Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

Matchtröjor

Vi kommer inom en snar framtid att auktionera ut tröjorna laget använde för fyra säsonger sedan. Både lång- och kortärmade tröjor finns. Tyvärr inga målvaktströjor, vilket gör att Bylle-tröjan alltså inte finns... Exakt hur det hela kommer att gå tillväga är inte helt spikat, men info kommer inom kort på ett forum nära er. Budgivningen kommer att starta på 150 kr, vilket är vad klubben vill ha per styck. Stålarna går oavkortat till ungdomsverksamheten.
Och en sak till: ni måste vara medlemar i VSS för att kunna lägga bud på rariteterna.
Schysst! Har de nya matchtröjorna förresten kommit ännu?
Tyckte att jag skymtade några på Flurran före match.
De nya replikatröjorna finns nu. 600 pengar.
Säsongen 2003 alltså... Hmm vilka godbitar fanns det då?
Brandur Brekkan, Marcus Axelsson, Anders Jakobsson, Chia Mohtadi, Jonas Runesson, Erik Löhman, Petter Österberg, Gustaf Segerström, Thomas Arnesson, Johan Pettersson, Johan Claesson, Magnus Wikman, Daniel Höglander, Andreas Gerhardsson, Henrik Eriksson, Erik Uhlén, Martin Eriksson och Erik Johansson.

Listan inte helt komplett, men det jobbas på det.
Jag tar gärna Martin Eriksson's. Han var en sann målspruta och det är han än idag. ;-)
Denna info har skickats till era respektive mailadresser som ni angivit när ni blev medlemmar, men jag postar den här också.

Auktionen av tröjorna från säsongen 2003 börjar nu. Så här gör ni:

Skicka ett mail vastrasidan@yahoo.se innehållandes
* Namn (inte alias eller smeknamn)
* Medlemsnummer (står på medlemskortet)
* Tröjnummer och armlängd (finns både lång- och kortärmade)
* Bud, dock lägst 150 kr

Budgivningen kommer att vara sluten, dvs endast jag kommer att kunna se vad det bästa budet ligger på.

På söndag kväll typ 23.59 stängs auktionen, så resande till Sylviamatchen kan få tröjorna på bussen.

Högst bud vinner självklart och alla pengar vi får in går till Sirius ungdomsverksamhet.

Det går givetvis att lägga bud på fler än en tröja.

Namn och nummer:
2. Brandur Brekkan
3. Marcus Axelsson
4. Chia Mohtadi
5. Jonas Runesson
6. Erik Löhman OBS! ENDAST LÅNG ÄRM
7. Petter Österberg
8. Gustaf Segerström OBS! ENDAST KORT ÄRM
9. Thomas Arnesson
10. Johan Pettersson
11. Johan Claesson
12. Anders Jakobsson
13. -
14. Magnus Wikman
15. Daniel Höglander
16. Andreas Gerhardsson
17. -
18. -
19. -
20. Henrik Eriksson OBS! ENDAST LÅNG ÄRM
21. Erik Uhlén
22. Martin Eriksson
23. Erik Johansson

Tråkigt nog inga målvaktströjor, samt att Löhman, Gurra och Henke endast finns som en tröja. Men ganska mycket att välja på ändå!

/Kassörn
Har fått lite frågor angående auktionen. Man kan lägga bud på fler tröjor utan att binda upp sig om man skulle råka vinna fler än en budgivning. Detta är ingen uppmaning till att alla ska lägga 20 bud i var, vilket skulle bli svårt att hantera, men för att ingen ska stå utan vi auktionens slut kör vi så.

Alla tröjorna är i storlek L.

De nya replikatröjorna finns nu. 600 pengar.

Finns dom i någon storlek som passar oss "unga och lovande"??

Alla tröjorna är i storlek L.

Kan man inte i framtiden låta skräddaren sy in "Stor och Tung" istället för L på matchtröjorna? En exklusiv detalj på tvättrådslappen...
Har mottagit en hel del bud, men det är fortfarande ett flertal rariteter som ingen bjudit på. Överös mig med mail.
Hur är själva algoritmen för att avgöra slutpris om man bjuder på fler än en tröja?
Det vore bra med en uppdatering med vad buden ligger på.
Registerades mitt bud? Jag har dock inget medlemsnummer i dagsläget men ska fixa medlemskort nästa match.
Det kommer ingen sån uppdatering, det är en sluten auktion. Man får inte köpa om man inte är medlem.
Precis som Lars säger är det medlemskrav och sluten auktion. Dessutom vill jag ha budet inskickat på det sätt som det tidigare i tråden (och till era mailadresser) har beskrivits. Kör hårt.
Vad ar det for auktion? Jag har inte hort nat, vill va med
Sa nu har jag skickat bud, tre trojor tack! :-)
Auktionen avslutas nu om några minuter. Ganska bra drag allmänt, men det finns tröjor kvar. Kommer tyvärr inte kunna bli möjligt att få tröjorna i morgon på bussen av lite olika anledningar, men ni som vunnit auktionerna kommer att få reda på det. Resterande tröjor kommer att säljas för 150 kr och beställningar tas upp ombord på bussen eller vid ett senare tillfälle. Kommer också att lägga ut info om vilka tröjor som är osålda på forumet under morgondagen.
Är man en looser/snåljåp om man inte har hört något innan lunch?
nej
tänkte höra om tröja nr 9 finns kvar, gärna kortärmad men lång går också bra.
Grattis ni som har vunnit, ni kan hämta ut era tröjor på Studan i matchen mot Häcken, vi kommer ha ett bord längst ner vid klackläktaren, precis bakom där man betalar för sittplats.
Om någon vill ha sin tröja innan matchen så går det kanske att ordna maila mig i så fall på zweryzen@hotmail.com

Resterande tröjor kommer också att finnas där till försäljning då.
Jag köper gärna en tröja på mathcen mot Häcken, Vilken spelar faktiskt inte så stor roll (vilka finns kvar?) Helst en långärmad variant dock. Ska jag skriva här eller maila? =P
Jag köper gärna en tröja på mathcen mot Häcken, Vilken spelar faktiskt inte så stor roll (vilka finns kvar?) Helst en långärmad variant dock. Ska jag skriva här eller maila? =P

Edit: Skulel läst lite nogrannare. Men jag antar då att allt som finns kvar komemr finans på matchen?
Ja precis, så är det.
Auktionen är avslutad som sagt och nu är alla ägare en ny (-gammal) finfin tröja kontaktade. Dock finns det en del tröjor kvar.

Vid nästa hemmamatch, dvs Häcken på torsdag nästa vecka, kommer vi att ta emot bud på dessa "manuellt" vid vårt försäljningsbord invid läktaren. Precis som tidigare är lägsta bud 150 kr och rubbet går till Siriuskidsen.

Dessa tröjor finns kvar:
2 Brandur Brekkan, lång ärm
3 Marcus Axelsson, lång ärm
4 Chia Mohtadi, lång och kort ärm
5 Jonas Runesson, lång och kort ärm
6 Erik Löhman, lång ärm
9 Thomas Arnesson, kort ärm
10 Johan Pettersson, lång ärm
11 Johan Claesson, lång ärm
12 Anders Jakobsson, lång ärm
13 -, lång och kort ärm
15 Daniel Höglander, lång ärm
16 Andreas Gerhardsson, lång och kort ärm
17 -, lång ärm
18 -, lång och kort ärm
19 -, lång och kort ärm
20 Henrik Eriksson, lång ärm
21 Erik Uhlén, lång och kort ärm
22 Martin Eriksson, lång och kort ärm

En hel del godbitar kvar alltså.
Auktionen på Studan mot Häcken kommer att vara lite annorlunda, den kommer inte vara sluten utan man kan se vad andra har bjudit, däremot så kommer alla bud vara bindande, dvs. man kan inte bjuda på massor med tröjor för att vara "säker" att få någon.
Men förut sade ni ju att resterande tröjor skulle slumpas bort för 150 spänn.
Ja men vad gör vi om fler vill ha en tröja då? Lottar? Kom gärna med förslag, jag vill bara att så många tröjor som möjligt kommer i VSS ägo. De allra flesta tröjorna kommer säkerligen inte kosta mycket mer än 150 kr.
Köp dem dyrare så går pengarna till välgörande ändamål, dvs Sirius ungdom
Missa inte morgondagens auktion där vi auktionerar ut resterande tröjor från säsongen 2003.

Auktionen startar cirka kvart över sex, så fort vi har fått bordet på plats så börjar vi, den avslutas efter matchen, cirka klockan nio. Du kan alltså hämta ut din tröja redan imorgon om du har vunnit auktionen.

Auktionen kommer att vara öppen denna gång men buden kommer vara bindande. Lägsta bud är 150 kronor. Vilka tröjor som är kvar finns att läsa tidigare i denna tråd.

Vi kommer ha bordet precis vid vår läktare, bakom det bord där man betalar för sittplats eller visar sitt Västrakort.

Ni som vann i den förra auktionen kan hämta ut era tröjor vid detta bord där vi även säljer tröjor, knappar, skivor och medlemsskap.
En hel del tröjor såldes på gårdagens auktion men det finns några kvar för er som vill ha en. De kommer att säljas för minst 150 kr (man får lägga mer om man vill, det går till ungdomarna).

Dessa tröjor finns kvar:
2 Brandur Brekkan, lång ärm
4 Chia Mohtadi, kort ärm
5 Jonas Runesson, lång och kort ärm
6 Erik Löhman, lång ärm
12 Anders Jakobsson, lång ärm
15 Daniel Höglander, lång ärm
16 Andreas Gerhardsson, lång och kort ärm
17 -, lång ärm
18 -, lång och kort ärm
19 -, lång och kort ärm
Fan, nu glömde jag igen! Jag köper Runes korta om det är okej.
Det är ok, maila mig om du vill ha den tidigare än nästa match så kanske det går att ordna.
Dem kommer alltså auktioneras ut i samband med FFF matchen antar jag?
Nix, nu är det slutauktionerat. De kommer att säljas för minst 150 kronor i samband med den matchen. Dvs. man måste lägga 150 men mer om man vill, allt går till ungdomslaget.