Äntligen seriepremiär! Repris på förra årets premiär? Startar Ante E?
Syrianska - Sirius måndag 6 april kl 19.20
I omgång två och tre väntar utsikten och frej, två jobbiga matcher som vi förmodligen förlorar. Så jag skulle gärna se en premiärseger imorgon så vi får några poäng i säcken direkt. Tippar att det faktiskt blir så också.
Men NBT är ett orosmoment. Den "skadan" på just sen spelaren hör till det man absolut inte ville inleda säsongen med.
Men NBT är ett orosmoment. Den "skadan" på just sen spelaren hör till det man absolut inte ville inleda säsongen med.
usch tuff start mot lag som nästan alla tippar i botten
En pinne i bortapremiären är helt okej.
Det var en hemskt tråkig match. Ante E såg bra ut dock. Bra touch och spelförståelse.
Riktigt trist jävla skitmatch. Varför jobbade ingen? I Syrianska jobbade ju killarna så fort de inte hade boll. I Sirius såg samtliga ut som de trodde de var Zlatan bara för de kunde lunka runt utan boll
Varför fick inte Kingsley komma in tidigare?
Håller med Fantomas!
Ville Bergstrand/Lagerlöf säkra poängen bara. Var ju helt uddlösa och väntade bara på något nytt skulle ske, typ Kingsley eller Berg som vågar ta för sig, att vänta tills det är fyra min kvar av ordinarie med det andra bytet gör mig förbryllad.
Att det skulle vara sådant tapp utan Kerim o NBT var ju skrämmande att se, Maripuu hade inte många rätt, satte många gånger försvararna i svåra lägen med sina bakåtpass istället för att vända upp och gå framåt.
Nä detta var inte roligt, men credd till Syrianska, jävlar vad de jobbade och stressade Siriusspelarna, har jäkligt svårt att se att man kan skylla på premiärnerver under en hel match då passningsspelet var katastrofalt hela tiden.
Nä bara att studsa tillbaka och visa att detta var en tillfällig svacka.
Ville Bergstrand/Lagerlöf säkra poängen bara. Var ju helt uddlösa och väntade bara på något nytt skulle ske, typ Kingsley eller Berg som vågar ta för sig, att vänta tills det är fyra min kvar av ordinarie med det andra bytet gör mig förbryllad.
Att det skulle vara sådant tapp utan Kerim o NBT var ju skrämmande att se, Maripuu hade inte många rätt, satte många gånger försvararna i svåra lägen med sina bakåtpass istället för att vända upp och gå framåt.
Nä detta var inte roligt, men credd till Syrianska, jävlar vad de jobbade och stressade Siriusspelarna, har jäkligt svårt att se att man kan skylla på premiärnerver under en hel match då passningsspelet var katastrofalt hela tiden.
Nä bara att studsa tillbaka och visa att detta var en tillfällig svacka.
positivt
poäng borta
figueroa kändes stabil
ante visade bra touch och fin blick när han kom in
negativt
vi skapade inget
håller med om sarfo, satt och va riktigt arg att han inte fick mer speltid, cg var nära andra gula ett par gånger och hade jag fått bestämma hade jag bytt honom mot sarfo vid 60.
poäng borta
figueroa kändes stabil
ante visade bra touch och fin blick när han kom in
negativt
vi skapade inget
håller med om sarfo, satt och va riktigt arg att han inte fick mer speltid, cg var nära andra gula ett par gånger och hade jag fått bestämma hade jag bytt honom mot sarfo vid 60.
Silva på en kant? Kändes väldigt bortkommet. Och han själv var ju märkvärt missnöjd efter (och under, ehrm?) matchen. Vi har en spelare som i sina stunder är fantastisk i boxen, varför vi behöver honom där. Moses och hans targetegenskaper i all ära, men han är inte hälften så effektiv som Silva. Samtidigt tycker jag Moses har en positiv historik som kantspelare. Rotation där, tack.
Angående Kingsley så tja, Johans första seriematch från start gav ett tämligen nervöst och osäkert intryck. Så jag kan på sätt och vis förstå varför man inte sätter in allt ungt blod, så att säga. Mittfältet var ju dock fantasilöst och statiskt varför en sådan som Kingsley hade kunnat ändra skepnaden en del, men vad vet jag.
Det kändes genomgående för dåligt. Det positiva var att vi höll nollan, men offensivt kändes det mesta negativt. Visst, Suryoye var något bättre än jag befarade, men i ärlighetens namn snor de åt sig denna poäng på rent krigande. Och all credd till det. Blåsvart behöver blåstället på här framöver. Kom igen, Sirius!
Angående Kingsley så tja, Johans första seriematch från start gav ett tämligen nervöst och osäkert intryck. Så jag kan på sätt och vis förstå varför man inte sätter in allt ungt blod, så att säga. Mittfältet var ju dock fantasilöst och statiskt varför en sådan som Kingsley hade kunnat ändra skepnaden en del, men vad vet jag.
Det kändes genomgående för dåligt. Det positiva var att vi höll nollan, men offensivt kändes det mesta negativt. Visst, Suryoye var något bättre än jag befarade, men i ärlighetens namn snor de åt sig denna poäng på rent krigande. Och all credd till det. Blåsvart behöver blåstället på här framöver. Kom igen, Sirius!
Slående var också att vi kändes påtagligt stressade av deras höga press. Jag var dock övertygad om att de skulle trötta ut sig på det spelet, eller begå någon rejäl tabbe på köpet, men i och med att vi aldrig riktigt vaknade så gick det ju vägen ... Hoppas inte framtida lag kan störs oss så här lätt. Förutom mot Elfsborg, Östersund och Hammarby (samt AFCU, ah well) så har vi ju mest mött rätt lågt stående lag. Får hoppas att vi kan bemästra nykomlingsentusiaska Utsikten härnäst. De gick all-in senast.
Jag är verkligen nervös varje gång det kommer en höjdboll in i Sirius straffområde. Hade hoppats att man haft Adde i intensiv höjdbollsträning hela vinter men han fumlade ju på 75% av alla inlägg.
Jag är verkligen nervös varje gång det kommer en höjdboll in i Sirius straffområde. Hade hoppats att man haft Adde i intensiv höjdbollsträning hela vinter men han fumlade ju på 75% av alla inlägg.
+1 på den men säg det inte man får gnäll då ;)
Plus
1 poäng
Andra halvlek såg bättre ut
Ante
Minus
Passningsspelet
Stressen vid press
Silva
Jag skiter fullständigt i om Silva är missnöjd för att han fick spela på kanten. Om Kim sätter honom som högerback ska han ge 100% ändå. Att sen inte komma fram och ens tacka oss efter matchen, även efter att Tolle sagt till, gör det ännu värre. Silva beter sig som en bortskämd snorunge, ger aldrig 100% och ser allmänt missnöjd ut jämt. Dra till FCK då för helvete. Nej just det, dom var inte intresserade...
1 poäng
Andra halvlek såg bättre ut
Ante
Minus
Passningsspelet
Stressen vid press
Silva
Jag skiter fullständigt i om Silva är missnöjd för att han fick spela på kanten. Om Kim sätter honom som högerback ska han ge 100% ändå. Att sen inte komma fram och ens tacka oss efter matchen, även efter att Tolle sagt till, gör det ännu värre. Silva beter sig som en bortskämd snorunge, ger aldrig 100% och ser allmänt missnöjd ut jämt. Dra till FCK då för helvete. Nej just det, dom var inte intresserade...
http://lt.se/sport/fotboll/1.2917773-mallost-syrianska-bestulet-pa-straff
Fantastisk sportjournalistik.. SYRIANSKA BESTULET PÅ STRAFF! (reporterns hänvisar till: Hemmapubliken och Michel, snubben som blev bestulen..)
Fantastisk sportjournalistik.. SYRIANSKA BESTULET PÅ STRAFF! (reporterns hänvisar till: Hemmapubliken och Michel, snubben som blev bestulen..)
Det känns som att jag kanske underskattade betydelsen av att tappa/släppa tre innermittfältare. Det var ju där vi hade störst problem igår. Skoglund är upp-och-ner, Maripuu väntar man på att han ska visa vad han vill med att komma till Sirius, och CG är ju inte riktigt innermitt. Måtte NBT bli frisk fortast möjligt.
Lite oroande är det ju att vi blev helt nedtryckta av Syrianska. Ifjol hände det kanske i två matcher, Östersund och Bajen borta. Nu hände det redan i premiären, mot en inte jättemärkvärdig motståndare.
Däremot är jag glad att vi signade Figge. Han har fan visat rätt inställning sedan minut ett i blåsvart.
Lite oroande är det ju att vi blev helt nedtryckta av Syrianska. Ifjol hände det kanske i två matcher, Östersund och Bajen borta. Nu hände det redan i premiären, mot en inte jättemärkvärdig motståndare.
Däremot är jag glad att vi signade Figge. Han har fan visat rätt inställning sedan minut ett i blåsvart.
Håller med Brukarn.
Figge var den som VILLE vara med och göra skillnad, klart bästa inställning.
Eftersom jag såg matchen på TVn så var det oavgjort i ev straffar.
Calle är toksen in i duellen och manglar killen, efter syrianska spelaren nickat, straff i min synvinkel.
Moses blir klart fälld och ett under att domaren missar det, men där har nog Moses mycket emot sig då han viftar o skriker och faller kanska så lätt i de flesta situationer, tyvärr.
Många som måste upp i inställning och attityd, måtte denna vecka få NBT speldugligt igen.
Figge var den som VILLE vara med och göra skillnad, klart bästa inställning.
Eftersom jag såg matchen på TVn så var det oavgjort i ev straffar.
Calle är toksen in i duellen och manglar killen, efter syrianska spelaren nickat, straff i min synvinkel.
Moses blir klart fälld och ett under att domaren missar det, men där har nog Moses mycket emot sig då han viftar o skriker och faller kanska så lätt i de flesta situationer, tyvärr.
Många som måste upp i inställning och attityd, måtte denna vecka få NBT speldugligt igen.
Det mest trista med gårdagens halvdana prestation är att vi med stor sannolikhet tappar ca 1000 medgångssupportrar till hemmapremiären.
Figge ska onekligen ha credd. Satte tonen med en hård glidtackling direkt. Precis vad som behövdes.
Premiär, favorittryck, bortamatch och en motståndare som har allt att vinna. Klart att det kan gå grus i maskineriet. Försäsongen har ju ändå sett hyfsad ut. Skönt med en pinne på bortaplan hur som då spelet inte fungerar. Och man vet ju inte på förhand hur bra/dåliga Syrianska är eller kommer att bli. Förra säsongen lekte vi hem matchen fast mot ett lag som saknade tränare och med kass försäsongsträning. Tror också att den lätta 5-1 segern gjorde blåsvart alltför självsäkra vilket bidrog till att man torskade mot Husqvarna (som alla vet åkte ur serien). Tror gårdagens match blev en väckarklocka och förhoppningsvis får vi se rejält taggade blåsvarta spelare i hemmamatchen mot Utsikten.
Det vore kul om Gustaf Andersson kunde ranka alla klackarna i Uppsala. Västra Sidan kanske skulle ta sig in på topp-10! Det skulle vara ett härligt erkännande för allt vårt slit.
Tycker inte att Amdersson har rätt, men igår var inte västra på topp heller. Vi var för utsprida och kunde har gjort det mycket bättre. Jag är inte nojd med insatsen!
Nä, håller med om att Västra har varit bättre än igår, och det var inget fel på Syrianskaklacken heller. Men det är löjligt att det räcker med 30 pers, en trumma och en jättestor tygbit för att Andersson ska utropa ”bäst i Superettan”. Västra har, vad jag tycker, gjort det bättre än så många, många gånger, utan att världens gnälligaste lokalsportjournalist omnämnt det med ett enda ord.
En banderoll med FUCK YOU ANDERSSON på måndag då?
Jag kollar på reprisen av matchen i detta nu. Vi har två innermittfältare (framför allt Maripuu) som droppar till våra innerbackar i allt för stor utsträckning, tycker jag. Ser inte riktigt poängen i det. Nog för att vi har rätt så spelande mittbackar, men det blir inte så mycket konstruktivt av det där.
Jag tycker att försäsongen (cupen inkluderad) varit lite upp och ned. Har dock vant mig vid att inte dra allt för stora slutsatser kring just försäsong. Men ja, vi har absolut visat ett bättre spel än i går. Första halvlek mot ÖSK kändes exempelvis riktig rejäl.
Jag tycker att försäsongen (cupen inkluderad) varit lite upp och ned. Har dock vant mig vid att inte dra allt för stora slutsatser kring just försäsong. Men ja, vi har absolut visat ett bättre spel än i går. Första halvlek mot ÖSK kändes exempelvis riktig rejäl.
Som upplagt för misstolkningar. Vi har ju två Andersson i truppen.
Folk här verkar imponerade av ante E, varför då? Han var lika blek som många andra i denna match. Tycker det som stod ut mest va bristen på spelande innermittfältare. Kim och Maripuu spelade hela tiden hem bollen till OP/Figge som fick slå upp bollarna ( jag förespråkar inte bara långbollar) men det blir väldigt lättläst och lättpressat om dem alltid måste vända hem för att dem inte kan(?) eller vill(?) slå långbollarna.
OP och Figge skötte det bra, inget ont om dem men jag tycker inte det funkar att bara ha dem, i princip. Kingsley borde fått mycket mer speltid än vad han fick också...
OP och Figge skötte det bra, inget ont om dem men jag tycker inte det funkar att bara ha dem, i princip. Kingsley borde fått mycket mer speltid än vad han fick också...
[quote1428421592=Gabbe]En banderoll med FUCK YOU ANDERSSON på måndag då?
Som upplagt för misstolkningar. Vi har ju två Andersson i truppen.
[/quote1428429061]
Vi kan alltid läga GUSTAF till banderollen :D
Det som är bra är att vi gör en skitmatch borta och håller nollan. Syrianskas höga press var imponerande och de hade fin rörlighet. Deras nr 20 var ordentligt snabb på vänsterbacken.
Som jag ser det var det mittfältet som ballade ur. Det var ingen som styrde spelet. NBT var svårt saknad. Mer stabilitet med Ante E, men han såg tung ut. Sarfo gav wn vitamininjektion som skulle behövts tidigare. Figge gjorde en bra match, mycket bättre än tidigare i år.
Som jag ser det var det mittfältet som ballade ur. Det var ingen som styrde spelet. NBT var svårt saknad. Mer stabilitet med Ante E, men han såg tung ut. Sarfo gav wn vitamininjektion som skulle behövts tidigare. Figge gjorde en bra match, mycket bättre än tidigare i år.
Syrianska hade några flera snabba spelare som hotade och med all säkerhet så sprang dom mera meter under matchen än våra killar.Sedan kan man tycka att kim o speciellt Maripuu borde kunna vända upp lite snabbare i banan med bollen i stället för o ta med sig både press o boll till backarna.Tillslut håller jag med om att sarfo borde fått 10 min till då vi inte var bra mellan minut 75-85.Men Syrianska var bättre än jag trott.
Vi kör en Syrianska
Andersson=Hora
;-)