← Sirius Fotboll
Athletic FC United - Sirius måndag 28 september kl 19
Hornby
· 2015-09-25 08:24
· 8348 visningar
Ante Bb avstängd, men Moses tillbaka. Calle eller Kalle på ena ytterbacken?
Alla till Skytteholm!
#1 ·
Lemon
· 2015-09-25 10:59
Om Figge inte platsar, helst Calle.
Heja Calle. Om Calle spelar blir det 3-1, annars blir det 2-1. 456 pers.
#3 ·
Robin
· 2015-09-25 11:42
Var värmer vi?
#4 ·
Lemon
· 2015-09-25 12:58
Sportbaren i Solna-C är väl det brukliga?
#5 ·
Joint
· 2015-09-25 13:14
Det blir 0-0 inför 230 fysiska personer varav mer än hälften är från Uppsala eller Stockholmssiriussupporters. Ryssen snyggar sedan till publiksiffran till sisådär 550 pers. Mäktigt!
#6 ·
Nyllet
· 2015-09-25 14:02
Min antijinxkampanj fortsätter. Torsk med 1-0. Målet inspelat i 90:e matchmin. inför 356 pers.
Sirius Hej!
#7 ·
Saemor
· 2015-09-27 15:03
Sirius har spelat tre sexpoängsmatcher på raken och tagit 7 poäng. Spelarna har sett taggade ut från start i varje match.
Blir intressant och se om inställningen är den samma mot AFC.
#8 ·
RRR
· 2015-09-27 16:25
Det är väl såna här matcher man måste va på tårna?
Adde
Kalle - OP - Calle - Johan
NBT - CG
Kim
Kingen - Moses - Silva
Har taskiga vibbar inför matchen i kväll. Hoppas jag har fel, men tror vi förlorar med 2-1
#11 ·
Joint
· 2015-09-28 10:43
Trist att Hoppa-Hopkins tvingas vila nu när han äntligen kommit in i ett positivt flow. Men med världens bästa Calle som back-up är jag inte direkt orolig. Kriga!
#12 ·
Joint
· 2015-09-28 10:55
Noterar för övrigt att AFCUTD:s hemsida erbjuder läsning på tre olika språk: Svenska, engelska och ryska!
#13 ·
Joint
· 2015-09-28 10:58
Och – bäst av allt – att man via Svenska spel kan gå in för halva priset! Gäller 500 pers (d.v.s lugnt). Då slipper åtminstone jag sponsra Ryssholms konstprojekt med 150 pix – det hade tagit emot i själen.
Hur bär man sig åt då? Måste man ha spelkonto eller nåt?
#15 ·
Joint
· 2015-09-28 11:36
Ja. Då är det bara att visa Spelkort eller logga in på http://m.svenskaspel.se och visa det för hen i biljettluckan. Varje SvS-kund kan köpa upp till två biljetter.
Nu har jag skapat ett konto. Hoppas det räcker. Annars får nån annan köpa biljett åt mig...
#17 ·
Joint
· 2015-09-28 11:55
Bör räcka. :-)
På athletcafets hemsida står det: "Visa ditt spelkort eller en mobil inloggad på svenskaspel.se vid entrén på matchdagen."
#18 ·
Håwe
· 2015-09-28 12:49
Kul att det blir billigare men samtidigt extremt löjeväckande att koppla ihop AFC med Svenska Spel då de inte ens har med AFC på oddset med risk för läggmatch.
#19 ·
Joint
· 2015-09-28 14:12
Det gäller all svensk elitfotboll under september månad. Vare sig de är spelobjekt eller inte så tar de ju del av spelmiljonerna.
#20 ·
Tamb
· 2015-09-28 18:26
Det här säger jag väldigt sällan men DOMAREN för i h-e! Årets solklaras straff till Silva precis innan 1-2. Han hänger som en släde i Silvas tröja. Sedan är det handboll på AFC i situationen där de får hörna och gör 2-2. Suck!
F U C K
#22 ·
Robin
· 2015-09-28 18:37
Hur jävla svårt ska det vara att inte sluta spela för att det står 90 minuter på klockan? Vafaaan!
#23 ·
Saemor
· 2015-09-28 18:43
FAAAAAAAAAN!!!!!! Först Ljungkile, sedan Varberg och nu det här.
Där förlorade Sirius minst 1000 åskådare till Frej-matchen.
Dags att skaffa psykolog hjälp, hur många poäng har förlorats dom sista 5 minuterna i år?
#25 ·
Robin
· 2015-09-28 18:48
In med Leif Boork, jag vill se 2 mil på myrar och utskällningar
Nu får det väl vara bra med Luca Gerbino Polo-hyllningar va?
Ännu ett bidrag till top-5 sura poängtapp...
#28 ·
johann
· 2015-09-28 19:46
Dags att skaffa psykolog hjälp, hur många poäng har förlorats dom sista 5 minuterna i år?
Nio. Tyvärr.
#29 ·
Håwe
· 2015-09-28 19:48
Inte utan att man börjar tänka Visby, Syrianska sista matchen 2009 och Östersund 2012. Vilket antiklimax, där rök direktchansen. 6 p till måste vi ta. Varberg borta blir en riktig rysare.
Trist bara när en funderar på alla tappade poäng i dessa kryssmatcher. Räknade lite: två oavgjorda matcher (Östersund hemma och senast Utsikten borta) har vi vänt underläge till en poäng. Tre matcher har blivit 0-0 och resterande sju har vi varit i ledning och tappat. Lite väl många tycker jag.
Men, lite perspektiv efterlyses. Visst var det ett surt jävla tapp idag. Mem vi har ändå kommit ut från säsongens intensivaste skede med åtta pinnar på fyra matcher, vi har stundtals spelat jävulskt bra och vi ligger på kvalplats till Allsvenskan med en fet marginal. Det ser helt enkelt fortfarande fruktansvärt bra ut för blåsvart.
Och om det nu skulle bli en totalkollaps på slutet och 2015 bli det nya 2012 så får väl 2016 bli det nya 2013.
#33 ·
johann
· 2015-09-28 20:12
Tack Brukarn! Ska bära med mig den inställningen in i glömskans sömn nu.
Jag tror inte det blir någon kollaps och är dessutom sjukt nöjd med spelet och tabellplaceringen. Ok, vi kryssar mycket men förlorar väldigt sällan. Det är bra. Kan dock ändå inte skaka bort en viss frustration av att många poäng har glidit oss ur händerna.
#35 ·
Håwe
· 2015-09-28 20:15
Men, lite perspektiv efterlyses. Visst var det ett surt jävla tapp idag. Mem vi har ändå kommit ut från säsongens intensivaste skede med åtta pinnar på fyra matcher, vi har stundtals spelat jävulskt bra och vi ligger på kvalplats till Allsvenskan med en fet marginal. Det ser helt enkelt fortfarande fruktansvärt bra ut för blåsvart.
Sant. Men det kommer att ta ett dygn att skaka av sig årets antiklimax.
#36 ·
Saemor
· 2015-09-28 20:39
Man har ju blivit lite luttrad genom åren, eftersom Sirius ofta har marginalerna mot sig när sluttabellen räknats ihop.
2009 åkte vi ur, samma poäng som Qviding men med sämre målskillnad.
2010 förlorade vi kvalet mot J-södra. När Örgryte sedan tvångsdegraderades blev det återigen en målskillnads affär med det andra förlorande kvallaget Qviding, som vi förlorade.
2011 missade vi kvalet, samma poäng som Väsby men sämre målskillnad.
2012 bäst målskillnad av alla lagen, en poäng efter Forward och ÖFK. Där Forward gick rent sista fem omgångarna.
2001 i Visby hade jag faktiskt glömt.
#37 ·
Joint
· 2015-09-28 22:05
Skit.
Men lugn lite nu.
Blåsvart har redan psykologihjälp, som faktiskt också hjälpt en hel del. Inte minst individuellt. Gott så.
Klart det suger att tappa så här, men nu är det bara att sikta in sig på kval och bättre att tappa i serielunken än i ett eventuellt kval. Vi har fortfarande bara förlorat två matcher på hela säsongen, vilket inget annat elitlag mäktar med. Detta må kännas som en förlust, men ändå.
Den sönderjinxade italienaren kan dra dit pepparn växer.
KB tyckte vi spelade "fantastiskt bra" i 88 min. Jag tycker det sträcker sig vid "bra", för plastlaget skapar nästan lika mycket farligheter trots mycket mindre bollinnehav. Vi bollar på fantastiskt bra i våra stunder, men saknar det lilla extra ibland.
Paradoxalt nog slog det tillbaka när vi skickade in en "femte back". Må vara att Figge klev in som yttermittfältare, men i slutet står vi ju för fan uppradade på rad och tigger om motattacker. Det är faktiskt för dåligt. Vi måste tänka lite mer á la "anfall är bästa försvar" i liknande sitser framöver. Presspelet skall inte upphöra bara för att motståndarlaget jagar kvittering! Å hör sen ...
Tar vi Frej på måndag så har vi kvalplatsen som i en liten ask! Förlust och det lär bli en nervig sexpoängsmatch i Halland, men vi är obesegrade hemma. Låt oss tänka lite positivt i stället för att måla fan på väggen. Vi kommer igen! KROSSA FREJ!
#38 ·
RRR
· 2015-09-29 04:02
Silvas frispark var grym. Moses jobbade fint och CG har hittat formen. Tyvärr stannar spelet lite när Kingsley har bollen, han måste släppa snabbare, men det är ganska kul att se. Kim är kung, synd att han inte fick näta på sina fina chanser
[quote1443469593=Affe Bengtsson]
Nio. Tyvärr.
[/quote1443505101]
I hur många av dessa har Kingen blivit utbytt? Svar: Alla. Igår var han iofs kvar länge på planen, men inte när sista målet föll. Säger inte att allt beror på det förstås, men jag har svårt att förstå varför det där bytet jämt måste komma.
Tror förresten bara det var dåligt att vi gjorde 2-0. Utan det hade vi knappast slappnat av som vi gjorde.
#41 ·
Nyllet
· 2015-09-29 05:56
Det är väl det som skiljer Sirius från J-Södra och ÖFK d.v.s. förmågan att stänga matcherna. Som sagt tidigare, jag är helnöjd med en kvalplats och trodde aldrig att vi skulle kunna komma ikapp ÖFK. De är för bra helt enkelt.
#42 ·
Hornby
· 2015-09-29 06:34
I hur många av dessa har Kingen blivit utbytt? Svar: Alla. Igår var han iofs kvar länge på planen, men inte när sista målet föll. Säger inte att allt beror på det förstås, men jag har svårt att förstå varför det där bytet jämt måste komma.
Tänkte också på det. Kingen är ju en mästare på att hålla i bollen och döda tid.
#43 ·
Saemor
· 2015-09-29 07:24
[quote1443505101=johann]
[quote1443469593=Affe Bengtsson]
Nio. Tyvärr.
[/quote1443505101]
Varav fem på stopptid.
[/quote1443511249]
#44 ·
Robin
· 2015-09-29 08:26
Han kanske är anställd till 80% :)
#45 ·
Joint
· 2015-09-29 10:30
Kingen hade det tungt i första, det var lite Östersundsvibbar på det, men å andra sidan blev han nästan dubblad vilket kanske öppnade upp för t.ex Kimmen som gjorde en finfin halvlek.
Jag saknar en Fredrik Olsson att skicka in på slutet sådär. En destruktiv jävel som kan städa av skiten. Vi har för många finlirare.
#46 ·
Hornby
· 2015-09-29 10:45
Jag saknar en Fredrik Olsson att skicka in på slutet sådär. En destruktiv jävel som kan städa av skiten.
Ja, det är en spelartyp vi saknar i truppen.
#47 ·
Håwe
· 2015-09-29 11:15
[quote1443525190=Joint
En destruktiv jävel som kan städa av skiten.
[/quote144352519
Alexis Bayon!!!!
Fortfarande bitter 17 timmar efter match!!!
#48 ·
Joint
· 2015-09-29 11:29
En annan grej jag störde mig lite på i går var utebliven Ian. Det hade väl varit perfa att langa in honom på högerkanten framåt slutet när deras vänsterback rimligtvis borde mattats av en del. Jag hade förespråkat Ian in när Kim klev av utav säkerhetsskäl. Ahonen får ursäkta ...
#49 ·
Hornby
· 2015-09-29 11:33
Frågan är hur det är med Ians status. Han är inte uttagen till dagens U21-match.
#50 ·
Joint
· 2015-09-29 15:13
Publiksiffra enligt svenskfotboll.se: 487.
Publiksiffra enligt afcunited.se: 624.
Mäktigt oavsett.
Publiksiffra enligt svenskfotboll.se: 487.
Publiksiffra enligt afcunited.se: 624.
Mäktigt oavsett.
Jag köpte två biljetter till 75 kr (Svenska Spels rabatt), men biljettgubben insisterade på att ge mig en biljett till 150 kr och släppa in två pers. Kanske det bara var enklast så eller också är det någon ekonomisk fördel för AFC att underrapportera antalet subsidierade biljetter.
Jag skulle säga att det var självmålet som sänkte oss. Vi blev riktigt tillbakapressade i slutet, men hade ju 2-0 och skulle bara spela av. Sen kom det där jävla gratismålet och då var det kört. Annars hade det blivit 2-1.
En annan grej jag störde mig lite på i går var utebliven Ian. Det hade väl varit perfa att langa in honom på högerkanten framåt slutet när deras vänsterback rimligtvis borde mattats av en del. Jag hade förespråkat Ian in när Kim klev av utav säkerhetsskäl. Ahonen får ursäkta ...
Han hade ont på uppvärmningen och kände att han inte kunde gå för fullt.