garligur
· 2015-03-05 09:34
· 3516 visningar
En matchtråd borde väl vara på sin plats?
Kan inte tänka mig att vi är lika tama som senast. Förhållandena för bandy på IP ska bli optimala. En trevlig vinterkväll med minus en grad och ingen vind.
Tänker inte jinxa oss med något matchresultat, men jag är försiktigt positiv och ser fram emot bandysveriges bästa varmkorv.
Glömmer förra matchen helt och tror vi kör över ljusdal med 7-2.
Jag är omåttligt negativ. Tror på en upprepning av serieresultatet. 3-3 i ännu en plattmatch där Ljusdal förtjänar segern.
Jag är tyvärr också uppgiven. Kanske kan vi rycka upp oss ikväll och få ett OK resultat. Men jag tror inte vi orkar ta Gripen borta också, och då är det nog kört.
Vi kommer fixa det tror jag. 2 pinnar idag en på lördag o två på tisdag.
Äh va fan.. jag åker inte upp till Ljusdal för att se en torsk. .. Tror vi är revanschsugna ikväll, så eftersom John i en tidigare tråd redan överjinxat allt som går, så tror jag vi vinner med 6-2 ikväll!!
Sen spelar vi alltid bra när "Grästorparn" dömer, så då tar vi en uddamålsseger i Trollhättan.
#6 ·
Joint
· 2015-03-05 12:13
Revansch med 5-3. Det kan inte gå sämre än i tisdags.
#7 ·
Joint
· 2015-03-05 19:53
In med Rudell.
Vilket succédrag! 1+1! Och äääntligen pangar Hammarn in en hörna, och snacka om viktig sådan. Kimmo gjorde ett par helsjuka räddningar också. Tack Blåsvart, nu grejar vi detta!
#8 ·
nyg86
· 2015-03-05 20:40
Rudell har varit sjuk i över en vecka, kommer in med ett mål och ett skott som Ilja satt returen på.
Sen Lindgrens hjärnskakning, hade också behövt honom på plan i sådana här matcher.
Men utan Kimmo hade IKS spelat derbyn i Relitahallen nästa säsong..herregud vilken jävla målvakt. Sidförflyttningen på Mårtenssons öppna mål finns ju inte o straffräddning!! Räddningen på frislaget i 87e!!! Tack Kimmo.
#9 ·
Joint
· 2015-03-05 20:44
Tja, inte var det något bra spel att tala om, men fan så skönt och viktigt. Bara poängen som räknas just nu. Dock går LBK före oss vid lika poängställning då de gjorde fler mål än oss totalt inbördes.
#10 ·
Golli
· 2015-03-05 20:49
Så j-a skönt !!!
Ren njutning att se och lyssna på den påtagligt besvikna Ljusdalskommentatorn på LBKplay i slutet och efter matchen.
#14 ·
Tifo
· 2015-03-05 23:16
Fy satan vad skönt! När de får strallen direkt efter 2-1 vill man ju bara gå och dö. Och så kliver Kimmo fram! Hurra! Nu klipper vi ett övermodigt Gripen av bara farten!
KIMMO ska vara kvar herregud vad han steppar upp i kvalet och är utan tvekan den största anledningen till att dte ser så bra ut nu. Nu avgör vi serien på lördag!
Bara myser lite lätt idag... Hjärtat börjar sakta hämta sig från gårdagen. Det var svårt att ens vara glad på hemresan... Bara känna en lätt befrielse att vi kom ut från IP och med hoppet vid liv. Heja Finland, Hyvää Suomi, Hyvää Kimmo!!!
Kimmo höll oss kvar i matchen. Ilja tog tillbaka matchen.