Vid seger e det klart och jag tror vi fixar det. Målsnålt och fokus på defensiven av båda lagen resulterar i en blåsvart seger med 4-2.
gripen-sirius matchtråd
Nej jag tror kvalserien lever in i sista omgången. Vi förlorar med 4-3 och 1 800 personer på läktaren gottar sig i Gripens vinst.
Officiellt kommer det avgöras i sista matchen, men inofficiellt så förutser man ju två poäng mot Falun.
Livsfarligt resonemang. Tänker inte ta ut det minsta lilla vid förskott även vid en eventuell seger på lördag. Vi måste kriga varenda minut fram till slutflöjten på tisdag kväll.
3-3 sträcker jag min till. Och är nöjd med!!
2-2. Jag känner mig mentalt distanserad från kvalet. Rätt skönt.
Livsfarligt resonemang. Tänker inte ta ut det minsta lilla vid förskott även vid en eventuell seger på lördag. Vi måste kriga varenda minut fram till slutflöjten på tisdag kväll.
vi kan inte missa med seger på lördag. Då kan inte både gripen o ljusdal gå ikapp eftersom dom möts.
Killarna har stor press på sig. Är väldigt osäker på hur det hanterar detta. Jag är dock 100% säker på att om de inte hade denna press på sig skulle de vinna lätt mot både Ljusdal och Gripen. Vi är det bästa laget men psyket ställer till det, tyvärr. Jag tror det blir oavgjort.
Det har du fan rätt i! Är lite trögtänkt idag.
Hur kan man följa matchannonserna man inte är på plats?
Hur kan man följa matchen man inte är på plats?
[quote1425713313=
[/quote1425713313]
[/quote1425713313]
Äh, jag dubbelpostsar bara. P4 Väst typ.
Hur kan man följa matchannonserna man inte är på plats?
Ttela har digitala matchannonser på sin hemsida. Så du måste egentligen inte åka och köpa deras lokaltidning. Avd. Udda specialintressen :D
PS. Såväl de som UNT kör lajvrapportering.
[quote1425715983=Sutra]Hur kan man följa matchannonserna man inte är på plats?
Ttela har digitala matchannonser på sin hemsida. Så du måste egentligen inte åka och köpa deras lokaltidning. Avd. Udda specialintressen :D
PS. Såväl de som UNT kör lajvrapportering.
[/quote1425718450]
Hehe.
Kan inte se att vi vinner idag. Så lätt kommer vi aldrig undan. Klarar vi det här kvalet blir det efter ett vidrigt jävla sekunddrama i sista omgången.
Ångest... ren ångest
Ja och den där jävla Beja fixade ut Faluns målvakt tidigt i matchen. Lite á la Othén i Ryssland. Nu har Falun ett såll i vår match mot dem på tisdag, men vad fan pysslar vi med i dag...igen... Ångest, var ordet, sa Bull.
Pinsamt. Ni kalenderbitare - är det kört nu?
Nej. Men vi måste lita på Gripen, och det gör jag inte.
Tillfällig livsluft, tack vare ett lag som inte hade ett piss att spela för. Jag ber en bön att även nästa lag som inte har ett piss att spela för, gör en bra match. Men då torskar vi väl mot Falun i alla fall.
Hade bara inte uttalandena varit så jävla positiva efter matchen i Ljusdal, hade jag kunnat ta det mesta.... men fan inte nu!!
Hade bara inte uttalandena varit så jävla positiva efter matchen i Ljusdal, hade jag kunnat ta det mesta.... men fan inte nu!!
Knappt man vill vara kvar i elitserien på det här sättet iofs. Släppa in sex baljor på en halvtimme när vartenda mål är viktigt. Så bottenlöst dåligt.
Och innan nån ens frågar... ja, jag HATAR innebandy... det tär på moderkroppen och jag ser helst att vi låg i div 17 och fick stryk mot Storvreta med 115-0.
I övrigt funderar jag på hur mycket alkohol en kropp på 53 år kan tåla..... Ska fan göra ett test nu.
I övrigt funderar jag på hur mycket alkohol en kropp på 53 år kan tåla..... Ska fan göra ett test nu.
Nej, inte fan litar man på Gripenpack. Och målskillnanden är ju totalt jävla körd i botten nu också på grund av detta PINSAMMA ras. 9 jävla 2. Var fan är värdigheten? Samtidigt höll Falun på att göra en mirakulös upphämtning, men föll sånär. Fy fan. Är det nio mål upp nu, eller vad? Dra åt helvete!!!
Forza IBK, avgå BK.
Så jävla patetiskt och om du undrar thony ja du suger. Tröttsamt hålla bollspel som inte ger ett skit. Alla suger
Hjärnan är inte på samma våglängd som tabellen men visst räcker det om vi tar fler poäng än Ljusdal i sista omgången?
Det är skitjobbigt men vi har ju bättre utgångsläge än Ljusdal i alla fall.
Hoppas verkligen att jag är i form för att kunna gå.
Det är skitjobbigt men vi har ju bättre utgångsläge än Ljusdal i alla fall.
Hoppas verkligen att jag är i form för att kunna gå.
Gripen har +20 i målskillnad och är ju i praktiken klara. De kan åka upp och förlora med 10-0 och ändå krita på ett elitseriekontrakt.
Så som det här utvecklade sig hade det mycket väl kunnat bli en målskillnadsaffär med tre lag på åtta poäng, men som sagt, nu är ju vår målskillnad körd i botten också. Fy fan.
Siriushjärta?
Denna spelartrupp går till historien av kass lojalitet och hjärta. Sedan kan de säga vad fan de vill. Det finns givetvis några undantag, men i det stora hela är detta en pinsam jävla upplaga. Och Thony? Ja, han lovade elitserien. Man ska hålla sina löften.
Så som det här utvecklade sig hade det mycket väl kunnat bli en målskillnadsaffär med tre lag på åtta poäng, men som sagt, nu är ju vår målskillnad körd i botten också. Fy fan.
Siriushjärta?
Denna spelartrupp går till historien av kass lojalitet och hjärta. Sedan kan de säga vad fan de vill. Det finns givetvis några undantag, men i det stora hela är detta en pinsam jävla upplaga. Och Thony? Ja, han lovade elitserien. Man ska hålla sina löften.
Pinsamt är bara förnamnet. Vi har alltså 10 mål att ta in på LBK om de vinner mot Gripen.
Tyvärr måste jag hålla med. Folk har fan betalt spelarlönerna ur egna fickor. Och hur betalar de tillbaka? Enda förmildrande omständigheten är om de stannar och spelar upp oss igen. Utan lön.
Det här är en bandytråd diskutera gärna innebandyn i rätt tråd men inte här. Vi ska fixa det här. Vet inte hur men går sönder annars.
Håller med de flesta här, sett över hela säsongen har IKS försökt spela ett spel de helt klart inte haft material för, alltså hur jävla många bolltapp o kladd på mittplan har det varit med typ idiotiska passningar bakom ryggen med kontringar med mål som följd pga av det spel man haft. När man ser att det sker ofta måste man ju göra något åt det, nä vad hände i tisdags tapp till Mårtsensson md mål som följd och idag mot en notorisk målskytt par gånger.
Sen att man inte löst hörnskyttet med en sådan kraft som Hammarström i laget som skytt är ju fan ren o skär kalkon, det ska vara automatiskt 2 mål per match, iallafall mot mediokert motstånd som kvalserien, hur många hörnmål har vi gjort i denna serie??? Truppen är bättre än både Ljusdal o Gripen men det ska ju spelas också och där har något gått fel och där måste ju ledningen ta ansvaret för.
Att vi har kvar chansen var ju bara Kimmos spel mot Ljusdal som var nog det värsta jag sett på länge. Några inviduella prestationer vände det då men idag mot bättre lag höll inte det.
Spontant även om det inte är kört än så skulle nog föreningen må bäst av att börja om, jag menar, hur mycket pengar finns det till nästa säsong? Hålla på att kvala år efter år håller inte, tillslut ramlar man ner.
Men det är inte över än.....
Sen att man inte löst hörnskyttet med en sådan kraft som Hammarström i laget som skytt är ju fan ren o skär kalkon, det ska vara automatiskt 2 mål per match, iallafall mot mediokert motstånd som kvalserien, hur många hörnmål har vi gjort i denna serie??? Truppen är bättre än både Ljusdal o Gripen men det ska ju spelas också och där har något gått fel och där måste ju ledningen ta ansvaret för.
Att vi har kvar chansen var ju bara Kimmos spel mot Ljusdal som var nog det värsta jag sett på länge. Några inviduella prestationer vände det då men idag mot bättre lag höll inte det.
Spontant även om det inte är kört än så skulle nog föreningen må bäst av att börja om, jag menar, hur mycket pengar finns det till nästa säsong? Hålla på att kvala år efter år håller inte, tillslut ramlar man ner.
Men det är inte över än.....
Jag skulle säga att mot Gripen var Kimmo den enskild största faktorn. Och Ilja, när han kvitterar och jublar med de tillresta. Om alla hade samma lojal som den grabben. Men också en portion tur, måste man ju bara erkänna. Spelet som visats upp är inte okej någonstans. Puttes soloprestationer är typ det man får förlita sig på. Inget organiserat.
Man kan konstatera att för att fixa det här på egen hand krävs det att vi gör tvåsiffrigt (kanske närmare 20?) på tisdag. Annars måste Gripen vara snälla och ta poäng av Ljusdal.
Jag har också tänkt i banorna att det skulle rentav kunna vara "bra" att åka ur, men det är en annan diskussion. Sedan har jag tänkt framåt-tillbaka och kommit på att i avtalet från några sponsorer finns en klausul som gör att vi tappar jävligt mycket pengar på att inte fixa ES-kontraktet. Alltså är det jävligt viktigt att vi ändå fixar den här jävla skiten. *ber till gripenguden*
Man kan konstatera att för att fixa det här på egen hand krävs det att vi gör tvåsiffrigt (kanske närmare 20?) på tisdag. Annars måste Gripen vara snälla och ta poäng av Ljusdal.
Jag har också tänkt i banorna att det skulle rentav kunna vara "bra" att åka ur, men det är en annan diskussion. Sedan har jag tänkt framåt-tillbaka och kommit på att i avtalet från några sponsorer finns en klausul som gör att vi tappar jävligt mycket pengar på att inte fixa ES-kontraktet. Alltså är det jävligt viktigt att vi ändå fixar den här jävla skiten. *ber till gripenguden*
...plus HEDER!
För mig finns bara vinst på tisdag... Med minst 10 mål... Jag är kraftigt berusad nu, efter kvällens debackel.... Men vi ska fan krossa Falun med minst 10-0. Sen lovar jag att putsa Tony Eklind skridskor för all framtid om det räcker....
Och jag lovar för övrigt att ge en rak höger till den som i anonymt namn kalla MITT blåsvart för sunkigt skitlag, eller vad det var. jag finns där, alltid, i eget namn! Och jag tar gärna straffet för att slå dig på käften i eget namn!
Och jag lovar för övrigt att ge en rak höger till den som i anonymt namn kalla MITT blåsvart för sunkigt skitlag, eller vad det var. jag finns där, alltid, i eget namn! Och jag tar gärna straffet för att slå dig på käften i eget namn!
"Sunkigt skitlag" var ändå lindrigt i sammanhanget, och svårt att säga emot i dagsläget. Jag väljer att göra skillnad på laget och klubben. Spelare kommer och går, men klubben består! Sedan 1907! KROSSA FALUN och mera sprit och mera sprit...
Klart man vill att de allltid ska spela i högsta divisionen, tror att det kommer ta tid att ta sig upp om de åker ur. Fy fan vilken ångest....
Sen är jag lite bitter på hela kvalkonstruktionen, hur i helvete kan Tillberga som är så uselt dåliga får vara kvar pga deras kvalgrupp är så jävla mycket sämre, bandyförbundet i ett nötskal i sin konsekvens.
Kan fan inte förstå matchen idag.....9-2 Mötte vi SAIK?
Sen är jag lite bitter på hela kvalkonstruktionen, hur i helvete kan Tillberga som är så uselt dåliga får vara kvar pga deras kvalgrupp är så jävla mycket sämre, bandyförbundet i ett nötskal i sin konsekvens.
Kan fan inte förstå matchen idag.....9-2 Mötte vi SAIK?
Kallar man Sirius för ett sunkig skitlag får man en saftig smäll från mig... oavsett resultat.. PUNKT!!! Jag har aldrig bett en människa dra åt helvete någonsin, vilket jag gjorde på unt's chatt idag, men det får finnas gränser....
Sen ska det i ärlighetens namn sägas att jag bett människor fara åt helvete, men då har det varit ansikte mot ansikte....
Blä
Ja, det sista är ju ett kaftfullt understatement... råkar nån vara inblandad i mina uttalanden här.... ja va fan... dra åt helvete då...