← Sirius Fotboll
IK Sirius - BePe 25 april kl 16
Bigbadda
· 2015-04-19 13:02
· 6360 visningar
Nu tar vi nya tag mot vad som än så länge är nollpoängaren BP. Vi slog dom på Grimsta i cupen, jag tycker vi gör om det på Studan. Jag tippar 2-0 och 2027 pers på läktaren. Svårt dock med alla skador. Om Ante, NBT och Kalle är borta blir det tungt, men kanske Bambam gör comeback efter matchning i U21 imorgon.
Första-tips på startelva:
Adde
Thörn - OP - Calle - Figo
Kim - Marpan - Moses
CG - Flaco - Kingen
Bänken: Lukas, Lundbäck, Johan, Berg, Frej (?), Danne (?), Bambam (??)
Kallas Björkebaum för Bambam? Vilket gräsligt smeknamn?
Jag kallar honom för det. "Björkebambam Björkebjörkebam!"
#3 ·
RRR
· 2015-04-19 16:24
Jag kallar honom Björkebaum
#4 ·
Sutra
· 2015-04-19 19:21
Wunderbaum.
#5 ·
Joint
· 2015-04-19 21:02
BP har inlett säsongen (inklusive försäsongen) bedrövligt. Klarade inte ens, med en man mer, av att slå AFC i dag. Därför ska det här likt hemmapremiären inbringa tre nya färska poäng på Studans gräs. De ska inte få komma hit och hitta form. Vill se samma presspel och mod som mot Utsikten. Ante BB skulle sannerligen kunna göra nytta i ett straffområde för oss, men jag tror hans comeback-process är lite försiktigare än så. Hoppas på bra U21-match i morgon till att börja med. Livrädd för bakslag.
#6 ·
RRR
· 2015-04-20 04:44
underskattning är farligt
#7 ·
Hornby
· 2015-04-21 20:42
"Vi räknar inte med någon, men räknar inte bort någon heller". KB om skadestatusen på NBT, Ante E och Kalle. Okey?
#8 ·
Hornby
· 2015-04-24 12:42
"Truppförändringar inför Sirius match mot Brommapojkarna: Björkebaum och Ahonen in - Busch Thor, Ante Eriksson och Larson ut"
Ante Bb!!!
#9 ·
Joint
· 2015-04-24 13:36
Elvan:
Adde
Johan - Calle - OP - Figge
Kim - Puu
Kingen - Flaco - CG
Moe
Bänken: Lukas, Thörn, Berg, Aho, Lundbäck, BaumBaum, LTE (?)
Bra twitterkampanj med "ta med en vän", hoppas den hörsammas.
Och någon får gärna ta med tre vänner för att kompensera för mig som måste gå på tråkigt dop istället för rolig fotbollsmatch imorgon.
#11 ·
Joint
· 2015-04-24 20:27
Tvekar lite på publikpotentialen bland följarna hos Puu, Aho och Lundbäck, men initiativet som sådant är fint. Thor-Busch är ju i alla fall Uppsalaförankrad. Puu kanske kan locka en och annan Uppsalagnagare, förresten. Nu har spelarna försökt dra sitt strå till stacken (oh well, åtminstone droppat tweets) så nu kan man ju hoppas att kansliet gör sitt också. Över 2 000 i morgon vore på sin plats!
Ja nu är jag positiv och tar med FEM vänner. HEJA SIRIUS. Känner mig frikyrklig i min optimism och tippar 4-0 inför 2027 personer.
Tar med en tjej extra. Tänker på jämlikheten å allt sånt. Tyvärr hejar hon på bepe.
Vi vinner med 1-0. 1654 pers.
#14 ·
Joint
· 2015-04-25 10:50
Heja på BP..? Hipstervarning på den Brommaflickan. :-)
UNT skrev, som "trolig startelva", exakt den elvan jag skrev här ovan. Thörn är kanske enligt mig ett bättre defensivt alternativ, men jag utgår från att vi vill ha med våra yttrar så som mot Utsikten och då blir det ju onekligen åka av med Johan.
Ante BB verkar vara supersub-redo antingen nu eller på onsdag. Rör sig om en halvtimme. Mest pepp är han nog på att sänka ÖFK. Bra sparkapital. Leder vi med ett par bollar kan vi lika väl lufta in en debutant som Lundbäck i dag.
Men nu blev jag lite nervig. Två av de tre mål vi gjorde senast på Studan var delvis frukten av dåligt målvaktsspel. Förvisso hade vi kvalificerade chanser att göra 6-7 mål, men bolljäveln ska ju in också. Well, tror på en cuprepris så således 2-1 till oss. Publik? 1907!
#15 ·
junior
· 2015-04-25 11:21
Tror (och hoppas) på vinst och Ante BB får hoppa in och göra mål inför 2000+ på studan!
Gött med seger. Figge är ju ett fynd men skönt att anfallarna fick leverera också. Baklängesmålet kom oväntat i vår bästa period i matchen.
#17 ·
Hornby
· 2015-04-25 16:23
Härligt att vi har börjat återta Studan! Calle, Figge, Kingsley och Silva bäst i blåsvart. Underbart att se Ante Bb värma upp!
Vilket jävla skott Figge har. Helt sjukt.
#19 ·
Saemor
· 2015-04-25 18:30
Härlig seger!!!
Men publiken??? Vi hade mer mot AFC i div 1, på Löten för 2 år sedan.
Om det var några problem med entrén och inträdet får jag be om ursäkt från funktionärsämbetet. Vi har praktikanter som visserligen gör ett hästjobb men de är ju inte erfarna precis.
Om det var några problem med entrén och inträdet får jag be om ursäkt från funktionärsämbetet. Vi har praktikanter som visserligen gör ett hästjobb men de är ju inte erfarna precis.
Kan de räkna? Känslan är återigen att det rapporteras en mycket lägre siffra än vad som är på plats.
[quote1429989339=Hockeyfrillan]
Kan de räkna? Känslan är återigen att det rapporteras en mycket lägre siffra än vad som är på plats.
[/quote1429989547]
Inte de som gör det, det är längre upp i kedjan. Men det som brister är ett data/IT-problem
#23 ·
Nyllet
· 2015-04-25 19:47
Skön seger! Missade matchen men fick se två av Sirius mål på Sportnytt. Vackra mål av de vackra.
Sirius Hej!
[quote1429989547=ThomasD]
[quote1429989339=Hockeyfrillan]
[/quote1429989547]
Inte de som gör det, det är längre upp i kedjan. Men det som brister är ett data/IT-problem
[/quote1430028787]
Fascinerande att det ska vara så knepigt. Det är ju säkert 25-30% fel. Första matchen tänkte jag att det var ungdomslagen i marschen som inte räknades, men det kanske inte är så enkelt.
Första segern mot BP på 2000-talet! Inte illa.
Men publiksiffrorna är som sagt sorgliga. Slarv i räkningen eller inte, det ser inte bra ut att vi har sämre publiksiffror än Frej. Man får ju skämmas.
#26 ·
Joint
· 2015-04-26 12:40
Vi har dock vunnit över BP ett par gånger i cupen. ;-)
Stabil insats. Riktigt skönt och viktigt att det fick släppa för Moses och Silva, samt att Figge bara fortsätter att ösa. Bådar gott.
Men ja, publiken alltså. Sorgligt. Om det är så att vi inte räknar X antal och lägger en bunt pengar i en påse så år det också sorgligt. Men nja, det vill jag ju inte tro. Nu har vi ju dock en erkänd bra säsongsstart (inte minst hemma) så det vore ju själva fan om det inte blev mycket folk på onsdag. Vakna!
Men snälla, det var mer folk mot BP än det var mot Utsikten, det syntes tydligt. Nånstans räknar man fel av nån anledning.
#28 ·
Markus
· 2015-04-26 21:02
Inte bra marknadsföring av klubben mot sponsorer och allmänhet att frisera ner publiksiffrorna.
#29 ·
Golli
· 2015-04-27 08:20
Kan bara hålla med, känns som det har diffat med några hundra åskådare på båda hemmamatcherna.
Knappast troligt att det var nästan fem gånger fler mot Bajen förra året, då huvudläktaren nu var hyfsat välfylld.
#30 ·
Sakul
· 2015-04-27 09:35
Den var hyfsat välfylld på sektion A-C typ, men resten var väldigt tomt.
#31 ·
Joint
· 2015-04-27 11:25
Fast mot Bajen i fjol så var det ju svinfullt, folk blev nekade och det rådde upprorsstämning vid entréluckorna. Hur troligt det är det att det var prick 6 000 mot Bajen och Elfsborg låter jag dock vara osagt. :-D Ja, jag gick en promenad till bandykiosken i halvtid och kunde konstatera korta korvköer och lite glest på just den södra delen av huvudläktaren. Det tror (vet, bland en del) jag är ett kvitto på att många vill uppleva den stämning som klacken bjuder på. Det hörs tyvärr inte så bra till den andra delen av huvudläktaren. Men hur som helst tror jag felmarginalen i årets fall ligger i att man verkar strunta i att registrera kidsen..?
Ironiskt nog är de glesaste sektionerna VIP-och säsongskortsläktarna.