Cupmatch mot ett lag som i lördags förlorade mot UIF. Jag kan tänka mig att vissa kommer att få vila och spelare som Calle, Maripuu, Berg och Aho få speltid. Debut för Simon Berg? Mot Europa!
Nacka - Sirius onsdag 19 augusti kl 19.30
UNT24 visar matchen.
Extrem dålig intresse att åka ditt från västra sidan måste jag säga!
Extrem dålig intresse att åka ditt från västra sidan måste jag säga!
Instämmer, men det är lite som intresset i övrigt. Varför jag inte är förvånad. Västra behöver en nytändning! Just nu börjar det mer och mer kännas som den där påstådda interna klubben. Som senast när man anordnar en outannonserad bortaresa. Den här matchen/resan har inte kommunicerats ut mer än via en forumtråd. Då kan man inte förvänta sig stordåd. Hoppas ändå att folk tar tillfället i akt och sluter upp här på ett eller annat sätt. Kan nog bli en mysig onsdagskväll!
Det var inte "Västra" som anordnade en outannonserad resa. Viktig distinktion. Att några kompisar tar en bil till en match där inget officiellt arrangeras är väl inget konstigt.
Du är väl själv med i styrelsen Joint och kan väl således propsa för officiella resor?
Du är väl själv med i styrelsen Joint och kan väl således propsa för officiella resor?
Precis så. Vi bedömde att det knappast fanns intresse för en storbuss, och för en minibuss tycker jag det borde vara tillräckligt att annonsera på vårt officiella forum.
Har för övrigt hört att det igen är problem att registrera sig på forumet vilket vi måste göra något åt. Ska höra med Smode, men risken är att vi behöver skrota hela detta forum och öppna ett helt nytt.
Har för övrigt hört att det igen är problem att registrera sig på forumet vilket vi måste göra något åt. Ska höra med Smode, men risken är att vi behöver skrota hela detta forum och öppna ett helt nytt.
Jag tycker att man kunde satsa på minibuss i en sådan match. Jag ville exempelvis hemskt gärna åka dit. I regel borde vi försöka vara öppna på så sätt, tycker jag. Även om västringar åker i någon sorts kompisregi. Varför exkludera?
Stämmer att jag är med i styrelsen, men det har aldrig anordnats styrelsemöten under min era. "Sociala medier" har jag tagit bort. Så säger det här och nu i stället.
Stämmer att jag är med i styrelsen, men det har aldrig anordnats styrelsemöten under min era. "Sociala medier" har jag tagit bort. Så säger det här och nu i stället.
Absolut. Jag undrar dock vilka "man" är här. Finns väl ingen "högre makt" som bestämmer om eller hur folk ska resa? Vill du, eller vem som helst, styra minibuss är det ju bara att starta en tråd här i god tid? Superdemokratiskt.
Fattar inte riktigt, minibussen har ju annonserats på vårt officiella forum, och det är öppet för vem som helst att skriva upp sig? Det är väl inte att exkludera någon?
(Sedan är det som sagt möjligen så att det inte går att regga sig på forumet just nu. Men det är mer en teknisk fråga)
(Sedan är det som sagt möjligen så att det inte går att regga sig på forumet just nu. Men det är mer en teknisk fråga)
Joint syftar på bilen som gick till Mjällby (väl?). Ursäkta otydligheten och fel-trådandet.
Mjo, ursäkta delvis offtopic. Jag har inte körkort så kan inte styra sådant själv tyvärr. Om folk vill åka i ett slutet sällskap så ska jag inte vara den som är den, men i min värld vore det önskvärt om folk som rullar till bortamatcher på något sätt öppnar upp sig så att fler kan haka. Till exempel utöka från bil till minibuss. Vi vill väl vara fler och inte färre ... Nåja, end of my discussion, alla till Nacka!
Jag tycker att man kunde satsa på minibuss i en sådan match. Jag ville exempelvis hemskt gärna åka dit. I regel borde vi försöka vara öppna på så sätt, tycker jag. Även om västringar åker i någon sorts kompisregi. Varför exkludera?
Det stämmer bra att vi har få styrelsemöten där vi ses på plats.
Däremot så har vi aldrig diskuterat resor till enstaka matcher på sådana möten, det har alltid diskuterats elektroniskt (förut mail, nu facebook). Och eftersom du har lämnat facebook och inte kommit med något förslag om hur vi ska diskutera med dig så vet jag inte hur vi löser att du tycker saker som vi i styrelsen inte får reda på.
För övrigt så är det ett styrelsemöte på gång inom kort.
Vill bara klargöra att den bil som rullade från Uppsala till Listerlandet gjorde en weekend där nere. Därmed var den aldrig tänkt som en Västraresa från oss som åkte ner. Hade vi åkt fram och tillbaka samma dag är det klart att en minibuss och forumutlysning varit på tapeten.
Satan, vilken jävla discussion jag startade :D
Jag ville bara påpeka att jag skulle kunna köra bil imorgon om fler skulle haka på. Jag har ingenting emot att Lars kör och jag dricker bärs :P
Hur som helst, det är fel tråd för den här discussion. Jag tippar 5-0 till Sirius!
Jag ville bara påpeka att jag skulle kunna köra bil imorgon om fler skulle haka på. Jag har ingenting emot att Lars kör och jag dricker bärs :P
Hur som helst, det är fel tråd för den här discussion. Jag tippar 5-0 till Sirius!
100-0! Minst!
Håller med Joint om att alla resor, även "privata" bör utannonseras här (inte i "Nacka-tråden dock). Om ett kompisgäng åker, kan ju det väcka suget hos andra att också åka.
Inget krav naturligtvis, folk får ju göra som de vill :)
Inget krav naturligtvis, folk får ju göra som de vill :)
Jag tänkte åka till Nacka ivf.
Jag ska tyvärr repa. Ska försöka undvika resultatet och kolla på matchen i efterhand.
Kan man genom teknikens under kolla på matchen utan att vara på plats?
24Unt visar väl matchen
Läskigt många borta i matchen mot Nacka. Hopps det går vägen ändå. http://www.unt.se/sport/sirelius-fick-kliva-av-igen-3844226.aspx
Ja, nu börjar skadehelvetet om igen.
Förutom Ian framgår det inte vad övriga spelares frånvaro-orsak är. Man ska nog inte måla fan på väggen här. Förhoppningsvis vilar de flesta namngivna av säkerhetsskäl.
LTE är en personlig favoritjunis. Kul att han får vara med i morgon.
LTE är en personlig favoritjunis. Kul att han får vara med i morgon.
Ja, jag började måla för snabbt där. Enligt UNT verkar det som om samtliga är tillbaka mot Värnamo. Utom kanske stackars Ian då.
Blir kul att se Simon B in action. Bra med konkurrens på fler positioner.
LTE är en väldigt ettrig junis. Inte så valpig.
LTE är en väldigt ettrig junis. Inte så valpig.
"Bröderna Berg" från start:
Dagens startelva (4-3-3): Jonsson - J. Andersson, Nyström, Hopkins, Figueroa - Maripuu, Ahonen, Sarfo - S. Berg, Ogbu, J. Berg
Mot Europa!
Dagens startelva (4-3-3): Jonsson - J. Andersson, Nyström, Hopkins, Figueroa - Maripuu, Ahonen, Sarfo - S. Berg, Ogbu, J. Berg
Mot Europa!
oj oj oj,,,,,, men vi är vidare!
Nacka-Kingsley 1-2. Ingen slump att många av spelarna idag inte är ordinarie. Skitmatch men vidare, bra så!!
Simon berg var riktigt bra tyckte jag. Ville mycket
Simon lovar gott för framtiden. Lukas kändes trygg där bak.
Kvällens intryck:
- Entrébiljett i form av en röd spritpenna på näven (vad säger Skatteverket om sådana kvitton?)
- Division 2-Sveriges kanske minsta läktare
- "Tolles kaffé" sålde som smör
- Resultattavlan gick att skymta på fikets balkong
- Halvtidsbränning
- Flertalet hatramsor mot Sirius
- Åskådare på en takfasad
- S.Berg påminde lite om Kerim
- J.Berg levde äntligen upp till epitetet "Sveriges Beckham"
- Domaren "Collina" hade väldigt hög toleransnivå
- Deras hetsiga nummer 5 ville att vi skulle pitcha efter slutsignalen
- Jag lyckades limmade och boxade bort ett par tveksamma undanrensningar
- Mycket medioker Sirius-match
- "Vinna cupen"
- Entrébiljett i form av en röd spritpenna på näven (vad säger Skatteverket om sådana kvitton?)
- Halvtidsbränning
- "Vinna cupen"
Hatramsorna stod ett gäng 15åriga hammarbysupportrar för, dom drog ju även av pyroteknik i paus, värt att notera är att Thomas Bodström även uppehöll sig på nämnda balkong
Fattas bara att moppepojkarna skulle dragit denna:
– Vad tycker vi om Bodström?
– Illa!
– Hur illa?
– Jävligt illa!
8-)
– Vad tycker vi om Bodström?
– Illa!
– Hur illa?
– Jävligt illa!
8-)
Jävla huliganer wanna be!
Kvällens intryck:
- Halvtidsbränning