan raderna senast.
4-3 inför 523 pers.
Känslan är ändå relativt bra (så bra den nu kan vara i ett kval) efter Gripenmatchen och hur tryggt och fint det såg ut.

Publiken har jag gett upp hoppet om. Bara Västra gör sitt får man vara nöjd.
2-2 och 439 åskådare
Supernervös. Lagen om alltings jävlighet säger att vi torskar för att vi Siriussupporters ska ha ångest in i det sista. Varför är det alltid så?
På grund av elitlicensen så kommer vi att ha fortsatt ångest även om vi skulle vinna oss igenom hela kvalet. Av just den anledningen tror jag kanske inte det är helt omöjligt att vi vinner ikväll.
Hahaha, ni och er ångest.
Gubbkepsen ligger ännu kvar på hyllan... eller så har alkoholen redan verkat... Jag tror på 5-3 till de goda, inför en riktigt usel publiksiffra på 512
Bara skjut mig... och alla andra som trodde på oss denna match. Det här var bland det svagaste jag sett på många långa år....
Och sen konstaterar jag att det är tur att alkoholen finns... vad fan skulle man annars ta till ikväll?
Ja, det här var faan bland det sämsta jag sett sen 1981. Alltså, vi har "världens bästa tränare" i Sirius...men:
- Hur kan man ha en taktik i första halvlek där man bara slår lyror (eller kastar) mot 8-9 Ljusdalsförsvarare och med två korta blåsvarta spelare (typ Putte, Tobbe och/eller Robin)?
- Varför vänta så länge med timeouten i andra?
- Och...var finns desperationen och...Swisch -> #siriushjärtat ??

Suck!! Jag säger dom Garry...tur att man har Talisker att trösta sig med!!
Det duger bara med fulsprit ikväll.... Ja, vad Thony hade för taktik är helt obegripligt. Lyror redan när isen var spelbar... ???? Ok sen, efter 15-20, men..... Men konstant lyror mot 1-2 spelare, mot 7-8 bakande försvarare???
Ok, dom må vara bagare, eftersom dom bakade... Jag skyller på jästen i ölen... Men ändå, vad fan höll vi på med?
Olle G, kom tillbaka!!!
Jävla skillnad att vara tränare för ett självspelande piano till lag med 5-8 landslagspelare. Nu på torsdag får vi se hur han löser detta och får fram någon sorts desperation och krigarvilja hos spelarna. Det är ledarskap, för ikväll var det inte en jävel som ville bli stjärna eller matchvinnare.
Första målet på returen står man o tittar på bollen, sen bjuder man på jättekontringar pga idiotiska felpass....grattis Ljusdal.

Sen håller jag med.....vad var det för taktik???? Långbollar på folk som inte är i närheten av bollen eller vill kriga om bollen. Var inte så konstigt att Bärneskär flyttades upp, enda som vågar smälla på o ta en smäll.
Vi skapar knappt en målchans på 90 minuter mot ett jävla brunkar-bonkegäng. Och blir helt nerkrigade på vår egna hemmaplan. Skäms på er!
Vi har väl knappt några som helst erfarenheter av detta lyrspel heller. Vi har ju inte riktigt spelat på det sätter under ledning av Thony. Såg ju allt annat än intränat ut. Men som sagt måste fan krigarinställningen fram då också. Det fanns andra- och tredjebollar att plocka. Tyckte vi hade alldeles för stor respekt för vädret och LBK:s köttmur med Hydas i spetsen. Patetiskt uselt!

Vi har väl knappt några som helst erfarenheter av detta lyrspel heller. Vi har ju inte riktigt spelat på det sätter under ledning av Thony. Såg ju allt annat än intränat ut. Men som sagt måste fan krigarinställningen fram då också. Det fanns andra- och tredjebollar att plocka. Tyckte vi hade alldeles för stor respekt för vädret och LBK:s köttmur med Hydas i spetsen. Patetiskt uselt!

Precis....inte en jävel som låg och tog andra o tredjebollarna. Ingen ville ta smällar i gröten, medans LBK hade en idé för sitt lyrspel med att skita i bollen o störa Siriusspelaren att göra misstag och gå på studsarna, och på Sirius lyror tog man bara bort spelaren och några tog bollen. Sen är inspelet fr hörnläggaren riktigt usla också....blir ju bara kalkon av dem hela tiden.
Det var ju parodiskt när Putte tog vår enda tia med kvarten kvar och det genom att krama om en motståndare på offensiv planhalva. Gullgänget Sirius!

Sedan irriterar hörnspelet. Nio hörnor vardera. De sätter två och vi kammar åter noll. LBK både rusar och skjuter bättre i dag. Jag tror jag räknat till 41 (!) raka missade Siriushörnor nu! Katastrofalt facit! Och det med Hammarström i laget. Dags att damma av Ubbe-varianten........
Mycket udda med tanke på den hörnskytt vi har i Hammarström. Hörde förut att tanken var att vi skulle lura motståndarna genom att släppa en del skytte på andra än Hammaren... men om han sällan får chansen är det ju ganska meningslöst....
Han får för dålig avlastning och blir stundtals vilsen. Det är för mycket enmansshower. Den ene åker på allt, den andre skjuter på allt och den tredje ... Nåja, Thony har lovat att vi klarar oss kvar.
Samtidigt är ju bollarna fr hörnläggaren för lösa, när de väl går och når Hammarström är de ju i ansiktet på honom...svårt att skjuta igenom spelare. Man rusar väl konstant på Nilsson o Hedqvist ändå stänker de in hörnor i parti o minut. Förutom igår då för Nilsson.
Det där löftet vet jag inte riktigt vad jag tycker om nu...... Olle lovade inte lika mycket...
Man har ju sett Sirius åka ur ett par gånger förut, men då har vi verkligen varit alldeles för dåliga också. Åker vi ur i år, och det ser väl högst troligt ut att vi gör, så känns det bara så inihelvete onödigt. Det är ju inte brist på kunnande som är problemet, utan brist på en vettig taktik, på krigarvilja och på mental styrka som sänker oss.
Vad var det jag sa! Skönt man slapp se eländet.
Jag är så fruktansvärt besviken på dessa spelare. Visst, Thony missbedömde taktiken i går. Men samtidigt var han konsekvent med taktiken och hade vi krigat 110 % så är ju känslan att vi hade tagit poäng. Det där stör mig något enormt. Aja, vi borde ha fräschare kroppar än krigar-Ljusdal i morgon!
Vill fortfarande bara ligga kvar i fosterställning och grina efter gårdagen....
Han va ju allt annat än konsekvent, först slår vi långt en hel halvlek utan att ha någon motagare. Sen startar vi andra med spel i 25 min sen flyttar vi upp bärneskär på topp för att ha någon att slå bollarna på vilket vi inte hade i första. Sen att bärne va mer sugen på att hugga spelare än boll e ju en annan miss.
Ni som var på plats slapp i alla fall höra Ljusdals kommentarer. Efter en halvlek med dem så önskar jag verkligen att Ljusdal åker ut...
Men nu blev ju tabellen jämn och spännande i alla fall.
Ja, tanken var väl att försöka spela bandy så länge det var rätt spelbart så att säga. Sedan lyfte vi ju bara. Det jag menade med "konsekvent". Men vi var fruktansvärt usla på det....... Men så visar ju inte gruppen hjärta på planen heller. Usch så besviken jag är på dessa rädda valpar. Kriga för fan!!!
Tobbe, Putte och delvis Bärne på topp...... Nu har förvisso Putte varit en av dem som visat mest i kvalet hittills, men det saknas ju rediga anfallare. In med Rudell. Visst, han har inte heller glänst i år men jag tänker att den kvalitetssänkningen på motståndet som det är nu kan passa honom. Vill inte bara se soloräder.
Ja, detta var en av de taffligaste insatserna man sett av Blåsvart. Vi är inte på elitserienivå vare sig sportsligt eller ekonomiskt just nu.
Är Rudell petad eller skadad?Han borde vara förstavalet som forward i denna typ av match.Varför spelade ingen av junisarna?Och varför inte lassa upp 5-6 man runt deras mål då risken för kontringar med knottrig is är obefintlig...Inte en målchans på en hel match skapades på långboll eller utkast.Helt otroligt.FY F.
Aj vilket bottennapp! Heder att vi försökte spela lite mer i andra halvlek och heder åt vaktmästarna som körde två vändor spolning i paus för att få till bättre is.