Joint
· 2015-08-20 21:23
· 8791 visningar
"Klartecken för samtliga Siriusspelare förutom Sirelius inför Värnamo. I Ians fall siktar man på utsikten."
Värnamo brukar vi krossa. Återstår att se om de gjort sin läxa bättre den här gången.
[center]Trolig elva:
Adde
Kalle - Hopkins - OP - Figge
Kim - Silva - NBT
Ante E - Moses - Kingen[/center]
Skulle gärna se inhopp av någon Berg, Ante BB och – förstås – Johan!
Hoppas på mycket folk. Gissar på 1 475 pers dock ...
#1 ·
Joint
· 2015-08-20 22:21
Noterar att Värnamos kanske bästa spelare, Issam Jebali, är avstängd. Noterar även att skyttekungen Cederquist utgick skadad tidigt i Smålandsderbyt den 4 augusti, och inte spelat sedan dess, så han missar nog också matchen. Men det gäller att se upp med poängkungen Kozica.
#2 ·
Hornby
· 2015-08-21 07:39
Jag kan tänka mig CG isf Kim för mer speed i spelet. Tredjeplats, bra väder, folk är tillbaka i stan, ja det mesta pekar mot en bra publiksiffra. Blir det inte över 2000 nu, så kan man ju undra när och om det kommer att ske.
#3 ·
Nyllet
· 2015-08-21 08:00
Detta är ju en match vi bara ska vinna! Tippar 4-0 inför 1634 pers. Värnamo är ju osexigt men å andra sidan kanske folk tror (precis som jag ;-)) att det kan bli en målrik match och av det skälet vill se matchen.
Sirius Hej!
#4 ·
Joint
· 2015-08-21 09:06
CG har dock haft höftproblem och var tillbaka i träning först i går. Tveksam starter. Kan dock hålla med om att det finns ett litet orosmoln att det kan bli för statiskt med NBT-Kim, mot ett förmodligen försvarsinriktat motstånd. Tycker NBT sett något tung ut sedan comebacken också.
Antarna var ju kungar på Finnvedsvallen sist det begav sig. Då hade vi lite formationsproblem i backlinjen, men annars flöt det ju på grymt. Det som stack ut ur den elvan annars var att Marpan lirade '90 och Silva inte alls.
Värnamo vann sin första bortamatch senaste bortamatchen, mot Gais, men följde upp det med att torska hemma mot AFCU.
Jag vet inte om vi tappar så många åskådare (50?) på det egentligen, men parallellt med detta är det Stockholmsderby.
CG är ju ingen starter även om han har en hel höft.
2-2 eftersom jag ska på matchen. Då vinner vi aldrig.
#6 ·
Joint
· 2015-08-21 12:46
CG är ju ingen starter även om han har en hel höft.
Personlig åsikt eller? Han har de facto 13 starter i år.
Otroligt personlig åsikt. En mycket viktig fråga i mitt liv.
#8 ·
Joint
· 2015-08-21 15:14
Otroligt personlig åsikt. En mycket viktig fråga i mitt liv.
Öhh ... Han har som sagt startat i 65 % av årets seriematcher. Personligen är jag något kluven till CG. Kan tycka att han gör ett gott jobb, men att han är en medioker avslutare. Därför tycker jag han gör mer nytta på mitten än förr när han var mer utpräglad anfallare.
Öhhh? Vadå öhh? Jag sa ju att det var min åsikt bara.
#11 ·
Golli
· 2015-08-22 11:39
CarlApan skrev ...
2-2 eftersom jag ska på matchen. Då vinner vi aldrig.
Skit också, bara oavgjort alltså. Vissa har ju gåvan att förutse saker, som t.ex. att Chippen ska göra mål men att vi gör två. Därför känns det tungt att samma man denna gång bara ser en pinne i glaskulan. I och för sig kan man ju gå in tungt och satsa pengar på 2-2 resultatet och göra sig en hacka.... ;-)
Publiksiffran var dock lätt även för mig att tippa, vackert väder, folk tillbaks i stan, slagläge för Allsvenskan. Därför anständiga 2350 pers.
Upp till var och en men vore fett om det kunde finnas en klack på plats på sektion A när spelarna kommer in.
Jag är ofta sen själv men tänkt försöka ändra på det de sista matcherna den här säsongen och vara på plats en kvart innan matchstart. Spelarna ska känna stödet redan när de kliver in på planen.
#14 ·
Joint
· 2015-08-23 20:31
"– Det är svårt att säga hur allvarligt det är, men "Figge" kan hur som helst inte spela i morgon. Så mycket kan jag säga, säger Sirius tränare Kim"
Fotskada, alltså. Det var ju en annan skada än i cupen. Förbannad osis. Well, då får väl Johan anledning att starta. Eller om vi petar ner Kim där på något vänster. En annan cynisk idé är ju den om fembackslinje, med Calle-Hopkins-OP centralt och snabba, offensiva kanter.
Oj va jag hoppas på vinst ikväll.
#16 ·
Lars
· 2015-08-24 10:17
14-2 de tre senaste matcherna så vi har uppenbarligen lätt för dem.
Så just därför tror jag inte att vi vinner idag.
#17 ·
Gabbe
· 2015-08-24 11:22
Vinst med 2-1 inför 2027 pers!
tyvärr så får vi nog se vad ett sthlmsderby gör med åskådarantalet. 1195 åskådare...
#19 ·
Joint
· 2015-08-24 12:56
Jag är toktaggad iaf. Drar ner och värmer någonstans nu. Gluggarna som gäller?
Kul med en anständig publiksiffra som omväxling! Om vi lyckas ta en ny trea nere i Götet så blir det nog ännu fler mot Degerfors också.
#21 ·
Hornby
· 2015-08-24 19:47
Stabilt var ordet. Andra målet var matchens höjdpunkt. Kingsley var överallt.
#22 ·
Håwe
· 2015-08-24 20:06
Nu är i alla fall kontraktet klart. Nedåt...!!!
#23 ·
Robin
· 2015-08-24 20:43
Nej vi behöver 4 poäng innan kontraktet är klart om jag har räknat rätt, raffel!
Det kunde ha gått illa i början av 2:a. Bortsett från det var Värnamo otroligt uddlösa.
#25 ·
Nyllet
· 2015-08-25 05:58
Jag tittar bara uppåt ;-)! Lyckan förstärktes 100% av att Degen torskade. Bra läge, onekligen.
#26 ·
Joint
· 2015-08-25 09:50
Avslut: 15-2
Hörnor: 5-1
Komfortabelt!