Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Assyriska tors 24 september kl 19

Ödesmatch mot tabellfyran. Igen. Det tar aldrig slut.
Larsson, Moses och Ante E borta. CG tillbaka.
Det troliga är väl att Figge, CG och Ante Bb startar. Assyriska har Brandeborn avstängd.
Hemskt nervöst hela tiden. Aldrig får hjärtat vila.

Vid fint väder kan det nog komma över 3000 pers. Krockar matchen med nån annan sport?

2-1 säger jag.
Degerfors, Syrianska, Assyriska och Varberg är som en jävla hydra, när man tror att man huggit av ett huvud så dyker det upp ett nytt.
En hälsning från våra motståndare:

"Styrelsen vill tydligt betona att man nu går för den allsvenska kvalplatsen så länge det finns en teoretisk möjlighet att ta den. Satsningen sker redan på torsdag mot Sirius, då AFF alltså möter laget som ligger trea. Klubben ska tömma allt de sista matcherna och så länge det finns något att spela om ska AFF spela om det, trots att ambitionen om att klara kontraktet är klart sedan tidigare"

Vinner vi ska det mycket till för de andra lagen att hinna ikapp. Syrianska möter ju Degen samma omgång och ett x vore ju mumma. Även fast ett av lagen skulle vinna håller vi ett avstånd på minst 8p. Om vi nu skulle förlora blir det lite oroligt fast vi har ju ett försprång på 3p till Assyriska och en väsentligt bättre målskillnad (just nu +15). Alltså måste assyriska ta in 4p för att gå om. Hur ser då resterande 5 omgångar ut?

Assyriska har kvar att möta:
Varberg (h)
BP (b)
Mjällby (h)
Ljungskile (b)
Degen (h)

Vi har kvar att möta:
AFCU (b)
Frej (h)
Varberg (b)
J-Södra (h)
GAIS (b)
Assyriska har varken J-Södra eller ÖFK kvar men å andra sidan tror jag J-Södra är klara för allsvenskan när vi får möta dem hemma i näst sista omgången. Att möta lag i bottenstriden är läskigt. Vi ska möta Frej (h) medan Assyriska ska möta både BP (b) och Mjällby (h).

Usch, matchen mot Assyriska blir väldigt avgörande! Psykakuten, here I come :-(.
Positivt:

"Siriusspelarna Ian Sirelius och Simon Berg som tidigare har haft skadeproblem rapporteras träna för fullt och vara uttagningsbara för matchspel igen"

Det vore väl väldigt konstigt om Assyriska kom hit med någon annan inställning än att försöka nå kvalplatsen. Konstigt att de verkar känna att de behöver kommunicera ut det.

Det borde ändå vara ett ganska bra läge att möta assarna, fyra dagar efter årets urladdning för deras del.

Enligt matchbilderna verkar de haft en del flax, ramträffar och räddad straff (iofs skickligt)
Det ska bli kul!

Det vore väl väldigt konstigt om Assyriska kom hit med någon annan inställning än att försöka nå kvalplatsen. Konstigt att de verkar känna att de behöver kommunicera ut det.

Dom måste ju kommunicera att det inte blir en läggmatch den här gången, apropå Svenska spels stop på Assyriska
Fan för en vecka sen va jag inte det minsta orolig. Men utan moses o ante blir det tufft tror ändå vi kan ta tre pinnar. Tippar 1-0 hoppas på 3000 på studan.
Derby de la Jallavallen såg minst sagt stökigt ut. Å ena sidan avstängning (och någon befarad skada, va?) men å andra sidan ger en sådan där derbyseger en jävla boost!

Vi måste höja oss jämfört med sista timmen i Östersund, men hemma är vi ju starka. Således kryss, kanske? Gångbart tips när det kommer till Blåsvart. Det borde komma flera tusen pers. Avis på Östersunds intresse. Låt oss passera 3 000-gränsen den här gången!

Kan vara av anledning av att LT:s krönikör skrev följande:
"Men glöm allsvenskan. Assyriska är inte redo för att gå upp och har – vilket Samuelsson poängterade – inte heller ambitionen att göra det. Den ekonomiska trenden måste vändas innan klubben är där."

Derby de la Jallavallen såg minst sagt stökigt ut. Å ena sidan avstängning (och någon befarad skada, va?)

Ja, deras vänsterback blev ju utburen på bår.

http://assyriska.se/index.php?id=31&playerID=11

En spelare vi måste se upp med är Fredrik Holster. En mycket bra passningsspelare som styr deras mittfält.

Assyriska har inga skador stod det i UNT nu.
De verkar ganska segersäkra också.
Läste detta på Assyriskas forum: "Tycker ändå att det är ett stort avbräck om Eriksson blir långtidsskadad. Vi har ingen naturlig ersättare." Verkar ju jäkligt oklart. Om han är skadad på torsdag så ser jag fram emot att se Ian såra deras vänsterkant.
Visst, det är en sexpoängsmatch. Fast jag tycker ändå inte att vi ska behöva vara överdrivet nervösa. Azrudin försöker såklart lägga över pressen på Sirius, men det är de som måste vinna, medan ett kryss är helt OK för oss.

Det är dessutom mycket som talar för oss (vår hemmastyrka, Assarna urladdade efter derbyt), men även om Assarna lyckas vinna (olyckor händer trots allt ibland) så har vi ändå tre pinnars försprång + överlägsen målskillnad som de ska ta ikapp. Det betyder att vi även med den absolut sämsta möjliga utdelningen fortfarande kommer att ligga på allsvensk kvalplats efter matchen mot AFC, med fyra omgångar kvar. Rätt behagligt läge än så länge, med andra ord.
True that. Vi har ju faktiskt sju poängs försprång på AFF om man ser till målskillnaden.
Och för tusan, det är såna här matcher vi skall vinna nu. Vi tog Degen. Vi vägrade förlora mot Östersund. Vi kommer gneta oss fram till åtminstone ett kval.
Kvala till Allsvenskan. Det är ju en sån där grej man drömt om men aldrig trott man skulle få uppleva.
Det är många matcher kvar. Man ska inte ropa hej förrän man kommit över ett bäcken.
Jag vet. Just därför känns det så overkligt att vi ska fixa tredjeplatsen.
Känns ju lite intressant att Assyriskas tränare inte har ambitionen att gå upp i år, medan styrelsen har det. Känns också intressant att sådant kommuniceras direkt från styrelsen och inte från tränaren.
Calle in i startelvan?

http://www.unt.se/sport/overraskningen-i-sirius-startelva-3893857.aspx

Calle in i startelvan?

http://www.unt.se/sport/overraskningen-i-sirius-startelva-3893857.aspx

Det får man verkligen hoppas. Även om han ryker direkt i nästa match igen.
Wazzup med Figge?!
Frysboxen?

Antagligen. Men misstänker att han kan ha någon skavank, att han inte är i 100 procentig status. Trist hur som helst att se hur han dalat. Nu överpresterade han säkert lite i våras, men ändå.
Han var väl sjuk innan förra matchen, kanske inte är 100% än. Eller så går man med Calle och vill stänga den kanten. Eller så snackar UNT ur arslet.
http://lt.se/sport/fotboll/1.3169689-assyriska-till-uppsala-pa-omojligt-uppdrag

Har en obehaglig känsla att vi åker på första hemmatorsken ikväll. Och sedan blir det jäkligt nervöst att möta AFC.
Nyllet - för dagen iklädd domedagsprofetens skrud.
Bet365 erbjuder 6,00 på AFF. 1,50 känns inte rättmätigt på oss, men de facto är vi ju hemmastarka i år och tidigare tre superettan-möten på Studan mellan Sirius-Assyriska har slutat 5-0, 3-1 och 2-1. Men då var då och nu är nu. Nu är jag jäkligt nervös. Usch ...

Någon måste ta Ante E-rollen och vara lite cool med boll. När inte heller Moe kan vara med så letar jag med ljus och lykta efter denna karaktär. Kanske läge att flytta in Kingen centralt och satsa på honom? Där får vi en bollsäker lirare som ändå kan göra det lilla extra. Ingen ovan position för honom heller.

CG:s slit gör i så fall bra nytta på en kant, i synnerhet nu när vi kan tänkas bli hårt ansatta där. Jag kan även tänka mig sätta Ante BB på en kant. Vi drar ändå ingen nytta av hans huvudspel i dagsläget. Också skickar vi tillbaka Silva på spetsen, det är trots allt i boxen han har sina spetsegenskaper.
Jag mår verkligen fysiskt dålig och har ont i magen. Vill bara få bort allt arbete så man kan dra till gluggarna och dränka sin ångest.
Jag tror på Sirius.

Hoppas regnet lägger ner snart. Hoppas på 3502.
Sutra skrev...
Hoppas regnet lägger ner snart. Hoppas på 3502.

Enligt Klart.se ska regnet ha upphört kl. 19.00.
Sirius Hej!
Dom lär inte behöva vattna gräsmattan i kväll.
Usch vad trött jag blir på alla Västras surgubbar! Sluta gnälla! Vi gör våran bästa säsong i superettan nånsin! Det är klart att vi kommer att vinna ikväll! 2-1 inför 2027 surgubbar!
Vad gnälls det på?
Att det är så jävla svårt varje match! De flesta är bara pesimister utan nåt anledning!
Antijinx min gode vän.
Gabbe skrev...
Att det är så jävla svårt varje match! De flesta är bara pesimister utan nåt anledning!

CarlApan svarade...
Antijinx min gode vän.

Precis, man vill ju inte utmana ödet ;-).
Jag tror det är sunt att ha respekt för alla motståndare, särskilt i en serie där alla tar poäng av alla.
Säljs det någon västra-merch på studan innan match?
wow,,,, kvalplatsen är när nu!!!
Vad hände med Ante Bb?
Onödigt av Ante. Men...f-n vad gött med seger. 7 av 9 möjliga mot Degen, ÖFF och AFF är ju mycket bra. Full koncentration mot AFC och vårluft infaller sig i oktober...
Fy fan vilken pers men så skönt nu.
Antas första gula var ju en skitdålig passning som han försökte rädda, sjukt onödigt, men vad hände med den andra?
Underbar seger!

Antas första gula var ju en skitdålig passning som han försökte rädda, sjukt onödigt, men vad hände med den andra?

Såg ut som att han slog bort bollen några meter när Assyriska fick inkast. Ganska hårt men onödigt av Ante.
På fulstreamen så såg det ut som om han fick det för spelförstörelse. Petade bollen över sidlinjen efter avblåsning typ. Ytterst tveksamt...
Samma som CG åkte dit på alltså...
Domaren var en pajas. Nuff said.
Så skön seger! Det börjar se riktigt riktigt trevligt ut. 5 matcher kvar, 3 borta och 2 hemma.
Kingsley Kofi Sarfo. Vilken lirare!
Fy fan vad bra vi är. En del slätstrukna individuella insatser, men ändå så jäkla stabilt! Calle måste vara världens bästa vikarie. Kommer in och älgar sönder kanten. Kingen visar återigen sin klass. Konstigt om inte fler klubbar fått upp ögonen för denne lilla fotbollstrollkarlen.
Ja Kingen var fenomenal!
Jag är övertygad om att Kingsley som sådan drar folk till Studan. Spelar han är det show.
Ja vi var verkligen sjukt stabila igår. Om man nödvändigtvis ska klaga på något, så är det väl det offensiva spelet på den sista tredjedelen. Ante Bb och Silva känns allt annat än heta för tillfället.

Ja vi var verkligen sjukt stabila igår. Om man nödvändigtvis ska klaga på något, så är det väl det offensiva spelet på den sista tredjedelen. Ante Bb och Silva känns allt annat än heta för tillfället.

Jag tyckte ändå att Silva hade en del snygga dragningar och en lång rusch som var värd ett bättre öde. Ante BB hade ju faktiskt flera nickar på eller precis bredvid mål, ett framsteg i mina ögon. Tror det kommer så sakteliga. Trist och helt onödig utvisning dock.
Har hört att AIK håller koll på Kingsley, men det gör garanterat fler. Grym igår.

Sen var fan CG magisk igår, ett jävla jobb och kom hela tiden rätt i situationerna.
AIK får hålla koll på vad de vill, han är vår
CG o Kim o Johan var riktigt grymma igår, snacka om inställning