← Sirius Fotboll
Hemmapremiär
Sutra
· 2015-04-12 19:41
· 8926 visningar
Hur skall det här gå tro? Törs man hoppas på solsken, mycket publik och en fin liten vinst? Ja, det törs man!
IKS-Utskiten 2-0, 2109 i publiken.
1-0. 1480 pers.
Vad kostar årskorten?
Jag vill fortfarande ha marsch från Gamla torget till Studan.
#3 ·
Joint
· 2015-04-12 22:37
Hur skall det här gå tro?
Tror 1-0.
Vad kostar årskorten?
Köstar 800.
Jag vill fortfarande ha marsch från Gamla torget till Studan.
Jag är också svag för den idén. Borde vara ett stående inslag till hemmapremiären.
Knepig match för Sirius. Perfekt match för Utsikten. Tror det kan bli väldigt jobbigt ikväll, men toppen att NBT är tillbaka iallafall.
Nu börjar jag faktiskt få lite premiärnerver. Det vore galet gott med tre pinnar i dag.
#6 ·
junior
· 2015-04-13 09:56
2-1 till blåsvart inför 2709 personer
#7 ·
johann
· 2015-04-13 10:07
https://twitter.com/siriusfotboll/status/587557670690889728
Klubben arrangerar marsch med avgång 18.30. Slut upp!
#8 ·
Saemor
· 2015-04-13 10:08
Är skrockfull, tippar inte resultatet.
Publik: 1323
Kan Västra kapa 30 minuter öltid då? Välkänt att öl > Sirius.
#10 ·
johann
· 2015-04-13 11:11
En positiv inställning brukar peppa folk har jag hört.
Öl > livet
4 timmar kvar, det börjar pirra nu. Men det blir 2-0 inför 2785 personer
"Intressant Siriuselva i kväll att vänta" enligt UNT-twittret.
För att match med Sirius peppar inte tillräckligt eller?
Öl på Gluggarna är ju garanterad glädje medan boll på Studan är garanterad vånda. Inte konstigt att man drar sig för att gå.
Men OK, jag ska vara vid Flustret 18.30 som alla andra.
Jag kan personligen tycka att såna där marscher är rätt larviga men jag kan haka på om jag hinner.
Silva petad, börjar på bänken. Tror han behöver det faktiskt
#18 ·
junior
· 2015-04-13 14:20
Saxat från UNTs fotbollsblogg:
Sirius startelva mot Utsikten:
Andreas Andersson – Erik Figueroa, Carl Nyström, Oscar Pehrsson, Karl Larson – Niklas Busch Thor, Kim Skoglund, Nicklas Maripuu – Andreas ”Ante” Eriksson, Moses Ogbu, Kingsley Sarfo.
Bänken: Lukas Jonsson, Gustav Thörn, Stefan Silva, Johan Andersson, Jonathan Lundbäck, Jonatan Berg, Christer Gustafsson.
Ser grymt ut! Ante hej!
Bra elva!
Håller med om Silva - han får väl komma in adrenalinstinn och sätta en.
Slutar 3-3 inför 2333.
Silva kommer komma in och löka som vanligt. Sen grinar han en stund och går av.
Kingsley och Figge är kungar.
Den där Maripuu kan vi nog hoppa över.
Grymt iaf. Kassaskåpssäker seger.
Bravo Sirius. Publiksiffran dock en besvikelse. Viktigt med hemmaseger för att generera lite fler medgångssupporters.
#25 ·
Hornby
· 2015-04-13 19:48
Med lite flyt hade vi vunnit med 6-0. Ante, NBT, Figge och Kingsley bäst. Calle kung i försvaret. Härlig kväll!
#26 ·
RRR
· 2015-04-13 20:10
Bedrövligt med en publiksiffra som är lägre än antalet sålda årskort, avgå alla. Jävligt bra match dock. SIRIUS LEKER!
#27 ·
RRR
· 2015-04-13 20:25
Det är tur med en vinst när domarna höll en så låg nivå, annars hade jag blivit vansinnig. Visste linjemannen överhuvudtaget vad han gjorde där vid sidan?
Utsikten fick väl inte en enda varning trots att de var och skavde på hälsenorna i tid o otid
#28 ·
Håwe
· 2015-04-13 20:56
Nu börjar det likna något!! NBT var magnifik, Figueroa har ju genomgått en metamorfos sen han kom till oss, hans glädje efter målet kändes långt upp på läktaren. Som sagts, närmare 7-0 än 3-1. Men....dagens smolk i bägaren är publiksiffran. Vinst mot Frej och det borde bli det dubbla nästa hemmamatch.
#29 ·
nyg86
· 2015-04-13 20:56
Hmm...vilken förvandling från Syrianskamatchen.
Att NBT saknades då var ju än mer tydligt idag, sen Kingsley å Ante på det, gillade också mot tidigare inlägg ovan Marenpuu! sprang mer och ville ha boll och där tror jag det bara blir bättre, sen hans klack till CG som i vanlig ordning bränner ett tokfriläge var ju magisk. Men Kingsley....vilken jävla lirare, han blir en överraskning för många lag i år. " Figge" var ju också magisk idag, vilka skruvade inlägg och skott. Larsson behöver man inte nämna och sen blir svårt att rucka på Calle o Oscar i mitten. Grym laginsats med många toppar.
Måste säga ett ord om domarna! Har de ändra offsideregeln, om man är klart bakom när bollen spelas från ca 40m och spelaren springer sig fri, är det offside då? Annars var de helt jävla blinda, på båda sidorna. Huvuddomaren skulle ju ha varnat Nr 53 i börja av första då han gjorde två grova saker, men bara ett litet snack, plus lite andra saker som skedde på planen, ren parodi på domarinsatsen idag.
#30 ·
Håwe
· 2015-04-13 20:57
Och Kingsley, Kingsley, Kingsley. Kungligt!!!
Det känns lite som Kim-Tolles revansch som sportchefer när det är de senaste spelarna in som imponerar mest: Kingsley, Ante och Figge. Maripuu har kanske en del kvar att bevisa, men klacken till CG var ju också rätt sjuk. Måste hylla Figge lite extra: Först fram till klacken i Södertälje, direkt fram till klacken efter målet idag. Och vartenda uttalande han har gjort sedan han kom visar att han verkligen vill vara här och spela. Annars kan man ju lätt tro att man tänker annat när man kommer från Bajen, men inte Figge inte.
Blir lite ledsen över publiksiffran bara. Sämre än Frej faktiskt, det är direkt pinsamt. Och domaren var hemsk. Diako Behnam hette han, tror faktiskt det var hans första match i Superettan och det märktes verkligen.
#32 ·
Joint
· 2015-04-13 22:26
Ja, publiksiffran var sorglig. Kul initiativ med det där "ungdomståget", som ju lockade flera hundra Siriusjunisar. Hoppas att de fotsätter se på sitt representationslag även i framtiden. Det i sig gör ju dock att publiksiffran bleknar ytterligare. Men jag är inte så förvånad, om jag ska vara ärlig. Marknadsföringen har bland annat (undantaget några affischer uppsatta av supportrar) varit obefintlig i staden inför seriepremiären.
Men vad kul det var att se att vi kan spela fotboll igen! Utsikten kom hit med hybris, och blev ju helt tagna på sängen, men de ska inte förta vår insats. Inställningen är bättre i dag också. Vi kommer runt bra på kanterna, och Kim droppar förtjänstfullt när dessa går framåt. Mycket bättre rollfördelning på mitten i dag. NBT var tryggheten själv där, och Ante stod för target- och spetsegenskaper. Även Moses tycker jag gör det bra med nyss nämnda egenskaper, men han och CG:s avslut håller inte superettan-klass, Även Kingsley stod för en lite scenförändring till denna match, stundtals riktigt briljant. Bra förändringar (förbättringar) i dagens elva och skönt att vi gick ut och spelade ut hela registret, samt - vågade! I år ska Studan åter bli vår hemmaborg, hoppas jag.
Till sist. Saleh: "Om man nånsin blivit bänkad i Sirius så behöver man inte längre ta det personligt för idag blev s1:ans bästa anfallare @Flacito10 bänkad."
Forza ryggdunk!
#33 ·
Golli
· 2015-04-14 06:43
Scenförändring av Kingsley ? Han fick fem minuter senast....
Tror vi hade kunnat fått med oss tre poäng även från premiären om han hade fått mer speltid. Borde vara bofast i startelvan från och med nu.
#34 ·
Gabbe
· 2015-04-14 07:41
Det var en grym match från våra blå-svarta hjältar. Jag tycker att det är skitkul med två mål från 20 meter avstånd, nåt som vi var ganska dåligt på till nu. Sirius hej!
#35 ·
Saemor
· 2015-04-14 08:32
Säger bara Figge!!!! Frysboxen förra året. Årets fynd.
Om Sarfo fortsätter så här kan det bli en kassako, vid en eventuell försäljning.
#36 ·
manne
· 2015-04-14 09:20
Taktiknörden i mig gillade att mittfältstriangeln var med spetsen bakåt. Kim spelade nästan höger mittback i en trebackslinje för det mesta. Så kalle å figge kunde ligga väldigt högt upp, å ante kunde leta in sig centralt. Inte undra på att ytterbackarna gjorde ett mål var. Bra match. Figge!
Kan dom inte stänga serien nu, gillar tabellen som den är.
#38 ·
RRR
· 2015-04-14 19:37
http://www.gp.se/sport/fotboll/1.2684760-sirius-skot-sonder-utsikten
Anågende publiksiffran tror jag den är underskattad. Systemet för att räkna publik saknar allt som kan kallas användarvänligt. Snarare 1700-1800
Som joint twittrade om så beskattas tydligen publikintäkter högre än kioskintäkter, vilket skulle kunna förklara varför Syrianskas publiksiffra var så uppenbart saltad.
För Sirius så betalas tydligen planhyran som en procentandel av biljettintäkterna (till skillnad från de flesta andra). Vilket möjligtvis kanske förklarar varför Sirius inte är jättenoga med att räkna varenda en som går in.
Sportekonomi är en kreativ vetenskap.
Kan välavlönade chefer skattemygla så är det väll lätt hänt att ideellt arbetande räknar lite fel åt rätt håll.Bara det gynnar de goda.
Det är ju en intressant avgiftskonstruktion som inte alls inbjuder till kreativ beräkning.
Funderade också kring motiv till varför man anger högt eller lågt.
Vad gäller procentandel av intäkter så håller väl inte det eftersom man måste kunna säga att x antal gick gratis i så fall och då kunna rapportera faktisk siffra?
#44 ·
Joint
· 2015-04-16 23:47
Nja, det senaste jag hörde vad gäller procentsatsen är att 15 % av våra biljettintäkter upp till 7 500 kr går till kommunen. Utöver det 5 000 kr i hyra per match. Summa summarum lär ju hyran ändock uppgått till 12 500 kr. Troligen inget fiffel där. I vårt fall verkar ungdomståget, som gick in okontrollerat på bortastå, exkluderats i publiksiffran. Nog mer slarv än att någon baktanke föreligger det eventuella publikbortfallet.
Men i SFC:s fall tycker jag det luktar. Den omtyckta kebaben för 80 spänn bör väl rimligtvis ha en momssats på 25 %, medan inträdet som sagt bara är på 6 %. You do the math ...
Förresten, på deras hemsida står följande angående biljettpriserna:
"Reguljära biljettpriser - Vuxen
Västra 120 kr (sittplats, huvudläktare)
Östra 100 kr (hemmastå, långsida)
Norra 80 kr (hemmastå, kortsida)
Sodra 80 kr (bortastå, kortsida)"
Varför fick vi betala 120 kr? Fräckt!
Att överdriva finns det ju fler teoretiska incitament till.
Joint nämner ett, men även det enkla att det ser bra ut för sponsorer och slutligen är det ju ett enkelt sätt att plocka in svarta pengar. Jag menar att om man har 50k som behöver komma in i bokföringen så säger man att dessa kom från de x antal betalande som inte var där.
Förresten, på deras hemsida står följande angående biljettpriserna:
"Reguljära biljettpriser - Vuxen
Västra 120 kr (sittplats, huvudläktare)
Östra 100 kr (hemmastå, långsida)
Norra 80 kr (hemmastå, kortsida)
Sodra 80 kr (bortastå, kortsida)"
Varför fick vi betala 120 kr? Fräckt!
Står ju klart och tydligt att det är 120 kr för västra sidan. ;)
Västra kostar 90 kr, det är iofs en höjning men har ni betalat 120 kr har antigen ni betalat för mycket eller så har vi i kassan blivit felinformerade.
Problemet med programmet som sköter publiksiffran är att de allra flesta verkar gå in via kiosken...
Vad pratar du om? Det där är Syrianskas biljettpriser.
Problemet med programmet som sköter publiksiffran är att de allra flesta verkar gå in via kiosken...
Vad pratar du om? Det där är Syrianskas biljettpriser.
Aha, skylle på rödvinet ;)