← Sirius Fotboll
Kval till allsvenskan
Sutra
· 2015-09-24 19:11
· 22186 visningar
Innan antijinxtalibanerna utfärdar en fatwa emot undertecknad vill jag klargöra att den här tråden främst är avsedd för
a) spekulationer om vilket allsvenskt lag som kommer att få kvala
b) argumentation kring vilket allsvenskt lag som man gärna såge i en kvalkamp mot Sirius, om det nu skulle bli så.
Det går alltså utmärkt att delta i tråden utan att överhuvudtaget påstå att man tror att vi kommer trea.
Med detta sagt så säger jag att jag tror det blir Falkenberg. Om det är bra för oss eller inte har jag ingen aning om. Vad tror ni?
#1 ·
Robin
· 2015-09-24 19:21
Falkenberg är nog bra för det lag som kommer 3a ja ;)
Hammarby rasar ihop på slutet. Det blir dom vi slår ut i kvalet
Jag tror att CG kommer att brösta/knäa upp oss i Allsvenskan. Segergesten blir att han går iväg mot mittplan.
#4 ·
Lemon
· 2015-09-24 20:58
Bästa segergesten någonsin!
Jag hoppas fortfarande på att Halmstad får kvala, men det ser ju mer och mer ut som det blir Falkenberg.
Jag hoppas på Falkenberg.
5 och 8 november är kvalet f ö.
8:e november gillas inte. Hoppas på direktplats.
Vill inte möta falkenberg men ser inte hur det ska bli några andra.
#10 ·
Joint
· 2015-09-25 10:53
Jag tar gärna ett dalande Giffarna. Men årets allsvenska kvallag är för bra, är min känsla, tyvärr. Vi är också bra, men ahh ... ;-)
Tar fram den gamla slagdängan "I kval kan allt hända"
#12 ·
Joint
· 2015-09-25 13:19
De potentiella kvallagen går ju som tåget. Det är väl möjligen bara Falken som har det lite motigt, fast de vann ju derbyt i förrförra matchen och gjorde tre mål på CL-laget senast (och spelade 4-4 mot dessa hemma). Så jag vet inte. Giffarna däremot börjar ju faktiskt sjunka i tabellen. Jag vill möta ett lag på nedgång. Inte ett HBK som på mirakulösa vis fixat en kvalplats (ja, kolla deras spelschema så kan man lätt kalla det mirakel).
Av vänskapliga skäl vill jag för övrigt heller inte möta FFF.
#13 ·
Nyllet
· 2015-09-25 13:58
Alltså, det är en ren och skär skräck för de allsvenska lagen att åka ur. I ett nafs förlorar man sponsorpengar och som en konsekvens därav så tappar man de bästa spelarna. Att ta sig tillbaka är svårt, mycket svårt och i värsta fall riskerar man att åka ut SE året därpå. Se på Öster, Örgryte, BP och Mjällby och det finns säkert fler exempel. Kvallaget från SE har däremot mycket att vinna. Om vi tar en kvalplats är det en bonus vilket ger lite extra slantar och publicitet. Om vi torskar i kvalet är det ingen katastrof, det är bara att fortsätta bygga på det bra vi redan har. Min amatörmässiga slutsats blir således att även om det allsvenska kvallaget har bättre spelare och ett högre matchtempo har det samtidigt ett psykologiskt underläge (klubbledningens och supportrarnas krav på laget) gentemot kvallaget från SE där man bara ser möjligheter.
#14 ·
RRR
· 2015-09-25 19:53
Glöm inte underskattningen... Jag är ganska övertygad om att det blir Falkenberg, även om jag hellre såg Sundsvall
#15 ·
Robin
· 2015-09-25 20:09
Det måste ju finnas statistik på hur det brukar gå i kval, farbror!
#16 ·
Saemor
· 2015-09-26 06:44
Det måste ju finnas statistik på hur det brukar gå i kval, farbror!
Allsvenskan-Superettan 10-4, sedan 2000.
Lag från SE som slagit AS-laget är:
2005 GAIS (Landskrona)
2006 BP (Häcken)
2008 BP (Ljungskile)
2012 Halmstad (Sundsvall)
2004 slog Örgryte (från allsvenskan) Assyriska men AFF fick en friplats då Örebro tvångsdegraderades.
2007 gick tre lag upp från Superettan.
#17 ·
Joint
· 2015-09-26 08:27
2000 AS:
Mjällby AIF - BK Häcken 3-2
BK Häcken - Mjällby AIF 6-4 (3-2 efter full tid och förlängning. Straffläggningen slutade 3-2.)
Häcken till Allsvenskan 2001.
2001 AS:
Mjällby AIF - IFK Norrköping 2-1
IFK Norrköping - Mjällby AIF 3-1
Norrköping till Allsvenskan 2002.
2002 AS:
Västra Frölunda - IFK Göteborg 1-1
IFK Göteborg - Västra Frölunda 2-0
Göteborg till Allsvenskan 2003.
2003 AS:
BK Häcken - GIF Sundsvall 2-2
GIF Sundsvall - BK Häcken 1-0
Sundsvall till Allsvenskan 2004.
2004 AS:
Assyriska FF - Örgryte IS 2-1
Örgryte IS - Assyriska FF 0-1
Örgryte till Allsvenskan 2005.
2005 SE:
Gais - Landskrona BoIS 2-1
Landskrona BoIS - Gais 0-0
Gais till Allsvenskan 2006.
2006 SE:
IF Brommapojkarna - BK Häcken 2-0
BK Häcken - IF Brommapojkarna 1-2
BP till Allsvenskan 2007.
2007:
Inget kvalspel.
2008 SE:
IF Brommapojkarna - Ljungskile SK 0-0
Ljungskile SK - IF Brommapojkarna 1-1
BP till Allsvenskan 2009.
2009 AS:
Assyriska FF - Djurgårdens IF 2-0
Djurgårdens IF - Assyriska FF 3-0 (efter förlängning).
Djurgården till Allsvenskan 2010.
2010 AS:
GIF Sundsvall - Gefle IF 0-1
Gefle IF - GIF Sundsvall 2-0
Gefle till Allsvenskan 2011.
2011 AS:
Ängelholms FF - Syrianska FC 2-1
Syrianska FC - Ängelholms FF 3-1
Syrianska till Allsvenskan 2012.
2012 SE:
Halmstads BK - GIF Sumdsvall 3-0
GIF Sundsvall - Halmstads BK 4-3
Halmstad till Allsvenskan 2013.
2013 AS:
GIF Sundsvall - Halmstads BK 1-1
Halmstads BK - GIF Sundsvall 2-1
Halmstad till Allsvenskan 2014.
2014 AS:
Ljungskile SK - Gefle IF 1-3
Gefle IF - Ljungskile SK 1-1
Gefle till Allsvenskan 2015.
Allsvenskan [10]
VS
Superettan [4]
Men som majoritet av matchresultaten vittnar om så tenderar det att bli dramatiskt på ett eller annat sätt. Med tanke på HBK:s två lyckade kval så vill jag inte möta dem heller, om de nu till råga på allt skulle skrälla mot typ samtliga guldkandidater.
#18 ·
Sutra
· 2015-09-26 16:25
Nej, Falkenberg får det bli om etc. Deras fem minuter i rampljuset är över.
Falkenberg är en förebild för alla kämpande småklubbar, jag vill helst möta ett annat lag men nu blir det med största sannolikhet de som kommer att bli Allsvenskans representant i kvalet. Superettans blir nog Sirius.
Falkenberg kör på naturgräs va?
#21 ·
johann
· 2015-10-04 17:49
Jepp
#22 ·
Love
· 2015-10-04 21:17
Även om Halmstad tog poäng idag så har de både AIK och Norrköping kvar och 4 p upp. Falkenberg it is then.
#23 ·
Joint
· 2015-10-04 21:29
Åtvid är typ avhängda, kan spela avslappnat samtidigt som de kan ta en sista hypotetisk livlina. Falken å sin sida spelar under desto större press. Känns som att den matchen kan sluta hur som helst, även om det förstås är fördel FFF.
HBK har nu två raka kryss mot klasslag som MFF och Blåvitt. Kryss ger dock som bekant föga poäng, så det behövs nu skrällsegrar. Kanske inte så troligt, men som sagt, guldkandidater kan ju få kalla fötter.
Och ett KFF på fritt fall ...
Tja, självklart talar det mesta för FFF, men man ska inte ropa hej i svensk fotboll.
Hoppas verkligen att kvalet är ojinxbart.
#25 ·
Joint
· 2015-10-05 23:11
9 poäng och 19 måls differens. Ja, herregud. Ojinxbart. Njut!
Jaja, det fattar ju jag också att vi inte kan tappa. Jag menar själva kvalmatcherna.
Men om vi torskar varje match med tre mål, och BOIS vinner sina med 4 mål. Då är de ju förbi...
#28 ·
Saemor
· 2015-10-06 11:10
Men om vi torskar varje match med tre mål, och BOIS vinner sina med 4 mål. Då är de ju förbi...
Vinner de mot oss med 4-0, har de tagit in 8 mål i ett bräde. Sedan behöver de (bara) vinna de återstående två matcherna med 3 mål, samtidigt som vi förlorar med samma målskillnad.
Ingenting är omöjligt!!!
Ja se där, då är det ju ännu närmare än jag trodde!!!!
Är det antal gjorda mål eller +/- - statistiken som ligger till grund för om Sirius och Östersund hamnar på samma poäng?
Jag tror du hittar svar på din fråga om du 1. googlar, eller 2. söker på svenskfotboll.se. =)
"Placering i tävling enligt seriemetoden avgörs genom antalet vunna poäng. Vid lika poängställning avgörs placering genom målskillnad, d.v.s. skillnaden mellan antalet gjorda mål och insläppta mål. Är målskillnaden lika stor, placeras det lag främst som gjort flest mål. Har lagen gjort lika många mål, är lagens inbördes resultat avgörande, där vid lika målskillnad, mål på bortaplan räknas dubbelt. Kan placeringen ändå inte avgöras, spelas en skiljematch på neutral spelplan, dock endast då fråga är om serieseger, upp- eller nedflyttning eller priser. "
Och det tror du inte att jag har gjort...?
Jag tror du hittar svar på din fråga om du 1. googlar, eller 2. söker på svenskfotboll.se. =)
Jag hittade det på svenskfotboll.se
#35 ·
Hornby
· 2015-10-17 16:09
Östersund tar ledningen och Kalmar faller fritt...
#36 ·
Joint
· 2015-10-17 16:47
Vinner FFF mot det i princip avsågade ÅFF så är det det bara två pinnar upp till KFF. Må hända att de har bättre målskillnad också, så kanske "tre", men risken/chansen (det sistnämnda i mina ögon) att få möta Kalmar är ju reell. De är som sagt i fritt fall ... Och vad mycket häftigare det vore – att få åka till en riktig allsvensk arena!
#37 ·
Nyllet
· 2015-10-17 16:51
Kalmar vore ju mumma, ett lag, som sagt, i fritt fall. Heja Falkenberg!
Möter alla dager i veckan FFF före Kalmar.
Vi får fan inte tappa det i slutminuterna den här gången. Tar mycket hellre 0-5, 0-7. Fast vi kan inte förlora med de siffrorna, faktum är att vi knappt kan förlora alls. Fan va jobbigt det här känns.
Ett lag som Östersund som aldrig drabbas av motgångar hade ju ändå gått upp nästa år. När har vi chansen nästa gång?
#40 ·
Tamb
· 2015-10-18 14:02
Någon som vet datum för kvalet?
#41 ·
junior
· 2015-10-18 14:17
Kvalet spelas hemma på Studan torsdagen 5 november 18.00. Och borta söndagen 8 november kl 17.15
#42 ·
Joint
· 2015-10-18 15:18
FFF-ÅFF 2-0 efter mindre än en kvart.
#43 ·
Joint
· 2015-10-18 15:48
3-0, Falken.
#44 ·
Joint
· 2015-10-18 16:51
4-0, Falken.
Och, enligt Cmores kommentatorer, har FFF-tränaren spionerat på Sirius så sent som i går. Något KFF knappast lär ha gjort ...
#45 ·
Joint
· 2015-10-18 16:52
5-0, Falken. Och vilket jävla mål. Wow...
#46 ·
Joint
· 2015-10-18 16:53
6-0, Falken. Nu skiljer det bara två poäng och ett målskillnads-mål mellan KFF och FFF. Galet!
Uschiamej är det dom vi skall möta?
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-falkenberg-krossade-atvidaberg---aff-och-halmstad-aker-ur/
Hellre ett Kalmar med självförtroende i botten efter totalt ras än FFF.
#49 ·
Hornby
· 2015-10-18 18:20
Är beredd att hålla med.
#50 ·
Nyllet
· 2015-10-18 19:15
Falkenberg har DIF hemma och Elfsborg borta. Kalmar har Gefle hemma och Änglarna borta. Sannolikt att det avgörs i sista omgången. Nog lär Kalmar torska mot ett Änglarna som jagar SM-titeln. Falkenberg har förvisso en tuff match men mot ett Elfsborg som inte har lika mycket att spela för.
#51 ·
Håwe
· 2015-10-18 20:01
Det är jäkligt darrigt på Kalmars forum nu. De är inte pigga på att möta Sirius.
#52 ·
Lars
· 2015-10-19 05:45
Innan man blir för rädd för FFF får man inte glömma hur otroligt uselt Åtvidabergs försvarsspel var igår.
#53 ·
Joint
· 2015-10-19 11:26
Mja, det hade kunnat bli 10-0, det var ett par riktiga bommar. Högerbacken Sjöstedt kan ha stått för årets blunder när han helt sonika missade öppet mål.
Men det slår mig varje gång jag byter från en superettan-match till allsvenskan hur mycket det faktiskt skiljer. I tempo, tyngd och taktik. Blir intressant att se vad det blir för matchbild i kvalet. Klart är att vi inte kan vara lika lugna med bollen i alla fall. Falken har exempelvis ett presspel som saknar motstycke i årets superetta. Samtidigt har ju de vant sig vid att vilja sticka på lite kontringar också. Så tja, bolltapp i dessa sammanhang blir man nog straffade på till skillnad från i årets seriespel.
Det hade inte varit fel att få i gång någon mer målskytt inför kvalet, typ Ante och Moses, samt spara lite på Silva ... FFF har en Peter Crouch-kopia i supertalangen Gustaf Nilsson, ett jävla monster i Araba, en räv utan dess like som sprutat in mål genom åren i Rodevåg och slutligen en pånyttfödd Godsway som är på lån från Manchester City. Jag hade gärna också haft den spetsbredden. Just nu har vi bara Silva, känns det som.
#54 ·
Håwe
· 2015-10-19 12:17
Jag tror vi har större chans att gå upp direkt än att slå Falkenberg över två matcher. Kalmar hoppas jag på, där har vi en liten chans i alla fall.
Spelmässigt tror jag absolut att vi kan matcha Falkenberg. Och jag tror att vi, en bra dag där bollen rullar vår väg, kan vinna med ett par mål hemma. Men jag har svårt att se hur vi ska kunna slå dom över två matcher med nuvarande oförmåga att hålla ledningar. Känns som vi kommer att behöva en ledning på mer än två mål när vi går in i slutminutrarna i match två om vi ska kunna greja det.
Varför har dom inte släppt biljetterna till kvalmatchen? Varför ingen marknadsföring? Hallå, det är den största sporthändelsen på många, många år i Uppsala.
Det är ju inte klart att det blir kval än...
Usch, läser joints inlägg och känner att Falkenberg är som gjorda för att passa Sirius illa. Hoppas verkligen på Kalmar eller något annat även om chanserna till det nog är obefintliga.
Jag hörde att superettanlaget brukar ha första kvalmatchen. Stämmer det?
#59 ·
Lars
· 2015-10-20 08:15
Jag hörde att superettanlaget brukar ha första kvalmatchen. Stämmer det?
Japp.
Hemma 5/11 klockan 18 och borta 8/11 klockan 17:15
#60 ·
Joint
· 2015-10-20 10:37
Extremt häftigt med Falkenbergs lagkapten som varit FFF trogen i hela sitt liv och just förlängt till 2018. Han har en bit över 500 matcher spelade redan. Och vår meste spelare har inte ens kommit upp i 300 matcher ...
#61 ·
johann
· 2015-10-20 11:27
Absolut häftigt, men ytterst ovanligt i de allra flesta föreningar. Säger mer om David Svensson än om Sirius alltså.
#62 ·
Hornby
· 2015-10-23 11:58
Om det nu blir kval:
http://www.siriusfotboll.se/information-om-eventuellt-allsvenskt-kval/
#63 ·
Hornby
· 2015-10-24 10:41
Intressant match i allsvenskan idag; Falkenberg-Djurgården.
#64 ·
Love
· 2015-10-26 18:08
Kalmar ser ut att avfärda Gefle. Falkenberg till kval om inte KFF faller ihop totalt.
#65 ·
Saemor
· 2015-10-27 19:57
Då var det klart Sirius-Falkenberg den 5/11.
ALLA TILL STUDAN!!!!
Så spännande, är övertygad om att det blir 3 nya lag i AS nästa år!
Det här är så sjukt spännande nu! Efter andra halvleken i matchen mot Jönköping så känns det lovande. Nu tar vi Falkenberg, alla till Studan.
#68 ·
Joint
· 2015-10-27 20:41
Hemskt vad man slits mellan hopp och förtvivlan denna underbara men på något sätt jobbiga säsong. ;-)
Syrianska stod ju länge upp bra och var ett stolpskott från 2-0 ... men på ett sätt känner jag att det var lite skönt att ÖFK säkrade nu i stället för att i sista omgången åter snuva oss på avancemang på något äckligt sätt.
#69 ·
Joint
· 2015-10-27 20:46
J-Södras hemsida har lite skön kvalkuriosa från sist det begav sig: http://www.j-sodra.com/nyheterna/det-allsvenska-kvalet-1968-ett-segervral-som-hordes-tvars-vattern/
Sirius nämns i dessa stycken:
"Kvalmotståndarna var rutinerade Landskrona och Sandvikens IF samt kometlaget Sirius. Uppsalalaget utnämndes också till kvalets storfavorit. Utan tvekan motiverat då man vunnit Svealandstvåan före Hammarby och innehöll stjärnor som exempelvis Leif Eriksson, Hasse Mild, Hasse Nilsson och Rolf Marinus.
Kvallottningen utföll så att Södra började hemma mot Sandviken, fortsatte borta mot Landskrona för att avsluta mot Sirius på Råsunda. Media var oense om utfallet av lottningen var den optimala men de flesta insåg nog att en eventuell seger mot Sandviken skulle ge Södra ett utmärkt utgångsläge inför det fortsatta kvalspelet."
"Matchen mot Landskrona rubricerades som avgörande för vem som skulle följa med Sirius upp i allsvenskan."
"Mediakommentarerna rörde förutom Nordqvists utrusning mest det hårda spelet men den allmänna meningen var nu att Södra hade de bästa möjligheterna att följa Sirius upp till allsvenskan. Uppsalalaget hade redan säkrat avancemanget via klara 3-0 borta mot Sandviken."
"Den avgörande matchen mot Sirius spelades inför dryga 3000 åskådare på ett kallt och regnigt Råsunda. Förutsättningarna för Södra var goda och det behövdes bara en poäng för att säkra avancemanget. Det var dock Sirius som öppnade bäst och kunde i första halvlek ta ledningen genom Hasse Nilsson. Södra lät sig dock inte nedslås utan kom ordentligt laddade ut till andra halvlek och redan efter 40 sekunder hade ”Goggo” Johannesson kvitterat.
Gröntröjorna tog nu över mer och mer och åtta minuter senare slog Christer Hallgren på ett långskott som letade sig in i nätmaskorna. Sirius kvitterade ännu en gång innan Hallgren blev stor matchhjälte genom att en kvart före slutet göra sitt andra mål för dagen vilket betydde seger med 3-2 och avancemang till allsvenskan."
"Hajo i SVD – Ska Jönköping bli ett nytt Åtvidaberg? Ett nerskrivet och före kvalet utdömt gäng som när det sedan gäller visar sig hålla klar allsvensk klass. Frågan är högaktuell efter smålänningarnas lyckosamma framträdande på Råsunda mot kvalets ”bästa lag” Sirius."
Krångligt kval på den tiden, btw.
Östersund såg ju inte alls särskilt skickliga ut och om det var psyket så hade det kunnat bli riktigt svajigt i sista omgången vid förlust. När startas bortaresa-tråden till Falkenberg? Bor ju på västkusten men den bussen (bussarna!) vill man ju inte missa!
#71 ·
70
· 2015-10-27 23:00
Reseråd dyker upp under torsdagen. Qvarne ska bara få lite pris o tider först.
#72 ·
Saemor
· 2015-10-28 08:33
Biljetter släpps idag kl 1400.
http://www.siriusfotboll.se/allsvenskt-kval-biljettinformation/
Årskort gäller dock även kvalmatchen.
#74 ·
Joint
· 2015-10-28 12:29
Checkade tävlingsbestämmelserna: Gula kort och sådant hänger ju inte alls med i kvalet. Bara röda kort som kan sätta käppar i hjulen där ...
#75 ·
johann
· 2015-10-28 13:35
Såg en fråga på facebook angående förköp till Sektion A för att stå i klacken. Det är alltså vanlig ståplatsbiljett som gäller - ingenting annat.
Ungefär 2000 sittplatser sålda redan (säsongs och VIP-kort inkluderat) om jag räknat rätt
EDIT: Se där ja 2118 sålda än sålänge
https://twitter.com/siriusfotboll/status/659372345493225472
Klubben borde slänga upp den där mätaren igen.
Härligt, var in för att köpa biljetter nyss. Det var nästan fullt på sittplats! Helt underbart ju
#79 ·
Joint
· 2015-10-28 15:11
Härligt, var in för att köpa biljetter nyss. Det var nästan fullt på sittplats! Helt underbart ju
Ska du inte med till Falkenberg?
[quote1446045059=Affe Bengtsson]Härligt, var in för att köpa biljetter nyss. Det var nästan fullt på sittplats! Helt underbart ju
Ska du inte med till Falkenberg?
[/quote1446045470]
Jag är inte riktigt säker på att jag kan. Men funkar det som jag vill, kommer jag att anmäla mig senare i veckan.
#81 ·
Joint
· 2015-10-28 15:21
Alla till Falkenberg!
#82 ·
Saemor
· 2015-10-28 17:20
Hängde på låset, när biljettförsäljningen öppnade vid 14-tiden, fick 9 biljetter på C-sektionen, en timme senare var det bara ströplatser kvar. Tror sittplatserna kommer ta slut i morgon.
#83 ·
Love
· 2015-10-28 17:26
Vad gäller i Falkenberg? Ska man köpa i förväg eller räcker det med att köpa på plats?
#84 ·
johann
· 2015-10-28 17:30
Såg att FFF släpper sitt förköp på fredag. Oklart om bortastå ingår där dock men jag antar att det kommer informeras om det.
Någon som vet hur många biljetter som är sålda inklusive ståplats?
#86 ·
Joint
· 2015-10-28 19:56
Bortasupportrar har alltid rätt till en viss andel biljetter, det där är egentligen inget att oroa sig över. Bortasektionen är på en kortsida.
Jag har räknat lite på det och sittplats på Studan är nästan utsålt, finns kanske 150 platser kvar. Ståplats kan jag inte få fram då det är onumrerat.
#88 ·
Joint
· 2015-10-28 21:50
Vi har ju bara 2 100 stolar att döma av U21-landskampen.
Av alla dumma arenakrav som finns så är nog det om stolar jag hatar allra mest. Hur är UEFA-pamparnas arslen egentligen skapade om de inte kan placeras på en vanlig hederlig träbänk? Jag avskyr att behöva sitta i en obekväm, formgjuten jävla plaststol.
Jsg drömde att vi vann hemmamstchen med 1-0. Gott så.
#91 ·
Saemor
· 2015-10-29 06:47
Drygt 3000 biljetter sålda, kl 23:45 igår kväll.
#92 ·
johann
· 2015-10-29 11:38
Sittplats slutsålt
#93 ·
RRR
· 2015-10-29 19:44
kul md lite folk men det borde det ha varit hela säsongen, jävla medgångssupportrar
#94 ·
Robin
· 2015-10-29 20:02
Skador i backlinjen stör Falkenberg...
http://hn.se/sport/fotboll/fff/1.4422385-skador-i-backlinjen-stor-falkenberg
#95 ·
Joint
· 2015-10-29 21:36
Ja, nu vaknade staden som legat i dvala.
Noterade en tjomme på Facebook som skrev att det borde vara tifo etc på kvalet, varpå på en profilbild hade han full AIK-kit ...
Skriv till honom och säg att han gärna får arrangera ett tifo på kvalmatchen.
0-0 hemma 1-1 borta givet!
#98 ·
Egget
· 2015-10-29 22:26
Tror som Qvarne. Dom kan inte vinna, men samtidigt inte förlora. Så dom får oavgjorda sig till vinst.
#99 ·
Saemor
· 2015-10-31 08:57
Nära 4000 nu.
In på falkenbergs hemsida och köp biljett.
#101 ·
Joint
· 2015-10-31 14:12
Fast det är rätt onödigt. Bortafans är alltid (till viss del) garanterad plåt, om man säger så. Kommer att finnas biljetter till bortasektionen på plats också.
Men alltid roligt att ha biljetten innan, känner smaken av allsvenskan.
#103 ·
Love
· 2015-10-31 14:49
I Borås i vintras missade vi som köpte på plats första 5 då bussen var lite sen. Kan vara en poäng att köpa i förväg om vi får samma otur igen.
Det existerar bara ca 1000-1500 Siriussupportrar. Varför de övriga 3000 ska gå på matchen vet jag inte riktigt men vi kan ju ha nytta av deras pengar.
#105 ·
Håwe
· 2015-10-31 23:03
The chosen few!!!
#106 ·
Golli
· 2015-11-02 07:27
Vi har gjort det förr och vi kan göra det igen...
https://www.youtube.com/watch?v=PdFrMb_jdU8
#107 ·
Hornby
· 2015-11-02 07:52
Vi kvalade faktiskt mot Falkenberg 1993 (för att klara oss kvar i ettan) och vann båda mötena med 2-1 resp 3-1.
Visst är det Sektion K (Bortastå) som gäller för oss i Falkenberg om man vill köpa förköp? 150 kr kostar det, vilket jag tycker är ok.
#109 ·
johann
· 2015-11-02 09:45
Ja
#110 ·
Love
· 2015-11-03 12:51
Drömmen är ju att Kim avgör det hela. Det skulle vara någon form av poetisk rättvisa i det hela.
Vi har gjort det förr och vi kan göra det igen...
https://www.youtube.com/watch?v=PdFrMb_jdU8
Följer upp med detta:
http://play.tojsiab.com/MGxCaGhpeGoxZm8z
#112 ·
Joint
· 2015-11-03 19:50
Det blir omöjligt att få helt fullsatt för bortaburen kommer ju bestå av ett 50-tal.
#113 ·
Sakul
· 2015-11-03 22:42
Nja, det kommer att vara en "öppen" arena, bortaburen är m.a.o. inte stängd. Kommer att vara lite utrymme mellan FFF-fansen och resten, men inget större kapacitetstapp.
#114 ·
Joint
· 2015-11-03 22:43
Ok. Oj. Tur att vi möter Sveriges snällaste fans dårå. Det säkerhetstänket hade ballat ur mot många andra AS-lag.
#115 ·
Sakul
· 2015-11-03 22:50
Det var ett önskemål från FFF själva och har godkänts av förbundet.
#116 ·
RRR
· 2015-11-04 05:19
Ser gärna en repris på Tighes mål
#117 ·
johann
· 2015-11-04 19:23
http://blasvartabaksmallan.com/2015/11/04/75-den-stora-kvalspecialen/
STOR KVALSPECIAL FRÅN OSS PÅ BSBS. LYSSNA OCH VÅNDAS PÅ LÄNKEN OVAN
#118 ·
RRR
· 2015-11-05 02:37