Tuff bortamatch som det känns oerhört viktigt att inte förlora. The Ants från start?
Degerfors - Sirius tisdag 26 maj kl 19.20
Blir väl 0-0
Fast skulle vi få för oss att ta en bortaseger så snor vi åt oss tredjeplatsen...
Skadeelände. Moses halvskadad, som det låter. Kanske kan sitta på bänken. CG höftskadad. Lägg därtill alla gamla skadade. Tufft!
Jag är fruktansvärt less på alla skador. Både för spelarnas egen skull och för försvagningen av laget. Något måste vara fel. Värvar vi fel spelare (någon chansning är OK) eller tränar vi fel?
Lötens konstgräs? Hursomhelst oerhört frustrerande.
Merparten av våra skadebenägna spelare skulle nog spela högre upp i näringskedjan om det inte vore för att de var - just det - skadebenägna. Lötens plast är en fara också, men de senaste skavankerna har ju faktiskt tillkommit på gräs. En duo som Aho och Ian har alla möjliga bekymmer, där tycker jag tålamodet börjar tryta. Hoppas Ian kommer tillbaka på allvar i kommande comeback!
Tycker vi tar tre poäng och därmed lägger beslag på den däringa kvalplatsen.
Moses skadad, det var inte igår. Fan
Han börjar bli gammal och sliten nu gossen. Stort avbräck.
Tuff match. Vinner vi är det stort men så bra blir det naturligtvis inte. 2-2
2- 0 till Degen blir det nog.
Dags för Berg att skapa en tradition.
Mycket intressant startelva! Ante Bb och Ahonen startar. Moses verkar ha tillfrisknat snabbt och Silva bänkad.
Asch....onödigt att ge bort hela initiativet, förr eller senare blir det mål i baken. OK resultat trots allt.
Kryss borta mot Degen är ok. Kul att Ante Bb fick göra mål igen! Kingsleys form har dippat, och Moses hade några livsfarliga bolltapp.
Moses var onekligen iskall idag men han är nog het igen nästa match. Det känns lite som att vi gav bort vinsten men vi hade också sjukt oflyt med ramträffarna. Skogshuggarna i degen borde ha fått några kort kan jag också tycka.
Ser fram emot lördag.
Ser fram emot lördag.
Surt! Osäker på om vi gav bort bollinnehavet eller blev trötta, såg slitet ut mot slutet. Men vilken annan dimension IKS får med Björkebaum, både tyngd och djup framåt. OP var magnifik i 85 minuter, borde dock hållit undan Samuelsson.
Grymt jävla besviken på hur vi försöker (?) försvara vår 1-0-ledning. Bedrövligt! Usch och blä ...
Märks att IKS tappat förmånga matcher i slutet, blir som någon sorts panik, ingen håller i bollen, blir helt plötsligt dåliga passningar, man slutar spela och på det sättet ett jättetryck på försvaret.
På något sätt när Ante B, Moses o Sarfo gick ut var det som Degerfors andades ut och började våga anfalla.
På något sätt när Ante B, Moses o Sarfo gick ut var det som Degerfors andades ut och började våga anfalla.
Tappat många matcher i slutet? Är verkligen att det hänt i en match tidigare under säsongen många?
Det är knappast en medveten taktik att backa hem på det sätt som Sirius gör i slutet av matchen, men när man saknar de bolltryggaste spelarna i laget finns risken att det blir så.
Surt att tappa en ledning så sent, vi får hoppas på revansch på lördag.
Det är knappast en medveten taktik att backa hem på det sätt som Sirius gör i slutet av matchen, men när man saknar de bolltryggaste spelarna i laget finns risken att det blir så.
Surt att tappa en ledning så sent, vi får hoppas på revansch på lördag.
Vilka bolltrygga saknades? Förutom NBT?
Jag syftade på att Moses och Sarfo som normalt är två spelare som kan hålla i bollen byttes ut, även om Moses inte var sitt vanliga jag i den här matchen.
Endast ett par godkända utespelare (mittlåset) sista halvtimmen. Ursäkter undanbedes. Kollektiv kollaps är vad det är.
Tyvärr är vi ett bottenlag om vi bara ska rankas utefter nickdueller. 4/5 insläppta mål borta är på grund av förlorade nickdueller och det är fan inte okej. Någon-jävla-stans. Tyvärr ser jag ingen vidare lösning då vi egentligen bara har en riktigt bra nickspelare. Jag är således rädd för att vi även fortsättningsvis kommer bli straffade för detta och inte minst härnäst borta mot J-Södra. Så pass scoutade lär vi ju bli. Men jag blir gärna motbevisad. Upp och nicka, sockerdricka.
Tyvärr är vi ett bottenlag om vi bara ska rankas utefter nickdueller. 4/5 insläppta mål borta är på grund av förlorade nickdueller och det är fan inte okej. Någon-jävla-stans. Tyvärr ser jag ingen vidare lösning då vi egentligen bara har en riktigt bra nickspelare. Jag är således rädd för att vi även fortsättningsvis kommer bli straffade för detta och inte minst härnäst borta mot J-Södra. Så pass scoutade lär vi ju bli. Men jag blir gärna motbevisad. Upp och nicka, sockerdricka.