Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Utsikten - Sirius lördag 29 augusti kl 16

Utsikten har släppt in flest mål i serien, men har två giftiga anfallare i Mijaljevic och Edström (Ralf jr), som tillsammans gjort 14 av lagets 20 mål.

Jag antar att både Kalle och Figge missar matchen, vilket bör betyda att Calle får förnyat förtroende på högerbacken. Ett alternativ kan vara J Berg som testades på denna position i gårdagens U21-match.

En trea här och sedan dryga två veckors vila inför Degen hemma? Ja tack!

Forza Sirius!

Berg d.ä imponerade då inte på mig i går. Känns inte som ett hett alt. Callenysmys borde verkligen få fortsatt förtroende efter succéinhoppet senast. Älgade fram vackert. Påminde lite om Lövgren i stilen.
Om man ska spekulera vilt så kan man även nämna LTE. Han vikarierade för Figge i cupen på ett någorlunda sätt och spelade ju vänsterback i U21 även i går. Men det tror jag inte händer. En lite mer trolig ersättare är då Thörn, som ju spelade lite ytterback på försäsongen, och i går gjorde en bra mittbacksinsats.

Kiken har avstängning på en försvarare, just lånat ut en försvarare (och anfallare) till FK Mjölner, och har en värdelös form. Allt annat än tre poäng vore en missberäkning, det är det inget att hyscha om. Minns även hemmapremiären på Studan, där vi gjorde processen kort med nykomlingarna. Men ja, Luka M bör man se upp med. Skyttekungen gjorde 20 mål i söderettan i fjol och har redan hängt nio kassar i år.
3-1 till blåsvart!
Utsikten har tagit 11p (3-2-6) på 11 hemmamatcher, Sirius har tagit 14p (3-5-2) på 10 bortamatcher så det är ju inte milsvid skillnad mellan lagen.
De fem senaste matcherna har Sirius dock lirat F-V-O-V-V och Utsikten O-V-F-F-F, så vi har ju en bättre trend.
Känns lite otaktiskt av Kim att svinga mot plankvaliteten redan innan matchen. Blir garanterat en massa snack om det om vi olyckligt skulle förlora idag.
Kim skulle inte vara Kim utan svingandet. Sen är det väl bra att han påpekar att Utsikten får lira kvar på Rudalen medan allt pekar på att Sirius tvingas bli ett Gävlelag nästa säsong.
Kalle, Ante BB och Ian (samt Berg d.y) missar alltså dagens match. Nåja, Figge är fit for fight vilket ju bäddar för Johan på högerbacken.
Ingen Ogbu i startelvan?
Nej, CG går in:

"Dagens startelva (4-3-3): A. Andersson - J. Andersson, Hopkins, Pehrsson, Figueroa - Skoglund, Eriksson, Thor - Sarfo, Silva, Gustafsson"

Mer speed utan Moses.

Skitmatch mot skitlag, men 1 poäng iaf.
Det är som det är. Läget var för bra helt enkelt.
Så där går det när vi börjar prata om allsvenskan. Riktig skitmatch på en riktig skitplan.
Ja inge' vidare detta. Och passivt matchat med bara 2 byten...
fy fan, vilken skitmatch
Tycker vi gjorde en helt okej match men vi har fortfarande inte vunnit på konstgräs i SE iår.
Om man aktivt bytte ut Kingen så var det dålig coachning. Det var inte mycket till slutforcering, och Kingen var ju vår största offensiva kraft. CG gjorde inte mycket konstruktivt framåt. Riktigt slätstruken insats överlag annars. Kryss var väl tyvärr rättvist om man ska summera matchhelvetet. Märkligt att vi blivit så dåliga på plastgräs, när ni vår vana trogen brukar vara bra på Lötens artificiella.
Jag tyckte det var konstigt med CG till start. Han är ju ingen tekniker direkt och så jävla mycket snabbare än Moses är han inte, men denna plan krävde teknik och då tyckte jag det var märkligt med GC före Moses.
Att det ska vara så jävla svårt att tvåla dit lag som BP o Utsikten på bortaplan, fem tappade poäng i höst.
För övrigt suger det att kryssa mot en klubb som har 329 åskådare i en jippomatch med fri entré.
Jag tänker inte skylla på planen, vi hade alldeles för dåligt bolltempo mot ett lag som ställde upp med nio spelare i straffområdet. Målet gjordes på en krossboll från ena kanten till andra där Johan sköt på ett tillslag i bortre. Dock måste jag säga att det är en mindre skandal att man får spela elitfotboll på den där plastmattan. Framför vår bänk fanns ett hål i mattan, ungefär en meter lång och en decimeter bred. En bit av mattan vid ena målet hade bytts och hade annan färg och var lite högre än resten av mattan, man kunde också se skarvarna mellan sektionerna. Vill man kan man säkert trycka ner fingrarna och dra upp en bit. Låter som ett trägolv också när spelarna springer.