Ganska skönt läge att åka upp till Östersund. Den största pressen borde ligga på ÖFK, som inför storpublik kan ta ett rejält kliv mot allsvenskan. Vi har egentligen bara allt att vinna och inte så mycket att förlora. CG är tyvärr avstängd men NBT borde kunna starta.
Östersund - Sirius lördag 19 september kl 15
Jag måste säga att CG var riktigt bra mot Degerfors så det blir onekligen ett avbräck.
För mig känns det här som säsongens svåraste match på förhand. ÖFK borta på plast. Usch. Klarar vi 1-1 är jag mer än nöjd.
För mig känns det här som säsongens svåraste match på förhand. ÖFK borta på plast. Usch. Klarar vi 1-1 är jag mer än nöjd.
Ganska skönt läge att åka upp till Östersund. Den största pressen borde ligga på ÖFK, som inför storpublik kan ta ett rejält kliv mot allsvenskan. Vi har egentligen bara allt att vinna och inte så mycket att förlora. CG är tyvärr avstängd men NBT borde kunna starta.
Håller med.
Bara hoppas att de drabbas av samma mentala kollaps som vi gjorde 2012.
Sicken jävla match det blir, asså. Be there!
Har vi någonsin inte kryssat på Jämtkraft? Vill minnas att det blivit 1-1 båda gångerna jag varit där.
Vi har väl X-at alla matcher nånsin mot ÖFK? Utom en då.
Enl bortaguiden vann vi med 3-2 2006!
Har vi någonsin inte kryssat på Jämtkraft? Vill minnas att det blivit 1-1 båda gångerna jag varit där.
2010 förlorade vi på JKA med 1-0 efter mål av deras legendariske Bobo Sollander.
ÖP är en bra lokaltidning när det kommer till sport må jag säga.
Senaste intervju-reportaget ([url]www.op.se/fotboll/superettan/smajic-det-ar-svart-att-forsta-vilken-tur-vi-hade[/url]) med Smajic var intressant på många sätt, men axplockar ändå detta: "– Jag var nog den som jublade allra mest efter segern mot Sirius. Nu i efterhand så kanske det var lite fult gjort. Men det var så mycket känslor."
Senaste intervju-reportaget ([url]www.op.se/fotboll/superettan/smajic-det-ar-svart-att-forsta-vilken-tur-vi-hade[/url]) med Smajic var intressant på många sätt, men axplockar ändå detta: "– Jag var nog den som jublade allra mest efter segern mot Sirius. Nu i efterhand så kanske det var lite fult gjort. Men det var så mycket känslor."
Myten om att Emir inte fick chansen i Sirius får tydligen aldrig dö.
Enl bortaguiden vann vi med 3-2 2006!
Dock på fina gamla Hofvallen.
Jag är jäkligt glad om vi kommer trea! En pinne och jag är nöjd. Fast en vinst skulle onekligen göra de sista 6 matcherna otroligt spännande. Men jag fortsätter att vara ödmjuk i mina tips (det gick bra sist ;-)) så det blir torsk med 2-0.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
Oavsett om Emir fick chansen eller inte i Sirius måste det ha känts som en personlig revansch efter att ha misslyckats i Sirius, av en eller annan anledning.
Kommer det vara någon "samling" vid någon av sportbarerna i Uppsala för att se på matchen i morgon?
Kommer det vara någon "samling" vid någon av sportbarerna i Uppsala för att se på matchen i morgon?
Etage
ok
När öppnar Etage imorgon? Det står på deras sida att de öppnar 16 men matchen börjar ju 15.
Lite praktisk supporterinfo från ÖFK! http://www.siriusfotboll.se/supporterinfo-ostersund/
När öppnar Etage imorgon? Det står på deras sida att de öppnar 16 men matchen börjar ju 15.
De ska ha öppet eftersom vi har en deal med dem. Men det kanske är säkrast att ringa och påminna dem om saken.
Ahhh är redan nervös.
En ändring i truppen; CG ut och J Berg in.
Östersund är riktigt hemmastarka, nio vinster och två oavgjorda på hela säsongen. Så ett kryss skulle naturligtvis vara godkänt.
Annars har jag precis som Hornby en bra känsla för det här. Vi har allt att vinna och ingen press på oss - och om vi skulle förlora ändå känner jag att man kan leva med det. Klart man vill vinna alla matcher, men jag är så jäkla sugen på kvalmatcher i November!
Annars har jag precis som Hornby en bra känsla för det här. Vi har allt att vinna och ingen press på oss - och om vi skulle förlora ändå känner jag att man kan leva med det. Klart man vill vinna alla matcher, men jag är så jäkla sugen på kvalmatcher i November!
Någon gång måste vi få upprättelse för Studan 2012. Denna gång?
Etage låter hälsa att de öppnar 14.30.
Blir intressant att se vad det här blir för matchbild. Årets första (ok, kanske andra) seriematch där vi inte kommer äga mest boll? Två lag som tar ut varandra? Nervdaller?
Vi som åker dit får ta raka vägen till arenan med lokalbuss! Någon som kollat upp detta? I fjol körde de speciella matchbussar från centrum.
Blir intressant att se vad det här blir för matchbild. Årets första (ok, kanske andra) seriematch där vi inte kommer äga mest boll? Två lag som tar ut varandra? Nervdaller?
Vi som åker dit får ta raka vägen till arenan med lokalbuss! Någon som kollat upp detta? I fjol körde de speciella matchbussar från centrum.
För buss till Jämtkraft. Antingen [link=http://reseplanerare.resrobot.se/bin/help.exe/sn?L=vs_resrobot&tpl=webapp!AA=1@O=%C3%96stersund%20Centralstation@l=%C3%96stersund%20C@X=14637827@Y=63170516@U=80@L=007400123@B=1@V=74.9,@p=1442445383@!BA=1@O=%C3%96stersund%20J%C3%A4mtkraft%20Arena@l=%C3%96stersund%20J%C3%A4mtk@X=14655491@Y=63193645@U=80@L=007431104@B=1@V=74.9,@p=1442445383@!C20150919!QC-0!Sschedule!T134700]denna[/link] eller [link=http://reseplanerare.resrobot.se/bin/help.exe/sn?L=vs_resrobot&tpl=webapp!AA=1@O=%C3%96stersund%20Centralstation@l=%C3%96stersund%20C@X=14637827@Y=63170516@U=80@L=007400123@B=1@V=74.9,@p=1442445383@!BA=1@O=%C3%96stersund%20J%C3%A4mtkraft%20Arena@l=%C3%96stersund%20J%C3%A4mtk@X=14655491@Y=63193645@U=80@L=007431104@B=1@V=74.9,@p=1442445383@!C20150919!QC-1!Sschedule!T134700]denna[/link].
Annars hinner man om man går också. Det tänker nog jag göra.
Annars hinner man om man går också. Det tänker nog jag göra.
Någon gång måste vi få upprättelse för Studan 2012. Denna gång?
Hell yeah.
Någon gång förlorar även Östersund hemma.I morgon?
Siiiiirius hej!
Vi plastsupportrar som inte är på plats, var och på vilken kanal ser vi enklast matchen?
Vi plastsupportrar som inte är på plats, var och på vilken kanal ser vi enklast matchen?
Siiiiirius hej!
Lättast är väl tv4 play premium. Annars kanalen tv4 sport om du har den.
Siiiiirius hej!
ETAGE, dragarbrunn
Sirius vinner med 2-1, avgör i 89:e minuten
YESSSSS! Moses! Västra hörs fantastiskt bra i TV sändningen också.
Vi får nog vara nöjda med en pinne...
Rats...så nära. Men poängen får man vara hyfsat nöjd med.
Helvete va överlägsna dom var. Vi ska tacka alla gudar att vi fick en pinne. Oförtjänta pinnar smakar dock bäst.
Lite jobbigt att vi åker på två avstängningar (Kalle och Moses) och en skada (Ante E).
Helvete va överlägsna dom var. Vi ska tacka alla gudar att vi fick en pinne. Oförtjänta pinnar smakar dock bäst.
Ja det var inge snack, de var dominanta i allt, kändes starkare så denna pinne var en tidig julklapp. Hade varit så kul om Andreas fått sno tre pinnar fr ÖF(främlingslegionen)K men ett jävla BP-mål igen förstörde, men fan va bra han var!
1-1 är bra gjort Sirius! ÖFK är ett bra lag och att ta poäng i deras hemmaborg är stort. Vi håller fortfarande ett bra avstånd till 4:an.
Det kändes som att det var två olyckliga händelser som vände matchen; Antes skada, och att vi samtidigt passade rakt i gapet på ÖFK och gav dem ett friläge. Det blev lite som att vi förlorade tryggheten efter det.
Det kändes väldigt bra att åka hem med en pinne trots den sena kvitteringen, men lite bekymrad blir man ju över att vi blev så extremt nedtryckta. Det kändes som att en del av spelarna inte riktigt var där i lördags, både i närkamper och i passningsspelet. Visst pressade Östersund som fan, men vi slog ju bort bollar även när vi var ganska ohotade.
Tycker annars att Graham Potter är väldigt sympatisk, och det låter väldigt bra när han pratar om Sirius!
http://www.tv4play.se/program/fotbollsklipp?video_id=3203399
http://www.op.se/fotboll/superettan/sa-sager-tranarna-efter-ofk-sirius
Det kändes väldigt bra att åka hem med en pinne trots den sena kvitteringen, men lite bekymrad blir man ju över att vi blev så extremt nedtryckta. Det kändes som att en del av spelarna inte riktigt var där i lördags, både i närkamper och i passningsspelet. Visst pressade Östersund som fan, men vi slog ju bort bollar även när vi var ganska ohotade.
Tycker annars att Graham Potter är väldigt sympatisk, och det låter väldigt bra när han pratar om Sirius!
http://www.tv4play.se/program/fotbollsklipp?video_id=3203399
http://www.op.se/fotboll/superettan/sa-sager-tranarna-efter-ofk-sirius
Jag har fortfarande lite svårt att ta in varför vi i stundens hetta bytte in Puu och Aho. En duo som knappt vunnit en närkamp på hela säsongen. Tungt att, i bakgrunden, se Calle springa av sig i Potter-intervjun. Nog för att försöket med fembackslinjen inte gick hem sist det begav sig, men jag tror att en Nyström hade gjort mer nytta där i försvarsivrandet. Största problemet var dock att vårt mittfält tvärdog när Ante gick ut. Bra att vi stängde deras kanter på ett någorlunda sätt, men det gjorde ÖFK också. Sällan sett Kingen så begränsad t.ex. Nåja, tack JämtKraft Arenas stolprötter och Adde för att det åtminstone blev en poäng. Ett nästan-rån!