← Sirius Bandy
Avgörandet: Sirius -Falun och Ljusdal -Gripen
dissteffe
· 2015-03-09 05:41
· 9378 visningar
En match där blåsvart inte behöver visa #siriushjärta utan enbart lite normalstandard #bandyhjärna för att vinna. Om sen Gripen tar poäng mot Ljusdal så blir alla glada och hyllar våra spelare som hjältar. Bra läge för gratis ära alltså.
Fixar vi (och Gripen) det här?
#1 ·
Jocke
· 2015-03-09 07:34
Nej jag tror tyvärr att det inte räcker. Gripen kommer säkert spela ok men behöver inte förta sig. Ljusdal kommer säkert inte vinna med mycket men det räcker. Vi kan nog inte gör 15 eller fler mål på Falun.
Jag tror inte heller på underverk.... Gripen gör en hygglig match, men Fager blåser straff för de gulgröna i slutminuten och man vinner med 4-3.
Vi gör inga 15 mål, utan krampar oss fram till en 6-3 seger under clownen Beppos matchledning
#3 ·
Joint
· 2015-03-09 11:03
Usch, vinner vår match med 8-2. Ljusdal-Gripen känns oviss.
#4 ·
Gabbe
· 2015-03-09 12:11
Så länge det finns hopp vill jag vara optimist. Sirius vinner 5-4 och oavgjort i Ljusdal-Gripen (3-3).
Helt rätt tänkt, Gabbe.
#6 ·
Jocke
· 2015-03-09 14:22
Ja viktigt detta! Samtidigt som ryktena går om att Lasse Fall ev. rör på sig från Villa. Ljusdal eller Sirius ?
#7 ·
Nyllet
· 2015-03-09 14:25
Vi vinner med 5-1 medan LBK gnetar till sig en seger med 4-3.
kan Hammarby och andra elitlag förlora med tvåsiffrigt så är det normalt om vi vinner med 10-12 mål mot falun.
Ja viktigt detta! Samtidigt som ryktena går om att Lasse Fall ev. rör på sig från Villa. Ljusdal eller Sirius ?
Spelande klubbchef i blåsvart a' la X:et och Sudden?
Förövrigt tror jag vår enda chans i morgon är en tokoffensiv direkt i inledningen. Kan vi peta in några bollar tidigt kan inte Gripen "somna in" helt samtidigt som det kan bli lite nervöst i Ljusdal. Jag vill också vara optimist men de är lite svårt efter genomklappningen sista 30 senast!
Jag föredrar att vi tar det kallt, gör vårt jobb och ser till att åtminstone vinna vår match istället för att desperat jaga mål. Tror inte det finns en chans i helvetet att vi tar igen målskillnaden. Att Ljusdal darrar är däremot iaf tänkbart. Ifjol torskade de ju sista måstematchen mot ett omotiverat KVBS, så de har inga dunderpsyken direkt.
#12 ·
Jocke
· 2015-03-09 19:56
[quote1425924332=Jocke]
Spelande klubbchef i blåsvart a' la X:et och Sudden?
[/quote1425930967]
Ja precis så!
#13 ·
Sutra
· 2015-03-09 20:30
Jag har inte hämtat mig riktigt från lördagen. Ingen lust. Grinig och opeppad. Nån som kan köra lite supporter-KBT här i forumet?
Sen får vi ju inte glömma att Berlin och Lomanov är på väg hit också.
#15 ·
haze
· 2015-03-10 07:23
Man kan ju alltid hoppas att Gripen tänker på bensinkostnaderna till nästa säsong, billigare bortaresa till Uppsala än till Ljusdal.
Men det är vidrigt jobbigt att inte ha avgörandet i egna händer såvida vi inte dammar till Falun duktigt (vilket känns rätt osannolikt då Falun stått upp bra i kvalserien hittills med ett ungt och hungrigt lag).
Tack och lov att vi spelar på Studan i alla fall då det tydligen fanns hemska tankar på att flytta matchen:
http://www.unt.se/sport/tankte-flytta-andrade-sig-3631942.aspx
Ja, ska vi dö, ska vi dö på Studan!
#17 ·
Joint
· 2015-03-10 10:20
Tack och lov att vi spelar på Studan i alla fall då det tydligen fanns hemska tankar på att flytta matchen:
http://www.unt.se/sport/tankte-flytta-andrade-sig-3631942.aspx
Blotta tanken gjorde mig förbannad.
Jag kan gå på matchen!!
Undrens tid är fan inte förbi. Prisa satan!
Kan nog inte jag tyvärr eftersom jag har typ influensa. Så om inte ibumetin + gammeldansk gör underverk på ett par timmar så pallar jag inte ta mig till Studan.
#20 ·
Jocke
· 2015-03-10 13:32
Bra förutsättningar vore roligt .. å så blåser det nå så in i ....
Sova lite, sen ner till gluggarna.
Ibumetin och brandy för min del. Är helt övertygad om att det räcker för att lida en sista gång...
#23 ·
Joint
· 2015-03-10 14:39
Olidligt.
Om ni nu möjligen hyser några förhoppningar.... Glöm inte att clowen Beppo dömer på Studan. Tombolan lär snurra i vanlig ordning!
#25 ·
Nyllet
· 2015-03-10 15:17
Långt långt inne i min sargade siriussjäl finns en strimma hopp om att det ska ordna sig. Men just bara därför kommer vi åka ur elitserien ikväll. Relitahallen nästa säsong :-(
Det gäller att hitta positiva saker... Blir det Relita kan jag i lugn och ro ta en lång semester utan att behöva ta hänsyn till matchprogram
#27 ·
Joint
· 2015-03-10 15:27
Sprit.
#28 ·
Joint
· 2015-03-10 15:48
Starksprit!
#29 ·
Håwe
· 2015-03-10 19:47
YIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Man saknar ord. Borde skitit i flunsan och tagit mig till Studan, hade varit värt att vara sängliggande i en månad!
#31 ·
Nyllet
· 2015-03-10 19:53
Mitt antijinx fungerade! Glad så jag knappt kan stå. JAG ÄLSKAR SIRIUS även fast ni tar livet av mig i förtid! Men vad händer nu? Äsch, det tar vi senare. JAAAAAAAAAAA!
Fan, om man skulle stappla ner till Hökis krog och fira med en öl kanske. Något måste ju göras.
Bra där!
Påminner litegrann om när Sirius och Ljusdal slogs om slutspelskval 2006. Ljusdal hade bättre målskillnad inför sista, men Sirius slog KSK med 12-0 och gick om.
Fast det stod ju mer på spel idag förstås.
#35 ·
Nyllet
· 2015-03-10 20:15
Vill inte vara någon glädjedödare men västringar, det återstår en match d.v.s. den om elitlicensen. Dock ett steg avklarat. Njuter.
#36 ·
haze
· 2015-03-10 20:48
Plötsligt kom utdelningen på hörnorna, 7/20(!) i mål, därtill 2 frislagspärlor och en betongsäker straff. Men som sagt, matchen om elitlicensen kvar att vinna.
Undrar om Beja är lika nöjd idag över att han såg till att Kaemmerle fick matchstraff förra omgången? Ersättaren i falukassen var ju inte direkt säker....
Tack blåsvart, jag var aldrig orolig.......
Aj, näsan slog i skärmen....
#39 ·
Golli
· 2015-03-10 21:03
Så j-a skönt !!
Tack Sirius, även om livet förkortas för varje kval man genomlider.
Undrar vem det är som regisserar alla dessa kvaldraman år efter år för Blåsvart? Någon borde sammanställa och dokumentera dem i bokform. Fast det skulle nog inte gå att trycka upp och ge ut, för det skulle nog censureras som för läskigt innehåll...
Man kan klättra uppför berg hoppa bungyjump paddla i forsar dyka i grottor men inga äventyr är värre än att hålla på Sirius bandy.Så de så.
Tack alla makter att slumpen slumpade sig så att jag fick närvara. Topp 3 siriusminnen. Helveta vilken match! 15-2! Sug på den!
Btw håll käften nyllet! Låt oss njuta.
#43 ·
nyg86
· 2015-03-10 22:02
Pratade med Eskhult efter matchen! Han sa att detta var fan otroligt, isen var inte bra plus vinden, 15-2 finns inte med de yttre förutsättningarna som ikväll menade han.
Vilken jävla bragd....jag är helt slut men kommer inte att kunna sova.
Lite skäms jag ju för att jag upprepade gånger förklarade att vi skulle skulle skita i målskillnaden eftersom det var omöjligt att ta in 10 mål på Ljusdal...
Men det kanske funkade som tändvätska för grabbarna? Nästa kval (om ett år?) ska jag dock visa mer förtroende, lovar!
Helt otrolig prestation och klasskillnad.
#45 ·
Golli
· 2015-03-11 07:40
Man får även skänka en tacksamhetens tanke till Gripen som trots att man i praktiken var klara åkte upp till Ljusdal och gjorde det man skulle.
ursäkta min barska ton Nyllet. Jag var i chocktillstånd.
#47 ·
Nyllet
· 2015-03-11 09:23
CarlApan, du behöver verkligen inte be om ursäkt! Jag förstår dina känslor till 100%. Jag går omkring med ett småleende och tittar stolt på Puttes matchtröja som hänger i korridoren på mitt arbete. Vi är västra sidan och vi älskar vårat Sirius.
CarlApan, du behöver verkligen inte be om ursäkt! Jag förstår dina känslor till 100%. Jag går omkring med ett småleende och tittar stolt på Puttes matchtröja som hänger i korridoren på mitt arbete. Vi är västra sidan och vi älskar vårat Sirius.
Fantastiskt. Idag mår man.
#49 ·
Tifo
· 2015-03-11 12:24
Sjuk upplevelse! Vilken jävla känslomässig resa man får åka som supporter till Sirius bandy. Tack för showen Sirius och Västra!
Thony: "I halvtid ritade jag upp en stor bild med ett mål och sade "här ska ni skjuta". Det gav utdelning, de träffade mål mycket mer i andra halvlek."
Varför berättade han inte det i början av säsongen?
Det vet ju jag med att man ska göra. Får jag träna Dynamo nu?
#52 ·
Joint
· 2015-03-11 13:59
Heeelt sjukt! Mållös och superbakis i dag.
Det räckte med att träffa mål i går för att bollen skulle gå in, den stackars killen som stod i mål såg ut att darra redan på uppvärmningen.
Vilket påminner mig om målvaktens betydels och att gårdagens seger förmodligen inte hade betytt ett endaste dugg om vi inte haft Kimmo i kvalet....
https://www.youtube.com/watch?v=GHdJjQtb2c4
54:e och 59:e minuten... Värt att se om och om igen.