Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Mjällby- Sirius söndag 15 augusti kl 16.00

Chippen tillbaks i Mjällby. Typisk torskmatch.
För Mjällby ja. Jag unnar Chippen en balja under förutsättning att vi gör minst två.
och Teteh Bangura verkar presenteras imorrn...
Bang! Vi får vara hyfsat glada vid poäng.
Jag blir lite stressad inför denna match:

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/54535

Men vi har förhoppningsvis Figge och åtminstone en av antarna tillbaka i spel.

Visst Chippen och bangura är bra spelare. Men dom kommer knappast vara i form. Så vi ska nog inte vara så orolig. Det blir 3-1 till oss!
Dock är ju resten av Mjällby i bra form med två raka segrar. Och att ha tillgång till Chippen + Bangura är iaf inte en nackdel. Känns i mycket som ett liknande läge som vi hade mot BP för några veckor sedan, så lätt blir det inte!
Vi har fan kvalitet nog att kämpa oss till oavgjort. Oavsett om de är i form, har hemmaplan och tokvärvat halva Allsvenskan.
Norrköping sade ju nej till Bangura och Chippen har tappat rätt mycket, så jag blir i alla fall besviken om vi inte vinner.
Har vi någonsin vunnit, eller ens tagit poäng, på Listerlandet? Bara en sådan sak ...

- Teteh har gjort bra ifrån sig under provspelet. Han är en målskytt - det har han visat på träningarna. Vi väljer ändå att inte gå vidare, framförallt för att vi känner att han har en liten bit kvar till allsvenskt matchtempo, säger IFK Norrköpings manager Janne Andersson till klubbens hemsida.
Att Peking, med supertrion Totte Nyman, Kujovic och Kamara, tackar nej till Teteh ska man nog därför inte dra för stora växlar utav. Få anfallare i årets superetta motsvarar nog hans kaliber.
Alla våra konkurrenter utom Degerfors har "lätta" matcher den här omgången så en poäng känns nästan nödvändigt tyvärr.
Intervju från ledarstaben i Mjällby:
– "Chippen" är fantastiskt bra. Han har alltid varit ett underbarn kan man säga. Teteh Bangura är inte riktigt i matchform, han har en bit kvar. Men jag tror att han kommer in i det snabbt. Man har ju hört att han var riktigt målfarlig en gång i tiden.
Tränaren Hasse Larsson är inne på samma spår.
– De är inte i matchtempo. Ingen av dem har spelat på ett år. De lär vara med i matchtruppen, men det blir nog ingen startelva.
Apropå det. Mjällby annonserar följande på sin hemsida: "Begagnade möbler mottages tacksamt!
Våra två nyförvärv Theo Ola och Teteh Bangura skall flytta in i var sin lägenhet som saknar möbler. Har ni något begagnat som ni kan undvara vore vi oerhört tacksamma för ert bidrag. Köksbord med stolar, soffgrupp med bord, TV och lite köksutrustning. Tack på förhand!"

Vidare vädjar de efter mer pengar och stöd här: http://maif.se/index.php?cmd=article&id=4696#start

Så allt är kanske inte frid och fröjd i Listerlandet, trots två raka segrar och spännande nyförvärv. Bangura värvades ju dock av öronmärkta pengar. Men de har helt klart kniven mot strupen såväl sportsligt som ekonomiskt. Återstår att se hur de klarar av att spela under den pressen. Att åka ur på nytt vore nog högst ödesdigert för Gulsvart.

Likväl återstår det att se hur vi kan hantera att vara ett topplag i – superettan. Ska det sluta snarlikt som i norrettan 2012 eller 2013? Kvalkonkurrenterna är inte heller klockrena. Boisarna har ju nu två raka förluster mot tveksamt motstånd och Degen blandar och ger, liksom Södertäljelagen. Det som kan frånta oss kvalplatsen är mest vi själva. Om vi underpresterar flera gånger om. Men ser vi det hända? Tveksamt, men viktigt att börja resan av tredjedelens serieslut med poäng här.
Blir det terrassen kl16?
Blir det terrassen kl16?

Terrassen, visar de matchen?
Etage drar upp storbild och säljer Västrabärs för 39 kr annars. 150 kr i kombination med burgartallrik.
Guds hand!
Äntligen, Sirius avgör i slutet på en match! Underbart
Så jävla skön seger! Bra inhopp av Johan! Kim gjorde en jättematch på mitten!

Jaaaaaaaaaa, årets skönaste seger!!!!
Någon som kan länka så jag kan se målen i matchen. Gäller framför allt det omtalade 0-1 målet
Mäktig bild i unt-sporten med västra syd i bakgrunden! Nu jävlar är vi på gång.
Riktigt skön seger! Kul att Silva börjar leverera. Nu hoppas vi på kryss i matchen mellan Degerfors-Östersund, så ser det riktigt bra ut.
Är CarlApan synsk....?

Riktigt skön seger! Kul att Silva börjar leverera. Nu hoppas vi på kryss i matchen mellan Degerfors-Östersund, så ser det riktigt bra ut.

Hoppas att du inte menar att detta var första matchen som Silva levererar den här säsongen.
Jojoflow: Tänkte mer på att han nu gjort 3 mål på 3 matcher
Bra = )

Är CarlApan synsk....?

Jag har utvecklats sent isf. Kim var som sagt grym på mitten. Var hur kylig som helst och vände alltid bort första snubben för att vinna tid. Elegant!

Jag är inte så säker som alla andra på att det var handboll men å andra sidan kollade jag på en liten padda så andra kanske har sett bättre bilder?
Jag tyckte det var hands live och på reprisen, generellt så tyckte jag dom spelade lite skitigare än vad man är van vid, frilägesfällningen på en mjällbysoelare som jag inte kommer ihåg vem som gjorde, som jag tror sirius fick frispark på hör inte heller till vanligheterna, sen hade Ogbu nåt trashtalk med chippen som man gärna hade hört :)
Mjällbyspelaren sprang ju tre steg och dök sen som en döende svan.
Viktigt! Nu har vi kvalplatsen som i en liten ask, samtidigt som vi har visst häng på direktplats. Sjukt. Sirius + allsvenskan. Svårt att förhålla sig till. Nu måste mycket runt om själva fotbollsplanen upp i samma nivå.

Adde var egentligen fullt godkänd, men hans spel med fötterna var grovt underkänt. För kylig. För klantig. Har han nerverna och pondusen när det drar ihop sig på riktigt, tro?

Kalle går inte att känna igen riktigt. Om hans träben fortsätter bör man kanske överväga att ge Johan eller Simon förtroendet.

Domaren var dålig åt bägge håll. Filmningskort i stället för frilägesutvisning var skönt. Vill minnas att det var Kim som hamnade lite på efterkälken, men det gjorde också Mjällbyspelaren (en mittback på språng!) som slängde sig en sekund för sent.

På tal om Kingsleys hands. Var inte NBT:s heroiska mållinjesräddning efter Addes blunder misstänkt hands? Vi har marginalerna på vår sida i år, hur som helst!
...och apropå marginalerna på sin sida: Silva snubblar in bollar match efter match nu. Våran skyttekung!
Följde matchen via UNT och har aldrig saknat matchbilder så mycket. Finns väl 10 situationer som skulle vara intressantare att se än Chippens jävla straff.
Det är tydligt att TV4 Sport inte tar serien på lika stort allvar längre. Förut hade man Veckans match med studio och grejer, Veckans mål med highlights och kommentarer från samtliga matcher, med mera. Nu är det oftast en putslustig och halvhjärtat påläst kommentator och halvdan kamerauppsättning. Har man tur får man se höjdpunkterna på deras hemsida i efterhand.
Som sagt, domaren blandade och gav. Ren kompensationsstraff enligt mig. Han var även ovanligt mycket i vägen för bollbanan. Stundtals bra spel men för mycket bolltapp i uppspelsfaserna, har nog aldrig sett NBT så slarvig. Och Herr Larsson har inte sin startplats på dagsform. Johan A har verkligen utvecklats, kanon som supersub och i mina ögon nog en startspelare i dagsläget. Alltid lika kul att se kontringslag få däng när de möter blåsvart. Håll i nu så blir det en rolig höst!!

Och Herr Larsson har inte sin startplats på dagsform.

The curse of Kjelledine...

TV4 gav 4:30 minuters klipptid åt en avdankad landslagsman och noll minuter åt det lag som ligger på allsvensk kvalplats. Kändisjournalistik.
Jag tyckte det såg ut som om NBT fick bollen på kaptensbindeln. Domaren borde dock blåst för hands på en mjällbyspelare bara någon sekund tidigare. Däremot tycker jag att det inte var straff.
En mjällbyspelare tog med handen i eget straffområde precis innan hela arenan vinkat för hands på Moses. Det verkar alla ha missat.
Straffen Mjällby fick var ju löjlig. Om vi stryker straffen och Sarfos eventuella gudomliga hand vann vi med 1-0. End of discussion :-D.
Brukarn skrev ...
TV4 gav 4:30 minuters klipptid åt en avdankad landslagsman och noll minuter åt det lag som ligger på allsvensk kvalplats. Kändisjournalistik.

Jag störde mig också på att målen inte fanns på Tv4:s fotbollsklipp. Av den anledningen skickade jag en fråga om det till dem på följande länk: http://kontakt.tv4.se/org/tv4/create/
Gör ju inget om fler trycker på om det så att de ser att det finns lite intresse för blåsvart. Artig ton underlättar förstås.
Nu fick dom ändan ur efter lite tjat:

http://www.fotbollskanalen.se/video/3195436/hojdpunkter-ny-forlust-for-mjallby---trots-chippens-succecomeback/

Nu fick dom ändan ur efter lite tjat:

http://www.fotbollskanalen.se/video/3195436/hojdpunkter-ny-forlust-for-mjallby---trots-chippens-succecomeback/

Enligt underrubriken handlar det dock om Sirius 2-1 seger mot Örebro :-)

Som sagt, domaren blandade och gav. Ren kompensationsstraff enligt mig. Han var även ovanligt mycket i vägen för bollbanan. Stundtals bra spel men för mycket bolltapp i uppspelsfaserna, har nog aldrig sett NBT så slarvig. Och Herr Larsson har inte sin startplats på dagsform. Johan A har verkligen utvecklats, kanon som supersub och i mina ögon nog en startspelare i dagsläget. Alltid lika kul att se kontringslag få däng när de möter blåsvart. Håll i nu så blir det en rolig höst!!

Jag tänkte också på att han var i vägen rätt mycket och jag tyckte också att det fanns flertalet tillfällen då siriusspelare lät honom vara i vägen för mjällbyspelare på ett fifiigt vis.
Domaren hade helt klart ingen bra dag på jobbet. Som någon nämnde här tidigare så missade han även en solklar Mjällbyhands i eget straffområde.

En bra dag på jobbet hade däremot som sagt Kim Skoglund. Riktigt kul att se honom igår. Efter förra matchen (Ljungskile) tänkte jag att han håller inte på den här nivån, men igår visade han att jag hade fel.

Lite oroväckande med Addes svajiga spel med fötterna i första halvlek. Får hoppas att det var tillfälligt.
På Mjällbys Svenskafans forum är det många som inte är nöjda med domaren.
Inser att flyt och oflyt jämnar ut sig över tid.
Kommer ihåg vår hemmamatch mot Mjällby hösten 2009, vi ledde med 1-0 i halvtid, i 2:a fick Mjällby tre offsidemål till skänks av linjedomaren och vann senare med 1-4.
På Mjällbys Svenskafans forum är det många som inte är nöjda med domaren.
Inser att flyt och oflyt jämnar ut sig över tid.
Kommer ihåg vår hemmamatch mot Mjällby hösten 2009, vi ledde med 1-0 i halvtid, i 2:a fick Mjällby tre offsidemål till skänks av linjedomaren och vann senare med 1-4.

http://www.svenskafans.com/fotboll/317599.aspx
Haha Joint, hade glömt den gamla skandalen. Fan vad surt det var.