Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

IK Sirius - Östersunds FK (onsdag 29/4 kl 19.00)

Dessa möten har två gånger i rad slutat 1-1 och jämtjävlarna kommer till Studan med två raka 1-1-matcher. Tredje gången gillt på Kvalborg?
Första matchen i en rad där vi möter topp/storlag:
Östersund (h)
Ljungskile (b)
GAIS (h)
Assyriska (b)
Mjällby (h)

Kan bli 15p, kan bli 0p...
Hur som helst är det här väl första gången i serien som vi möter ett lag från övre halvan så det kan väl gå hur som helst.
Förhoppningar:
Nån av de skadade kommer tillbaka, gärna Busch Thor.
Fullt av mazariner på sitt, oredovisade eller inte.
Ös på Västra. Även om bandys silly pågår för fullt.
Poäng.
Jag vill ha revansch för den där jobbiga matchen i oktober 2012.
Revansch...eller vedergällning!
Har för mig att matchen börjar 18:45?
Det är så det är skrivit vid UUs skärmar på Ångström och BMC men på hemsida och på facebook evenemanget är det 19:00!
19 enl förbundet!
Tänk 18.45! På tok för glest vid inmarsch tidigare två hemmamatcher. Kom i tid, undvik skämskudde!
Sista bärsen på Studan är en sund regel. Ger cash till klubben också.
Eller alkoholfritt alternativ
Tippar 2-2 och 1750 besökare.
4-1 och 2012 åskådare. Moses o Silva får fart på målgörandet nu när de känner flåset från Ahonen o Björkebaum
0-1 och 2079 pers på läktaren. Lägen om att blåsvart alltid torskar när de kommer lite mer folk gäller än.
ÖFK har spelat sisådär på senare tid, medan vårt Studan-spel trots allt klickat! Därför är jag optimist och säger: 2-1 inför 2 100 pers.
1-0 till IKS inför 2400pers
Frej Engberg och Ante Eriksson in i truppen, ut med Ante BB. Det ska dock inte vara någon fara med BB. Utan det var tydligen bestämt sedan en tid tillbaka
1-1, 1907 pers.
Matchen var planerad till 18:45 från början tror jag, men det ändrades för ett bra tag sedan. Synd om gamla tiden blivit kvar i universitetets marknadsföring, men är väl bra om folk kommer i tid å andra sidan...
Jag hakar på Jointens uppmaning om att komma i tid och då menar jag inte prick kl 19. Vi kan väl försöka vara på plats tio minuter innan matchstart på hemmaplan? Så det inte är helt tomt på vår sektion under inmarschen. Som sagt ovan, nu finns det öl på Studan också.
Bra match av blåsvart mot bra motstånd. Östersunds andra mål såg dock lite för billigt ut.
Köper det resultatet, starkt komma tillbaka efter två underlägen, speciellt när vi återigen hade domaren mot oss. Silva = class act.
Kul match, bra resultat. Skönt att inte torska mot ÖFK. Vill framför allt credda Västra för första halvlek, grymt bra drag!
Vi håller väldigt ojämn kvalite genom hela matchen, stundtals trillar vi boll snyggt och effektivt för att sen gå ner oss under perioder med allt för långsamt spel och mycket bolltapp. Plus till OP, till Silva som verkat komma igång och till Andersson som revancherade sig rejält under matchen efter att ha tappat bollen som sen blev straff. Skoglund måste bli bättre på att hantera bollen på egen planhalva. Det är nu mer regel än undantag att han blir överrumplad några ggr per match och tappar bollen i farliga lägen.
Så många felbeslut av domarn
sm i kompensation.