Viktig toppmatch på Studan och man kan bara hoppas att publiken hittar dit. Johan eller Kalle på högerbacken? Silva bänkad igen?
Sirius - Varberg söndag 21 juni kl 16
2-0 till dom goda, som går upp på kvalplats inför 2453 personer.
Tja. 2-1 kanske. 1356 pers kollar på. Oklart om jag är en av dem.
Läkarna säger att jag får gå om jag står lite för mig själv (kanske på Andra Sidan?) vilket ju är underbara nyheter!
1-1 och pisslite folk. Som vanligt.
1-1 och pisslite folk. Som vanligt.
Tror faktiskt vi vinner komfortabelt med 4-1 inför 1567 pers. Hoppas jag hinner hem från midsommarfirande på annan ort.
Tror på 2-1, spännande in i 93e. 1906 pers. (Hade varit 1907 om inte Vaksala p05gul samtidigt mött Sigtuna. Där blir det 3-1 inför 27 pers.)
Tror på psykningseffekt av deras otäcka bortaställ (FC Televerket) så ett mål släpper vi in. Dessbättre gör Antarna två framåt. Så 2-1 var det.
Jag har varit runt om i staden. Ingenstans har jag sett att det vankas toppmatch på söndag. Således stannar publiksiffran på 1 456 pers.
Med Figge och förhoppningsvis Ante x2 från start så borde ju det vara målgaranti. 3-0 till IKS
Vi får se upp för norrbaggen som varit inblandad i mer än hälften av Vaboisarnas målproduktion. Seriefinalsdödaren icke att förglömma heller. Men först och främst har de väl en rätt ramstark defensiv. Känslan är dock att vi kommer gå vinnande ur detta slag, så jag säger 3-1! Varberg who?
PäPP
Jag är nervös. Tippade förvisso en klar seger men skräckscenariot är att vi pressar i 90 min, missar målchanser i parti och minut och så kontrar de in 0-1 i slutminuterna. Bara hoppas på ett tidigt ledningsmål så ordnar det sig.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Det är när man tar ut självklara segrar i förskott som det brukar gå åt helvete. Oavgjort 1-1.
Ruggigt offensiv startelva: Adde - Kalle, Calle, OP, Figge - CG, Moses - Kingsley, Ante E, Silva - Ante Bb
Jag undrar om det blir Moses som tar Kims "quarterback"-roll?
Forza Sirius!!!
Jag undrar om det blir Moses som tar Kims "quarterback"-roll?
Forza Sirius!!!
Sex anfallare samtidigt på plan kan man nästan säga. Måste vara någon sorts rekord?
Helvete vad jävla onödigt!!!!!!!!
Vi måste börja vinna de här matcherna som står och väger!!! Vi ger bort för många poäng!!!
Hamnar nog på all-time top-5 på listan över sura poängtapp. OK vi hade domaren emot oss (5 minuter??) men vi måste klara av att stänga matchen vid 2-1
ska bli kul att se det avgörande målet i repris, helt hundra på att han står offside
Och överfallet på kingsley i första, eller straffen? Domaren dömde ingenting i första
men var fasen hittade han 5 minuter???? och hur kan den assisterande domaren inte fria frisparken strax utanför straffområdet, horribelt dåligt dömt, huvuddomaren stod ju fan skymd och visslar ändå bara för att en orange lägger sig, skamligt dåligt
Tror på 2-1, spännande in i 93e.
Ja hade domaren nöjt sig med 3 min stoppage time så...
Domaren var verkligen usel. Känns fruktansvärt orättvist.
Någon där uppe vill förnedra oss.........
9 av 10 domare hade blåst Sirius-frispark, på mittplan, i sekvensen strax innan 2-2 målet.
9 av 10 domare hade blåst Sirius-frispark, på mittplan, i sekvensen strax innan 2-2 målet.
Så satans surt......Usel domare, men också dåligt att inte kunna låsa matchen. Istället för att hålla boll börjar vi slå ifrån oss. Och så synd på JA:s stolpe. Sammanfattningsvis årets studanantiklimax.
Fruktansvärt frustrerande att vi tappar så många matcher i slutet när vi har varit det bättre laget.
Mina spelarbetyg:
Adde: 4 - Bra match. Är säkrare i luftrummet den här säsongen men borde kunna förbättra spelet med fötterna.
Kalle: 2 - Kul att han är tillbaka! Såg lite ringrostig ut idag. Kan mycket mer i offensiven.
Calle: 2 - För mycket missar i passningsspelet. Såg lite osäker ut.
Oscar: 4 - Lite sämre med fötterna än vad han brukar vara men hade ett par klockrena brytningar i farliga lägen.
Figge: 3 - Bra som vanligt. Hade lite svårt att komma runt på kanten eftersom att Varberg försvarade sig så fruktansvärt lågt.
CG: 4 - Har hittat formen igen, kul att se!
Ante: 5 - Bäst på planen idag. Nu känner man igen honom från hans förra sejour i Siriuströjan.
Moses: 2 - Inte någon av hans bättre matcher. Slår bort för många enkla bollar.
Kingsley: 2 - Har inte samma flyt som i början av säsongen men alltid rolig att se på. Han var okej idag men kändes rätt att byta ut honom i andra.
Björkebaum: 2 - Hade det lite svårt mot Varbergs låga försvarsspel men känns i alla fall ständigt som ett hot.
Silva: 1 - Började matchen bra men tappade allt efter 20 minuter. Viker ner sig i för många dueller. Kan förstå att man vill ha honom kvar på planen när det är lika då han kan blixtra till och skapa ett mål från ingenting men jag hade nog bytt honom tidigare och testat med Ahonen eller Ian. Kanske är lite för hårt med en etta i betyg men jag förväntar mig mer från honom.
Maripuu: 2 - Var okej.
Johan: 4 - Ett mål, borde ha varit två. Ser gärna honom från start som ytter i nästa match.
Ian: 2 - Kort inhopp, såg okej ut.
Var väl ganska mycket spelavbrott i andra så kan förstå att det blev fem minuters övertid (trodde att det skulle bli fyra) men domaren kändes annars väldigt osäker. Var det inte hands innan Varbergs kvittering?
Hata Varberg.
Mina spelarbetyg:
Adde: 4 - Bra match. Är säkrare i luftrummet den här säsongen men borde kunna förbättra spelet med fötterna.
Kalle: 2 - Kul att han är tillbaka! Såg lite ringrostig ut idag. Kan mycket mer i offensiven.
Calle: 2 - För mycket missar i passningsspelet. Såg lite osäker ut.
Oscar: 4 - Lite sämre med fötterna än vad han brukar vara men hade ett par klockrena brytningar i farliga lägen.
Figge: 3 - Bra som vanligt. Hade lite svårt att komma runt på kanten eftersom att Varberg försvarade sig så fruktansvärt lågt.
CG: 4 - Har hittat formen igen, kul att se!
Ante: 5 - Bäst på planen idag. Nu känner man igen honom från hans förra sejour i Siriuströjan.
Moses: 2 - Inte någon av hans bättre matcher. Slår bort för många enkla bollar.
Kingsley: 2 - Har inte samma flyt som i början av säsongen men alltid rolig att se på. Han var okej idag men kändes rätt att byta ut honom i andra.
Björkebaum: 2 - Hade det lite svårt mot Varbergs låga försvarsspel men känns i alla fall ständigt som ett hot.
Silva: 1 - Började matchen bra men tappade allt efter 20 minuter. Viker ner sig i för många dueller. Kan förstå att man vill ha honom kvar på planen när det är lika då han kan blixtra till och skapa ett mål från ingenting men jag hade nog bytt honom tidigare och testat med Ahonen eller Ian. Kanske är lite för hårt med en etta i betyg men jag förväntar mig mer från honom.
Maripuu: 2 - Var okej.
Johan: 4 - Ett mål, borde ha varit två. Ser gärna honom från start som ytter i nästa match.
Ian: 2 - Kort inhopp, såg okej ut.
Var väl ganska mycket spelavbrott i andra så kan förstå att det blev fem minuters övertid (trodde att det skulle bli fyra) men domaren kändes annars väldigt osäker. Var det inte hands innan Varbergs kvittering?
Hata Varberg.
Kingsleys friläge icke att förglömma heller. Det ska vara mål. Synd på Johans stolpe-ut. Piggt inhopp, hur som. Synd att vi återigen är värdelösa i "Siriuskvarten" i början av andra halvlek. Inledningen av matchen var ju grym annars, men sedan kommer dipphelvetet. Och vår effektivitet kan man väl hoppas ska vara bättre också.
Fem minuters "tillägg" är väl inte mycket att orda om, tror inte det var offside vid målet heller men visst, de får ju varenda domslut med sig i sin slutforcering. Två 50-50-frisparkar, om man vill vara snäll, som bägge gick åt oranget håll. Men det är för dåligt av oss att inte döda matchen, alltså. Man kan inte skylla på otur när det är på det här viset nästan varannan match.
Problemet sitter i huvudet, så väl psykiskt som fysiskt. Det är ju faktiskt återigen ett nickmål som fäller vårt avgörande. Och att Bojsarna skulle få in ett jävla skitmål var ju skrivet i stjärnorna.
Kul med över 2 000 på Studan, i alla fall. Cred till snubben som fläkte upp affischer i veckan. Vi är ett bättre fotbollslag än Varberg. Mr Jörgen får dock ut max av sitt rövgäng, men till vilket pris? Tråkgäng. Ciao.
Fem minuters "tillägg" är väl inte mycket att orda om, tror inte det var offside vid målet heller men visst, de får ju varenda domslut med sig i sin slutforcering. Två 50-50-frisparkar, om man vill vara snäll, som bägge gick åt oranget håll. Men det är för dåligt av oss att inte döda matchen, alltså. Man kan inte skylla på otur när det är på det här viset nästan varannan match.
Problemet sitter i huvudet, så väl psykiskt som fysiskt. Det är ju faktiskt återigen ett nickmål som fäller vårt avgörande. Och att Bojsarna skulle få in ett jävla skitmål var ju skrivet i stjärnorna.
Kul med över 2 000 på Studan, i alla fall. Cred till snubben som fläkte upp affischer i veckan. Vi är ett bättre fotbollslag än Varberg. Mr Jörgen får dock ut max av sitt rövgäng, men till vilket pris? Tråkgäng. Ciao.
Moses hade inte många rätt. Apropå spelarbetyg. Maken på ojämn i sina prestationer, alltså. Då tycker jag Silva kommer undan lättare, som ändå har ett gäng högklassiga aktioner. Adde kan väl inte klandras på målen, och höll sånär på att bli matchhjälte med bra ingripanden på slutet. Tycker tyvärr våra mittbackar säljer sig för billigt när det väl hettar till. Bra till 99 %, men saknar det där lilla extra. Sedan vet jag inte om det är tränardirektiven eller spelarna jag ska klandra när det kommer till det där med att stänga matchen. Det vimlar ju inte av köttare att kasta in heller. Balansen i laget är ju offensivt så det står härliga till. Lite väl. Men det är väl kollektivet som knasar.
jo nog fan är han offside när bollen slås, helvete
att det alltid ska vara så jävla dåliga domare i sirius matcher
att det alltid ska vara så jävla dåliga domare i sirius matcher
Det är patetiskt hur vi gång efter annan släpper in nickmål där våra spelare inte ens är uppe och hoppar.
Svårt att se på reprisbilderna (budgetproduktion) huruvida det var offside eller inte. Rätt hugget som stucket, men tror det var i linje. Mest slående tycker jag det är att se hur sopfri motståndaren får vara när han nickar in 2-2 ... Inte okej!
Svårt att se på reprisbilderna (budgetproduktion) huruvida det var offside eller inte. Rätt hugget som stucket, men tror det var i linje. Mest slående tycker jag det är att se hur sopfri motståndaren får vara när han nickar in 2-2 ... Inte okej!
Med 2-1 och öppet mål så får man inte pricka stolpen.
Det är tjänstefel och ledde till två tappade poäng.
Det är tjänstefel och ledde till två tappade poäng.
Kollade på 2-2 målet i efterhand. Offside eller inte är det jäkligt irriterande hur ensam han får stå och hur chansen ens uppstår i ett sånt skede av matchen. Sen var det det där med Kingsleys brända friläge och Johans stolpe ut. Bara att bryta ihop och gå vidare...
Tittar man i efterhand är deras 1-1 mål än mer frustrerande. De har två omarkerade spelare i boxen som bara står och väntar på att få hugga.