Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Jönköping - Sirius tisdag 2 juni kl 19.20

Svår match, men kanske dags för lite stolpe-in och säsongens första bortaseger? Ser gärna 2xAnte från start och Johan tillbaka på högerbacken.

Uddamålsförlust. 0-1 eller 1-2. Det är Jönköping vi möter.
Eller så vinner vi med uddamålet denna gång, 2-1 till blåsvart!
Riktigt svår match förstås, men jag tror att vi kan ha en relativt bra chans. Blir trevligt att slå ur underläge för en gångs skull, och jag tror att vi kan få en hel del chanser.

Det som talar emot är väl att J Södra passade oss riktigt illa ifjol. De är grymt starka i luftspelet vilket är exakt vad vi inte är.
J södras hemmafacit: 6-0-0
Vid närmare eftertanke tror jag att vi har relativt dåliga chanser imorgon. Har vi en bra dag kan vi slå ett lag som Östersund genom att göra det de gör bättre. Men vi har nog svårt att göra det J Södra gör bättre.

Gissar att det blir lite som ifjol: Vi börjar bra, men Södra skallar in några bollar i andra och sen rasar vi ihop.
Give 'em hell...kan köpa en ärlig torsk om 100% krigarinställning hela matchen
Torsk. 3-0.
Det här är en sån där match där oavgjort är taget alla dar i veckan. Bara därför blir det väl som för Utsikten, vi tar ledningen, backar hem och släpper in ett par sista tio.
J-Södra är som sagt starka (i synnerhet på hemmaplan, närkamper, i luftrummet och inte minst mentalt).
Vi har samtidigt varit svaga på bortaplan, vikt ner oss, förlorat mycket i luften och fått (?) borta-hjärnspöken.
Inte blir det bättre av att vi i fjol tappade vår 1-0-ledning till 3-1-förlust på annars så vackra Stadsparksvallen. Dessutom uddamålsförlust hemma mot dem. Med detta i åtanke känns oddset 2,30 på J-Södra några decimaler högt, då vi inte ens står i 3,00. En poäng skulle jag ju fan ta på förhand i denna match. Kämpa på!!
Apropå högerback: Mot Värnamo hade jag valt Johan/Kalle alla dagar i veckan. Mot J-Södra borta vill jag dock ha ett så defensivt alternativ som möjligt – Figge kan dock få dispens på sin kant. Kim har krigat på rätt bra de senaste matcherna så jag ser gärna att han fortsätter göra det, varför inte som högerback? Han kan ju också vinna en och annan nickduell, som känns ack så viktigt. Framåt vill jag ha in BB, vår klart bästa nickspelare.

[center]Jag vill se denna elva i morgon:
Adde
Kim - Calle - OP - Figge
Moe - Ante - CG
Berg - Ante - Silva[/center]
Kingen?

Inte fan vinner Jkping sju i rad hemma.
Tror det blir vinst i morn.Tycker vi är bättre i årets luftspel med Adde.Kalle,Op än förra året.Och efter backen är vi bäst i serien därför vinst.
Kingen?

Tja, i så fall på bekostnad av CG, eller vem annars? Silva?
Tror vi vinner med 3-1.
Sirius Hej!

[quote1433187119=Hornby]Kingen?

Tja, i så fall på bekostnad av CG, eller vem annars? Silva?
[/quote1433244006]

Kingen isf Berg.
Tycker Berg varit bra på slutet och väger tyngre. Men visst, Kingen är vår bästa poängspelare och kommer till flest avslut så jag vill ju gärna inte peta honom heller ... Svårt.
Nu har jag plöjt igenom Jönköpings lokalmedia. Alla J-Södra-relaterade artiklar har fasiken en allsvensk vinkling. Och om inte sportsligt så arenamässigt, där de verkar ha det sjukt turbulent med en kommun som påminner om vår egna. De har beslut om en arenaupprustning för 46 miljoner, men planen är att skjuta till ytterligare 14 mkr mtp allsvenskan. Och de vill ju få i gång processen på en gång. Just nu har de farhågor om att i april behöva åka till Borås eller dylikt för att, efter 47 års väntan, få se stadens lag spela i allsvenskan. Lyxproblem, men ack, ett problem. Allt detta snack kan inte undgå spelarna. Det återstår att se om de axlar det lika bra som hittills eller om de påverkas av allt surr. Devisen "en match i taget" är lättare sagt än gjort. Skena iväg nu, J-Södra!

För övrigt kan det här vara sista gången som man ser Blåsvart kriga på Stadsparksvallens gräs. Nya arenaplanerna säger nämligen konstgräs. Sorgligt!
Konstgräs i Småland. Herregud.
Kan man se en match från början medan den håller på eller läggs den upp först efteråt. Jag tänker på situationen då man inte kan hinna hem till matchstart.
Bra match Sirius. Tyckte vi var det bättre laget och kunde mkt väl fått 3p här, men vi saknar flax. Ante E kung i 1:a och ++ till Johan A. Deras mål såg igen billigt ut, bortslängt inkast och vips låg bollen i mål.
Grym första halvlek, alla var bra, ruggig balans i laget, sen början av andra trodde man inte att det var samma lag. Men bytena gjorde förändring och bra poäng med övervikt till IKS.
Jag är sjukt nöjd med första halvlek! Ge 2xAnte några till matcher tillsammans och de kommer att bli ruggigt bra ihop. Kan inte ge Johan A nog med cred!

Lite surt att Figge fick sitt tredje gula. Vem ska nu spela vänsterback på lördag? Snabblåna Elliot?

Jävligt bra insats allt som allt! Vi var närmare segern, och visst blir man lite paranoid och nojig över ännu ett snöplig borta-slut men egentligen har vi fan full koll på läget. Skönt mål av Ante-duon. Johan, liksom Figge, kom fram bra – ja – men dess inlägg höll lägsta kvalitet i dag. Jätteplus till vårt mittlås som var riktigt resoluta och resliga. En bra laginsats. Ingen vek ner sig. Det gläder mig att vi verkligen tog kampen. På lördag borde till slut första bortasegern komma. Frågan är bara vem som ska spela vänsterback nu när Figge är avstängd. Berg? Kim?
Gott snack: http://www.jonkopingsposten.se/artikel/41021/strandberg-ingen-anledning-for-oro-i-j-sodra
Har följt Sirius sedan 2006 och jag tror nästan att första halvleken kvalar in bland topp tre- halvlekar. Ante gav dessutom 2007-vibbar varje gång han kom framstormandes i mitten.
Sirius får gott betyg på J-södras svenskafans-forum.

http://www.svenskafans.com/fotboll/jsodra/forum.aspx
Fan vad Johan A imponerar på mig. Hur ska det gå när Kalle kommer tillbaka?
Vad det Sirius första kvinnliga domare eller har vi haft det tidigare i år?
Ante E var suverän i första, kroknade i andra (pingislunga) och borde kanske bytts ut tio minuter tidigare. Björkebaum kommer med stormsteg, bra klipp i steget men fattas lite i tajmingen än. Johan Andersson, vad månde bliva!? Benägen att hålla med om att första halvlek hör till de bättre IKS har presterat. Hoppas laget inte är alltför slitet nu och att man hittar en fungerande vänsterback mot Värnamo.Dags för en trepoängare!!

Vad det Sirius första kvinnliga domare eller har vi haft det tidigare i år?

Näe, är ganska säker på att Julia Magnusson dömt oss åtminstone en, kanske ett par, gånger tidigare i år.
Stämmer, Ljungskile borta... http://svenskfotboll.se/superettan/match/?scr=result&fmid=2940364