Hornby
· 2015-06-05 11:10
· 5790 visningar
En dryg månad till sommarfönstret öppnar, men med Frej borta och Hopkins skadad så behöver vi helt klart få in en försvarsspelare i truppen.
Jag kom att tänka på denna kille:
http://www.ifkgoteborg.se/Vara-lag/U19/Jakob-Bergman/
Minns fortfarande hans imponerande insats mot Hammarby i cupen 2012.
#2 ·
Joint
· 2015-06-05 14:44
Jag har också tänkt den tanken. Dessutom tar väl JB studenten dagen till ära. Sjung om studentens lyckliga da'r och kom hem!
Annars är det här kanske en tänkbar förstärkning i försvaret: http://www.fotbolltransfers.com/site/news/51995
Det känns inte som att vi tappar någon spelare i sommar, skulle det vara någon spelare ut så ska det väl i så fall vara en utlåning av Lundbäck.
"Till sommaren har anfallaren bara sex månader kvar på kontraktet och börja förhandla med andra klubbar. Men om det ökar chanserna för en flytt redan i sommar vill Silva inte sia om.
– Ingen aning faktiskt. Det beror väl på om jag fortsätter leverera och vad min klubb säger, säger han till fotbollskanalen.se."
Varsäsongen är nog inte skrytsam nog för att locka till sig något desperat intresse.
Vad gäller superettan-spelare så är det väl bara i princip Saman Ghoddos (Syrianska) som är het på marknaden ...
#3 ·
Saemor
· 2015-06-08 18:41
Från untbloggen:
Björkebaum och Persson heta på marknaden enligt diverse agenter, även Sarfo på sikt.
När går deras kontrakt ut?
#4 ·
junior
· 2015-06-08 18:58
Björkebaums går ut i höst. OP 2016, och Kinglsey 2017
#5 ·
Saemor
· 2015-06-08 19:31
Tack.
Bra, endast Björkebaum som Bossman i så fall.
#6 ·
Joint
· 2015-06-08 20:17
Man borde inte oroa sig. Men. Vad händer vid eventuella spelarbud i sommar?
Vi har ju en budget att försöka ta hänsyn till och publikmässigt går den käpprätt åt helvete. I vintras var Kerim-försäljningen vår ekonomiska räddningsplanka. Något liknande att vänta framöver..? Dock verkar det som att Kim Bergstrands budget är fristående klubbens ekonomi i övrigt, och snarare kollar man väl på att knyta till sig en försvarsspelare i sommar.
#7 ·
Nyllet
· 2015-06-12 08:02
Enligt UNT verkar det som att Kim och Tolle är intresserade av att stanna i föreningen. Hoppas det stämmer.
#8 ·
Joint
· 2015-06-12 12:23
Intressant med M.Seaton, men är verkligen en till anfallstalang vad vi behöver just nu?
Edit: "– Det är en bra spelare som vi kan knyta kontakt med i fall det skulle behövas längre fram, men i dagsläget har vi inget behov" - KB
Mycket märkligt att en ersättare till Silva skulle rankas högre än en försvarare.
Men otroligt positivt att läsa om att Kim-Tolle kan tänka sig att stanna! Det behövs lite glada nyheter dessa dagar.
#10 ·
Joint
· 2015-06-14 21:30
Osiako? Nej tack. Jag utfärdar Makacha-varning. Tyckte han var riktigt ojämn i slutet av sin Mjällby-sejour. Förresten så tycker jag vi hellre borde ta och leta efter en försvarsbackup. Även om vi kan hålla oss skadefria där så är ju det den lagdel som är mest känslig för varningar.
#11 ·
RRR
· 2015-06-15 05:54
Men det är väl Upplands spelarutveckling som köper in spelare som de tror de kan få en slant för vid vidareförsäljning? De skiter väl i om spelaren behövs eller inte?
#12 ·
Golli
· 2015-06-15 07:47
Behovet av en försvarare eller anfallare har de senaste åren till slut alltid resulterat i en ny mittfältare....
Osiako? Nej tack. Jag utfärdar Makacha-varning.
Mitt starkaste minne från Osiako är hur jäkla mycket bättre än Makacha han var... Strandvallen, 2009. Ingen fattade varför det var Makacha och inte Osiako som var landslagsman, men som den senare sa: "It's all politics".
Fast därmed inte sagt att det är en spelare som vore perfekt för oss i dagsläget. Kan inte riktigt fatta varför inte mer bredd till backlinjen är absolut topprioritet.
#14 ·
Joint
· 2015-06-15 11:22
Bättre än Makacha, oh well, det lär han vara alla dagar i veckan. Med "Makacha-varning" menade jag mer att det kan bli en floppvärvning. Som sagt, jag såg en del Mjällby-matcher i allsvenskan och där tycker jag inte att han glänste. Svårt att veta hur hans formkurva gått efter det, efter lite obskyra utlandssejourer. Noterar ett par-tre landslagsuppdrag 2006, 2009, 2010, 2012 och 2013 – om nu det säger så mycket ... Har han verkligen spelat landslagsfotboll på senare år? Det är ju en bra rubrik annars. "Landslagsman testar med Sirius" ...
#15 ·
Joint
· 2015-06-15 11:33
En spelare som var med senast Kenya kvalade till Afrikanska mästerskapen är Jamal Mohamed (Osiako var inte med då). Enköpingsbekantingen. Sällan sett en spelare dominera så hårt på Studan som han gjorde ett Upplandsderby. Men där snackar vi ojämn de luxe. Exempelvis under ramadan var han, enligt GS forum, katastrofal. Han spelar numera i Oman.
#16 ·
Joint
· 2015-06-18 12:40
Hur som verkar det nära med Osiako nu!
#17 ·
Hornby
· 2015-08-04 13:53
Lite oroande att 7-8 startspelare har utgående kontrakt:
http://www.fotbollskanalen.se/superettan/sirius-kapten-allsvenskt-aktuell-kommit-forfragningar/
#18 ·
Lemon
· 2015-08-04 15:05
Det är väl som brukligt att ett flertal spelare har utgående kontrakt och ser sig om efter alternativ. De kommer sannolik att se hur det går i Superettan innan de och klubben bestämmer sig. Går vi inte upp och någon spelare lämnar för ett allsvenskt lag är det bara att gratulera dem i karriären. Alla är värda chansen.
#19 ·
johann
· 2015-08-04 15:09
Den där artikeln om calle känns som en typisk agentplantering.
Ja som sagt, det där känns väl som en helt normal situation. Ett genomsnittligt spelarkontrakt i Superettan borde väl vara på mellan två och tre år, så det innebär ju att under en normalsäsong går en tredjedel till halva truppens kontrakt ut. Och att man väntar med kontraktsförhandlingar till hösten kommer är väl också rätt väntat. Det ser säkert likadant ut hos ÖFK och J-Södra - och mycket värre i Varberg som bara har tre spelare under kontrakt över 2016.
http://hn.se/sport/fotboll/bois/1.4156737-spelarflykt-hotar-for-varbergs-bois
#21 ·
Hornby
· 2015-08-11 08:15
http://www.siriusfotboll.se/valkommen-simon-berg/
Bra värvning!
Eller, det återstår ju att se, men bra sorts värvning iallafall. Jag gillar när vi snokar upp lovande spelare från lägre divisioner.
#23 ·
Nyllet
· 2015-08-11 08:43
Brukarn skrev bla....
Jag gillar när vi snokar upp lovande spelare från lägre divisioner.
Jag me! Hungriga jävlar som vill uppåt.
#24 ·
Lemon
· 2015-08-11 08:53
"Smeknamn Kari-Seppo". Jag tror det behövs en förklaring till vår nye Bergs smeknamn.
#25 ·
Joint
· 2015-08-11 09:00
Skönt nyförvärv! Ännu en spelare med spets i sin snabbhet. Skönt också att vi "snuvade" snubben framför bland annat Frej, och att vi (Rydstrand & co?) verkar dammsuga Mälardalen med omnejd superbt.
#26 ·
Joint
· 2015-08-17 10:59
http://www.atvidabergsff.se/affsenior/nyheter/680940/ludwig-bergstrom-forstarker-pa-malvaktssidan
Runar. Never forget. 8-)