Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

Fotbollssugen?

Ordf i Gröna Stå har varit i kontakt med mig om en ev match mellan GS och Västra. Jag har meddelat att vi är intresserade. Han trodde sig kunna ordna Enavallen samt en domare. Låter det som en bra idé?
Kanske kommer Jesper att spela i deras lag, så vi kommer att vara tvungna att toppa vårt lag med någon. Kjelle? Gary kanske är sugen?

Plats och tid meddelas så fort jag vet detta.
gary är nog alltid sugen. vi borde väl kunna damma av ytterligare någon. kjelle? inte omöjligt. einar, kanske?
Om jag tolkade mejlet rätt så handlade det om två matcher, först på Enavallen och sen retur på Studan? Fast vi får nog inte låna Studan, men Löten då.
Klart vi ställer upp! Pratar vi alltså 11-manna? Vet ni hur sjukt stor en 11-mannaplan är? Ett krav i sådana fall är att vi kör med hockeybyten och skrapar ihop minst 20 pers. Einar, Kjelle och Gary är väl givna.
Nej, han snackade om 7-manna. Det verkar som om de bara toppar laget med Jeppe är det inte lite fusk om vi toppar med tre spelare.
Jag tolkade mailet som om det blir lyckat på Enavallen så blir det retur i Uppsala
Pust, 7-manna känns bra. Toppa och toppa, det kanske kan vara bra att ha kriterier för deltagande. Antingen kör vi med enbart medlemmar + en ur tränarstaben, men det funkar väl inte om vi ska köra 7-manna. I så fall får vi kanske köra five-a-side som mest... Det andra alternativet är väl att sirius- respektive esk-fans får vara med och i så fall kan ju Einar, Wikman, Brännan och Kjelle vara med med gott samvete.
Nej, Studan har jag avvärjt. Det skulle vi aldrig få.
Sjukt kul!
Stärkt av en korpenseger igår så är jag såklart sugen...
Jag är jävligt på. :)
Jag är alltid på när det vankas fotbollsspel.
Kul att se att det finns så många som är posotiva till detta.. Hoppas att vi kan få ihopp det gäng vi vill ha! men det ska inte vara några problem!

Endast en ur tränar stabben får vara med! annars bara klackmeddlemar.. och inget fusk nu (att bli meddlem i klacken bara för att få spela) det ska vara vi som inte är i lika god fysisk form som man var för!

Helt klart en kul grej iaf... sen efter matchen så går vi till våran klack pub och tar ett gäng öl! :)
Vad hände egentligen? Det fanns inget jag avskydde mer än Green Spanners och ESK för inte alls länge sen, men när de bytte namn till Gröna Stå och nån ny ung eldsjäl tog över dirigentpinnen där borta i grannstan och det började trilla in ganska så hyfsade gästboksinlägg i vårt forum från fienden så har alla de där hatriska känslorna liksom domnat bort. Kanske man kan ta med sig den här fredsmäklingsmetoden till mellanöstern också?

Jag vill gärna kicka boll om det blir nåt. Men jag är dålig som fan fast jag kan skjuta ganska rakt... (förutom i pausunderhållningen på studan, då fick jag en blackout och sköt 45°söderrut istället för in i kassen, men det har ju o andra sidan Beckham och Roberto Baggio liknande erfarenhet av. Inga övriga jämförelser.)
Undran: "klack puben" = klackpuben, "gäng öl" = gängöl"?

Anyway. Jag tycker vi frågar Einar om han vill vara med. De kan väl köra med Bosse?
Nä, no offense Brekkan, men Gary smäller högre!
Finns det något preliminärt datum för denna match? Jag e sugen så klart om jag är hemma då det smäller.
Nej, så långt har vi inte kommit ännu.
Låter kul! Jag vill vara med! Jag är dock urkass på fotboll så jag gör mig kanske bättre på läktaren..
Borde vi inte ha Sirius A-lag på läktaren som hejarklack?

"Vi är Sirius A-lag,
vi är Sirius A-lag,
vi är Sirius A-lag och vi älskar Västra Sidan!"
om det inte framgick så räknar jag naturligtvis med att vara med på spektaklet
Är det UEFA-regler som gäller eller? Vi teoretiker måste bry oss om sånt.
Vad ar oddsen pa en Vastra seger, gamle man?
Oddsen släpps först när spelartrupperna är definitiva, yngling. Vi befarar en spelkupp.
Är det skruvdobbsunderlag? Jag har ett par dojer som är så jävla snygga men jag får ju aldrig chansen att använda de...
Vi ska tydligen spela på Enahandavallen, så spikskor är det nog som gäller.
jag spelar i sirius p94 tänkte om jag får vara med kan alla regler har utrustning och så äger jag :P
Jaså, du äger P. Säg åt honom att spela i Sirius i stället då...
Jag o björn är på
Vafan. Skriv upp mig med.

Är det UEFA-regler som gäller eller? Vi teoretiker måste bry oss om sånt.

Tycker vi kan köra med fritt antal spelare på plan (endast medlemmar) så lär vi klå dem enkelt.
jag är på!
sa ja får ej vara me
Det är väl bara att bli medlem i så fall...
Ingenting är bestämt om formerna för denna match ännu så det är inte bestämt vilka som skall spela.
Det låter roligt, jag skriver också upp mig.
Saknas målvakt så kan jag ta kassen! Ja, jag är målvakt i ett lag ;)
Kanon! Har något datum uppenbarat sig?
Nix inget ännu.
6/10 smäller det. Exakt tid är inte bestämt. Finns även möjlighet till samkväm efteråt för dem som kan/vill. Ordf Gröna stå skulle ordna fram nån deal med deras stammiskrog. Anmäl er på denna tråd (gärna igen om ni redan anmält intresse).
Med
Jag är också med.
Satan. Inte 100% på att jag kan. Men det skulle bli retur i Den Eviga Ungdomens stad väl? Ska försöka ta mig till enköping också.. har dock ltie preliminära planer den helgen :(