Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Ovidkommande

Supertoto

Vänner, Stryktips är ju en klassisk goding men i princip ospelbart på gtund av den grymma skatten. En viss tröst finns i form av Supertoto som online-bolagen frestar med. Fördelen med Supertoto är att i alla fall 80% av insatserna delas ut som vinster. Dessutom kan man få 10% rabatt på systemet om man spelar tidigt i veckan.

Farbror funderar på att dra igång ett lättsamt bolag för Supertoto, typ 50SEK i veckan. Det finstilta skulle bland annat vara att man måste teckna sig för fyraveckorsperioder.

Finns intresse?
Ja.
Av princip spelar jag inte pa bolag som inte ger pengar tillbaka till idrotten eller travet, men iden ar god. Sa jag svarar ja med viss tvekan.
jag är intreserad
Mikko har lite moral kvar! Han blir chef för syndikatets etikutskott.

Not: Jag tror att onlinebolagen skulle ge MASSOR till idrotten om dom bara fick.
Jag är på!
skulle alldrig förlåta mig själv om ni vann en massa pengar och jag hade tackat nej till erbjudandet.
sure, varför inte?
Farbror tror på människan....och onlinebolagen
Såja!

Maila mig för betalningsinformation. Det är fem lördagar i September. Skall vi köra med september som första spelperiod (alltså 250SEK)?

Systemet kommer att vara reducerat. Inte sällan kommer jag att spika en 30%are. Liten insats & stora ambitioner!

Cash in Da Pocket senast på Onsdagen den 29/8 om ni vill vara med under september-perioden.
Jag är på! Skickar ett mejl omedelbums. (hoppas att du har samma som tidigare)
Jag är lätt på! Jag har supit bort din mejladress har du kvar min? Kan du mejla mig isf?
sydsad@hotmail.com

Tack för förtroendet.
Stålar kommer under de närmasta dagarna
Mikko har i egenskap av Bandygubbe viss kreditvärdighet. Alla potentiella bandygubbar ombedes vänligen att ha degen på plats senast under onsdagen. Jag behöver börja få fason på systemet.
Sidotecknad är alltid medlekare i dessa idella sammanhang. Ger donation rösträtt vid veckostämmorna eller fattas besluten enligt vitryska principer? Kommer det att ske så kallad "etisk tippning" där moraliskt godtagbara resultat förutses?

Strik vitrysk demokrati råder. Det blir i möjligaste mån odemokratiskt i den miningen att systemet ofta kommer att gå mot Folkets röst (dvs streckprocenten).

Det blir rätt så ofta etisk tippning eftersom de breda massorna gärna tippar, säg MoanUtd på 89% av sina rader när dom har 50% chans. I dylika situationer kommer Herr Motvalls att ha mycket lite MoanUtd på Systemet.

In med degen!
Jag utgår ifrån att man får sig raden tillsänd i god tid innan sammandrabbningarna!
Jag litar fullständigt på farbror i spel eftersom jag själv endast haft en tolva på stryktipset och sju rätt på v75 en gång (mkt liten utdelning den gången)
Jo, enligt planen kommer systemet att mailas ut på Onsdagskvällen alternativt natten. Man har med andra ord god tid på sig att läsa på.

Systemet konstrueras mha av ett program som man som Unibetkund kan få gratis (kolla in UBs Supertotosida). Annars har vi blivit lovade möjligheten att köpa fleranvändarlicenser för 90SEK.

Äktgubbar anser att Internet är en fluga & hämtar sina systemsammanfattningar på Fågelsången!
Ett testutskick har gått ut till syndikatets alla medlemmer. Hör av dig om du känner dig förbisedd.
Jag känner mig förbisedd av fru fortuna, men det hoppas jag att du får ändring på. Mejl har jag fått.
Veckans rad finns i brevkorgen!
Nu jävlar ska man väl kunna få nåt rätt.....
Det mejlet var inte lätt att begripa för en numerofob.
Även jag erkänner mig förvirrad. Går det att reda ut begrepp som garantin, utgångsrader, max/min/i följd och ja/nej-kombinationer?
Protokollet är kanske tydligast? Deär framgår vilka tecken som vi bevakar, vilka Utgångsrader som gäller (sk. "U-rader") och vilken teckenfördelning som vi tål.

Jag beklagar tryckfelet! U-rad nummer två skall inte vara med (som framgår av tabellen så har vi 100% ettor på Bordeaux).

U-raden säger att minst ett och max tre av dessa lag skall vinna: W. Bremen, Liverpool, MoanUtd & Coventry

"Teckenföljder" talar om att vi tål som mest 9 ettor eller 6 X.

Tabellen Antal (på mitten) innehåller två konstigheter som programmakaren skall få förklara. Det tycks vara fallet ett vi har ett rad med kryss på våra spikar (Tottenham & Bordeaux)

Om villkoren:

1. alla rätt på ramen
2. U-villkoret sitter
3. teckeföljdsbegränsningen sitter

....så har vi minst 12 rätt.

Veckans system blev aningen mindre då det var utmanande att på ett vettigt sätt hantera de överspelade "storisarna" L'pool & MoanUtd.

Jag hoppas att detta gjorde livet enklare!

Det blev totalt 25 andelar men några medborgare tycks ha långsam överförning till mitt bankkonto.
Ganska mycket klarare nu faktiskt! En återstående fråga: Låt säga att allting ser optimalt ut, och bara Coventry-Preston återstår. Kan jag då på något sätt få reda på om jag ska sticka nålarna i Coventrys eller Prestons voodoodocka?
Så bra!!

Jag tänkte starta en slags blogg hos the Guru där systemet kan dryftas och piskas. Andelsägarskap berättigar till ett gnäll per spelperiod.

På bloggen kommer jag i möjligaste mån att uppdatera förutsättningarna. Lex Småbarn råder.

Jag rekommenderar varmat att ni laddar ner demoverionen av TippX från www.scriptfab.com. Författaren till programmet har i sin godhet erbjudit fleranvändarlicenser till alla andelsägare som vill ha en skarp version. Den licensen kostar 95sek. Kunder hos Unibet kan få programmet gratis.

Dessutom går det ju bra att ringa mig på nallen om det verkligen hettar till. Jag skall försöka uppdatera röstbrevlådan.....
Går det bra att hoppa in vid ett senare tillfälle?
Herr Ordförandeskap ger naturligvis vissa fördelar! Välkommen.
Skarpt läge och än så länge går det hyggligt.....
8 av 9 matcher inne. 5 mål från 14rätt.
10 av 12. Fyra mål från 14.....
uppdatering? Vilka fyra mål?
Det var ett tag sedan!! Förbaskade Tottenham orkade inte distansen. Blä. Nu blir det högst 11 rätt men knappast någon utdelning.
1030 av 1031 rader rök på den kvitteringen.
.....och den 1031:a är nog ett tryckfel i protokollet! Vi jobbar på symboliska 11 rätt. Systemet tål 1x, 12, 21, xx, & x2 på dom två sista matcherna för 11 rätt (som förmodligen inte ger ngn utdelning)
hoppsan, inte ens statistiken slår in alltså....
Veckans kupong och "bookie-uppskattning" av chanserna:

1 Belarus - Romania 16 25 59
2 England - Israel 70 21 10
3 Latvia - Northern Ireland 28 28 44
4 Malta - Turkey 06 15 79
5 Moldova - Norway 12 22 65
6 Serbia - Finland 64 23 13
7 Croatia - Estonia 81 13 05
8 Netherlands - Bulgaria 65 23 12
9 Slovakia - Rep of Ireland 37 29 34
10 Sweden - Denmark 45 28 26
11 Wales - Germany 12 23 65
12 Italy - France 42 30 27
13 Iceland - Spain 09 19 72
14 Portugal - Poland 65 23 12

Man kan räkna med ett rejält överspel på alla favvon.
Är det tillåtet att komma med tankar och kommentarer kring denna intressanta lista?

Nå, då sidotecknad livnär sig som lobbyist tages ingen hänsyn till svar på dylika frågor varför kommer här en dos påverkansarbete:

Mest överspelat i förhållande till de reella styrkeförhållandena kommer England att bli tätt följda av Portugal och Holland. Jag utgår ifrån att vår spelledare kommer att helgardera dessa matcher.

Jag spanar vidare att en halvgardering på Maltakryss kan rensa rejält utan att vara omöjlig. Likaså isländsk poäng mot ojämna Spania.

Säkraste ettan är antagligen Kroatien hemma mot mediokra Estland, vilket också antyds i chansvärderingen. Risken för skräll där får anses mikromal. Deutschnyland förlorar heller inga poäng i Wales.

Heja Moldavien!

Annars ser jag mest fram mot dubbelmötet mellan Armenien och Azerbadjan. Kanske kunde båda matcherna spelas i Stepanakert i Nagorno-Karabach nu på lördag och onsdag.
England blir alltid mest överspelade. Dock tror jag att det blir halvgadd på denna match.

Kommentarer välkomnas och kan under gynnsamma förhållanden berättiga till ett: "va-vare-ja-sa??". Det finns ett antal matcher som är ren Lottosnurra (SWE-DEN, ITA-FRA för att nämbna två....)

Möjligen kan man få till en spikfri variant som täcker utfallet att 3-8 favvotecken faller in. Det bullrar i tankesmedjan.
Dumt att inte ta med tecken på Israel... Rensar det bort 90 % av kupongerna är det tjänstefel att INTE ha med tvåan. Israel är inte så jämlarns pjåkiga. England är bara snäppet bättre och har ingen målis värd namnet.

Jag laddar redan nu upp för ett högljutt "vad var det jag sa".
Tvåan kommer nog att rensa bättre än så! Jo, om Heskey är ett anfallsalternativ så kan man ju knappast räkna med så många hemmamål.

Buller å Bång
Som stor Englandssupporter vill jag bara sticka in att vi piskar dit israelerna med b-laget. 3-0 (möjligen 3-2 ifall ursopan David James av nån outgrundlig anledning tas till nåder och skulle råka hamna i mål).
Där ger Garligur genast uttryck för den syn på engelsk fotboll som delas av Farbrors bästis Betting Joe.
Rule Britannia, Britannia rule the world!!!!
Vännen Garligur har ju avlagt praktiskt prov och är diplomerad Grinig Gubbe. Att gnälla är ju då en profilfråga.
England har aldrig och kommer aldrig att vinna varken OS, EM eller VM i fotboll.
Lögn? England har väl fan vunnit VM '66 och EM 30 år senare om jag itne minns fel? =P
Fusk VM 66 räknas fetbort
Snyft, jag glömde skriva ut raden igen! Är det någon vänlig själ som kan mejla den till mig? Eller lägga ut den i tråden?
1. Belarus - Romania 1X2
2. England - Israel 1X2
3. Latvia - Northern Ireland 1X2
4. Malta - Turkey X2
5. Moldova - Norway X2
6. Serbia - Finland 1X
7. Croatia - Estonia 1
8. Netherlands - Bulgaria 1X2
9. Slovakia - Rep of Ireland 1X2
10. Sweden - Denmark 1X2
11. Wales - Germany X2
12. Italy - France 1X2
13. Iceland - Spain X2
14. Portugal - Poland 1X2

Garantin ser ut så här:
3,21 % chans till minst 1 rad(er) med 14 rätt.
51,11 % chans till minst 1 rad(er) med 13 rätt.
100,00 % chans till minst 1 rad(er) med 12 rätt.

För att garantin ska gälla måste följande villkor vara uppfyllda:

U-rader:
*,*,*,2,2,*,*,*,*,*,2,*,2,*: Min:3 Max:4 ("favoriter")
2,1,2,*,*,*,*,1,1,1,*,1,*,1: Min:1 Max:5 ("U-tecken")
X,X,X,*,*,*,*,X,X,2,*,X,*,X: Min:1 Max:3 (Skrälltecken")
Tack!
Bara favvo-skrällen! Blä.
med rådande kryss på Malta så har vi 14 på:

DANMARK
SPANNIEN å
kryss på Portugal - Polen
Vad bidde det då? Ingen alls prickade in 14 såg jag.
VM 66 är det enda riktiga VM'et genom tiderna! Men jag förstår att sånt inte går hem i Alsike villorna. Där räknas väl bara turneringar som avgörs i Monte Carlo, Monaco och liknande platser....
Enligt preliminära siffror så bidde det lite drygt ett frispel.

Fritt från det bristfälliga minnet: 2x 70 + 5x 8 = 180-190EUR
Systemet kostade 150EUR om jag minns rätt.

Man kan kolla på utdelning & prognoser visa unibets hemmis genom att "öppna" aktuell kupong.
Självaste utdelningen hade jag lyckats luska fram, men inte hur systemet slagit.

Lögn? England har väl fan vunnit VM '66 och EM 30 år senare om jag itne minns fel? =P

EM har de aldrig vunnit. De delade däremot bronspengen 96. Vann gjorde dock Tyskland efter 2 sena mål (ett golden goal) av Bierhoff.
För att veta i detalj hur systemet har slagit så använder man enklast samma program som har genererat raderna. Hur U-raderna faller ut antyder om det fortfarande finns ngn allrättschans. I lördags hade vi två rätt på U-raden "favoriter" och det krävdes precis tre eller fyra för chans till 14.

[quote1189447658=Carling]

EM har de aldrig vunnit. De delade däremot bronspengen 96. Vann gjorde dock Tyskland efter 2 sena mål (ett golden goal) av Bierhoff.
[/quote1189451109]

Jo, jag såg det sen.. Måste blandat ihop det iom att dom var värdnation eller nått åt det hållet. Jag skyller på att jag var ung och oförståndig (i motsats till nu ;-)) när mästerskapet spelades.
Hade också koll på att vi inte fått 14 då favoriterna överskattats. Jag nöjer mig nog med att få reda på utfallet här istället för att fippla med ngt program...
Veckans kupong & aktuell bookie%:

15.09.2007 1 X 2
1 Everton - Manchester Utd 21 28 51 12:55 Canal+
2 Portsmouth - Liverpool 19 27 54 13:45 Canal+
3 Tottenham - Arsenal 34 29 37 14:25 Canal+
4 B. München - Schalke 58 26 16
5 Stuttgart - Cottbus 66 22 12
6 Birmingham - Bolton 39 29 33
7 Sunderland - Reading 41 29 31
8 West Ham - Middlesbrough 47 28 25 16:00 Canal+
9 Wigan - Fulham 44 29 27 16:30 Canal+
10 Coventry - Bristol City 48 28 24
11 West Bromwich - Ipswich 52 27 21
12 Marseille - Toulouse 53 28 19 17:05 Viasat
13 Siena - AC Milan 13 21 61 17:55 Canal+
14 Chelsea - Blackburn 68 21 11 18:15 Canal+
Tråkig kupong. Svårt att hitta vettiga dunderspikar som inte är dumt överspelade. Men det är klart, Toulouse to lose, verkar vara rimligt i alla fall.
Svenska tippare har ännu inte hunnit besudla Chelskij med sina streck. Ett lag som West Ham kommer förmodligen att vara streckat i paritet med den faktiska vinstchansen. Det är alltid frestanda att spika en 50%are för att kunna vara med å fånga dom kantbollar som ger "stålars".
Veckans system är in Da Mail. Notera att det redan nu går bra att anmäla sig till Oktober månads syndikat.
Vi jobbar för några rader med 11 rätt. Blä. Sorry.
Det ser ut att vara nio rader med 11 rätt. Prognosen på "elvan" är 38EUR. Man är aldrig nöjd.
Rätt bra betalt ändå får man säga. Mer än dubbelt upp på satsade pengar iaf.
Det kanske redan har nämnts, men jag är lite nyfiken på hur hög vinsten ska vara när man väljer att ge vinst åt "aktieägarna"? Det är inte en uppmaning, bara en undran.
Aktieägarna kan "när som helst" & utan bekymmer begära att få ut sin andel. "När som helst" definieras som mellan två spelperioder.

Allt som krävs för en utbetalning är att andelägaren kan visa upp namnunderskrifter av alla mina klassföreståndare och att listan av underskrifter skall vara sorterad efter BMI per 1998-12-31. Lätt som en plätt!

Alles Klar?

Enligt etablerade vitryskdemokratiska principer så kommer den som inte begär utträde ur syndikatet att bli kollektivansluten till nästa spelperiod (förutsatt att vinstpotten från föregående period är stor nog för att betala en andel).

22.09.2007 1 X 2
1 Hamburg - Nürnberg 56 26 18
2 Hertha B. - B. Dortmund 39 29 32
3 Schalke - A. Bielefeld 64 23 13
4 W. Bremen - Stuttgart 44 28 27
5 Arsenal - Derby 79 15 06
6 Liverpool - Birmingham 77 17 07
7 Middlesboro - Sunderland 45 29 26
8 Reading - Wigan 44 29 27
9 C. Palace - Sheffield Utd 36 28 36
10 Charlton - Leicester 52 27 21
11 Auxerre - Marseille 35 32 33
12 Udinese - Reggina 54 28 18
13 Fulham - Manchester City 37 29 34
14 Ipswich - Coventry 41 29 30
Så om vi drar in 16 millar så belönas man enbart med en kopp kaffe och gratis andel i supertoto i resten av sitt liv?

Om man visar upp namnunderskrifter av alla dina klassföreståndare förståss.
Kaffe skall du nog inte räkna med! En stadig klunk öststatsfil får nog räcka.

Fortsatt delägarskap får man även utan namninsamling.

Den som vill "casha ut" behöver förutom namninsamlingen (eller en klanderfri vandel) höra av sig till Herr Syndikatledaren (aka "syndikalisten").

Det underlättar om man hör av sig ePostledes med tydlig information (t.ex bank, clearingnummer & annat) om hur återbetalningen skall ske.
Veckans system finns i din mailbox.
Snart börjar helgens allvar! Kring hälften av alla matcherna går på ngn obskyr kanal.
Jepp, blir spännande. Är dessutom förkyld så det blir en heldag med dumburken som gäller.
Krya på dig! Se till att få programmet från Unibet så att du kan följa måluppdateringen.
Jobba in Fulham!! Värdet efter 11 matcher är 1001EUR. Vi tål två olika komber men den mest sannolika är att Fulham & Udinese vinner. Fulham rensar nog ytterligare tre ggr så det finns chans till lite deg.
Jaha, Fullham fick nöja sig med kryss, vad innebär det för oss?
Det innebär 3x13 + 10x12 + 90x11 (fritt från minnet) vilket belönas med drygt 4kkr. I storleksordningen +375SEK/andel under spelperioden. Så vitt jag vet kommer alla att kollektivanslutas till Oktobersyndikatet.
Men! Sa jag inte att jag var redo för storvinsten denna gång? ;)

Jag måste säga att jag är jäkligt nöjd med utfallet so far!
Betyder detta att man inte behöver pröjsa för oktober?
Överslagsräkningen från igår ger väl att Danny Murphys miss i slutminuterna för Fulham kostade något i stil med 13000 Euro, eller?
Just nu hoppas vi annars att Chelski kvitterar. Det skulle ge 12 välbetalda rätt på gurktipset...
Jo, med Fulhamvinst i raden så kunde notan ha slutat på +13kEUR. "Ettan" var gnuttan mindre streckan än "klykan" så allrättsutdelningen borde ha blivit snarlik.

Japp, alla som vill vara med på oktoberresan behöver inte göra ett jota. Alla som inte avanmäler sig blir kollektivanslutna. Det syndikatet har gnott ihop "so far" räcker nästan till både Oktober och Novembers insats.
Jag räknar med att köra året ut för att sedan utvärdera om det finns intresse för en fortsättning.
Jäkla Fulham, det hörs ju redan på namnet att de kör med icke lagliga metoder för att goda blåsvarta människor inte skall få sina förtjänta pengar
Veckans system is in Da Mail!
Oktobersyndikatet, omgång 2:

13.10.2007 1 X 2
1 England - Estonia 91 07 02 1X
2 Scotland - Ukraine 46 29 25
3 Armenia - Serbia 10 22 68 X2
4 Faroe Islands - France 01 04 95 2
5 Azerbaijan - Portugal 04 13 83 X2
6 Liechtenstein - Sweden 04 10 86 X2
7 Romania - Netherlands 29 32 39
8 Denmark - Spain 32 30 38
9 Moldova - Turkey 08 19 73 X2
10 Croatia - Israel 68 21 11 1X
11 Greece - Bosnia-Herzeg. 72 19 09 1X
12 Belgium - Finland 41 30 29
13 Rep of Ireland - Germany 23 29 48
14 Italy - Georgia 84 12 04 1X
(bookie%)

Landskamper och som vanligt favvobetonat. Jag räknar med att köra ett U-block på flera av storisarna men gallra bort rader där alla storisar vinner. Det handlar kanske om cirka 14% chans att alla storisar vinner men den risken får man ta!!

Systemskiss: 1 Spik (Frankrike), 8 halvgarderingar (5-7U av 8) & 5 helgarderingar
Låter rimligt. Skrällvarningarna utfärdas väl närmast på Moldavien, Armenien och Bosnien, även om Bosnien redan aviserat att de tänker testa en massa nya spelare nu när det redan är kört att nå EM.
Skrällvarning på Färöarna säger jag. Oktober och halv storm. Fransmännen lär längta hem till solen och värmen om de ens tar sig till Toftir.
Rimlig observation Mikko. Italienarna hade fladder som vann där efter seeent mål.
Klar 0-0 varning...
Just nu har syndikatet 13 med chans till 14 om våra blivande europeiska bröder orkar göra mål. (21:43)
Blev det någon vinst
ingen "gå med vinst"

13 gav feta 8EUR, typ
Mäktigt..
Trista fajter på lördag:

17.11.2007 1 X 2
1 Wales - Rep of Ireland 35 30 35
2 Bulgaria - Romania 40 30 30
3 Scotland - Italy 23 32 45
4 Israel - Russia 13 23 64
5 Norway - Turkey 42 30 28
6 Macedonia - Croatia 12 29 59
7 Germany - Cyprus 84 12 04
8 Netherlands - Luxembourg 97 02 01
9 Czech Republic - Slovakia 64 24 12
10 Poland - Belgium 66 22 12
11 North. Ireland - Denmark 27 29 44
12 Serbia - Kazakhstan 87 10 03
13 Spain - Sweden 60 26 14
14 Portugal - Armenia 91 07 02
(chansvärdering enligt världes större bookisar)

Trist med landslagsfotboll.
När lirar Finland?
Tidigt på lördag tror jag....
Såg att svenskaspel lanserar bolagsspel och de första 500 bolagen får bolags t-shirts upptryckta, kan det vara nåt för oss kanske?
harru fått mail??
Men man var ju tvungen att vara lite snabbare än vad undertecknad har fysisk möjlighet att vara...
Jag vet inte om ngt bolag har kommit igång. Applikationen som SS sjösatte var så stinn med buggar så att man kunde storkna....
Blir det nyvärvning till syndikatet snart? Jag är gärna med. Jag är rik och lättlurad.
Ovanligt trist med landslagsfotboll, så trist att jag glömde bort att titta på Sveriges match igår och kom inte på det förrän i morse. När börjar Superettan?

Blir det nyvärvning till syndikatet snart? Jag är gärna med. Jag är rik och lättlurad.

Sutra, Syndikatet nystartar snart som Decembersyndikatet. Gamla och nya donatorer välkomnas. 250SEK/andel.
I med deg om ni vill vara med i Decembersyndikatet. Nykomlingar betalar 250SEk å "gamlingar" slinker undan med 240SEK. Jupp, Novemberskörden var snål.