Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Träningsmatcher hösten 2015

Träningsmatchandet har börjat, och efter två matcher ännu har vi inte förlorat med tvåsiffrigt! Fortsätt diskussionerna här.
Vi har heller inte vunnit med tvåsiffrigt. Ännu.
Nej och vi har gjort 100 % fler mål än ett. Jag tycker att det här ser väldigt bra ut.
Vi spelar ju bitvis väldigt bra tycker jag. Vi äger rätt mycket boll. Lite mer vågat spel än förra året tycker jag mig se dvs fler offensiva passningar. Dock har vi väldigt svårt att komma till avslut. Det blir tveksamt kring straffområdet!
Det som är kul att se är att spelet verkar vara mer frejdigt än förra säsongen. Att anfallet och avsluten inte riktigt sitter än kanske beror på att man först riktat in sig på försvaret. Eklund i försvaret och Thorén på topp ser lovande ut. Tror Thorén kommer att bli något extra denna säsong.
Tycker det ser rätt bra ut för att vara första matcherna. Men vi sjunker fortfarande ner för lågt och hamnar i knät på målvakten därav får vi enligt mig inget bra anfallsspel. Sen måste vi sätta straffar iår, självklart inte alla men upp på 70% iaf.
Jag såg bara nästan hela andra halvlek igår och då slogs jag av att vi ändå pressade rätt högt mot vad jag är van vid de senaste åren.
Jag håller nog med tränaren i att vi hamna lågt. Vilket gör det svårt att skapa nog med chanser för att vinna. Men långt kvar till seriestart.
Du ska alltid hålla med tränaren du...
Vi hamnade säkert lågt i vissa sekvenser men till skillnad mot senaste åren lät vi de i alla fall inte passera mittlinjen utan något som helst motstånd står jag fast vid.
Tycker det är på tok för ofta vi hamnar lägre än glocalnet. Ofta ju längre matcher lider. Samtidigt verkar vi ännu inte ha ork att genomföra det nya presspelet sett över 90 min. Det verkar vara ett rätt svettigt sätt att spela bandy på och kräver nog mer fysik än tidigare spel, så det är bara att hoppas att grabbarna är under en uppbyggnads fas och sedan pallar detta även i det långa loppet.

Du ska alltid hålla med tränaren du...
Vi hamnade säkert lågt i vissa sekvenser men till skillnad mot senaste åren lät vi de i alla fall inte passera mittlinjen utan något som helst motstånd står jag fast vid.

Haha nja min första analys kom innan jag såg analysen i unt :) Tycker vi ligger för lågt sen om det kommer utvecklas eller ej får vi se.
Själv ligger jag i alla fall väldigt lågt i förhoppningarna kring säsongen... Faktiskt svårt att ligga lägre slår det mig...
Jag har en liten liten förhoppning om att vi kan slippa att få storstryk nästan varje match men jag är förmodligen en naiv jävel.
Jag är positiv. I år blir det inget kval.
Och ingen ekonomisk kris heller :D
Nån som ska till ladan på fredag? Jag tänkte gå och försöka få med någon till
Jag vill gärna gå men kommer i så fall lite senare eftersom jag är upptagen till kl 15. Tar bilen från BMC vid säg 15.10. Jag kan hämta upp någon på vägen men det får inte vara någon större omväg.
Slutar 17 idiotiska tider dom spelar om dom vill ha någon publik
Kumpuoja spelar i alla fall med Sirius mot Finland men med Finland när vi möter Dynamo Moskva.

Aningen häftigt att möta Dynamo tycker jag även om de har föryngrat rejält till säsongen.
Ska bli kul att se lite bandy igen. Några spelare borta dock men det ger ju bara några andra möjligheten.

15.15 då ungdomar. Det är ju ändå fredag!
Jag ska till bandyladan. Observera inträdet á 50 pix. Cash, förmodar jag.
Riktigt sugen på bandy idag!

Troligtvis cash men det torde gå med Swish då det finns ett sådant konto.
Hörnmål är ju alltid välkomna. Vi verkar hålla ihop skapligt under första halvan som brukligt är.
Återigen riktigt bra (presspel) inledningsvis. Vi baxnade när Finland satte hårt mot hårt d.v.s svarade med samma mynt och pressade. Ändå en lovande träningsmatch. Våra junisar/förstaåårsseniorer såg inte alls så valpiga ut. Kjelsson var bra i mål. Kumpuoja var nog vår bäste spelare. Grymma Sirius-hörnor!
Hur gick det mot Finland då? Vad blev resultatet?
3-5
Vill ha en seger snart! Finland borde vi ju vinna mot
Finland är världens tredje eller fjärde bästa landslag.
Bra resultat men framförallt bra spel emellanåt.
Roligt att se ungdomarna ta för sig och kul med unge Rönnqvist som gjorde en fullt godkänd match.

Något märkligt är att vi gör mål på hörnor och situationer i samband med hörna.

Finland spelar i sina bästa stunder jämt med Sveriges landslag så jag är mer än nöjd!
Våra ungdomar ser bättre och bättre ut! Det här kan bli riktigt kul om några år såvida vi får behålla killarna. Jag har en positivt känsla.
Sirius Hej!
Ny match i morgon mot Dynamo Moskva! Den här gången tycker jag att ALLA pröjsar de futtiga 50 kronorna i inträde och inte smiter in "bakvägen".
De som "missade" att betala mot Finland kan ju betala igen det nu.
Om det var med flit är det så jävla pinsamt.
Jag betalade i alla fall. Klarar vi att undvika tvåsiffrigt i baken idag är det en bragd.
Jag med. I dag hann jag dock bara se sista halvtimmen. Men det var väl inte mycket att dra några slutsatser kring i dagens match. Klasskillnad. Ivanushkin och Sveshnikov åkte åttor runt Blåsvart med en handfull mål respektive assist vardera. Gurra släppte in ett par retliga bollar på slutet, så det blev hela 0-12.

Jag med. I dag hann jag dock bara se sista halvtimmen. Men det var väl inte mycket att dra några slutsatser kring i dagens match. Klasskillnad. Ivanushkin och Sveshnikov åkte åttor runt Blåsvart med en handfull mål respektive assist vardera. Gurra släppte in ett par retliga bollar på slutet, så det blev hela 0-12.

Fyyyy varför möta sådana lag!
Dynamo har dock en fin (Sirius) stjärna ovanför klubbmärket på sina dräkter. Alltid något denna dag.

Vi får väl se hur Unik står sig mot Dynamo imorgon.
Jag läser på Dynamos webbplats att de var ganska så imponerade av Sirius i matchen mot Finland men att de skulle fokusera på sina styrkor och inte motståndarnas.
De skriver även att Sirius var desarmerat (i anfallet) i och med att Kumpuoja och Joonas inte var med.
Kumpuoja och Joonas var med finska landslaget i Västerås. De förlorade mot VSK med 6-5. Ingen av de våra i poängprotokollet.
Första riktigt viktiga träningsmatchen på torsdag klockan 19 mot Tillberga. Tyvärr missar jag den men hoppas så många som möjligt kan komma och stödja. Vore himla fint med ett bra resultat mot de förmodade bottenkollegerna.
Allt är som förr:
Suget efter bandy är som störst precis innan träningsmatcherna kommer igång. Sedan kommer tvivlet och eftertanken för att, i mitt fall, bytas till ett stort "det är i år det händer" strax innan första matchen. Jag känner att det är I år det händer.
Säsongen avslutas med att nästa år då j-r är det då det händer.
Fast lite tvivel kommer ju då ingen tränare finns och halva truppen är borta men det ordnar sig över sommaren och precis strax innan första träningmatchen så ...
Jag ska erkänna att jag är lite nervös inför morgondagens match mot Tillberga. En träningsmatch där resultatet känns viktigt!
Noterar att Unik också fick 12-0-spö av Dynamo. Och det i 2x40 min.
Matchen mot Tillis kommer att ge oss en fingervisning om hur det kommer att gå denna säsong.
Vinst - hoppet lever om en ljusare framtid!
Uddamålsförlust - helt ok, vi är med.
Stortorsk - det här kommer inte att gå bra!
Tillberga är slutspelstippade av Sportbladet ... 8-)
En match gör ju ingen säsong men det är ju alltid surt att förlora mot Tillberga. Viktig för självförtroendet detta också. Tydlig förlust och vi kan börja tänka att vi inte är bättre än såhär. Vinst och det hela kan vända till något riktigt bra.
Vad blev det för några år sen? 12-1, 14-1? Jag minns inte riktigt men jag vill i vart fall se ett fall framåt från den gången.
Jag tänkte dra dit o kika. Har väl inga större förväntningar men vill ogärna förlora. Ska bli kul att se en match där vi inte bara behöver försvara oss.
hmm verkar som att Gustav H inte är med
SM GULD
Vad blev det?
3-3. Kumpuoja hängde 2-3 och 3-3 i slutet.
Positivt: Kjellssons monsterspel och resultatet.
Negativt: Cirka resten.

Kämpa!
Nja första delen av andra halvlek var inte så bra men övrigt så helt ok! Kumpuoja gör mål vilket är livsviktigt. Han behöver få självförtroendet!
Det var väldigt mkt pelleberga i elitrapport men kul med en o-förlust iaf.
Kalla dem inte Pelleberga, besudla inte världens genom tidernas bäste med det namnet bara för att han var där nån säsong och snodde deras pengar
Det tänker jag fortsätta med. Pelleberga pelleberga pelleberga.

Nja första delen av andra halvlek var inte så bra men övrigt så helt ok! Kumpuoja gör mål vilket är livsviktigt. Han behöver få självförtroendet!

Du måste skämta? Vad är bra med att konstant ha bollen på egen planhalva och tappa den i farliga lägen? Dom enda hoten vi har är jenefeldts fantastiska klubba. Vi får aldrig vila med bollen konstant stressat och inga linjer i spelet. Våra försvarare stumnar ju i slutet för att vi aldrig får vila, bara tur att tillberga inte går ifrån till 5-1
Det finns flera saker vi har att jobba med det är helt klart men att säga helt OK insats är långt ifrån ett skämt från min sida!
Jag delar inte din beskrivning av matchen!

Tillberga möter upp och stör oss mycket högt upp i banan på samma sätt som Finland och Dynamo gjorde. Det har vi svårt med. De gånger vi bröt igenom deras linje så blev det dock farligt. Tillbergas högersida (försvar) var inte helt stabilt under matchen.

Vi försöker spela oss ur de svåra situationer vi hamnar i vilket är positivt. Det gå ibland för långsamt men oftast fungerar det bra.

Vi har mycket bra lyft pågång. Det kommer vi att ha stor nytta av under säsongen. Såhär i början så sitter inte nertagningarna helt bra men det går att se möjligheten. Det är framförallt bra mot lag som ligger på väldigt högt och förväntar sig att vi bara ska passa oss ur situationen

Vi gör äntligen några mål och ett oavgjort resultat ger lite råg i ryggen. Vi hade kunnat göra nåpgra till och även Tillberga så det jämnar ut sig.

Om vi förväntar oss att utmana om seriesegern så var det uselt men om vi räknar med att kunna kriga om att unvika kvalspel så var det helt OK enligt mig.
Carlsson till UNT:
"– Vi var klart bättre än Tillberga i första halvlek"
"– Kanske att vi blev lite för heta emellanåt"
"– Jag tycker att den första halvleken var bra, då var vi bättre än Tillberga"

Förvisso hade Jimmy ett friläge och även Joonas ett parodiskt friläge, samt en farlig luftpastejbonanza från Thorén. Men i övrigt hade vi typ ingenting. Och spelet klaffade inte heller, tyckte inte alls att det var som inledningsvis i ett par tidigare matcher då man åtminstone satt press. Nu kändes allt mycket mer avvaktande och ungefär som förut. För heta..? Tillberga hade uselt försvar, vilket till deras försvar kan förklaras vid att det är svårt att försvara när man i stora stunder knappt behöver försvara.
Zockes kvitter och VLT-kommentarer låg nog för en gångs skull närmare sanningen.
Otroligt vad olika man kan se på samma match. Jag är mer inne på samma linje som Jocke och tränare Carlsson. I första har vi väl absolut det mesta av spelet. Peuhkuri har förutom det soprena friläget minst två bra chanser till med fritt skottläge innanför straffområdeslinjen. TB har inget eget spel alls utan skapar bara chanser (hörnor) på våra misstag. Första 25 i andra är helt klart TBs då vi sätts under tryck och som vi har svårt att spela oss ur. Efter timeouten tar vi dock över matchen igen och förutom målen hade vi ett par bra intentioner där bollen nästan gick fram till spelare i bra läge. Att TB "aldrig varit så överlägsna mot Sirius" och "minst ett par klasser bättre" som Zocke påstår i VLT är bara löjligt. Hemmaförlusten med 1-3 på Studan i fjol kan vara den sämsta match jag överhuvudtaget sett blåsvart spela (och då kommer jag ändå ihåg 1-12 i baken på motsvarande försäsongsmatch för ett par år sedan).
Hm... inte lätt för en som inte såg matchen och försöker utröna från kommentarerna här hur matchen gestaltade sig. Slutresultatet blev alltså 3-3. Om sedan Zocke säger att Tillis var "minst ett par klasser bättre" typ Dynamo Moskva, kan man bara gapflabba.
Gripen fortsätter att få stryk i träningsmatcherna liksom Kungälv. Kalix gör det bra i Champions Cup. Det kommer att bli jämt i botten.
Motala spelade bra mot Hammarby. Falun var bra mot Edsbyn och Borlänge men fick storstryk mot UNIK. Katrineholm verkar starkare i år. De Allsvenska lagen ska inte underskattas i ett ev kval.
Tidigt på försäsongen visserligen men ändå.

Värdemätare imorgon mot Tellus!
Åker till Relitan idag och kollar matchen mot Tellus. Nu kan man faktiskt begära att vi ska vinna även fast försvaret är rejält försvagat i och med att lill-hydas inte spelar.
Såhär i början av andra gör det ont att vara Sirius. Vi kommer ingenstans å Tellus har alla farligheter. Arghh!
Såhär efter matchen gör det fortfarande lite ont att vara Sirius. Mycket att tänka på! Med dagens spel tar vi inga poäng alls i serien!
Tack gode Gud för Kumpuoja!
Nä, det här var inte kul att se. Bitvis riktigt riktigt dåligt. Annars dåligt med en och annan bra insats. Allsvensk klass. Men vi vann i alla fall. Alltid något. Man kan se säsongen som 26 träningsmatcher inför kvalet.
5-4 mot Tellus, alltså ... En försmak av kommande kval? Positivt dock att Kumpouja öser in mål!
Tillis å sin sida krossade Fläkten med 14-0. Retroaktiv utdelning från senast kanske.
Nu var jag kanske lite väl negativ men jag hade hoppats på bättre spel och vart besviken. Positivt i alla fall är att våra juniorer och förstaårsseniorer fick mycket speltid.
Idag var allt segt för alla!
Det behövs kanske lite sång på sidan för att det ska tända till.

Villa nästa! Ett Villa som fick precis fick stryk mot Vänersborg.
Fall är ju någon vi skulle behöva just nu. Må han ta sitt förnuft tillfånga

Vi kanske även kan locka till oss Petter Björling (efter jul vill säga) nu när två kompisar spelar med oss.
Att vi under vinterfönstret skulle lyckas värva klasspelare från ett klasslag, tillika Sveriges rikaste lag, är tyvärr fullkomligt orealistiskt. :-(
Vi får väl se hur mycket speltid han får. De har många klasspelare i Villa.

Jag känner såhär på kvällen att det var jäkligt skönt att vi vann.
Det drar ihop sig till träningsmatch igen. Imorgon fredag kl 15.45 är det match mot Villa i Relitahallen.

Hoppas det ser piggare ut och att vi får ut lite mer av vårt egna spel.

Oturligt nog är Fall inte med pga skada!
Har inga förhoppningar om en jämn match mot Villa idag. Vore dock kul om killarna kunde överraska och spela någorlunda jämnt.
Lars Fall är nyckelbensskadad.

Villa har levererat följande hittills: 1-4 mot landslaget och 4-7 mot Väners, 10-3 och 8-4 mot Gripen samt 10-1 mot Kungälv.
Om det stämmer att villa vilar Fall Andersson Esplund samt D.Karlsson så borde vi kunna knipa en poäng. Eller jag hoppas det iaf.
0-2 i paus. Dessutom saknar Villa David Karlsson om jag nu såg rätt i Villas laguppställning. Då är inte Villa bättre än Tillis kanske t.o.m sämre.
Skönt att Viktor börja komma igång! 2 baljor hittills.
Skönt för Virre! Äntligen satt hans frilägen. Fina framspelningar av Tobbe!

Det såg ganska bra ut. I vissa momunetum hammar vi i knäet på Gurra, och i vissa fall är vi alldeles för fega med manskapet. Det kan bli mentalt jobbigt för våra forwards i längden, om de bara ska ta ned diverse lyft och kötta. Försvarsspelet (och målvaktsspelet, som vanligt) såg dock väldigt bra ut i dag. Eklund var kanon. Tyckte det paradoxalt (med tanke på resultatet) nog såg bättre ut i första halvlek. I andra halvlek blev det mer tillknäppt och solospel. Dock bra med en del individuella prestationshöjningar. Lindgren, som nästan får ses som ett nyförvärv, slet på bra också.

Med tanke på att Villa vilade sina stjärnor så ska jag inte överdriva vår insats, men det kändes helt klart som ett framsteg detta.
Slutresultat? 2-2?
Nej, torsk med 4-2.
Resultatet speglade matchen väl. Närmare 5-2 än 4-3 dock. Närmast löjligt försök (?) till slutforcering. Till exempel i 90:e minuten då vi vid frislag slår hem bollen 30 meter. Hallå, eller?
Tror det var bra att Villa ställde upp med ett reservbetonat lag. Även fast det bara handlar om träningsmatcher är det demoraliserande att ofta få stryk med stora siffror. Inbillar mig att man har större förutsättningar att utveckla sitt spel mot lag som är hyfsat jämnstarka, framför allt tidigt på säsongen
Det saknas lite självförtroende hos oss men Holmgren och Jenefeldt var grymma idag. Även Tobbe och Eklund vara bättre än tidigare tyckte jag. Wigren är stabil med ett grymt långpass i första som skar igenom hela Villas lag. Han kommer mer rätt när han spelar på vänstersidan som idag.
Vi har dock en del problem i mitten och på några backplatser. Det är för mycket bolltapp och för långsamt. Kumpuoja och Broberg jobbar på bra och även Engstrand när han kommer in.
Engstrand ska nog även tacka sin lyckostjärna för att han hade visir idag. Den smällen i ansiktet han fick av en Villaklubba hade säkert knäckt näsan och ev värre.
Även Jenefeldt blev slagen i ansiktet av en klubba vilket domaren borde ha tagit ut för.
Tror det var bra att Villa ställde upp med ett reservbetonat lag. Även fast det bara handlar om träningsmatcher är det demoraliserande att ofta få stryk med stora siffror. Inbillar mig att man har större förutsättningar att utveckla sitt spel mot lag som är hyfsat jämnstarka, framför allt tidigt på säsongen

Fast ändå spelade vi med (för) stor respekt i dag. Jag vill se backlinjen pusha framåt betydligt mer, och våra halvor måste bara fram. Förstår inte varför vi ställer upp med ett par backar bredvid Gurra (kortlinjen, alltså!) vid många utkast. Också har man en avvaktande linje där. Ser snarare ut som amerikansk fotboll, det.

Lite som Fredrik Rexins kommentar om att Svenne tänkt till när han bokat träningsmatcher
http://www.helahalsingland.se/bandy/elitserien/sa-gick-det-i-helgens-traningsmatcher
Jag väljer att se det såhär. Med två-tre bort i Villa så spelar vi jämnt. Det är inte mer skillnad. En NN på mitten och NN i försvaret i Sirius så ...

Sparris lyfter sin juniorer och Villa ser ljust på framtiden. Vi har trots detta ett yngre lag än Villa idag samt även yngste spelaren på bana i unge Rönnqvist.
Framtiden tillhör oss!
Håller med joint om varför står backarn o håller i stolparna när Gurra rullar ut bollen till någon annan, man målar ju fast sig själva ofta då.Bra insats endå mot ett bra lag.Med Lundberg på liberon så blir det än bättre.+ för Eklund,jenefeldt,Tobbe.A
Jag väljer att se det såhär. Med två-tre bort i Villa så spelar vi jämnt. Det är inte mer skillnad. En NN på mitten och NN i försvaret i Sirius så ...

Sparris lyfter sin juniorer och Villa ser ljust på framtiden. Vi har trots detta ett yngre lag än Villa idag samt även yngste spelaren på bana i unge Rönnqvist.
Framtiden tillhör oss!

Uppsala
Ungdom
Utveckling

Våra ledurd.
Ser att Lomanov JR var på målhumör mot SAIK. Ny vann visserligen SAIK ändå. Detta lag som vi ska möta i träningsmatch om någon vecka. Jag hade nog hellre sett oss möta Jenisej!
Står S:et för "Shining", eller? De släpper in många mål, men spela rocken när man har en trio som alltid gör en två-tre stycken vardera ... Galet.
Hoppas SAIK skickar sitt B-lag. Annars vet jag inte om blåsvart får låna bollen och tvåsiffrigt i baken är givet. Förstår inte varför man väljer att möta SAIK på försäsongen för inte kommer det att stärka spelarnas självförtroende utan tvärtom.
SAIK... mår illa.
Vadå? Gillar du inte SAIK längre Nyllet? Vad har hänt?
Är du på skämthumör idag CarlApan?
Tycker det är vettigt. Vi kommer ju att möta överlägset motstånd en massa gånger innan serien, så varför inte träna på just det innan den börjar?
Hmm, i år är vi varken med i World-, Champions- eller Svenska cupen. Vi kvalificerar säkert inte in till någon av dessa cuper, men vi brukar väl ändå vara med på någon sådär på ett hörn?
Gripen spelade i går oavgjort mot allsvenska nykomlingen Frillesås! Mys.
Noterar även att vårt U18-gäng fick 7-4-stryk av ett Uppsala Bois med Niklas Eriksson i laget.
http://www.elitrapport.se/Data/report11344.html
Bugg?

http://www.elitrapport.se/Data/report11344.html
Bugg?

Det är nog en matchsekreterare som tränat och råkat trycka på signera/lås match. Det är matchsekreterarutbildning i Örebro i helgen så jag skulle tro att det dyker upp en massa knasrapporter på lördag.
Det är nog en matchsekreterare som tränat och råkat trycka på signera/lås match. Det är matchsekreterarutbildning i Örebro i helgen så jag skulle tro att det dyker upp en massa knasrapporter på lördag.

Bandy, bandy.. :D
Imorgon torsdag kl 18:30 möter vi Sandviken i Relitahallen. Jag tror alla är friska och kan vara med. Jag hoppas vi kan stå upp relativt bra mot deras anfall.
SAIK ska ju ha en tunn trupp med ett något osäkert försvar eller hur det nu skrivs på bandypuls osv.

Morot: Den som kommer tidigt (timmen innan) har möjlighet att se P04 (och P15) träna.
Vet inte om jag pallar se SAIK. Hade gärna sett Uppsaladerbyt, men liksom i fjol lägger man matchen samtidigt som Sirius Fotboll.
Nä, kommer inte att se matchen. Är ingen masochist som njuter av att se sitt lag förnedras av en ond makt.
2-4 i paus, helt ok. Hade förväntat mig typ 1-7 men det rasar väl i andra.
Oavgjort efter en halvtimme var bra jobbat iaf. Blir väl ett sedvanligt ras i andra tyvärr. Kämpa på, svart och blå ...
Ja, det blev som väntat ett helvetesras i andra halvlek. Förlust med hela tio mål. 13 insläppta. Ska man hitta något positivt är det att alla våra forwards fick göra varsitt mål. Och första halvlek dårå, där vi spelmässigt spelar jämnt. Oavsett hur bra det eventuellt såg ur i första överstryks insatsen med en sådan bedrövlig andra halvlek.

Aja, SAIK:s superoffensiv är ju som den är. Edlund X4, PN X3, EP X3 och Forslunds X3.
Förutom sista 7 minuterna när vi slutade spela helt och hållet så såg ju detta riktigt bra ut. Laget hade ett bra snack i lördags på Fyrishov vilket syntes.
Det är sex spelare inblandade i våra tre mål vilket är bra.

Jag känner tillförsikt inför säsongen.
Bra i 70min tycker jag.Kan vi sluta med felpass runt mittlinjen så kan det bli en bättre säsong än många tror.
Nu håller ju en bandymatch på i 90 min så egentligen spelar det ju ingen roll att vi spelar bra i 70 min men kasst resterande tid av matchen. 3-13 blev det och det är ju det som gäller. Så frågan är, varför tappar vi så mycket på slutet av matcherna? Har killarna sämre kondition än de andra lagen? Eller ger de upp, tappar motivation av några mål i baken? I så fall krävs lite mer jävlar anamma.
Skapligt i dryga 60 minuter men ...! Tre insläppta mål på hörna och inget eget framåt. Straff och tappad ledning sista 10 minuterna ....

Fyfan. Vad är det med våra avslutningar. Kan vi inte lobba för att köra 1 x 45 i vinter?
Vad blev resultatet då? Jag var på fotboll, oobskyr som jag är.
5-5. Finns på elitrapport.
Alltid ett ras i slutet sådär. Men detta var ju smått pinsamt. Dock satte Unik 3/4 hörnor vilket är rätt unikt (höhö...). Tur att man slapp se bandyeländet och kunde råglädjas å Sirius fotbolls vägnar i stället. Detta var åter ett kasst kvitto.
5-5 mot UNIK - kära hjärtanes då.
Tror det va Damberg som nämnde det tidigare i tråden ganska dumt att möta unik. Nu blev man ju inte direkt mer päpp då vi för tillfället inte är solklart bäst i stan. Tur att det är långt kvar för oavgjort mot två allsvenska lag som jag inte tror kommer nå ett kval känns inte alls särskilt bra. Man får hoppas att det sätter sig snart för att vara bra i 70 min som laget och vissa här vill påstå att vi är ger möjligtvis framgångar i lallarcupen, men inte fan i elitserien där matcherna är 90 minuter och inget annat.
Känns som man vill börja gråta över säsongen redan nu... Tur att jag varit till läkaren idag och fått tabletter mot högt blodtryck...
Det beror väl lite på vad man har för mål/förhoppningar med säsongen. Om man tror att vi ska kämpa om slutspelsplatser så är det ju ett ganska så kasst och oroväckande resultat men om målet är att spela i Elitserien nästa år också så tycker jag inte det är någon fara. Tillberga tog 4 poäng förra säsongen och de spelar kvar i Elitserien.
Ställer in mig på en "Lång dags färd mot kval"
Träningsmatcherna duggar alltjämt ...

Ljusdal härnäst. Dags för seger!
Därefter Helsingfors. Segra även den!
Sedan Bollnäs. Undvik tvåsiffrigt!
Också slutligen genrep mot Tillis. Äh, låt de vinna denna träningskamp! Dåligt genrep – bra premiär, säger klyschan, och Tillis kommer då gå in i elitserien med en hybris som kommer slå tillbaka på dem. Fast det vore ju å andra sidan ett någorlunda skönt "styrkebesked" om vi åter kunde spela jämnt mot detta rövgäng.
Det där sista genrepet mot Ryssberga tror jag du kan stryka. Det är nog en "spökmatch"? Kanske vill Zocke skoja med oss lite? Jag har hört från säker källa att vi lirar mot Bollnäs borta på söndag och sedan är det premiär hemma på fredagen. Låter ju rimligt i mina öron. Att klämma in en match till där verkar ju bara dumt.
Ja jä-ar nu är det dags för seger och positiva känslor i laget. Ljusdal har fått stryk av Falun vet jag men de räknas väl ändå som favorit i Allsvenskan norra.
Kom igen Sirius!!!!!
Börjar kännas som sabatons Ruina Imperii (svenska texten)..Skulle fungera som in marsh låt med viss omskrivning också....Fränder,bröder, vår stormaktstid är över. men vi kommer igen snart.
Jaha... finskt motstånd kanske vi kan överleva i alla fall, efter en 3-3 match, i bästa fall, mot Ljusdal.
Jonas har jinxat oss och sagt att vi tar hela fem poäng... jag tror inte längre vi når dit, men eftersom jag tippat oss näst sist, så tar vi tre, och Kalix bara två.....
Så Gripen skulle komma före både oss och Kalix menar du?
Kom just på att gamle goe Roffe Larsson gått till Helsingfors. Ska bli kul att se honom i spel igen!
Tyckte Gripen var klasser bättre än oss i kvalet och vi är definitivt sämre nu.
De har ju tappat de tre spelare de tog in för kvalet också iof
Och så har man bevittnat ytterligare en slätstruken insats av blåsvart. Torsk med 3-2 mot ett extremt defensivt Ljusdal. Fantasilöst, stereotypt och förutsägbart spel.
2-3 mot ett brandskattat, allsvenskt Ljusdal. Det är ju bedrövligt!
12 missade hörnor! Minst ett mål borde det ha varit på dessa! Bra fart emellanåt men väldigt få målschanser ... Ljusdal var oerhört defensiva i sitt spel men det borde vi kunna hantera.

Det var många arga miner i Sirius påväg in efter matchen. Jag hoppas detta leder till ett "jävlar anamma" under säsongen / vi ska visa dom etc.
I början av försäsongen var vi kungliga på hörnor. Det är en extremt spridd skytteskara vi har. På gott och ont. I fjol var det rätt förutsägbart med Hammarn. Men en skarpskytt skadar inte när det drar ihop sig. Nu har vi ingen att falla tillbaka på där riktigt.
Hämta hem Lövdahl
Fan ljusdal har ju tappat hela stommen, Aja bra att broberg fortsätter leverera och att vi bara släpper in tre. Men just nu känns det inte bra två pinnar mot tre allsvenska lag.
Gjorde virre mål? Såg inte ut så på elitrapport.
Jag läste fel.
Vi gör det bra fram till mittlinjen och strax efter men sedan blir det lite tveksamt och vi har få avslut. Virre har ju bra fart på "grickerna" emellenåt och river och sliter längst fram. Vi har oerhört svårt att bryta igenom motståndarnas försvar.
Efter timeouten blev det bättre. Jag tycker Sirius hade bra hög press på lbks planhalva och stressade dem. Det är sista tredjedelen när vi anfaller som är lite problematiskt. Sista passen går ofta fel.
Det är ju inte oväntast att sista passen inte går fram. Vi ser tama ut på mitten när det gäller passningspelet.
Äh, Ejdenert har ju levererat smörpassningar säsong efter säsong.... Att de sen gått till spelare i annan tröjfärg är ju en annan sak :-)
Den var elak.
Helsingfors på fredag! Det är nu det vänder!
Helsingfors-matchen borde spelas utomhus. Dumheter detta.
3-0 i halvtid mot Roffes Helsingfors! Kumpouja x2 och Virre levererar! Och vi håller tätt! Måtte vi inte rasa i andra halvlek för en gångs skull ...
Ser rätt bra ut men är det vi som har lyft oss eller är det Helsingfors som är kass? Nog en blandning skulle jag tro. Finnarna backar hem en hel del. Svårt för blåsvart att hitta luckor. Hoppas på fler baljor för blåsvart nästa halvlek.
Sirius Hej!
Nu vänder det!
Hoppas nästan att Pyry-Peetri Piironen gör mål. Vilket namn! Han är min Luca Gerbino Polo.
Hoppas nästan att Pyry-Peetri Piironen gör mål. Vilket namn! Han är min Luca Gerbino Polo.

Eller varför inte: Jussi Yli-Houhala!
Det är inte så att Esa-Pekka Salonen spelar bandy också då vore det nästan komplett!
Hoppsan lite heta känslor såhär i slutet ...

Det är skönt att vinna!
Sexiga Sirius!
3 mål av Kum Puo Ja, My Lord Kum Puo Jaaaaaaaa
Våra forwards har ändå levererat under försäsongen. Framför allt då Kumpouja, men även Engstrand! Största orosmolnet är ju mittfältet där det riskerar att husera för många alibispelare.
Skönt med en klar seger! Och visst såg det mycket bättre ut idag än mot LBK och Helsingfors är inte sämre än LBK. Synd att vi inte kunde få hit Roffe. Klart bäst i Helsingfors.
Riktigt härligt mycket känslor i slutet med lite gruff och nästan-slagsmål. Kumpanen såg bra ut både med bössa och klubbteknik, Jimmy brände ett par-tre lätta framåtpass till friläge.

Finns att jobba med men mycket bättre än mot LBK!
Riktigt härligt mycket känslor i slutet med lite gruff och nästan-slagsmål. Kumpanen såg bra ut både med bössa och klubbteknik, Jimmy brände ett par-tre lätta framåtpass till friläge.

Finns att jobba med men mycket bättre än mot LBK!
Jag skiter i vilka vi spelade mot eller hur bra dom är. Jag är glad att vi vann en match klart. Nog så.
Ja det blev en bra fredag detta! Härligt för grabbarna oxå! Kom igen nu Sirius! Det blir ett krigar år!
Bollnäs idag! Jag skulle vilja se att vi gör det bra sista 20 minuterna. Det har sett skapligt ut i första halvlek under försäsongen.
Som sagt var! Gör en bra andra halvlek nu!
Ledning i halvtid "borta" mot Giffarna efter två Virre-baljor. Drömmer jag?
Bra bra Sirius! Fullt godkänt resultat! Det behövdes en bussresa tydligen.
Förlust med 5-2. Helt ok mot ett topp-4 lag. Det ser bättre ut!
Sirius Hej!
Över förväntan.
Det bör bli en helt ok hemresa! premiär på fredag!
Jättebra. Men vi bör fortfarande lobba för att alla matcher ska spelas 1 x 45 min.
Noterar att Bollnäs fick många hörnor och gjorde tre mål på dessa! Två spelmål vardera för lagen med andra ord. Helt OK!
Två mål av Viktor - bra! bra!
Ledning i halvtid - fall framåt!
och som vanligt får vi många frislag ...
Bra där:
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/sirius-pa-ratt-vag-till-slut-var-basta-insats-sa-har-langt