Det borde vara vår tur att avgöra i 95:e. Hursom angenäma problem för Kim/Tolle när det gäller att formera en startelva. Hopkins kvar? NBT in? Hur är Ante E:s status? Silva eller Ante B som 9:a? Moses def eller off mittfält? Många frågor.
Sirius - Ljungskile lördag 8 augusti kl 16
Tippar: Ja, ja, dålig, Ante B (trots allt), off.
En annan fråga är ju Sirelius efter söndagens starka inhopp, men han är kanske inte en startspelare ännu.
En annan fråga är ju Sirelius efter söndagens starka inhopp, men han är kanske inte en startspelare ännu.
Hmm, de angenäma problemen verkar lösa sig av sig själva; "Tre ändringar i Sirius trupp i morgon: Ante Eriksson (ljumske), Ante Björkebaum (knä, det andra) och Erik Figueroa (sjuk) utgår."
Aj då. Med tanke på Ljungskile är erkänt starka på fasta situationer kanske det är läge med OP som vänsterback, samt Calle och Hopkins i mitten.
Sedan vill jag ha Kingen och NBT från start.
Sedan vill jag ha Kingen och NBT från start.
Adde
Kalle - OP - Hopkins - Johan
CG/NBT - Moses
Ian/CG - Kim - Kingen
Silva
Kalle - OP - Hopkins - Johan
CG/NBT - Moses
Ian/CG - Kim - Kingen
Silva
Vore kul med i alla fall 3-4 000 pers på Studan. Nu känns allt så ambivalent. Inte nog med att klubben kanske inte är mogen för allsvenskan, så känns ju Uppsala allt annat än taggade. Än, i alla fall. Och taggen här kan man ju även önska mer utav. Nå väl, nu tar vi LSK! Känns rätt tufft på förhand. Luktar kryss.
Gillar för övrigt att KB svingar mot filmande, men lite självkritisk får han gärna vara också. Vi har ju, ärligt talat, också en del sådana tendenser. Exempelvis har vi en spelare som ofta använder sina armbågar som ett verktyg, men sedan slänger sig ganska lätt. Generellt sett ser jag annars LSK mer som ett brunkargäng. Rädd dock för att se Olsson/Lindberg får tändvätska av utspelet. Den förstnämnde gjort lite vad han ville mot oss i fjol. Stoppa honom.
Jag tror enkel (kommer säkert få skit för) 2-0 seger. Liknande match som förra mot Syrianska, men att vi tar tillvara på våra chanser den här matchen.
"Tyvärr har vi fortsatt skadebekymmer, Gabriel Altemark- Vanneryr saknas fortfarande, likaså Kitic som inte är tillbaka efter sin skada och även Robin Iglicár saknas i dagens trupp. Dessutom osäkert om Steven Old kommer till spel......"
Och Old är på bänken! Vår elva ser, trots avbräcken, bra ut.
Och Old är på bänken! Vår elva ser, trots avbräcken, bra ut.
En poäng är alltid en poäng, men varför är det så j-a svårt att vinna mot Ljungskile?
Förstår fortfarande inte hur det inte ens kan vara 2000 på en toppmatch i superettan? Vad är felet på Uppsalapubliken. En poäng mot Ljungskile är iallafall godkänt.
Oj vi leder...va fan gör vi nu....trött jag blir!
Det måste ha varit fler än 1300 pers?
I dag spelade Sirius återigen bra och lyckas återigen med bedriften att tappa poäng. Finns ingen logik alls.
Att Ljungkile är ett bra lag är det inget snack om men i dag har de ganska mycket flyt på alla tre målen.
Att Ljungkile är ett bra lag är det inget snack om men i dag har de ganska mycket flyt på alla tre målen.
Flyt? Två individuella prestationer som hette duga!! Och fan att vi inte kan döda en match.
Patetisk publik!! Riktigt jävla dåligt. Och klacken är på Gefle-nivå, om ens det. Trött jag blir!
Patetisk publik!! Riktigt jävla dåligt. Och klacken är på Gefle-nivå, om ens det. Trött jag blir!
10 pers på plats vid inmarschen, som inte ens var en inmarsch. Lägg ner skiten!
Flyt? Två individuella prestationer som hette duga!! Och fan att vi inte kan döda en match.
Frisparken till 1-1målet var en skänk från domaren, sen tror jag inte att Sema siktade på bortre stolpen. 3-3 målet är det ganska mycket flipperspel, där bollen studsar Ljungskiles väg.
Tycker det är en klar frispark, snudd på kort efter eftersmällen i form av en knuff i ryggen av Kingsley. Att det ska dröja en minut innan frisparken slås däremot gör ju så att vi kommer av oss (är känslan). Vi har endast en man som murar och det är vår kortaste spelare. Fast som sagt, det var en individuell prestation också. Finfin frispark. Visst, 3-3 kan man tycka är otur (styrning i mål av Johan), men det är också resultatet av uselt försvarsspel. Försöket med fembackslinje skapade snarare oro än trygghet. Min känsla är att OP-Hopkins gick bort sig fullständigt där, och med facit i hand skulle man kanske ha spelat på som om inget hade hänt och kastat in Calle i de absoluta slutminuterna i stället (stadiet då laget i underläge bara desperat matar höjdbollar in i boxen).
Lär dock ha varit fantastisk underhållning för den neutrale fotbollsåskådaren. Hur många neutrala det nu är utav dessa 1 300 pers, varav 30-ish i klacken. Patetiskt var bara förnamnet!
Lär dock ha varit fantastisk underhållning för den neutrale fotbollsåskådaren. Hur många neutrala det nu är utav dessa 1 300 pers, varav 30-ish i klacken. Patetiskt var bara förnamnet!
Och klacken är på Gefle-nivå, om ens det.
Wow, allsvensk klass!
Nä men Uppsalapubliken är ju som den är. Fint väder, Premier League, och precis allting annat går i första hand. Lokalfotbollen i andra. Klacken tyckte jag väl var hyfsad iaf, men vi borde ju någon gång verkligen skärpa till oss och vara på plats tio minuter innan. Jag är själv en av de värsta syndarna där. Avgång från Gluggarna senast en halvtimme innan borde vara regel.
Tiotusenkronorsfrågan är förstås hur vi ska bära oss åt när vi spelar med uddamålsledning. På de senaste tio matcherna har motståndarna kvitterat hela åtta gånger. Själva har vi kvitterat noll gånger under samma period. När vi backar hem, som mot Degerfors, så fick vi ett jäkla tryck emot oss som vi inte kunde stå emot. Och när vi fortsätter gå fram, som t.ex. mot Varberg, så släpper vi till omställningar. Igår gjorde vi iofs defensiva byten, men som Joint var inne på så kändes fembackslinjen mest som ett osäkert experiment, och för den delen så stod vi väl ändå kvar ganska högt i positionerna?
Nej, den enda metoden är nog att sätta fler av chanserna eftersom tvåmålsledningar är lättare att försvara en uddamålsledningar.
Intressant var annars att de två spelare som enligt Kim "sprang omkring och slängde sig", gjorde precis exakt just det igår.
Nej, den enda metoden är nog att sätta fler av chanserna eftersom tvåmålsledningar är lättare att försvara en uddamålsledningar.
Intressant var annars att de två spelare som enligt Kim "sprang omkring och slängde sig", gjorde precis exakt just det igår.
Semas två mål är klassaktioner förenade med svagt målvakts- resp försvarsspel från vår sida. Deras tredje är ett rent skitmål, där vi dock kanske borde kunna få bort bollen i momentet innan.
Uppsalapubliken? Det finns så många i den här staden som säger sig vara fotbollsintresserade, och som har en massa synpunkter på och åsikter om Sirius. När det är match på Studan väljer de dock att sitta hemma i TV-soffan eller på lokal och glo på internationell eller allsvensk fotboll.
Support your local team! Hur svårt ska det behöva vara?
Uppsalapubliken? Det finns så många i den här staden som säger sig vara fotbollsintresserade, och som har en massa synpunkter på och åsikter om Sirius. När det är match på Studan väljer de dock att sitta hemma i TV-soffan eller på lokal och glo på internationell eller allsvensk fotboll.
Support your local team! Hur svårt ska det behöva vara?
Jag tycker att vi borde steppa upp oss. Sportsligt har vi inte varit så här bra på flera herrans årtioenden, men publikmässigt motsvarar vi inte den sportsliga leveransen.
Jag måste säga att "klubben" börjar göra en del saker rätt nuförtiden, till exempel sätta upp beachflaggor och åtminstone affischera lite grann. Men Siriuspulsen är ofattbar låg, alltså. Inläggsmängden här vittnar delvis om det. Och även uppslutningen på 7HG. Med mera, med mera.
Fotbollsvänner-inmarschen är också ett kapitel för sig. Ibland sätts låten i gång 10 minuter i förväg, ibland spelas hela låten, ibland halva. Ibland kommer spelarna ut efter att sången är spelad. Nja, nej. Och det blir ingen allsång, knappt ens sång. I går var jag så gott som ensam som sjöng. Må vara bättre än innan, men int' är det bra.
Att Uppsala har Sveriges största medgångspublik avfärdar jag då som en myt!
Jag måste säga att "klubben" börjar göra en del saker rätt nuförtiden, till exempel sätta upp beachflaggor och åtminstone affischera lite grann. Men Siriuspulsen är ofattbar låg, alltså. Inläggsmängden här vittnar delvis om det. Och även uppslutningen på 7HG. Med mera, med mera.
Fotbollsvänner-inmarschen är också ett kapitel för sig. Ibland sätts låten i gång 10 minuter i förväg, ibland spelas hela låten, ibland halva. Ibland kommer spelarna ut efter att sången är spelad. Nja, nej. Och det blir ingen allsång, knappt ens sång. I går var jag så gott som ensam som sjöng. Må vara bättre än innan, men int' är det bra.
Jo, det har vi. Men det här är inte tillräckligt mycket medgång. Ligger vi kvar på kvalplats framåt hösten tror jag dock att det kommer att komma en hel del folk. Nu är det fortfarande semestertider och för bra väder för Uppsalapubliken.
Att det skrivs lite här på forumet tror jag mest är för att mycket av diskussionerna tyvärr har flyttat till Facebook. Trist, eftersom det sällan blir några djupare analyser där, plus att man inte kan gå tillbaka i tiden och se vad som skrivits om tidigare matcher.
Jag upplever den stora synden när vi ska försvara ledningen är att vi slutar pressa bollhållaren helt innan denne är en bit in på vår planhalva. Det gör att den långa bollen som föregår 3-3 är lättare att slå. En sekvens några minuter efter när vi har bollen i eget straffområde så pressar Ljungskile med 2 man och vi måste slå en svår boll som förloras.
Jag skulle nog kalla det "folkfestpublik" snarare. Och publik med stor risk att drabbas av nyhetens behag. Mot Landskrona '07 kom cirka 5 500 och matchen därpå nästan 10 000. Då gick det bra rent sportsligt, men i år går det ju bättre. Hallå, vakna?! Sedan man ju tyvärr bara konstatera att årets upplaga av superettan är väldigt osexig, vilket inte gör saken bättre.
Håller med angående förändringen. Men förresten, var på Facebook kan man diskutera Sirius? Det tenderar till att bli en del klubben för inbördes.
Håller med angående förändringen. Men förresten, var på Facebook kan man diskutera Sirius? Det tenderar till att bli en del klubben för inbördes.