Ny match, nya möjligheter. Antarna tillbaka i truppen?
Sirius -GAIS måndag 11 maj kl 19
En seger vore ju onekligen bra nu för att inte halka efter...
Vi verkar ju vara bra i år mot Göteborgslag på hemmaplan, så varför inte vinst med 2-0. Lord figge och Flacito gör varsitt mål
Jag har en känsla av att varje match där matchtråden börjar med ordet revansch brukar gå åt skogen.
Bättre så Brukarn?
Återstår att se, men vi får hoppas!
Två snöpliga 0-1 förluster förra året och 0-2 i cupen 2013.
Blir en tuff match men nu är det dags att vi också börjar ta uddamålssegrar.
Blir en tuff match men nu är det dags att vi också börjar ta uddamålssegrar.
Vi har inte vunnit en seriematch med 1-0 sedan mannaminne. Det är dags ...
Blev tvungen att kolla upp det där. Mannaminne var kanske att ta i, men det var ju ett tag sedan:
2013-05-03: Umeå FC - IK Sirius 0-1
2013-05-03: Umeå FC - IK Sirius 0-1
jag minns inga segrar, bara förluster
Missar matchen. Tror på poäng. 1-1.
Jag bävar, dom har grönt i tröjorna....
Hoppas på en rejäl hyllning av Björkebaum i kvällens förväntade comeback. Håller alla tummar för att det ska hålla denna gång.
Tror vi vinner med 2-1. Heja Ante! Som man har längtat efter att få se den mannen spela igen. Tror han skallar in 2-1 målet.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
"Sirius borta
Publicerad: 2015-05-05
Så var det äntligen dags!
Årets första riktiga skitresa, sexiga Sirius borta på en måndag.
En resa som skiljer agnarna från vetet och kvarnarna från vettet.
Även om det redan är en drömliga som anmält sig så behöver vi bli fler.
Så ta ledigt/skolka/sjukanmäl dig och häng med på det som redan nu kallas årets resa.
Du kommer ångra dig om du stannar hemma!
Vad? Sirius away
När? Måndag 11 maj, bussen rullar 13:00
Hur? Buss, mindre modell
Pris? 400 kronor (både BG och cash)
Kommer resan bli en modern klassiker? Högst troligt"
Vi får alltså en anledning att damma av "Sexiga Sirius"-ramsan i kväll!
Publicerad: 2015-05-05
Så var det äntligen dags!
Årets första riktiga skitresa, sexiga Sirius borta på en måndag.
En resa som skiljer agnarna från vetet och kvarnarna från vettet.
Även om det redan är en drömliga som anmält sig så behöver vi bli fler.
Så ta ledigt/skolka/sjukanmäl dig och häng med på det som redan nu kallas årets resa.
Du kommer ångra dig om du stannar hemma!
Vad? Sirius away
När? Måndag 11 maj, bussen rullar 13:00
Hur? Buss, mindre modell
Pris? 400 kronor (både BG och cash)
Kommer resan bli en modern klassiker? Högst troligt"
Vi får alltså en anledning att damma av "Sexiga Sirius"-ramsan i kväll!
Blir tyvärr 0-1 efter stort spelövertag men sent hörnschabbel....
I underkant.
På tre matcher ha Sirius inte gjort ett enda mål på GAIS, vilken islossning.
Frågan är hur matchen utvecklat sig om de inte fått utvisningen.
Frågan är hur matchen utvecklat sig om de inte fått utvisningen.
När vi får tid att spela vårt spel är vi ostoppbara. Kan vi lära oss att spela under hög press från motståndarlaget också blir det här riktigt bra. Kul med Ante, Kingsley är King och.....när jag såg att GAIS lirade i vitt förstod jag att det var klart ;-)
I underkant.
Utvisningen är verkligen en turning point. Vi borde ha gjort 8-0 efter den. Fantastiskt kul att se Ante Bb igen!
Det är precis så här jag vill ha mitt sirius. Hemmastarka och målglada!
Johan!
Instämmer i det lilla surt jag hört från presskonferensen. Ibland sluter sig lag samman och kämpar vilt för den uteblivne vid rött kort. Gais valde i stället att lägga sig ned och dö efter det röda. Men det var ju perfekt för oss: Tre poäng, på nytt med nollan intakt, anfallsträning och anfallare som fick hoppa in i tacksamma lägen och göra bra inhopp.
Jävligt skönt att Studan verkligen är vårt hem i år! Vår borg! Så skönt att äntligen vinna över bogey-Gais!
Jävligt skönt att Studan verkligen är vårt hem i år! Vår borg! Så skönt att äntligen vinna över bogey-Gais!
Om ett lag klarar av att sluta sig samman och kämpa vilt handlar ju mycket om det andra lagets spelidé. Hade vi varit typ Ljungskile, dvs ett lag som inte flyttar bollen från sida till sida och låter motståndarna jobba, hade nog inte skillnaden blivit så stor. Ett exempel på det är väl om man såg t ex Chelsea-PSG, där det syntes att ett Mourinho-lag inte hade så stora fördelar av en man mer.
Någonting säger mig att vi inte lika ostraffade kommer att få löpa in från kanten och spela snett-inåt-bakåt-bakåt nästa match.
LSK behöver inte göra så, de behöver bara lyfta in bollar i straffområdet också vips, har de en kvalificerad målchans.