johann
· 2015-08-22 14:53
· 5965 visningar
fri entré på ruddalen dagen till ära!
Vet några som bokat tåg uppifrån Uppsala och vi i syd blir också ett litet gäng. En hel del fler borde väl vara intresserade!
Startar alltså denna tråd för allmänt tugg om hur man tar sig dit. Mini? Kanske tom storbuss?
Jag har gjort till en vana att ringa och informera hur många blåsvarta som kommer för att slippa dryga situationer när man kommer oanmäld lex Landskrona förra säsongen. Därför bra att få en bild av ungefär hur många som tänker åka.
Vi ses i Götet!
#1 ·
Joint
· 2015-08-22 16:56
Några har bokat tåg. Inte jag. Än, bör kanske tilläggas. Men jag skulle definitivt haka på om någon rattar.
Intresselista bil/minibuss:
1. Joint
Om(när bil/minibuss får en chaufför så drar jag upp infon om att det finns platser på Västras sociala medier.
TÅG framme 1330 och bor på slottskogensvandrarhem.
Vart samlas vi?
Verkar finnas ett 24h kollektivtrafikskort för typ 80:- låter ju billigt om så är fallet.
spårvagn linje 1 till ruddalen om jag fattat rätt.
Välkomna till Götet! Mycket riktigt så är det spårvagn 1, 7 och 8 som går till Ruddalens fullkomligt bedrövliga konstgräs. Var man ses innan kan ju bero lite på väder men tror inte att det inte finns något ställe på gångavstånd från IP iaf. Hur som helst så vore det trevligt att ses innan, vi är väl 3+ personer.
Jag har bokat biljetter och hoppas kunna komma, även om det finns en lite käpp som hotar att hamna i hjulet.
Bröderna Rommel pratade om La Boheme, men det verkar ha stängt igen. Kollade runt lite, och det mest lovande i närheten tyckte jag verkade vara Tigris Kolgrill, nära Frölunda torg och 20 minuters promenad från Ruddalen.
Folk som ska åka från Uppsala:
Brukarn (förhoppningsvis)
Kniv-Jonas
Riddarn
Clashjam
Hawkeye
Joint (?)
Farsan (?)
Rommels (alla tre?)
CarlApan
...och säkert några fler därtill.
Ligger även en sportbar, Stars and Stripes, mycket märkligt ute i ett industriområde i närheten.
Aha, det är inte så långt ifrån Tigris Kolgrillen. Verkar vara två härliga lokaler att välja på:
[link=https://www.google.se/maps/@57.6550264,11.9025252,3a,75y,291.43h,83.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sS1ODw4s841lxQ9ubkD93Ww!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1]Tigris[/link]
[link=https://www.google.se/maps/@57.6595318,11.8976622,3a,90y,87.56h,92.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1s01KpSVrp8_K6t4ylnkdJOA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1]Stars and Stripes[/link]
Haha, är sugen på båda två men Tigris vinner väl på att det inte är en kedja.
Stars and stripes har minigolf.
Faktum är att jag känner han som driver stället. Nu verkar det som att deras prisnivå är ganska mycket högre än kolgrillen så det kanske blir Tigris för er, men om det inte är helt avgjort skulle jag kunna kolla om jag kan fixa någon slags deal på Starsnstripes?
Jag röstar för att vi tar ett ställe centralt nära spårvagnen. Jag kommer ju ner 13:30 och ska checka in, efter det antar jag att klockan e runt 14 känns som slöseri med tid då att åka till ett ställe kanske 20 min bort för att bara kunna vara där en kort stund för att sen gå 25 min till arenan. Blir ju ingen l tid kvar då.
Fast frölundatorg är bara två minuter längre bort med spårvagn, och promenaden till ruddalen blir högst tio minuter längre. Dessutom slipper du hitta till puben inne i stan och åka spårvagn en extra gång, så jag tror du tjänar värdefull öltid på Tigris.
Tror att spårvagn + promenad från till exempel Linnègatan till Ruddalen tar lika lång tid som promenad från Tigris/StarsnStripes till IP. Dock så tilltalas jag av det exotiska med öl ute i industriområdet.
#17 ·
Joint
· 2015-08-26 13:25
Hinner en ta tricken från Ruddalen till centralen för lördagens sista tåg som går 18.35?
Min plan är att göra det, men det är inte att rekommendera. Räknar med att missa sista tio.
Det blir nog tufft att hinna det. Spårvagnen tar väl 20-25 minuter, effektiv tid. Är dessutom en liten promenad från Ruddalen till hållplatsen.
#20 ·
oskar
· 2015-08-26 14:42
Väldigt mycket ombyggnation av spår osv på vissa sträckor så helt plötsligt kan man bli bjuden på en omväg. Värt att kolla upp!
#21 ·
Joint
· 2015-08-26 14:57
Gah, ok! I så fall siktar jag nog på nattbussen vid 23-snåret.
Usch det verkar meckigt det här. Kommer visserligen vara i götet redan 12:30 så jag har relativt gott om tid.
Får bli att köpa mkt medhavd öl så man inte hinner torka mellan alla olika vattenhålor.
#25 ·
oskar
· 2015-08-27 16:45
Äh jag menade inte att skrämma upp folk, såklart man kan åka kollektivt i Gbg. Men vissa vagnar tar lite lustiga vägar just nu, tänkte bara flagga för det, om man nu ska stressa till centralen så kan man kolla upp på västtrafiks hemsida tex. Brukar vara hyggligt med info där, man kan se förseningar i realtid tex :)
Har ringt Västtrafik, och 1:ans spårvagn går iaf som vanligt.
Precis, tror att de försökte förlägga ombyggnationerna kring semestermånaderna.
#28 ·
Joint
· 2015-08-28 08:39
SJ är märkliga. Om jag åker kl 05.43 kan jag boka UA-GBG för 315 kr. Men går man in och försöker "fynda" en sista minuten-resa så blir det i stället 50 kr dyrare. Sedan omständligt (och dyrt) med hemresa. MTR-express var tyvärr inget att hänga i granen heller. Lutar åt att jag kastar in handduken, om nu ingen ska åka bil..?
Blev det något beslut om puben? Kör vi på Tigris eller?
Tigris funkar iaf för mig. Tid?